Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:56

Precies om wat @janderegelaa zegt: een zebrapad is iets om het verkeer te regelen.Vanwege de verkeersveiligheid van en voor iedereen en voor iedereen herkenbaar in zijn originele officiele vorm. En niet bedoeld als uithangbord van meningen- daar zijn genoeg andere plekken voor .

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:59

anjali schreef:
Precies om wat @janderegelaa zegt: een zebrapad is iets om het verkeer te regelen.Vanwege de verkeersveiligheid van en voor iedereen en voor iedereen herkenbaar in zijn originele officiele vorm. En niet bedoeld als uithangbord van meningen- daar zijn genoeg andere plekken voor .

Een regenboogzebrapad is altijd in combi met stoplichten, anders is het namelijk niet legaal. Dus het zijn plekken waar normaal geen zebrapad zou liggen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:36

Benzz schreef:
anjali schreef:

Een regenboogzebrapad is altijd in combi met stoplichten, anders is het namelijk niet legaal. Dus het zijn plekken waar normaal geen zebrapad zou liggen.

Totdat de stoplichten uit staan of uitgevallen zijn want dat kan ook.

https://www.sapadvocaten.nl/letselschad ... 0%20km%2Fu.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 01:06

Het is dat ik dit nu toevallig lees, ik zou een zebrapad met gekleurde lijnen net zo ingeschat als een zebrapad met witte lijnen.
Blijft lastig, die ongeschreven regels.

Een regenboog zebrapad is dus geen zebrapad. Maar waarom is het uiterlijk en qua ‘op de weg liggen’ dan wel hetzelfde als bij een zebrapad?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 07:21

Ik troost mezelf maar met het feit dat men toch niet weet wat een zebrapad betekent, ongeacht de kleur :').

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 09:05

VuurVleugels schreef:
Oh dat ben ik 100% met je eens. Helaas gaat dat niet aan de kant van asielzoekers en statushouders mis, maar aan de kant van Nederlands beleid. Want asielzoekers en statushouders mogen niet werken, vaak zelfs geen vrijwilligerswerk (pas als een AZC door heel veel hoepels springt zijn er in sommige gevallen dingen mogelijk). En zelfs als mensen eindelijk mogen werken zijn dat schoonmaakbaantjes, of magazijnwerk. Terwijl het vaak juist de hoogopgeleide mensen zijn die hierheen vluchten, want zij hadden geld in hun geboorteland. Er zijn oprecht hersenchirurgen in Nederland aan het werk als afvalprikker. Verpleegkundigen aan het werk als broodjesbeleggers. Beleidsmedewerkers, politiemedewerkers, vertalers, copywriters, onderzoekers... Werkloos in het AZC of in een tijdelijke opvang, of héél zwaar onder niveau aan het werk. En hier in Nederland maar janken over het personeelstekort...

Dat zou in mijn ogen inderdaad wel anders kunnen. Zeker in de zorg. Ja, de opleidingen van daar zijn niet erkend, maar je kunt ze toch een aanvullende cursus aanbieden zodat ze wel wat kunnen doen? Het is echt niet ineens dat een hart andersom zit in die landen.
Maar ik vind wel dat ze dan Nederlands moeten kunnen spreken en goed ook. Die regel is er ook voor bijvoorbeeld mijn Poolse tandarts, in het begin was het een drama, slecht Engels, geen Nederlands. Die moest ook verplicht Nederlands leren en is nu tenminste verstaanbaar.
En ik denk dat je dan niet eens een arts uit een ander land direct op het niveau van arts hoeft te laten werken, al is het dan maar eerst als verpleegkundige ofzo. En dan van daaruit bijvoorbeeld dingen gaan doen als een wond hechten op de eerste hulp. Zij moeten ook leren dat wij soms andere normen en waarden hebben, wij zijn mondiger en hier staat een arts niet meer bovenaan waarbij je ja en amen zegt. Hier is de patient iemand die ook zegt als die het er niet mee eens is. En als je niet gewend bent dat een vrouw hier net zo veel rechten heeft, dan moet je dat ook leren.

