Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jiskaa schreef:Ik ben even kwijt wie het vroeg maar ik ben heel tevreden over de wasstrips. Ik gebruik voor een volle trommel 1 velletje maar de velletjes hebben een scheurstrip dus je kan makkelijk de helft gebruiken. Knippen zou ook gewoon kunnen denk ik, mocht je een kwart willen gebruiken.
Voor mijn gevoel een half velletje op een hele trommel, lijkt wat weinig. Heb het nog niet geprobeerd dus wellicht is het wel voldoende hoor.
Er was iemand die een site deelde over natuurlijke haar verzorging; heel fijn! Ik ben bijna door m’n shampoo voorraad heen dus dan kan ik me alvast daarin verdiepen
dems75 schreef:Ik zie hief werkelijk niemand zich op dd borst kloppen. Wat is dat toch met negatievelingen die zich overal op aangesproken voelen. Gelukkig zijn er mensen die het wél belangrijk vinden zelf iets te doen ipv maar te wijzen naar anderen en dat te komen spuien in een topic dat over duurzaamheid gaat. Zó jammer weer
Polar schreef:Germie, dat zou prima kunnen, dat het maar voor 20% haalbaar zou zijn.
Neemt niet weg dat het nooit verkeerd is om te proberen duurzamere keuzes te maken.
Wordt de was echt schoon met de wasstrips? Zit er een geur aan?
Badeendje schreef:Vooral door de laatste tijd bewuster te zijn van dat ik dingen kan repareren. De laatste tijd toch al zelf wat gaatjes in kleding gerepareerd. En inderdaad nagenoeg geen vlees/dierlijk eten.
Verder sluit ik me aan bij lokale actiegroepen en protesten om te strijden voor méér klimaatbeleid bij de lokale overheid en o.a. mijn werk.
verootjoo schreef:Badeendje schreef:Vooral door de laatste tijd bewuster te zijn van dat ik dingen kan repareren. De laatste tijd toch al zelf wat gaatjes in kleding gerepareerd. En inderdaad nagenoeg geen vlees/dierlijk eten.
Verder sluit ik me aan bij lokale actiegroepen en protesten om te strijden voor méér klimaatbeleid bij de lokale overheid en o.a. mijn werk.
Wat ik echt schokkend vond… hoewel ik het eigenlijk al wist; bij het klokhuis was pas te zien en werd uitgelegd hoe tegenwoordig spullen gemaakt worden om niet te kunnen repareren maar nieuw te kopen.
Zo belachelijk… met name telefoons zijn zeer moeizaam te repareren. Alles zat vastgelijmd.
JudithGigi schreef:verootjoo schreef:Wat ik echt schokkend vond… hoewel ik het eigenlijk al wist; bij het klokhuis was pas te zien en werd uitgelegd hoe tegenwoordig spullen gemaakt worden om niet te kunnen repareren maar nieuw te kopen.
Zo belachelijk… met name telefoons zijn zeer moeizaam te repareren. Alles zat vastgelijmd.
Gelukkig komt er langzaam wat wetgeving op gang om deze zaken te verbieden! Tot die tijd is er voor telefoons bijvoorbeeld Fairphone
DuoPenotti schreef:Ja een wasmachine van 25 jaar oud was zo vreemd niet.
Nu ben je blij als hij 8 jaar oud word.
Onze vorige koelkast werd maar 3 jaar oud. Buiten garantie natuurlijk.
Kan daar ook slecht tegen.
Maar fabrikanten willen wel blijven verdienen natuurlijk.
BarbaLala schreef:Ik ben allergisch voor alles waar duurzaam voor staat want het is zo’n woke uitgebuit begrip geworden.
Het woord wordt misbruikt door alles en iedereen die te maken hebben met agenda 2030.![]()
Ik ben dan ook absoluut niet bezig met duurzaam leven zoals dat wordt gepropageerd.
Wat voor mij belangrijk is, is een comfortabel en goed leven.
De karigheid en het extremisme wat sommige hebben, moet er niet aan denken! Krijg er jeuk van.
verootjoo schreef:Ja! Heb jij een fairphone? En hoe bevalt ie?
Ik moest vorig jaar een nieuwe (oude wel 6 jaar meegegaan, niet mega lang vind ik) en toen wilde ik eigenlijk een fairphone, maar toch laten omlullen voor een iPhone.