Amsterdam toneel van voetbalgeweld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Re: Amsterdam toneel van voetbalgeweld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:31

Het was vanmorgen al bekend, dus ik denk dat de politie wel weet wat ze moet doen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:33

Veronica2 schreef:
CrazyCat schreef:
Het trok de Amsterdammers wel degelijk aan, mijn ouders zijn in de jaren 70 in de Bijlmer gaan wonen.
Echter maakte de gemeente de fout om bepaalde groepen uit 1 land in 1 flat onder te brengen en zo kreeg je flats tegen elkaar en onveilige situaties. Bepaalde flats konden wij bij de bezorg pizzeria waar ik een bijbaantje had geen bezorgers heen sturen zonder dat ze beroofd werden. Mijn ouders wonen er nu met 83 jaar nog steeds en ik woonde aanzienlijk prettiger in de Bijlmer dan in West in de Mercatorbuurt.

Wat destijds voor grote problemen gezorgd heeft was de hoger gelegen weg, waardoor je veel van die donkere hangplekken had die niet altijd ongevaarlijk waren. Dat hebben ze de afgelopen decennia ook echt allemaal verandert.

Wat ook een beetje mis is gegaan in de Bijlmer is dat ze er van die mooie binnenstraten hebben gebouwd met de beste bedoelingen.

O ja de binnenstraten vergat ik nog te noemen. Die hebben ze ook zodra het kon weer afgeschaft.
Sommigen waren echt heel erg. Junks, dealers, naalden en pislucht.
Maar toch heb ik me in West vaker onveilig gevoeld dan in de Bijlmer, terwijl ik daar veel korter heb gewoond.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 17:20

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 17:21

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 17:29

Even vergeten wie het gisteren aanhaalde op tv, maar het antwoord op antisemitisme is nooit een andere vorm van racisme.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 17:58

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:13

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:49

Shadow0 schreef:
[
'Echte' Amsterdammers, 'echte' Nederlanders... Mensen die zichzelf graag meer zeggenschap geven dan anderen in een gelijke positie. Het lijkt mij de basis van uitsluiting.

In het kort vertel je gelijk het grootste probleem! Chapeau!

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:13

Door verschillende overheden is al vele jaren opgeroepen tot tolerantie jegens andere culturen.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat tolerantie door de tweede, derde en vierde generatie gezien wordt als verworven recht. Waarbij tolerantie maar 1 richting op gaat.
Ik mis die tolerantie richting andere culturen en geloofsovertuigingen met regelmaat bij deze groep "Nederlanders".

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:55

cjb schreef:
Door verschillende overheden is al vele jaren opgeroepen tot tolerantie jegens andere culturen.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat tolerantie door de tweede, derde en vierde generatie gezien wordt als verworven recht. Waarbij tolerantie maar 1 richting op gaat.
Ik mis die tolerantie richting andere culturen en geloofsovertuigingen met regelmaat bij deze groep "Nederlanders".

Dit is de meest intolerante post die ik hier tot nu toe heb gelezen, sorry ;(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:19

@Irmaz,
Je bent toch niet echt verbaasd ?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 23:52

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 00:19

Erev Rav heeft inmiddels ook een statement op Instagram geplaatst als Joodse organisatie die actief is in Amsterdam. Voor alle mensen die continue eenzijdig naar deze kwestie blijven kijken is dit een heel goed statement om door te nemen, aangezien zelfs de Joodse gemeenschap dus door de eenzijdige berichtgeving heen kijkt. Dit geeft ook een heel goed inzicht ten opzichte van alle oproer die er is ontstaan, aangezien de Joodse gemeenschap een zeer groot onderdeel is van de huidige discussies.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 00:25

Is het nog matten geworden vanavond? Te lang in de kantine blijven hangen en daar stond de tv niet aan :oo .

Nog even 2 regels uit Hé Amsterdam van Drukwerk:
Want vreemdelingen-junkies-rellen, ons maken ze ermee niet bang,
Ze kunnen ons nog meer vertellen, 't hoort allemaal bij Amsterdam

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:40

cjb schreef:

Ik heb eens nagedacht over jouw post @cjb. Volgens mij is het niet zozeer tolerantie wat de door jou bedoelde groepering wil (dat is iets wat afgedwongen kan worden) maar respect. En dat kan niet afgedwongen worden maar moet verdiend worden.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:50

cjb schreef:

heb nu vaak het gevoel dat tolerantie te eenzijdig moet, richting onze zijde of is dat te kort door de bocht, nederlandse klederdrachten in nederland zijn not don maar toch zie ik velen in klederdracht en uitingen van geloofsovertuiging, terweijl het keppeltje al agressie oproept

culturen kunnen met respect voor elkaar zou bijdragen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:00

mce schreef:
cjb schreef:

heb nu vaak het gevoel dat tolerantie te eenzijdig moet, richting onze zijde of is dat te kort door de bocht, nederlandse klederdrachten in nederland zijn not don maar toch zie ik velen in klederdracht en uitingen van geloofsovertuiging, terweijl het keppeltje al agressie oproept

Nederlandse klederdrachten not done ? Door wie niet ?
Wie wil er dan nog in Nederlands klederdracht lopen?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:17

cjb schreef:

Als de andere culturen nu ook toleratie hadden voor ons Nederlanders... daar ligt dus het probleem, de goeden niet te na gesproken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:26

Er zitten natuurlijk heel veel kanten aan.

Je zou onbezorgd over straat moeten kunnen gaan. Of je nu een hoofddoek, keppeltje, kruisje of duidelijk tot de LHBTIQ groep behoort. Het zou geen problemen mogen geven.

En dat is nu wel een probleem. Een hele kleine groep als de joden die met maar heel weinig zijn. Kunnen op dit moment in Amsterdam niet veillig over straat als ze zichtbaar hun joods geloof uitdragen.
Wanneer je op dit moment in Amsterdam een mezoeza aan de deur hebt hangen dan loop je gevaar. Terwijl een Palastijnse
Valg dan wel weer kan. Tenzij er natuurlijk opeens Israelische hooligans de stad in trekken. Dan zie je weer wat er gebeurt als opeens een andere groep groot is dan normaal.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:27

hahahatsjoe schreef:
cjb schreef:

Als de andere culturen nu ook toleratie hadden voor ons Nederlanders... daar ligt dus het probleem, de goeden niet te na gesproken.

Zoals eerder Eus vroeg bij Jinek: wanneer word je als Nederlander beschouwd?
Bij de 4e generatie? Of als je blank bent met blauwe ogen?

Ons Nederlanders ??
Ik denk dat ik heel andere normen en waarden heb dan jou ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:27

Electra63 schreef:
mce schreef:

Nederlandse klederdrachten not done ? Door wie niet ?
Wie wil er dan nog in Nederlands klederdracht lopen?

zou er niet bedoeld worden dat de kleding van de nederlandse meiden vaak als te bloot wordt gevonden en daardoor die meisjes prutsmutsen genoemd moeten worden door sommige culturen?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:29

Lezen is een kunst Electra...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:33

hahahatsjoe schreef:

Niet ingaan op vragen die je niet wilt beantwoorden ook hahahatsjoe.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:35

Shadow0 schreef:
hahahatsjoe schreef:

Niet ingaan op vragen die je niet wilt beantwoorden ook hahahatsjoe.

Je hebt gelijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:36

hahahatsjoe schreef:

Niet liegen en discrimineren zijn mijn kernwaarden, zo heb ik mijn dochters opgevoed.

En jij ?