Bij andere beroepen is het soms lastiger. Ik geef wel eens duikles aan iemand met een verblijfsvergunning uit Afghanistan. Spreekt redelijk Nederlands (en een punt van ons is dat we echt moeten vertikken om op het Engels over te stappen, want dat is veelal gemakkelijker), en die man was daar dus advocaat. Hier kan hij dat dus niet uitoefenen, en werkt dus niet. Door lid te worden van een duikvereniging probeert hij dus wel mee te doen met het verenigingsleven hier.

Verder kom ik ook wel eens een Afghaan tegen bij de bushalte en we zijn zo wel aan de praat geraakt. Die man was daar kleermaker en is dat nog steeds hier. Zijn Nederlands is eigenlijk behoorlijk goed. We hebben het ook wel over de cultuur in zijn geboorteland gehad. En hij zegt dat het echt niet zo erg is als het hier geschetst wordt. Als ik daar naartoe zou gaan, en ik ben geen moslim, dan is het echt niet zo dat ik met een hoofddoek moet rondlopen daar. Het is er dus feitelijk vrijer en meer vrouwvriendelijk dan Iran, waar je in de tijd dat je er nog gewoon naartoe kon wel zo was dat je als vrouw al een visum moest aanvragen met hoofddoek om en in het vliegtuig voor de landing een hoofddoek om moest doen en je dus aparte ingangen voor musea had met andere collecties dan voor de mannen.
Terwijl er gezegd was dat je als vrouw je verder in Iran ook geen zorgen hoefde te maken in die tijd.
Ik hoop dat Afghanistan en Irak ooit weer rustig worden en dat je daar als vrouw alleen veilig rond kunt reizen. Het zijn wel landen met een prachtige cultuur en ook natuur. Het waren dus nooit landen die me interesseerden, maar door gesprekken met iemand die er vandaan komt zijn er toch wel dingen die aantrekkelijk lijken om eens te bekijken.

Hier ook een collega uit Syrie, die gaat ook niet terug. Werkt gewoon, spreekt ook Nederlands.

Maar het probleem zijn dus de mensen die zich niet aanpassen en rotzooi trappen. Ja, dan krijg je snel dat een hele groep wordt aangesproken, maar het is wel lastig om dat te voorkomen. Nederlanders hebben op de Canarische eilanden ook een naam van naakt en dronken over straat lopen, terwijl ik dat absoluut niet zou doen en zelfs nog nooit dronken geweest ben.

Maar om nog even terug te komen op de verdwenen koekjes en het goedpraten dat mensen gewend zijn om veel te nemen en wij Nederlanders krenterig zijn. Ik vind dat dus juist een voorbeeld van de normen en waarden van Nederland leren. Dus je blijft er wel af. Dit goedpraten van 'ja ze zijn dat gewend' vind ik dus niet terecht. Als wij naar een land daar gaan en je moet bij het betreden van een gebouw je schouders bedekt hebben, dan doen we dat ook.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 09:56

Bij mijn vroegere school hebben ze het zo opgelost:
Afbeelding
Helemaal perfect imo

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 10:15

Nou een soort van goed nieuws: https://nos.nl/artikel/2559431-vrouw-26 ... -alawieten De vrouw die vanuit Nederland een haatvideo maakt, is opgepakt.

Wat bovenstaand betreft, Irak is momenteel relatief rustig. Op YouTube is een Nederlandse vrouw met haar motor onlangs door een groot deel van Irak gereden. Precies hetzelfde gevoel als in Iran, de mensen zijn daar echt heel gastvrij, vriendelijk en hartelijk. Ze vinden het een eer om bezoekers te hebben. Ook in Iran heb ik me in 2008/2009 niet onveilig gevoeld. Op dit moment met de geopolitieke situatie zou ik er niet zo snel meer alleen heen gaan.

