Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Citaat:En de mensen die vinden dat de wolf Nederland-breed moet worden uitgerold ga je toch niet bereiken.
...ik snap dat het allemaal heel veel emoties oproept.
Ook mijn paard graast pal naast een groot Natura 2000 gebied.
Maar een bovenstaand zinnetje is "de" manier om een zinnige discussie 'wat gaan we doen in deze situatie?' dood te slaan...
Citaat:Als je echter iets verder kijkt en tussen de regels door leest, dan beginnen dingen op te vallen. Die vrouw met dat hondje is van achteren beslopen, en zag de wolven niet aankomen. De begeleidster met dat kind (leeftijd BSO dus tussen de 4 en de 12, geen peutertje dus!) werd ook van achter beslopen. Dit lijkt mij overduidelijk een test-aanval, en dus predatie. Want als je wil verdedigen en afschrikken, een indringer wegjagen bij je jongen, dan wil je toch gezien en gehoord worden? Een hond zou dan grommen, dreigen, borstelen, zich groot maken. Zorgen dat je zichtbaar en hoorbaar bent. Dat is imo niet te rijmen met 'besluipen van achteren'. Die aanvallen op dat boomertje en die border collie lijken eenzelfde patroon te volgen.
En wat leert dit koppel wolven nu? Een mens doet niets anders dan gillen. We vallen niet aan, we gillen alleen maar. Hoe zo'n harde glijdende schaal wil je hebben?! Een gebied afsluiten gaat niet helpen, want de welpen hebben honger en de wolven hebben poten. Bovendien zal de gemiddelde Nederlander zich daar niet aan houden. Een wildfotograaf die stilletjes in de bosjes gaat liggen wachten is dus straks een eenvoudige prooi, want die ligt al... en mensen doen niks behalve gillen, toch?
Dit meisje heeft nu een 'korte beet' in haar zij gehad, maar wat als de volgende een nekbeet of een keelbeet krijgt? Met het gebit van een wolf kan het dan heel snel klaar zijn. Wat ga je als volwassene dan doen? Begeleidster en meisje stonden naast elkaar! Kind heeft de wolf niet eens gezien, de begeleidster pas toen het beest al in dat meisje hing! Echt, als deze wolf/wolven niet als probleemwolf wordt bestempeld en wordt afgeschoten, dan gaan we heel heel rap de verkeerde kant op. Maar de media blijft vooral lekker bagatelliseren... Ik word er naar van.
Koper schreef:josien_m_ schreef:Kijk naar het gedrag, het gedrag is de uitdrukking van een emotie.
Doe jij nou alsof er emotie komt kijken bij dat wolven nesten welpen krijgen? Dat is gewoon biologie, niks emotie aan.
Koper schreef:josien_m_ schreef:Kijk naar het gedrag, het gedrag is de uitdrukking van een emotie.
Doe jij nou alsof er emotie komt kijken bij dat wolven nesten welpen krijgen? Dat is gewoon biologie, niks emotie aan.
Fika schreef:Ik denk niet dat dat een conclusie is die je op die manier kunt trekken, maar ik denk n.a.v je antwoord ook niet dat het zin heeft om deze discussie voort te zetten.
Bo_Y schreef:Hier krijg ik kriebels van. Een huishond die aanvalt moet worden afgemaakt en bij een wolf is het natuur en moeten wij uit het bos blijven. Dat voelt scheef voor mij.
josien_m_ schreef:Citaat:Gezien de groei van de populatie heeft de wolf het best naar de zin in Nederland.
Kijk naar het gedrag, het gedrag is de uitdrukking van een emotie.