7 ponies gedood door wolf in Oudehorne Frl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 16:18

Onali schreef:
Asciugamano schreef:
Verder lees ik hier zoveel onzin dat het ondoenlijk is om daarop in te gaan.

Oh vertel.
Of ben je de zoveelste schreeuwer zonder aanwijsbare argumenten en is dit het enige wat je zegt om nooit meer terug te keren in een wolventopic?

Wolfwerende omheining die BIJ 12 voorschrijft; keer op keer op keer op keer bewezen dat de wolf daar in komt.
Wolf pakt geen vee, schaap, koe, paard enz: keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer bewezen dat ze dst wel doen.

Welke leugens geloof je nog meer?
Dst het kind in een bramenstruik is gevallen met het DNA van een wolf daaraan?

Jammer van de aandacht dat is een idealist die pas lid is van de Zoogdierenvereniging en niet door heeft, dat vooral de mensen dicht bij het vuur rijk worden aan de wolf en de rest wordt gebruikt als klapvee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 16:18

En flappie word uit zijn hok getrokken en elk los lopende kat gaat er ook aan.
En dat zijn nog wel de mildste voorspellingen

Maar dat beseffen ze inderdaad niet.

Rizette

Re: 7 ponies gedood door wolf in Oudehorne Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 16:24

Of het zal ze worst zijn evenals het hele clubje wat nu rendeert op de wolven. PvdD vindt het ook helemaal prima dat de dieren verhongeren in de Oostvaardersplassen. Sadisten zijn het.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 16:29

Asciugamano schreef:
Arme beesten.
Lastig probleem maar ‘wolfwerende rasters is onzin’ is mij ook te makkelijk.
Deze man had blijkbaar wel succes:

https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/1 ... tig-slapen

Verder lees ik hier zoveel onzin dat het ondoenlijk is om daarop in te gaan.

Ocharme, dat is weer een knuppel in het hoenderhok gooien en maken dat je weg komt? Slap hoor.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 16:58

Rizette schreef:
Dat was voorspelbaar. In tegenstelling tot alle andere duizenden wolvenslachtoffers is de pony van Ursela niet voor niets gestorven.

Nou dat vind ik te makkelijk, wel echt iets voor de Telegraaf om te schrijven. Ursula krijgt echt niet de gehele meerderheid mee omdat haar pony is gestorven.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:16

Ik denk dat veel incidenten en de hoeveelheid aanvallen op vee in europa echt ook wel bij lieden van in dienst van de ,staat, opgemerkt word die er wel wat nuttigs over kunnen zeggen daar in Brussel zodat er stappen als deze ondernomen gaan worden.
Ze leven daar heus niet onder een steen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:36

Benzz schreef:
Rizette schreef:
Dat was voorspelbaar. In tegenstelling tot alle andere duizenden wolvenslachtoffers is de pony van Ursela niet voor niets gestorven.

Nou dat vind ik te makkelijk, wel echt iets voor de Telegraaf om te schrijven. Ursula krijgt echt niet de gehele meerderheid mee omdat haar pony is gestorven.

Dolly was de reden dat Ursula het heeft gepusht. Dus in dat opzicht is de pony de katalysator geweest ;)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:43

pien_2010 schreef:
sterregoud schreef:
Een alarmnummer bellen is een leuk idee Pien. Maar hier in Nederland mogen we dus niets, op wat roepen en geluids en lichtsignalen na.
We moeten nu al leven met meer wolven dan in Noorwegen in het hele land worden toegestaan. We zitten boven de 100…..

En dat is dus het probleem (zie dikgedrukte). Dat moet zsm veranderingen in zo'n dicht bevolkt land. Ik ben voor het systeem in Afrika waar de dieren gezenderd worden die dicht bij de bewoonde wereld leven zodat de boeren gewaarschuwd worden en actie kunnen ondernemen. En dat werkt goed.

