Een waar ik met regelmaat te maken heb : AA : Anonieme Alcolisten.
Ben er zelf een en vaak komen er mensen bij ins in de meetings uit commerciele "afkick-klinieken.
Of uit hiesige centra.
Deze mensen worden zodra ze niets meer " opbrengen" gewoon aan hun lot over gelaten.
De zo belangrijke nazorgafspraken ( bij de hiesigen ) worden er of constant verzet of zijn er gewoon niet (als ze bvb uit Zuud-Africa, handje klap weer terugkomen)...
Op een gegeven moment belanden ze dus bij ons... en geen een die NIET het beeld heeft van een religieuze sekte tot aan satatisch aan toe.
En geen een die vanuit hun traject het advies kreeg on naar de AA te gaan- eerder het tegenovergestelde.
En waarom ? Omdat er niets te verdienen valt. Omdat het "gratis" is . En omdat het alleen lotgenoten zijn die ontmoeten, die ook nog eens tegen "afkick-medicijnen" zijn.
In 2016 was ik nog zo enthusiast, dat ik hier bij de huisarts folders wilde neer leggen ... die werden meteen verwijderd. Maar daarop ipv lagen er op eens folders van de "afkick-kliniek " hier in de buurt...
Duurde ff voordat ik het snaptje... onze HA heeft een contract daar en zit er 2 dagen in de week als "consulent"
En bij gesprek hierna benoemde hij ook doodleuk "sekte"...
Rondje Google leert ook, dat wij satanisch zijn en kinderen vreten, haha
Soortgelijk de vrijmetselaars.
Manlief is bij de vrijmetselaars... maar halleluja, wat heb ik daar al van te horen gekregen...
En van de simplelste is nog: dat vrouwen er geen bestaansrecht daar hebben en veracht worden.
Nou... daarom bestaan ook iedere jaar per loge de "women's appriciation day" waar wij vrouwen "van" een heerlijk etentje krijgen als dank ervoor dat wij de mannen " moeten missen"

Van de andere theorien heb ik mij inmiddels afgesloten, heeft toch geen nut.
Zelfde als bij de AA's , die theorien worden in de wereld geholpen door mensen die a) zich niet in willen verdiepen b) niets kunnen verdienen of c) gewoon om redenen eruit gezet werden...
Last but not least : wolf "uitgezet" in NL : is grote bull.
In 96 zat ik in Weisswasser, klein Dorpje aan de Duitse grens naar Polen, gescheiden door een riviertje en toen nog hermetisch afgesloten bruggen.
Daar hoorde ik de wolven aan de Polse kant, zo duidelijk als maar kan.
Paar jaar later vielen alle grenzen in Europa... en dus begon ook de grote trek ,vanuit Oost-Europa maar ook vanuit Zuid-Europa.
Was alleen een kwestie van tijd, niet meer niet minder.