Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Hoe lager je verbruik, en hoe minder panelen je nodig hebt, hoe hoger de prijs per kWh, dus met een heel laag verbruik snap ik inderdaad dat je niet snel meer voor panelen kiest.. Maar als je die panelen in die ‘beste tijden’ had gekocht, zoals je het noemde, dan had jij ze nu ook al terugverdiend en leverden ze nu gratis stroom
Roodvos schreef:@8nnemieke, waar gebruik jij 11.000 kWh voor!
Ik zal naar schatting op een jaarverbruik uitkomen van 4000 kWh. Ik heb geen gas meer, dus doe alles elektrisch.
Cchanny schreef:Knuffeldier schreef:Ik heb GreenChoice inderdaad nog eens gemaild met een verzoek om antwoorden.
Dit is wat Enphase nog zegt. Hopelijk niet alleen blabla, maar ook actie in de toekomst:
"Hoi,
Groeten van Enphase!
Hartelijk dank dat u contact met ons hebt opgenomen en uw zorgen met ons hebt gedeeld. Wij begrijpen uw frustratie over het abonnementsmodel voor toegang tot en bediening van uw zonnepanelensysteem.
Momenteel is de enige manier om volledige controle over uw zonneproductie te krijgen via het Enlighten Manager-abonnement, dat gedetailleerde prestatiebewaking en -controle biedt. Wij beseffen dat dit wellicht niet de meest klantvriendelijke oplossing is en stellen uw feedback hierover op prijs.
Wij werken voortdurend aan het verbeteren van onze diensten en producten. In de toekomst overwegen we om meer bedieningsfuncties in de MyEnphase-app te integreren, zodat klanten hun zonneproductie kunnen beheren zonder dat ze een abonnement nodig hebben.
Hartelijk dank voor uw begrip en geduld. Als u nog vragen heeft of extra hulp nodig heeft, neem dan gerust contact met ons op."
Ik zal het eens navragen bij mijn vriend of wij ook zo'n klapgeld hebben betaald.
Suzanne F. schreef:Ik ben blij dat ik ze niet heb. Zelfs in de beste tijden met kortste terugverdientijd loonde het nog niet. Dus nooit gedaan. Nu ben ik daar blij om.