Mijn collega gaat ook niet terug, ze is hier nu negen jaar en heeft hier alles opgebouwd. Los van het feit dat het onveilig is (haar familie durft al 1,5 niet uit huis te komen), zal ze dan daar weer opnieuw alles moeten opbouwen. Ze hebben beide hier een goede baan en dragen meer dan hun steentje bij. Onderop begonnen en door hard te werken opgevallen en steeds een stap verder gegaan.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 10:51

Benzz schreef:
verootjoo schreef:
Ms ligt het aan mij maar ik heb nog nooit een regenboog zebrapad gezien.
Alleen het lange fietspad op sciencepark in Utrecht, dat vind ik erg tof.

Bij mij in de straat al 3 stuks. Loop er dagelijks overheen ( en ben nog steeds hetero :+ ) Ik vind het onwijs leuk en ook tof dat er een symbool is zodat minderheden ook in beeld zijn.

En dat laatste blijkt hard nodig, dat zie je in dit topic al terug.

Er dat laatste stukje zorgt in mijn optiek juist voor tweedeling. Het gaat ook niet specifiek om een regenboog zebrapad, maar om de volgende vraag: Als je als lhbtqia+ persoon 'normaal' geaccepteerd wilt worden en gelijk wilt zijn aan de massa waarom zou je dan van je voorkeur of geaardheid een issue willen maken? Als cis persoon maakt je hier ook geen ding van?

Als je niet buiten de massa gezet wilt worden waarom zou je jezelf dan als 'anders' profileren? Dus je bent een lhbtqai+ er? Of juist niet? We zijn allemaal gewoon mensen dus wat maakt het uit? En weer door...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:04

Niet opvallen is niet gelijk aan veilig
Er is helaas geen safe zone. Wel bespreken en opkomen voor de rechten van lhbtiq.
Dat zie je nu in de USA, Italië Hongarije e.v.a .
En ook in Nederland worden nog regelmatig mensen lastig gevallen of inelkaar geslagen.Of je nu anders gedraagt of kleedt, of niet. De acceptatie is ook in Nederland een kwetsbaar gegeven.
En by the way: wat is dan zo vervelend als iemand zich opvallend gedraagt of kleedt?
De schuld bij een minderheid leggen is niet de oplossing van een probleem. Dat is juist de kern van discriminatie.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:28

senna21 schreef:
Er is helaas geen safe zone. Wel bespreken en opkomen voor de rechten van lhbtiq.
En ook in Nederland worden nog regelmatig mensen lastig gevallen of inelkaar geslagen.Of je nu anders gedraagt of kleedt, of niet. De acceptatie is ook in Nederland een kwetsbaar gegeven.
En by the way: wat is dan zo vervelend als iemand zich opvallend gedraagt of kleedt?
De schuld bij een minderheid leggen is niet de oplossing van een probleem. Dat is juist de kern van discriminatie.

Ik denk dat het probleem is dat het voor het opkomen van rechten van minderheden er vaak wordt gemorreld aan de rechten van de andere groep. Denk aan transgendermannen die in dameskleedkamers willen, statushouders die voor gaan bij een huis maar ook positieve discriminatie bij sollicitaties.

Ik ken genoeg homo’s die walgen van de Gaypride en vinden dat er daardoor een heel specifiek beeld wordt neergezet die juist niet bevorderend is voor acceptatie.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:32

journee schreef:
Er dat laatste stukje zorgt in mijn optiek juist voor tweedeling. Het gaat ook niet specifiek om een regenboog zebrapad, maar om de volgende vraag: Als je als lhbtqia+ persoon 'normaal' geaccepteerd wilt worden en gelijk wilt zijn aan de massa waarom zou je dan van je voorkeur of geaardheid een issue willen maken? Als cis persoon maakt je hier ook geen ding van?

Als je niet buiten de massa gezet wilt worden waarom zou je jezelf dan als 'anders' profileren? Dus je bent een lhbtqai+ er? Of juist niet? We zijn allemaal gewoon mensen dus wat maakt het uit? En weer door...

