Yabloko schreef:Je zou na de jaarwisseling maar om 2:30 even je hond uitlaten...
https://dvhn.nl/groningen/westerkwartie ... 31469.html
Het is gewoon niet te bevatten dat zoiets is gebeurd. Hopelijk worden die jongeren zwaar gestraft.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yabloko schreef:Je zou na de jaarwisseling maar om 2:30 even je hond uitlaten...
thequeensmum schreef:, het wordt elk jaar erger!
VuurVleugels schreef:Ik heb het even gevraagd aan een rechercheur in mijn kennissenkring.
Een staking zou én nooit goedgekeurd worden door de rechter (ivm algemeen belang) én een groot deel van de politie wil helemaal niet staken, die wil mensen zoals die man die zijn hond uitliet beschermen.
Volgens hem ligt het probleem bij de extreem softe aanpak die nu al jaren heerst waardoor de politie allang niet meer de baas is op straat. En dat dát dus aangepakt zou moeten worden, dat de politie weer gewoon op mag treden zonder bang te zijn voor allerlei rechtszaken. Maar het ziet er niet naar uit dat dat op korte termijn zal gebeuren...
Movement schreef:wat??? Arme man.Yabloko schreef:Je zou na de jaarwisseling maar om 2:30 even je hond uitlaten...
Het is gewoon niet te bevatten dat zoiets is gebeurd. Hopelijk worden die jongeren zwaar gestraft.
chanicha schreef:Nou ik weet niet waar je dat vandaan haalt Huertecilla maat ik was toen 13 en hoorden echt niet dat er vuurwerk/Cobra’s naar de politie werd gegooid want dan kreeg je echt een wapenstok in je nek en ook niet dat mensen elkaar niet aan konden spreken.
Het werd niet op prijs gesteld maar er werd lang niet zo gereageerd als nu!
VuurVleugels schreef:Aan de ene kant denk ik "nou, hebben ze wel hun lesje geleerd". Aan de andere kant zijn wij collectief wel degenen die opdraaien voor de zorgkosten natuurlijk
VuurVleugels schreef:(overigens heb ik meer empathie voor de mensen die hun hand/voet/alles verloren door andermans vuurwerk dan door hun eigen hoor)
Huertecilla schreef:thequeensmum schreef:, het wordt elk jaar erger!
Perceptie is realiteit maar het was 50 jaar terug minstens zo erg.
VuurVleugels schreef:Volgens hem ligt het probleem bij de extreem softe aanpak die nu al jaren heerst waardoor de politie allang niet meer de baas is op straat. En dat dát dus aangepakt zou moeten worden, dat de politie weer gewoon op mag treden zonder bang te zijn voor allerlei rechtszaken. Maar het ziet er niet naar uit dat dat op korte termijn zal gebeuren...
thequeensmum schreef:@ huertecilla. Ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt, ik ben 66 en het was 50 jaar geleden echt niet zo als nu. Sterker nog, 30 jaar geleden ook niet.
Shadow0 schreef:VuurVleugels schreef:Volgens hem ligt het probleem bij de extreem softe aanpak die nu al jaren heerst waardoor de politie allang niet meer de baas is op straat. En dat dát dus aangepakt zou moeten worden, dat de politie weer gewoon op mag treden zonder bang te zijn voor allerlei rechtszaken. Maar het ziet er niet naar uit dat dat op korte termijn zal gebeuren...
Het klinkt toch een beetje als een broodje aap hoor. Bij normaal handhaven is er echt geen risico op rechtszaken. Ik vraag me dan af wat ze verstaan onder 'gewoon optreden' - want dat kan gewoon, en kan bovendien wel degelijk effectief zijn in de eerdere fases. En toch zijn er ieder jaar best wat mensen die op Bokt verhalen delen hoe er heel duidelijk, gevaarlijk en overlastgevend vuurwerk wordt afgestoken, waarvan soms zelfs precies bekend is wie het is, en waar de politie *zelf* dan niets aan doet.
Als je wacht tot iedereen rond middernacht aangeschoten en agressief is, dan heb je niet zoveel meer aan waarschuwingen, maar in een eerder stadium helpt dat vaak wel, en het is de politie zelf die daarin vaak aangeeft niet in te willen grijpen. En niet omdat ze bang zijn voor een rechtszaak.
(Maar de oplossing is in elk geval niet om de situatie eerst uit de hand te laten lopen en daarna oorlogje te spelen om te kijken wie het meeste geweld in kan zetten.)
VuurVleugels schreef:De politie treed niet op omdat ze daarmee dan hun eigen leven in gevaar brengen. Twee agenten in een autootje tegenover 30 jongens die opgehitst beginnen te raken, dat is zelfmoord.
Citaat:En de rechtszaken een broodje aap? Kijk naar die agent die een kogel afvuurde op de trekker tijdens de boerenprotesten, die vervolgd wordt voor poging tot doodslag (!?!?) omdat hij het leven van zijn collega's vreesde.
Citaat:Of wat dacht je van alle achter de schermen gesprekken en berispingen als niet elke scheet volledig verantwoordt is in het verslag?