Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veronica2 schreef:CrazyCat schreef:Het trok de Amsterdammers wel degelijk aan, mijn ouders zijn in de jaren 70 in de Bijlmer gaan wonen.
Echter maakte de gemeente de fout om bepaalde groepen uit 1 land in 1 flat onder te brengen en zo kreeg je flats tegen elkaar en onveilige situaties. Bepaalde flats konden wij bij de bezorg pizzeria waar ik een bijbaantje had geen bezorgers heen sturen zonder dat ze beroofd werden. Mijn ouders wonen er nu met 83 jaar nog steeds en ik woonde aanzienlijk prettiger in de Bijlmer dan in West in de Mercatorbuurt.
Wat destijds voor grote problemen gezorgd heeft was de hoger gelegen weg, waardoor je veel van die donkere hangplekken had die niet altijd ongevaarlijk waren. Dat hebben ze de afgelopen decennia ook echt allemaal verandert.
Wat ook een beetje mis is gegaan in de Bijlmer is dat ze er van die mooie binnenstraten hebben gebouwd met de beste bedoelingen.
irmaz schreef:Zeer interessant om te lezen, het feitenrelaas van de afgelopen dagen van de driehoek van A'dam:
https://www.amsterdam.nl/nieuws/nieuwso ... aadsbrief/
Hint: Let vooral op de Israelische ambassadeur
cjb schreef:Door verschillende overheden is al vele jaren opgeroepen tot tolerantie jegens andere culturen.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat tolerantie door de tweede, derde en vierde generatie gezien wordt als verworven recht. Waarbij tolerantie maar 1 richting op gaat.
Ik mis die tolerantie richting andere culturen en geloofsovertuigingen met regelmaat bij deze groep "Nederlanders".
cjb schreef:Door verschillende overheden is al vele jaren opgeroepen tot tolerantie jegens andere culturen.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat tolerantie door de tweede, derde en vierde generatie gezien wordt als verworven recht. Waarbij tolerantie maar 1 richting op gaat.
Ik mis die tolerantie richting andere culturen en geloofsovertuigingen met regelmaat bij deze groep "Nederlanders".
mce schreef:cjb schreef:Door verschillende overheden is al vele jaren opgeroepen tot tolerantie jegens andere culturen.
heb nu vaak het gevoel dat tolerantie te eenzijdig moet, richting onze zijde of is dat te kort door de bocht, nederlandse klederdrachten in nederland zijn not don maar toch zie ik velen in klederdracht en uitingen van geloofsovertuiging, terweijl het keppeltje al agressie oproept
culturen kunnen met respect voor elkaar zou bijdragen
hahahatsjoe schreef:cjb schreef:Door verschillende overheden is al vele jaren opgeroepen tot tolerantie jegens andere culturen.
Als de andere culturen nu ook toleratie hadden voor ons Nederlanders... daar ligt dus het probleem, de goeden niet te na gesproken.
Electra63 schreef:mce schreef:
heb nu vaak het gevoel dat tolerantie te eenzijdig moet, richting onze zijde of is dat te kort door de bocht, nederlandse klederdrachten in nederland zijn not don maar toch zie ik velen in klederdracht en uitingen van geloofsovertuiging, terweijl het keppeltje al agressie oproept
culturen kunnen met respect voor elkaar zou bijdragen
Nederlandse klederdrachten not done ? Door wie niet ?
Wie wil er dan nog in Nederlands klederdracht lopen?