Opnieuw mogelijke aanval door wolf op peuter.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:20

Citaat:

Uit bovenstaande artikel:
Citaat:
Wel of niet gebeten
De vader van het meisje en de bso-directeur zijn ervan overtuigd dat het meisje is gebeten. Meerdere wolvenexperts spreken dit tegen aan de hand van de verwondingen. De hoektanden van een wolf zijn rond, dus de verwonding zou ook rond moeten zijn, redeneren ze.
8)7
Ik denk dat de "wolvenexperts" even terug moeten naar de natuurkundeles van de middelbare school.

1. De hoektanden van een wolf zijn niet rond maar ovaal, taps en gebogen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Wolf#/media/Bestand:Canis_lupus_lower_jaw,_lateral_view.JPG
2. De bewering van het ronde (of ovaal) gat is waarschijnlijk waar onder stationaire omstandigheden (prik maar eens een pen door een stuk papier). Echter een aanval is nooit stationair. Meisje en wolf waren in beweging en gingen niet dezelfde richting uit en ook niet met dezelfde snelheid. Dan krijg je frictie met als gevolg draaien en scheuren (hou het papier vast en trek de pen door het papier naar je toe). Je krijgt dan van alles, maar rond is het niet. Afhankelijk van de richting lijkt het op vierkant, rechthoekig of driehoekig of een streep.
3. Naast de krassen zie ik toch zeker 3 en misschien wel 4 van dergelijke verwondingen op de linkerfoto.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:26

Roodvos schreef:
Citaat:

Uit bovenstaande artikel:
Citaat:
Wel of niet gebeten
De vader van het meisje en de bso-directeur zijn ervan overtuigd dat het meisje is gebeten. Meerdere wolvenexperts spreken dit tegen aan de hand van de verwondingen. De hoektanden van een wolf zijn rond, dus de verwonding zou ook rond moeten zijn, redeneren ze.
8)7
Ik denk dat de "wolvenexperts" even terug moeten naar de natuurkundeles van de middelbare school.

1. De hoektanden van een wolf zijn niet rond maar ovaal, taps en gebogen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Wolf#/media/Bestand:Canis_lupus_lower_jaw,_lateral_view.JPG
2. De bewering van het ronde (of ovaal) gat is waarschijnlijk waar onder stationaire omstandigheden (prik maar eens een pen door een stuk papier). Echter een aanval is nooit stationair. Meisje en wolf waren in beweging en gingen niet dezelfde richting uit en ook niet met dezelfde snelheid. Dan krijg je frictie met als gevolg draaien en scheuren (hou het papier vast en trek de pen door het papier naar je toe). Je krijgt dan van alles, maar rond is het niet. Afhankelijk van de richting lijkt het op vierkant, rechthoekig of driehoekig of een streep.
3. Naast de krassen zie ik toch zeker 3 en misschien wel 4 van dergelijke verwondingen op de linkerfoto.

Ik zie toch ook duidelijk puntafdrukken, terwijl ik de 'deskundigen' enkel over schrammen hoor, het is op het belachelijke af gewoon.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:26

XladyX schreef:
Ik zat net hetzelfde te kijken tienus62, waarom missen er in dit verhaal stukken zoals het verzoek het stil te houden vanuit instanties? Het artikel is maar gedeeltelijk (selectief) overgenomen van RTV Utrecht, wel jammer.

Er wordt wel gewoon verwezen met link naar het artikel op rtv Utrecht.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:57

Deze foto's zeggen alles, lijkt me. Frappant dat de kranten weer eens naar buiten brachten dat het kind verwond zou zijn omdat ze gevallen was. Dikke flauwekul dus! Kind is gewoon gepakt in haar zij, zoals in het allerbegin gemeld werd.

Ik ben voor de grap eens de comments op Facebook gaan lezen onder dit krantenartikel. Ik vind het absoluut bizar hoe je mensen nog altijd kan doen geloven dat dit geen wolvenbeet is. De 2 hoektanden staan er overduidelijk in en nog proberen mensen het recht te banketstaaf. Onbegrijpelijk vind ik dit. Als je ze morgen vertelt dat gras paars is geloven ze het ook.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:14

Die 2 rode punten, hebben de bso of de ouders die er dan met breipennen ingeprikt volgens de kenners? Wordt het niet gevaarlijk zulke kenners nog te geloven?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:15

Lithya schreef:
Die 2 rode punten, hebben de bso of de ouders die er dan met breipennen ingeprikt volgens de kenners? Wordt het niet gevaarlijk zulke kenners nog te geloven?

En vervolgens wolven-DNA erop gesmeerd? :j

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:15

Lithya schreef:

Ongelooflijk he, alsof ze er allemaal over heen kijken, zelfde met de plek op haar rug.

Reactie faunabescherming op x

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:52

Dit gaat toch alle perken van fatsoen en mededogen te buiten!

Afbeelding wat duidelijker.