Hoe dan? Ben op mijn werk, wolf komt in de buurt, ik moet gebeld worden, moet naar huis en tegen die tijd heeft de wolf mijn paard, ezel , hond of wat dan ook al te pakken. Die wolf gaat toch niet wachten totdat ik thuis ben.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:44

Wintu schreef:
[

Dolly was de reden dat Ursula het heeft gepusht. Dus in dat opzicht is de pony de katalysator geweest ;)

27 landen waren al voor een verandering van status, komt echt niet door de pony van haar. Media brengt dat zo, ook die versnelling is er niet door haar pony gekomen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 17:48

Het is in ieder geval ‘fijn’ dat alle die gedode dieren in Nederland niet helemaal voor niets zijn gestorven en hopelijk kan de habitat richtlijn aangepast worden en is er binnen een jaar, 18 maanden wel beheer toegestaan.
En voor een ieder die vooruitloopt op de versoepelde regels en aan beheer doet, mijn zegen hebben ze.
Doe snel en vakkundig. Ook al een wolf hoeft niet te lijden, ondanks dat ie dat zelf wel veroorzaakt.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 18:28

Benzz schreef:
Wintu schreef:
[

27 landen waren al voor een verandering van status, komt echt niet door de pony van haar. Media brengt dat zo, ook die versnelling is er niet door haar pony gekomen.

In 2022 waren 27 EU landen tegen een verandering in status, de landen die voor verandering waren, waren Oostenrijk, Liechtenstein, Belarus,Turkije, Azerbeidzjan en Georgië.
https://www.iononhopauradellupo.it/en/c ... -protetta/

Wanneer bedoel jij dan?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 18:32

Benzz schreef:
Wintu schreef:
[

En op welke datum is dat amendement aangenomen door die landen? Twee maanden na de pony van Ursula niet daarvoor. Jij mag denken wat jij denken wilt. Ik denk er anders over Hulde aan van Ruissen en Schreijer die zich er daar ook hard voor gemaakt hebben.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 18:45

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 18:58

De overlast is vanaf toen ook extreem geworden, dus niet vreemd dat het op de agenda is gezet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 19:06

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 19:19

Dankzij de natte droom van wat extreem groene.
[/quote]
Dit vind ik een polariserende onware opmerking. Want vergis je niet, er zijn bij Staatsbosbeheer en andere natuur organisaties echt wel CDA ers en VVD ers hoor die de wolf geweldig vinden. Dus ik vind je opmerking ook ongenuanceerd en niet waar door te doen alsof alleen extreem links zich bezig houdt met de natuur. Zoals er ook extreem linkse mensen zijn die vinden dat het allemaal veel strenger moet en er wolf beheer beleid moet komen inclusief afschieten.[/quote]

Kijk naar de Oostvaardersplassen Pien, ik noem dat de natte droom van een paar groenen(om het even welke partij). Daar hebben mensen een droom proberen na te jagen om voor god te spelen met gemaakte natuur met een hek er om. En men laat het maar voortbestaan zonder sancties, omdat die groenen het zo fantastisch vinden. Dat gebeurd nu weer met de wolf en met menig natuurgebied in Nederland, waar steeds meer de mens wordt geweerd, om plaats te maken voor rewilding, omdat een paar er zo op kicken. Want voor de natuur doet het allemaal niet zo veel.... dat er dieren dood gaan, mensen worden gedupeerd, het interesseert ze niks, hun droom moet waargemaakt. Ze staan niet open voor dialoog of kritiek. Ze gaan hun gang en hebben schijt aan iedereen.[/quote]

Dit dus, Staatsbosbeheer = dierenleed

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 19:21

Ursula is wel voorzitter maar niet de dictator van de EU. Dat zij persoonlijk 'het licht heeft gezien' vanwege Dolly maakt niet dat zij daarna in haar uppie de hele EU heeft weten te draaien. Zo werkt het niet.
De groeiende problemen maar vooral de groeiende onrust onder de bevolking van veel EU-landen (en daarmee verlies van kiezers! want zo werkt politiek) maakt dat de landen er nu anders in staan.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 19:27

Mirjam1311 schreef:
Vreselijk! Wat een verdriet!
Woede, machteloosheid! Wat een ellende die wolf.
Overheid denkt er veel te lief over. Afschieten!

