Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Christiene schreef:Jeetje wat kortzichtig om te zeggen dat syrische mensen nu weer terug kunnen..
Alsof het daar nu veilig is.
Veel wonene en werken hier gewoon.
Die in de procedure zitten , kunnen straks netzo goed wel een verblijfsvergunning krijgen als het niet veilig is lijkt me
En nee ik ben niet voor al die asielzoekers hier in nl.
Met name die uit veilige landen maar ik vind Syrië geen veilig land.
En als hier oorlog was wou je ook graag ergens anders willen beginnen..
Popstra schreef:Ik denk wel dat velen graag terug zouden willen en wanneer het goed blijft gaan dat ook zeker zullen doen.
Ze missen hun land van herkomst zeker wel.
janderegelaa schreef:mysa schreef:Het is al zo vaak gezegd: asielzoekers zijn een fractie van de woningzoekenden. Het zijn Nederlanders en arbeidsmigranten die de hoofdmoot vormen.
(die laatsten leven vaak al opgepropt in sobere/ondeugdelijke woningen)
Het is wel een fractie van de woningzoekenden maar verhoudingsgewijs geen fractie van de mensen die een woning krijgen. Procentueel gezien krijgen statushouders veel meer woningen toegewezen dan andere woningzoekenden in Nederland:
https://www.wyniasweek.nl/vanaf-jaarlij ... r-het-net/
Benzz schreef:Maar maak jij wel contact met hun Anjali?
Ik ben buddy voor een syrische vluchteling en hij geeft aan dat het zo lastig is om met autochtone NL contact te krijgen. Ze kijken hem allemaal met de nek aan. Terwijl hij gewoon heel graag mee wil doen in dit land.
Citaat:Een eventuele samenwerking met de nieuwe regering zou wel "op basis van de fundamentele mensenrechten" moeten gebeuren, waarschuwen de Europese leiders. Etnische en religieuze minderheden moeten beschermd worden.
janderegelaa schreef:Datis toch helemaal niet het probleem wat Anjali schetst? Zij vraagt zich af waar de doorstromende 55 +ers heen moeten op de woningmarkt zodat er woningen vrijkomen.
_San87_ schreef:https://www.nu.nl/buitenland/6338499/sy ... ering.html
De tijdelijke leider is gekozen, ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt. Volgens experts is HTS steeds gematigder aan het worden, en wil het een staat voor iedereen stichten.
Scholtz en Macron zien een samenwerking wel als mogelijkheid:Citaat:Een eventuele samenwerking met de nieuwe regering zou wel "op basis van de fundamentele mensenrechten" moeten gebeuren, waarschuwen de Europese leiders. Etnische en religieuze minderheden moeten beschermd worden.
Benzz schreef:janderegelaa schreef:Datis toch helemaal niet het probleem wat Anjali schetst? Zij vraagt zich af waar de doorstromende 55 +ers heen moeten op de woningmarkt zodat er woningen vrijkomen.
Ze zegt letterlijk: Contact maken doen ze niet. Dus dat jij vind dat de doorstromers het probleem van het bericht zijn, moet je zelf weten. Maar ik bepaal toch echt op welk onderdeel ik wil reageren.
Benzz schreef:janderegelaa schreef:Datis toch helemaal niet het probleem wat Anjali schetst? Zij vraagt zich af waar de doorstromende 55 +ers heen moeten op de woningmarkt zodat er woningen vrijkomen.
Ze zegt letterlijk: Contact maken doen ze niet. Dus dat jij vind dat de doorstromers het probleem van het bericht zijn, moet je zelf weten. Maar ik bepaal toch echt op welk onderdeel ik wil reageren.
Benzz schreef:Maar maak jij wel contact met hun Anjali?
Ik ben buddy voor een syrische vluchteling en hij geeft aan dat het zo lastig is om met autochtone NL contact te krijgen. Ze kijken hem allemaal met de nek aan. Terwijl hij gewoon heel graag mee wil doen in dit land.
Popstra schreef:Benzz schreef:Maar maak jij wel contact met hun Anjali?
Wat grappig, toen ik zondag de Syrische mannen vriendelijk toe lachte vanuit mijn auto omdat ik blij was voor ze kreeg ik enkel vuile blikken van hen.
Benzz schreef:Popstra schreef:Wat grappig, toen ik zondag de Syrische mannen vriendelijk toe lachte vanuit mijn auto omdat ik blij was voor ze kreeg ik enkel vuile blikken van hen.
Hoe wist je dat ze uit Syrie kwamen?
Popstra schreef:Christiene schreef:Jeetje wat kortzichtig om te zeggen dat syrische mensen nu weer terug kunnen..
Alsof het daar nu veilig is.
Veel wonene en werken hier gewoon.
Die in de procedure zitten , kunnen straks netzo goed wel een verblijfsvergunning krijgen als het niet veilig is lijkt me
En nee ik ben niet voor al die asielzoekers hier in nl.
Met name die uit veilige landen maar ik vind Syrië geen veilig land.
En als hier oorlog was wou je ook graag ergens anders willen beginnen..
Ik denk wel dat velen graag terug zouden willen en wanneer het goed blijft gaan dat ook zeker zullen doen.
Ze missen hun land van herkomst zeker wel.
Pandora2 schreef:Ik vond een beknopte uitleg over het hoe en waarom van Israël in Syrië.
https://www.tijd.be/politiek-economie/i ... 78092.html
Ilse_123 schreef:Ik hoop zo erg dat het daar nu allemaal een stuk prettiger wordt. Ik snap ook niet zo goed de berichtgeving over Israël, ik ben bang dat ik er iets verkeerds mee zeg maar zitten die ondertussen in elk buurland? Hopelijk inderdaad alleen om bepaalde zaken te waarborgen maar nog vind ik het raar dat zij dat doen, daar heb je toch een VN voor ofzo?
Popstra schreef:Benzz schreef:Maar maak jij wel contact met hun Anjali?
Wat grappig, toen ik zondag de Syrische mannen vriendelijk toe lachte vanuit mijn auto omdat ik blij was voor ze kreeg ik enkel vuile blikken van hen.