Joe Biden geen presidentskandidaat meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:24

Ja mooi eigenlijk. Trump doet alles wat God verboden heeft maar 'hij geloof in God' dus heeft hij gelijk. Ofzo 8)7 Waanzin. Mensen zijn soms te simpel :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:26

Esmee_RS schreef:
Janine1990 schreef:
Exitium, Cowboy55, wat een interessante reacties hebben jullie! Geeft mij een hoop inzicht, nu er weer een gloriepuntje aan de horizon is kom ik op deze manier heel makkelijk weer up to date! _/-\o_

Dit geldt ook voor mij!

Idem

Op sociale media worden opnieuw beelden gedeeld uit 2018, waarop te zien is hoe Harris toenmalig kandidaat voor het Hooggerechtshof Brett Kavanaugh met 1 zin compleet onderuit haalde.

https://www.hln.be/buitenland/waarom-tr ... ~a43efa94/

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 15:18

Verbaal zal ze Trump zeker aankunnen.

Ik vind het wel irritant dat het geloof er zo aan de haren bij getrokken wordt. Mijn mening is dat kerk en staat ten alle tijden gescheiden gehouden moeten worden.

In Amerika zal dat helaas lastiger zijn maar omdat hier in het topic nu zo'n grote rol laten spelen vind ik een beetje jammer.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 15:27

Percy schreef:
Ik vind het wel irritant dat het geloof er zo aan de haren bij getrokken wordt. Mijn mening is dat kerk en staat ten alle tijden gescheiden gehouden moeten worden.

Als Trump herkozen wordt, zal hij via Project 2025 het land veranderen in een christen-fascistoide heilstaat. Dus, ja het is irritant, maar het geloof speelt hier een grote rol.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:05

Toch weet ik niet zo heel zeker of Trump dat zeg maar zelf zou doen. Dat interesseert hem allemaal nauwelijks volgens mij. Hij roept gewoon met alle winden mee in de hoop zoveel mogelijk stemmen te trekken en bovenaan de apenrots in een troon te kunnen zitten.

Het tuig dat hij om zich heen verzamelt zal hij wel gewoon laten doen wat hen goeddunkt, als ze hem maar omhoog hijsen en met "sir" en "Mr. President" aanspreken. Als hij er maar niet teveel werk en gedoe aan heeft, maar wel lekker veel profijt er van heeft. En voor Trump is dat met geld, roem en aanbidding een rijkeluisleventje voortzetten, met als bonus wat ontmoetingen met "sterke mannen"....die hem dan ook zo aan moeten spreken, dat is zijn natte droom. Macht en onaantastbaar zijn. De rest interesseert hem niets.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:47

pmarena schreef:
Whitmer heeft geen interesse op dit moment heeft ze gezegd. Ik denk dat Mark Kelly ook nog wel een goede optie kan zijn, om Republikeinen aan te spreken. Als Harris dé kandidaat wordt, zal ze vast samen met haar team heel goed afwegen welke VP haar goed past, en hopelijk ook lekker veel volk weg kan trekken bij Trump. En hopelijk een belangrijke regio met zich mee kan nemen.

Mark Kelly noemde ik ook in het andere topic (alleen niet als VP) , deze werd idd gesuggereerd door republikeinen.. dus dat zou idd een idee kunnen zijn..
Is iedere senator “beschikbaar” als vp of gaan daar ook stemmingen aan vooraf?