Is je nooit opgevallen hoe extreem homofoben hun best doen om hun geaardheid in ieders gezicht te duwen? O jee als iemand denkt dat ze op mannen vallen..

Het hele idee van regenboogvlaggen en kleuren is júist ervoor te zorgen dat iedereen gelijk is. Want daar zijn we nog láng niet. LHBTI+ mensen worden nog altijd veel vaker gepest, uitgescholden, zelfs fysiek aangevallen. Niet omdat zij zichzelf als anders willen profileren, maar juist omdat de homofoben dat doen.
LHBTI+ mensen willen niks anders dan wij allemaal; namelijk zichzelf zijn.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:39

janderegelaa schreef:
Ik denk dat het probleem is dat het voor het opkomen van rechten van minderheden er vaak wordt gemorreld aan de rechten van de andere groep. Denk aan transgendermannen die in dameskleedkamers willen, statushouders die voor gaan bij een huis maar ook positieve discriminatie bij sollicitaties.

Ik ken genoeg homo’s die walgen van de Gaypride en vinden dat er daardoor een heel specifiek beeld wordt neergezet die juist niet bevorderend is voor acceptatie.

Rechten van andere groepen? Ik denk meer gemorrel aan bevoorrechten van andere groepen. Als ik minder verdien voor gelijkwaardig werk als mijn mannelijke collega en dat wordt recht getrokken. Is dat dan nadelig voor hem? Ja natuurlijk, maar dat is natuurlijk niet helemaal hoe het werkt als je rechten gelijk wilt trekken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:40

janderegelaa schreef:

Waarom zouden transmannen in de dameskleedkamer willen? :')
En trans vrouwen zijn van harte welkom in onze kleedkamer uiteraard. Ga je toch zorgen maken om echte problemen, Jan..
Dat statushouders altijd voor gaan bij huizen is ook een mythe.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:46

Zoals je vluchten niet voor je lol doet, doe je ook een genderverandering echt niet voor je lol. Net als de aanname dat het vallen op hetzelfde geslacht een keuze is.

Als je dan zo graag in vrouwenkleedkamers wilt zijn als man, zijn daar legio voorbeelden van om dat te bereiken. In mijn ogen is een vrouw met een transvrouw nog altijd veel veiliger dan met een man die buiten de kleedkamer is en stiekem allerlei toeren uithaalt om mee te kijken. Als je echt vrouwen wilt lastig vallen, dan lukt dat prima zonder geslachtsoperaties of andere zaken. Dat hebben mannen al jaren bewezen prima te kunnen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:51

Sakura789 schreef:
janderegelaa schreef:

Rechten van andere groepen? Ik denk meer gemorrel aan bevoorrechten van andere groepen. Als ik minder verdien voor gelijkwaardig werk als mijn mannelijke collega en dat wordt recht getrokken. Is dat dan nadelig voor hem? Ja natuurlijk, maar dat is natuurlijk niet helemaal hoe het werkt als je rechten gelijk wilt trekken.

Maar nu heb je het over rechten gelijk trekken. Dat is iets anders dan bevooroordelen. Mannen en vrouwen in dezelfde functie horen hetzelfde te verdienen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:53

Sakura789 schreef:
Zoals je vluchten niet voor je lol doet, doe je ook een genderverandering echt niet voor je lol. Net als de aanname dat het vallen op hetzelfde geslacht een keuze is.

Als je dan zo graag in vrouwenkleedkamers wilt zijn als man, zijn daar legio voorbeelden van om dat te bereiken. In mijn ogen is een vrouw met een transvrouw nog altijd veel veiliger dan met een man die buiten de kleedkamer is en stiekem allerlei toeren uithaalt om mee te kijken. Als je echt vrouwen wilt lastig vallen, dan lukt dat prima zonder geslachtsoperaties of andere zaken. Dat hebben mannen al jaren bewezen prima te kunnen.

