Waar kan ik nog meer stroom aan verspillen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Waar kan ik nog meer stroom aan verspillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 21:34

Hoe lager je verbruik, en hoe minder panelen je nodig hebt, hoe hoger de prijs per kWh, dus met een heel laag verbruik snap ik inderdaad dat je niet snel meer voor panelen kiest.. Maar als je die panelen in die ‘beste tijden’ had gekocht, zoals je het noemde, dan had jij ze nu ook al terugverdiend en leverden ze nu gratis stroom :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 21:35

8nnemiek schreef:
Hoe lager je verbruik, en hoe minder panelen je nodig hebt, hoe hoger de prijs per kWh, dus met een heel laag verbruik snap ik inderdaad dat je niet snel meer voor panelen kiest.. Maar als je die panelen in die ‘beste tijden’ had gekocht, zoals je het noemde, dan had jij ze nu ook al terugverdiend en leverden ze nu gratis stroom :j

Ja misschien wel als ik er 2 had gekocht ofzo. Dat is waar. Maar dat had toch best wat jaren geduurd voordat ik ze eruit had gehad. Kan zo 10 jaar zijn geweest.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 21:43

@8nnemieke, waar gebruik jij 11.000 kWh voor :wow: !

Ik zal naar schatting op een jaarverbruik uitkomen van 4000 kWh. Ik heb geen gas meer, dus doe alles elektrisch.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 22:06

We wonen met twee (tweepersoons) huishoudens in de woning. Vroeger zaten we op 8000 kWh voor een heel jaar. Nu sinds we 2,5 elektrische auto’s hebben zitten we dus op 11.000 in 9 maanden :Y)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 07:34

En stiekem heeft ze een kwekerij :+

Just kidding :P

Die elektrische autos trekken inderdaad veel stroom. Maar zeker als je zonnepanelen en een dynamisch contract hebt kunnen ze heel interessant zijn. Hoewel ik nog steeds blij ben dat de onze weg is (lease afgelopen).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 07:40

_O-

Wij maken dik 40.000km met onze auto, waarvan het overgrote deel thuis wordt geladen, dus dan gaat het hard inderdaad :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 07:41

Roodvos schreef:
@8nnemieke, waar gebruik jij 11.000 kWh voor :wow: !

Ik zal naar schatting op een jaarverbruik uitkomen van 4000 kWh. Ik heb geen gas meer, dus doe alles elektrisch.

Hier nog gewoon gas. Van het gas af kan ik niet betalen.
In de winter zet ik wel 1 a 2 uur per dag een elektrische kachel a 2500 watt een uurtje aan. Maar ja, dat gaat straks ook geld kosten, want de panelen leveren dat in de wintermaanden niet op.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 08:58

Cchanny schreef:
Knuffeldier schreef:
Ik heb GreenChoice inderdaad nog eens gemaild met een verzoek om antwoorden.

Dit is wat Enphase nog zegt. Hopelijk niet alleen blabla, maar ook actie in de toekomst:

"Hoi,

Groeten van Enphase!

Hartelijk dank dat u contact met ons hebt opgenomen en uw zorgen met ons hebt gedeeld. Wij begrijpen uw frustratie over het abonnementsmodel voor toegang tot en bediening van uw zonnepanelensysteem.

Momenteel is de enige manier om volledige controle over uw zonneproductie te krijgen via het Enlighten Manager-abonnement, dat gedetailleerde prestatiebewaking en -controle biedt. Wij beseffen dat dit wellicht niet de meest klantvriendelijke oplossing is en stellen uw feedback hierover op prijs.

Wij werken voortdurend aan het verbeteren van onze diensten en producten. In de toekomst overwegen we om meer bedieningsfuncties in de MyEnphase-app te integreren, zodat klanten hun zonneproductie kunnen beheren zonder dat ze een abonnement nodig hebben.

Hartelijk dank voor uw begrip en geduld. Als u nog vragen heeft of extra hulp nodig heeft, neem dan gerust contact met ons op."

Ik zal het eens navragen bij mijn vriend of wij ook zo'n klapgeld hebben betaald.

Wij hebben niks extra's hoeven te betalen, maar wij hebben ons aangemeld als installateur.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 14:57

Suzanne F. schreef:
Ik ben blij dat ik ze niet heb. Zelfs in de beste tijden met kortste terugverdientijd loonde het nog niet. Dus nooit gedaan. Nu ben ik daar blij om.

Wij zijn er juist heel blij mee en hebben ze ook niet om de terugverdientijd er uit te moeten halen. Vind het gewoon al leuk/prettig dat we op een zonnige dag gratis gebruik kunnen maken van divers elektrisch apparatuur.

Zo kan je ook echt plannen om op een mooie dag te wassen, de vaatwasser aan te zetten etc etc. En dat allemaal gratis *\o/*

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 15:01

Zolang de saldering er nog niet af is zou ik het sowieso niet verspillen....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 15:35

Hier geen vaatwasser meer, nou ja, hij is er nog wel, maar doet het al wel 3 jaar niet meer. Ik kan sneller en efficienter met de hand afwassen is gebleken. De wasmachine gaat overdag wel aan, maar ja, in de winter moet je nog steeds betalen.