Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Veronica2 schreef:Hebben jullie nooit eerder gehoord van zorgcowboys? Het is ook heel lang een ding geweest in de thuiszorg, want iedereen kon zo'n bedrijfje beginnen en de rekeningen werden toch wel betaald. Leuk voor Mien van de hoek, maar het duurt natuurlijk niet lang voordat criminelen zich ermee gaan bemoeien.
Electra63 schreef:Om geld te verdienen, snap ik nog, maar dat mishandelen en vernederen van cliënten snap ik niet.
En dat dan al het personeel hetzelfde is ?
Shadow0 schreef:Electra63 schreef:Om geld te verdienen, snap ik nog, maar dat mishandelen en vernederen van cliënten snap ik niet.
En dat dan al het personeel hetzelfde is ?
Ik denk dat het bijna altijd begint met een gebrek aan lijn in de leiding. Want die zouden de boel weer bij elkaar moeten trekken maar doen dat niet.
Daarna krijg je vaak steeds meer splitsing: iedereen op z'n eigen eilandje maar niet meer als team, waarbij de ene persoon het zus aan pakt en de andere zo. En na een tijdje gaat iedereen ook wennen aan het hebben van een eigen eilandje: mensen doen het op hun eigen manier maar stemmen dat niet meer af met anderen en willen er ook niet meer op aangesproken worden.
Dat zijn situaties waarin het al mis kan gaan, maar dat hoeft nog niet per se. Maar echt houdbaar is het ook niet, dus meestal leidt dat uiteindelijk tot veel verloop van personeel. Daarna wordt het zelfversterkende effect vrij groot: voor integere en bekwame medewerkers zijn dat geen plekken waar je wilt werken. Dat zag je bij de zorgboerderij die bij Stegeman kwam ook: de mensen die constateren dat dat niet deugt, vertrekken meteen weer. (En naar die signalen zouden we dus moeten luisteren, maar dat gebeurt dus echt niet.)
Dus uiteindelijk zijn de enige mensen die blijven, de mensen die meegaan in het verhaal. De rest gaat weg.
Libra76 schreef:Ik blijf mij verbazen over de incompetentie van minister Faber. Net Eva op npo1 gekeken die een gesprek had met Dhr Hugo de Jong.
Nu commissaris van de koning van Zeeland. De twaalf commissarissen van de koning hebben gezamenlijk een brief naar de minister Faber gestuurd om de spriedingswet niet te schrappen maar te behouden want de wet werkt. Alleen minister Faber heeft nog niet op de brief gereageerd, is niet bereikbaar, neemt geen telefoon op. En houdt geen overleg. Met de commissarissen, burgemeesters of de coa niet.
Zorgelijk.
julius_juut schreef:Ach, wat betreft de VVD weet ik niet of het me verbaast. Als je een kabinet laat klappen over leugens over asielzoekers lijkt me niet dat dat een post is waar je veel voeling mee hebt.
NSC is één massa aan teleurstellingen als je bedenkt wat je beloofden en wat ze werkelijk doen, daar zullen weinig mensen meer door verrast zijn denk ik.
pien_2010 schreef:Een nieuw dieptepunt. RTL kopt met onderstaande nieuws van waaruit de politie de politiek oproept om actie te ondernemen daar criminele zich in zorg instellingen begeven met hun activiteiten en de meest kwetsbaren uitbuiten, vernederen en slechte zorg geven. Ondertussen lopen de criminelen financieel binnen. Ik heb heel lang in de zorg gewerkt en ben zwaar geschokt dit hele verhaal te lezen.
Wat zijn we als mensen enorm afgezakt.Citaat:Drugshandelaren, plofkrakers en geweldplegers zijn 'op grote schaal' actief in de zorgsector. Zonder opleiding behandelen ze kwetsbare patiënten, zoals mensen met dementie of een zware verstandelijke beperking. Terwijl de criminelen hun zakken vullen, brengen ze patiënten in gevaarlijke en vernederende situaties, waarschuwt de politie in een intern rapport.
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... org-binnen
Libra76 schreef:Ik blijf mij verbazen over de incompetentie van minister Faber. Net Eva op npo1 gekeken die een gesprek had met Dhr Hugo de Jong.
Nu commissaris van de koning van Zeeland. De twaalf commissarissen van de koning hebben gezamenlijk een brief naar de minister Faber gestuurd om de spriedingswet niet te schrappen maar te behouden want de wet werkt. Alleen minister Faber heeft nog niet op de brief gereageerd, is niet bereikbaar, neemt geen telefoon op. En houdt geen overleg. Met de commissarissen, burgemeesters of de coa niet.
Zorgelijk.
Electra63 schreef:PVV is erg blij met de winst van Trump.
Ik vraag me af, of Wilders dat nog is als er meer vluchtelingen vanuit Oekraïne komen, als wij meer overstromingen krijgen en als Trump 20% importheffingen gaat instellen met alle economische gevolgen voor ons.
juval schreef:het is nog afwachten hoe het gaat lopen toch. Het is helemaal niet gezegd dat er chaos ontstaat. Laten we niet bij voorbaat bang worden, eerst maar eens zien wat er gaat gebeuren.
Electra63 schreef:juval schreef:het is nog afwachten hoe het gaat lopen toch. Het is helemaal niet gezegd dat er chaos ontstaat. Laten we niet bij voorbaat bang worden, eerst maar eens zien wat er gaat gebeuren.
20% meer importheffing veroorzaakt geen chaos, maar zal echt economische gevolgen hebben voor ons.
Dus of Wilders dan nog blij is?
juval schreef:het is nog afwachten hoe het gaat lopen toch. Het is helemaal niet gezegd dat er chaos ontstaat. Laten we niet bij voorbaat bang worden, eerst maar eens zien wat er gaat gebeuren.