Afbeelding

Rossfechten

Re: Opnieuw mogelijke aanval door wolf op peuter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:28

Zelf vind ik het eng, hebben ze niet door dat ze nu mensetende wolven aan het fokken zijn ?
Iedere wolf die mensen opzoekt afschieten, dan ben je schuwe wolven aan het fokken doe prima met mensen samen kunne leven, nu fok je monsters.
Net als vossen hier, ik had een nest naast de wei en botten gevonden van opgegeten dieren, maar ik heb nooit een vos gezien.
De tamme vossen worden hier afgeschoten, daar hebben de jagers een vergunning voor, dan hou je alleen de schuwe vossen over.
Dat zouden ze ook met de wolf moeten doen, selecteren op schuwe wolven die ver uit de buurt van mensen blijven.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:59

Rossfechten schreef:
Zelf vind ik het eng, hebben ze niet door dat ze nu mensetende wolven aan het fokken zijn ?
Iedere wolf die mensen opzoekt afschieten, dan ben je schuwe wolven aan het fokken doe prima met mensen samen kunne leven, nu fok je monsters.
Net als vossen hier, ik had een nest naast de wei en botten gevonden van opgegeten dieren, maar ik heb nooit een vos gezien.
De tamme vossen worden hier afgeschoten, daar hebben de jagers een vergunning voor, dan hou je alleen de schuwe vossen over.
Dat zouden ze ook met de wolf moeten doen, selecteren op schuwe wolven die ver uit de buurt van mensen blijven.

Dat dus.

En echt, hoe een kind een kras op haar rechterzij kan hebben terwijl ze op haar linkerzij gevallen is, en dat roepen dat die kras rechts van het vallen is? Goeie grutten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:09

tienus63 schreef:

[ Afbeelding ]

Bij zo'n bericht weet je in ieder geval zekere dat je met onprofessionele mensen te maken hebt.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:43

tienus63 schreef:

[ Afbeelding ]

Walgelijk!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:43

De NOS weigert te zeggen, dat het meisje gebeten is.
Ze blijven het een incident noemen.
Bron NOS.nl
https://nos.nl/l/2535028

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:54

Taaltechnisch kan het prima een incident genoemd worden ,maar aangezien incident veel betekenissen heeft zal incident in de zin van `vrijwel nooit voorkomend` hier ws bedoeld worden terwijl dat juist de betekenis is die het geheel erg afzwakt. Dus idd dit lijkt heel bewust zo verwoord te zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 21:01

Babootje schreef:
tienus63 schreef:

[ Afbeelding ]

Bij zo'n bericht weet je in ieder geval zekere dat je met onprofessionele mensen te maken hebt.

Professionele pestkoppen zijn het.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:35

Rossfechten schreef:

Al zouden ze ze alleen al schieten met rubberen kogels om ze schuwer te maken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 12:17

CrazyCat schreef:
Rossfechten schreef:

Al zouden ze ze alleen al schieten met rubberen kogels om ze schuwer te maken.

dat is wolfje pesten, met wat pech keren ze juist tegen je...

Daarnaast als de beloning/motivatie groter is gaan ze door.
Zie de shet maar die stroom krijgt als hij onder de draad door gaat, maar debeloning van het vele gras neemt hij de stroomschok voor lief.

Als die wolf honger heeft dan is zijn motivatie groot... dan gaat hij op een pijnprikkel gewoon door.
Anders zou hij nooit een wild dier aanvallen, want hij krijgt ook echt wel eens een trap.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 22:35

He, ik lees nu dat er gisteren een hondje in Harderwijk gegrepen is. Het 12-jarig beestje vecht voor zijn leven. Waar gaat dit naartoe -:(- ?!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 22:45

In het centrale wolven topic staat hier een en ander over deze aanval.
Helaas is er gisteren ook een Rhodesian Ridgeback in de zelfde omgeving gegrepen en er godzijdank ongeschonden van afgekomen. En is ook nog eens een Golden retriever benaderd door een wolf.
Drie aanvallen/confrontraties binnen korte tijd in een klein gebied.

Meldingen over deze aanvallen zijn tot dusver vrijwel alleen te vinden buiten de ‘normale’ media om op Facebook bij Geen wolf, Annemieke van Straaten, geen wolf in Cultuurlandschap, Stichting Wijs met wolven.

En er is een item over de zwaargewonde hond bij HvN op SBS6.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 23:57

Nou Den Treek gaat morgen weer open. De welpen zijn groot geworden dus het gevaar is geweken volgens de wolvenexperts. Nou ik ben benieuwd (pakt popcorn)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 07:36

Die wolven hebben het `hondenseizoen` open. Is toch bekend dat ze honden pakken. Waarom nu daar weer ontkenning over met alle gevolgen van dien.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 07:43

Babootje schreef:
Nou Den Treek gaat morgen weer open. De welpen zijn groot geworden dus het gevaar is geweken volgens de wolvenexperts. Nou ik ben benieuwd (pakt popcorn)

gevaar geweken?? nu zijn het stuk of 6 wolven meer

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 07:50

Hart van Nederland is er live bij om alles te volgen deze ochtend begreep ik net.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 07:50

Er moet gewoon gehandeld worden naar de plannen zoals ze zijn overlegd en afgesproken in het IPO, bij probleemwolven is verwijding uit de omgeving of afschot noodzakelijk.
Afbeelding

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 22:52

germie schreef:
Babootje schreef:
En nog steeds ontkennen dat het om een beet van een wolf ging. Ondanks DNA bewijs, gaten in het jasje.
Is de beet wellicht niet helemaal doorgebeten, gaat het wel degelijk om een beet. Het kind was aangekleed. Hoe krijg je anders dit soort verwondingen. Ik vind het er heftig genoeg uitzien.

Ik ook. Er is niet doorgebeten, maar ik zie het echt wel als een beet.

Ik zie het ook als beet. Ik ben zelf door een klein hondje in mijn been gebeten, had ook zulke streepjes bij de beet door mijn kleding plus steunkous heen.