Ik wou net zeggen. Het zijn bijna altijd de hetero cis mannen die stiekem vrouwen filmen of ze een onveilig gevoel geven. Dat zijn nooit de transgender personen. :+

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:54

senna21 schreef:

Geweld komt inderdaad voor. Maar zoals je al aangeeft heeft dit legio redenen. Maar of geweld gebruikt wordt omdat iemand een ander geloof, geaardheid of afkomst heeft, of dat iemand 'verkeerd' keek doet er wat mij betreft niet toe. Niet de aanleiding, maar het geweld is het probleem en daar mag van mij ook echt hard tegen worden opgetreden.

Persoonlijk maakt geaardheid, afkomst of geloof mij dus echt helemaal niets uit. Ik zie ook geen personen die 'anders' zijn, ik zie gewoon mensen. Mij boeit het oprecht niet hoe 'anders' iemand is, alleen iemand zijn persoonlijkheid is interessant. :)

Maar ik begrijp wel waarom sommige mensen zich afvragen waarom je ergens de nadruk op zou willen leggen of extra aandacht aan wilt geven, als men vooral wil bereiken dat iets als normaal en gewoon wordt geaccepteerd. Dat lijkt gewoon tegenstrijdig.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:55

Nu met quote:

janderegelaa schreef:
Maar nu heb je het over rechten gelijk trekken. Dat is iets anders dan bevooroordelen. Mannen en vrouwen in dezelfde functie horen hetzelfde te verdienen.

Hoezo is dat anders dan dat we accepteren dat LHBTIQ'er gewoon ook niet 'normaal' accepteren. Dat ze niet meer risico lopen als ze hand aan hand over straat lopen?

En kom niet met voorbeelden van de Gay pride, voor mij als noordeling is Carneval ook iets wat mijlenver van me af staat. Dat vind ik nou ook niet perse een voorbeeld van hoe je je zou moeten gedragen. Het feit is wel dat ik dat los kan laten en mensen lekker in hun waarde laat. Als zij dat willen doen, prima. Ik hoef niet mee te doen en kan het uit de weg gaan. Net als bij de Pride, ik hoef daar niet heen, dus waarom mogen anderen dan niet van zo'n feest genieten?

Ik kan er werkelijk niet bij.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:57

8nnemiek schreef:
journee schreef:

Is je nooit opgevallen hoe extreem homofoben hun best doen om hun geaardheid in ieders gezicht te duwen? O jee als iemand denkt dat ze op mannen vallen..

Het hele idee van regenboogvlaggen en kleuren is júist ervoor te zorgen dat iedereen gelijk is. Want daar zijn we nog láng niet. LHBTI+ mensen worden nog altijd veel vaker gepest, uitgescholden, zelfs fysiek aangevallen. Niet omdat zij zichzelf als anders willen profileren, maar juist omdat de homofoben dat doen.

Ze kunnen beter de groep aanpakken die het meest de homo’s aanvallen. En dansen in een tutu of roze string op een boot draagt in mijn ogen sowieso niet bij aan de acceptatie van homo’s.
https://www.uva.nl/shared-content/facul ... js.html?cb

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:00

8nnemiek schreef:
janderegelaa schreef:

Waarom zouden transmannen in de dameskleedkamer willen? :')
En trans vrouwen zijn van harte welkom in onze kleedkamer uiteraard. Ga je toch zorgen maken om echte problemen, Jan..
Dat statushouders altijd voor gaan bij huizen is ook een mythe.

Dat statushouders voorgaan is geen mythe. Er is in februari eindelijk een wetsvoorstel ingediend die dat gaat verbieden.
https://nos.nl/l/2556233

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:12

In dat artikel staat dat de helft van de daders autochtoon is. En dat Marokkanen erg vaak homogeweld laten zien in verhouding (de verhouding aantal daders en aantal Marokkanen in Nederland).

