Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:VillaNeusjes schreef:Ik zit in een rolstoel en heb oa last van mijn gewrichten. Ik vind zelfscan fijn mits het er eentje is waar ik niet bij de kassa alles weer moet uit pakken. Dus wel met app of met handscanner. Dan kunnen mn boodschappen gelijk in de tas achterop. Als ik naar een gewone kassa moet dan moet ik weer hulp vragen om alles ip de band te leggen en weer terug te stoppen. Op zich niet erg maar ik doe t liever zelf en de mensen achter mij vinden het vaak vervelend want duurt langer etc. (Persoonlijk trek ik er dan weer niets van aan als ze mij lastig vinden steun en kreun je nog maar een keer.) ik wordt overigens altijd gecheckt met steekproeven. De rolstoel triggert waarschijnlijk omdat ik langer er over doe oid. Zelfs de AH medewerkers lopen al mee als ik in de rij sta omdat ze gegarandeerd mogen checken dus dat hele : het is echt random is banketstaaf. Het systeem heeft wel degelijk redenen om te flaggen
Heb je al eens aangegeven dat je je daar niet fijn bij voelt? Misschien lopen ze wel mee om als je hulp nodig hebt je te helpen.
Fearn schreef:F_Orumster schreef:Ik houd erg van de zelfscan functie, maar baal er wel van dat dat bij de AH niet zonder bonuskaart kan. Zou fijn zijn als het gewoon net als bij de jumbo werkte.
Zijn er meer die dit irritant vinden?
Je hoeft de bonuskaart toch niet te scannen om te kunnen betalen? Of wel?
Marjo schreef:Fearn schreef:
Je hoeft de bonuskaart toch niet te scannen om te kunnen betalen? Of wel?
Voor een handscanner wel.
Maar die bonuskaart ga je wel nodig hebben als er dingen in de aanbieding zijn
Mizora schreef:Ik heb op mijn telefoon de app stocard. Dit is een barcode-app. Het doet niets anders dan de barcode tonen voor de pasjes die je ingevoerd hebt. Daar heb ik bijvoorbeeld het pasje van de freebees, airmiles,, totalenergy, hoogvliet, Hema, gamma en nog meer in staan. Daardoor heb ik geen stapel pasjes en ook geen stapel apps op mijn telefoon. Voor de ah heb ik wel de app, maar je kan ook die bonuskaart in stocard zetten.
crow schreef:Als ik contant wil betalen of drank heb, wil ik bij de kassa afrekenen. Geen zin in leeftijdscontrole bij alcoholische dranken. Dus voor mij geldt, meestal blij met de zelfscan, maar vind dat de keuze er altijd moet blijven. Het moet mogelijk blijven om met contant geld te betalen.
F_Orumster schreef:Ik houd erg van de zelfscan functie, maar baal er wel van dat dat bij de AH niet zonder bonuskaart kan. Zou fijn zijn als het gewoon net als bij de jumbo werkte.
Zijn er meer die dit irritant vinden?
FrNo schreef:Die leeftijdscontrole bij de zelfscan is niet anders dan bij een gewone kassa.
Het enigste nadeel is dat er even een medewerker moet komen om het goed te keuren (als je duidelijk oud genoeg bent)