Karl66

Re: Joe Biden geen presidentskandidaat meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:48

Een vice president wordt gekozen door de president, daar gaan dus geen stemmingen aan vooraf.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:19

Ah oké, ze kunnen dan allicht zeggen “ik heb er geen zin in”?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:51

Ja uiteraard :j

De president heeft immers ook niet veel aan iemand bij wie het op dit moment gewoon niet goed uitkomt.
Whitmer heeft gezegd dat ze haar huidige functie wil voortzetten:
https://www.bridgemi.com/michigan-gover ... g-michigan

Pete Buttigieg gaf wel in een interview aan dat hij het uiteraard een eer zou vinden als Harris hem zou vragen. Maar ik denk dat ze beter op safe kan spelen zeg maar voor de VP, dus gewoon echt even iemand die in het plaatje past van de Republikeinse kiezers die nog bereikbaar zijn zeg maar. (blanke hetero man die goed bij dat deel van het volk ligt)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:52

Ah oké :j

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:15

Toch zou ik Pete Buttigieg graag ooit als president zien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:17

Ja absoluut :j

Maar voor een andere belangrijke functie is hij tot die tijd ook super geschikt.
Kunnen zijn kinderen ook nog een beetje groter worden voordat hij die extra last op zich neemt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:21

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:53

IMANDRA schreef:
Hahaha dit viel te verwachten, natuurlijk wil trump z’n geld terug :)) “fraud” _O-

https://www.telegraph.co.uk/us/politics ... den-campa/

Citaat:
The Republican candidate said he would no longer take part in a TV debate scheduled for September.

Watje.

Echt die man haalt het imago van de gemiddelde Amerikaan in de rest van de wereld alleen maar verder naar beneden... Niet te geloven dit! :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 07:38

Jammer Donald _O-

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 08:20

Tekenend voor een twee-partijenstelsel. Men voert geen campagne voor het eigen programma maar tegen de persoon van de oppositie.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 08:24

Vind dit een mooie uitleg over hoe ze op maar 2 kandidaten uitkomen in dit systeem van stemmen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 21:46

Na de eerste speech van Harris zie ik het ineens zonnig in
Power vrouw met inhoud en veel parate kennis.
Ik heb genoten van dr speech!

Ze hadden niet beter kunnen doen dan haar naar voren te schuiven.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:09

Nou ja, dat is de vraag. Een behoorlijk deel van de VS, zeker de oudere generaties, is behoorlijk conservatief en zal daar waarschijnlijk op afknappen. De jongere generaties zal ze wel aanspreken, dus het is te hopen dat ze die naar de stembussen krijgt. Het is een risico wat de Democraten nemen, maar wel eentje die goed kan zijn denk ik.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:22

Het gaat nu eens over inhoud, ze spreekt Trump inhoudelijk aan, over zijn fratsen,over zijn epistel voor 2025 etc. En ze is zéér duidelijk zomder loos gebrabbel.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:08

Exitium schreef:
Nou ja, dat is de vraag. Een behoorlijk deel van de VS, zeker de oudere generaties, is behoorlijk conservatief en zal daar waarschijnlijk op afknappen. De jongere generaties zal ze wel aanspreken, dus het is te hopen dat ze die naar de stembussen krijgt. Het is een risico wat de Democraten nemen, maar
wel eentje die goed kan zijn denk ik.

En, de mensen die echt anti Trump zijn hebben weer een écht alternatief. Ik ben voorzichtig iets hoopvoller, maar hoor ook wat je zegt. Er had geen grotere tegenpool van Trump kunnen staan en conservatief Amerika spreekt ze zeker niet aan ;).

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:11

Ik vind haar erg goed speechen. Persoonlijk zou ik haar graag in het witte huis zien, maar Amerikanen hebben vaak andere prioriteiten dan ik

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 15:39

Renee1991 schreef:
Ik snap ook niet dat ik zo aangevallen word op een eventuele diagnose dementie. Ik zeg daar helemaal niets over. Het enige wat ik zei was dat ik zijn loopje een typisch dementieloopje vond. Mijn hoofdboodschap is dat ik hem totaal niet meer geschikt vind als kandidaat.

Maar goed, on topic maar weer.

Ik begrijp je wel hoor. Hoe die man de natie toespreekt, als een robot bijna.
En dan al die versprekingen en er zo naast zitten, snap niet dat ze die man al tijd naar voren hebben geschoven. Beiden zijn toe aan pensioen