Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:En nee die mag je niet hardop benoemen.
Maar iets met waarom wilders nu de grootste partij is heeft er wel mee te maken zullen we maar zeggen.
Marjo schreef:littleroosie schreef:@Marjo, je zegt toch precies dat het voor 1 nacht wel moet kunnen? Denk je dat er dan geen dierenleed is? Beetje naïef.
Moet ik met alle paarden (waaronder een hengst) en katten naar een vuurwerkvrije zone?
Ik vind inderdaad dat 1 nacht moet kunnen.
Hoeveel dierenleed zien we wel niet van het verkeer? Van windmolens? Er zijn zoveel dingen op te noemen die veel dierenleed veroorzaken, dat ik denk dat één nacht vuurwerk nog wel meevalt.
Je dier overleeft een heftige onweersstorm toch ook? Wat een enorme klappen ze dan wel niet horen...
De overlast en irritatie zit hem in het feit dat mensen het niet bij 1 nacht kunnen houden, maar dat er het hele jaar door overlast veroorzaakt wordt met vuurwerk. En ik heb er een hard hoofd in dat dit verbod dat gaat tegenhouden. Er kan nu al niet gehandhaafd worden op al het vuurwerk dat illegaal is.
Dit verbod gaat ervoor zorgen dat de Nederlanders die zich netjes aan de regels houden, gestraft worden doordat zij geen vuurwerk meer mogen afsteken. En degene die dat illegaal doen? Ach, die draaien zich nog eens om en gaan vrolijk door.
En het mooie siervuurwerk waar veel mensen van genieten, ik hoop dat dit in de vorm van een show gestopt wordt zodat mensen hier gewoon heen kunnen als zij dat zouden willen.
purny schreef:littleroosie schreef:Als echte dierenliefhebbers snap ik niet dat mensen hier op tegen zijn.
Heel blij dus met dit verbod, zal wel even duren voordat er niks meer wordt afgestoken maar het is een goed begin.
Omdat het dan wel via de illegale weg word verkregen?
Een vuurwerkverbod is mooi, maar het zal niets helpen.
lor1_1984 schreef:En ze zijn hier as we speak weer aan het knallen.
Amber_anne schreef:Hier gaat het carbid schieten in het donker vaak nog wel door. Mag ook officieel tot 2 uur snachts
Ze schieten met deksels met daar aan een spijkerbroek geknoopt en in de bebouwde kom dus daar zijn gewoon lantaarn palen.
Het is overdag wel het ergste maar verwacht dat als het vuurwerk weg is ze er langer mee doorgaan
dierenfan schreef:Vuurwerk verboden maar mag dan toch alsnog gewoon verkocht gaan worden? Prikbanden en stroombanden voor honden zijn verboden om te gebruiken maar vrij om te verkopen in dierenwinkels, webshops enz. Je mag enkel wel kopen, niet gebruiken. Dat heeft iets met EU regels/wetgeving te maken ofzo?
MyChoice schreef:Ik noem oud en nieuw al jaren 'the purge'. Voor degenen die die films kennenHet voelt alsof 31/12 - 1/1 een behoorlijk aantal mensen losgeslagen is en denkt dat alles mag. Inclusief hulpverleners mishandelen.
Ik denk alleen niet dat een verbod standhoudt.
superpony schreef:Electra, Een SEH gaat niet voor niks beveiligen. Staat niet bij voor welke mensen dat is, maar ze doen het omdat er veel ellende is geweest en ze hun personeel willen en moeten beschermen.
@Branka, wij stonden bij een vuurwerkshow van de gemeente. Omdat mijn broer in een elektrische rolstoel zat, hadden we een plek vooraan. Toen viel dus ook een doos om en schoten alle pijlen tegelijk af het publiek in.
Daarna waren er wel shows, maar deden ze het vanaf het water.
Er kan altijd iets mis gaan. Vd week is er een herdenking en valt de geluidsinstallatie waar je vanuit mag gaan dat het professioneel is geplaatst allemaal.
@Shadow, flauw zeg om zo te reageren op wat DP zegt.
SusanH schreef:dierenfan schreef:Vuurwerk verboden maar mag dan toch alsnog gewoon verkocht gaan worden? Prikbanden en stroombanden voor honden zijn verboden om te gebruiken maar vrij om te verkopen in dierenwinkels, webshops enz. Je mag enkel wel kopen, niet gebruiken. Dat heeft iets met EU regels/wetgeving te maken ofzo?
Nee het mag dan ook niet meer verkocht worden. Daar is die compensatie voor bedoeld.
Citaat:Electra63 schreef:
Mijn Nederlandse Rotterdamse neefjes en vrienden zijn dol op vuurwerk en besteedden daar echt duizenden euro's aan. Die gaan in september al naar België en/of Duitsland op en neer om daar vuurwerk te halen.
Zij gaan er alleen wel verantwoord mee om en zullen nooit vuurwerk naar omstanders of hulpverleners gooien.
Maar zij zijn wel grote liefhebbers en siervuurwerk is mooi maar die '
t.eringherrie zijn ze ook gek op.
luuntje schreef:Citaat:Electra63 schreef:
Mijn Nederlandse Rotterdamse neefjes en vrienden zijn dol op vuurwerk en besteedden daar echt duizenden euro's aan. Die gaan in september al naar België en/of Duitsland op en neer om daar vuurwerk te halen.
Zij gaan er alleen wel verantwoord mee om en zullen nooit vuurwerk naar omstanders of hulpverleners gooien.
Maar zij zijn wel grote liefhebbers en siervuurwerk is mooi maar die '
t.eringherrie zijn ze ook gek op.
En hoe bewaarden die neefjes het vuurwerk?
Gewoon in huis/schuur , zelfs het vervoeren in een auto is al gevaarlijk.
Benzz schreef:Electra63 schreef:Ook veel Nederlandse mannen zijn gek op vuurwerk.
Zo en niet zoń klein beetje ook! Hier zijn de overlast ( qua extreem veel en hard afschieten) toch echt zo wit als wat.
Oh ik vergeet de chinees verderop de hoek.
Electra63 schreef:[
Het zijn volwassen mannen, dus ik zou niet weten, waar ze het bewaren.
Maar ik vind het ook levensgevaarlijk, als je dat probeert te zeggen en hun moeder (mijn zus) ook.
Je quote maar een deel van mijn bericht.
Het was een reactie op de suggestie dat het vooral buitenlanders zijn, die dol zijn op zwaar vuurwerk.
Dat is gewoon niet waar.
Ook veel Nederlandse mannen zijn gek op vuurwerk.