Maar de helft is dus autochtoon. Misschien zijn er meer redenen dan hun (islamitische) religieuze achtergrond waarom mensen homofoob zijn. Dat moet dan OOK aangepakt worden.

Daarbij is “aanpakken” erg lastig. Het is allang bekend dat zwaarder straffen niet per se afschrikt. Daarbij hebben we momenteel ook niet de capaciteit om mensen langer op te sluiten etc.

Zolang mensen met een migratieachtergrond nog minder kansen hebben in onze samenleving zal er een kloof blijven. Ze verdienen minder, genieten minder onderwijs en ze worden vaak ook niet goed opgenomen in gemeenschappen. Wetenschappers zijn er nog niet helemaal over uit. Maar de sociaal-economische status van mensen speelt zeker en rol bij hoe ze zich gedragen. Of ze crimineel worden of niet.

Dus ik denk dat het verhogen van de sociaal-economische status van vluchtelingen, allochtonen en andere “probleemgroepen” juist een oplossing kan zijn voor dit probleem. Zwaarder straffen en deze groepen als minderwaardig markeren helpt niet.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:19

janderegelaa schreef:
8nnemiek schreef:

Ze kunnen beter de groep aanpakken die het meest de homo’s aanvallen. En dansen in een tutu of roze string op een boot draagt in mijn ogen sowieso niet bij aan de acceptatie van homo’s.
https://www.uva.nl/shared-content/facul ... js.html?cb

Ik denk dat veel te maken heeft met gevoel van eigenwaarde. Groepen die zich onzeker voelen over zichzelf zullen een ander sneller pesten/ aanvallen om zichzelf als superieur te kunnen zien. Niet voor niets zijn de daders ook vaak jongeren.

En iemand die zelf onzeker is (zoals veel lhbtqai+ ersis) zal ook sneller als slachtoffer worden uitgekozen. Daar is in mijn optiek nog veel winst te behalen, dat elk persoon zich ervan bewust is dat je er mag zijn, wie je ook bent.

Dat acceptatie van jezelf het begin is van acceptatie door anderen. Bewust zijn van je eigenwaarde maakt mensen sterk, minder onzeker en meer geneigd om andere mensen te accepteren zo als ze zijn.

Of iemand dat wel of niet in een tutu of roze string wil dansen, moet en kan iemand dan helemaal zelf weten. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:22

Maar hoe kan iemand jouw eigenwaarde zien als je gewoon normaal over straat loopt? Want veel geweld tegen minderheden is zonder dat die personen elkaar kennen. Op straat worden nageschreeuwd, uitgescholden of in elkaar geslagen. En al ben je super onzeker en loop je zo over straat, dan nog moeten mensen jou met rust laten.

Dit komt een beetje in dezelfde categorie als: dan moet je maar niet zo’n kort rokje aan doen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:25

journee schreef:
Ik denk dat veel te maken heeft met gevoel van eigenwaarde. Groepen die zich onzeker voelen over zichzelf zullen een ander sneller pesten/ aanvallen om zichzelf als superieur te kunnen zien. Niet voor niets zijn de daders ook vaak jongeren.

En iemand die zelf onzeker is (zoals veel lhbtqai+ ersis) zal ook sneller als slachtoffer worden uitgekozen. Daar is in mijn optiek nog veel winst te behalen, dat elk persoon zich ervan bewust is dat je er mag zijn, wie je ook bent.

Dat acceptatie van jezelf het begin is van acceptatie door anderen. Bewust zijn van je eigenwaarde maakt mensen sterk, minder onzeker en meer geneigd om andere mensen te accepteren zo als ze zijn.

Of iemand dat wel of niet in een tutu of roze string wil dansen, moet en kan iemand dan helemaal zelf weten. :)

Iemand die in een tutu of roze string op een boot staat te dansen heeft denk ik een prima eigenwaarde. Ik vind alleen dat het bij mensen die weinig homo acceptatie hebben niet bijdraagt aan wel acceptatie. En dat zou toch het doel moeten zijn.