En dan krijgen dierenhouders commentaar dat ze geen gebruik maken van de subsidie voor een wolfwerend raster. Maar deze raster is lang niet kostendekkend.

De overheid maakt het onmogelijk om beesten te houden.

Wat denk je van al die wolvenpoep vol neospora in je land? Waardoor koeien hun kalveren gaan verwerpen!
We willen wel koeien in het land hebben maar zo gaat dat dus niet hè.

Ze hebben die wolf gewoon in Nederland uitgezet met 1 doel. De boeren weg! Zodat we alles vol kunnen bouwen met huizen.

Wacht maar tot er oorlog komt en iedereen honger krijgt!
Maar dan is er in Nederland niet 1 boer meer.

Ik kan me hier zo verkeerd om maken.

Wij zitten allemaal achter een hekje en die wolf loopt los.

Nee, zijn niet uit gezet. Want dat is een complot.
(Sarcastische modus weer uit) :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 19:27

Ibbel schreef:
Ursula is wel voorzitter maar niet de dictator van de EU. Dat zij persoonlijk 'het licht heeft gezien' vanwege Dolly maakt niet dat zij daarna in haar uppie de hele EU heeft weten te draaien. Zo werkt het niet.
De groeiende problemen maar vooral de groeiende onrust onder de bevolking van veel EU-landen (en daarmee verlies van kiezers! want zo werkt politiek) maakt dat de landen er nu anders in staan.

Natuurlijk doet zij dat niet in haar uppie.
Maar zeker is wel dat doordat zij zich daar zo hard voor heeft gemaakt dat het stevig op de agenda kwam te staan.

Denk dat het anders totaal geen aandacht had gehad.

Want de onrust van de burgers... Mwah zolang ze niet alles plat gooien zien ze er ook erg weinig van

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 19:35

Ibbel schreef:

Dat zegt ook niemand, ik zeg dat ze het enorm heeft gepusht

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 19:50

Benzz schreef:
De overlast is vanaf toen ook extreem geworden, dus niet vreemd dat het op de agenda is gezet.

O ja? Precies toen? Heb je daar cijfers van? Precies vanaf dat de pony van Ursula werd gepakt werd het extreem? In 27 landen?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 20:13

DuoPenotti schreef:
Niets nieuws voor de PvdD.)
Feiten verdraaien zodat het in hun voordeel werkt om zieltjes te winnen

En alles eraan doen om van ieder mens een veganist te maken, want dieren slachten mag dan weer niet van ze... 8)7 terwijl een NL (ambachtelijke) slager heel wat diervriendelijker werkt dan wat de wolven laten zien... 1 van die pony's was zelfs spontaan de foetus aan het werpen door stress en pijn. Hoe kan levend aangevreten worden door wolven vriendelijker zijn dan een slachtdier dat netjes geschoten wordt...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 20:32

Zoolgangster schreef:
DuoPenotti schreef:

En alles eraan doen om van ieder mens een veganist te maken, want dieren slachten mag dan weer niet van ze... 8)7 terwijl een NL (ambachtelijke) slager heel wat diervriendelijker werkt dan wat de wolven laten zien... 1 van die pony's was zelfs spontaan de foetus aan het werpen door stress en pijn. Hoe kan levend aangevreten worden door wolven vriendelijker zijn dan een slachtdier dat netjes geschoten wordt...

Het gaat ze helemaal niet om die dieren, het gaat ze enkel om de centen, helaas hebben ze een heel gevolg van mensen die er blindelings achteraan lopen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 20:34

Zoolgangster schreef:
DuoPenotti schreef:

Het gaat ze helemaal niet om die dieren, het gaat ze enkel om de centen, helaas hebben ze een heel gevolg van mensen die er blindelings achteraan lopen.[/quote]
Dat geven ze zelfs toe in het artikel in het NRC 2010

Afbeelding

Afbeelding

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 23:53

Die artikelen stonden hier al twee keer.
Even terugkomend op doe man in Appelscha. De schapen van hem lopen op vaste percelen dus een kwestie van een vast hek. En voor het gemak zeggen ze er niet bij dat de provincie €25.000 heeft bijgedragen, daar wordt het ook aardig gemakkelijker van.