Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:meer asfalt om file's tegen te gaan, of voor snelle fietspaden daar ben ik zeker voor.
vlees en suikertax vind ik erg betuttelend. Laat er maar een tax komen op producten uit het buitenland die oneerlijk kunnen concurreren met de Nederlandse producenten.
BigOne schreef:Ik zie dat er redelijk wat mensen FvD stemmen, staat iedereen vrij in maar dan stem je ook voor dingen die hoogst opmerkelijk zijn,
https://threadreaderapp.com/thread/1623 ... 62816.html
8nnemiek schreef:DuoPenotti schreef:Het niet tekenen van dat akkoord bij bbb is niet dat ze tegen deze mensen zijn. Of ze niet accepteren. In tegendeel.
Ze zijn tegen aparte hokjes. Want alle discriminatie hoort niet.
Of dat nu LHBTI, afkomst, dik, dun, geloof, man, vrouw.
Juist door het LHBTI-akkoord te tekenen sluit je iedereen die daar niet in past weer buiten.
[ [url=m/jR0qv7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat vind ik zo'n dooddoener..
Net zoals de mensen die 'all lifes matter' gingen roepen tijdens de BLM demonstraties in Amerika.
Nee, het gaat erom dat een bepaalde groep gediscrimineerd wordt en dat los je niet op door het te negeren.
Verder worden er vanuit bepaalde rechtse partijen de meest walgelijke dingen geroepen over mensen in de LHBTI+ groep, en over asielzoekers enz, dus die hokjes maken ze zelf maar wat te graag.
anjali schreef:Maar, die asielzoekers die islamitisch zijn, die hebben echt echt helemaal niets op met de lhbti+ personen hoor. Integendeel zelfs... Strenge Christenen vinden het ook niets maar van hen heb je geen geweld te duchten.
anjali schreef:[
Maar, die asielzoekers die islamitisch zijn, die hebben echt echt helemaal niets op met de lhbti+ personen hoor. Integendeel zelfs... Strenge Christenen vinden het ook niets maar van hen heb je geen geweld te duchten.
anjali schreef:8nnemiek schreef:
Dat vind ik zo'n dooddoener..
Net zoals de mensen die 'all lifes matter' gingen roepen tijdens de BLM demonstraties in Amerika.
Nee, het gaat erom dat een bepaalde groep gediscrimineerd wordt en dat los je niet op door het te negeren.
Verder worden er vanuit bepaalde rechtse partijen de meest walgelijke dingen geroepen over mensen in de LHBTI+ groep, en over asielzoekers enz, dus die hokjes maken ze zelf maar wat te graag.
Maar, die asielzoekers die islamitisch zijn, die hebben echt echt helemaal niets op met de lhbti+ personen hoor. Integendeel zelfs... Strenge Christenen vinden het ook niets maar van hen heb je geen geweld te duchten.
anjali schreef:Maar, die asielzoekers die islamitisch zijn, die hebben echt echt helemaal niets op met de lhbti+ personen hoor. Integendeel zelfs... Strenge Christenen vinden het ook niets maar van hen heb je geen geweld te duchten.
Citaat:Wel wordt duidelijk dat het populaire en verpolitiekte beeld dat anti-homogeweld voornamelijk door Marokkaanse wordt gepleegd, die zouden handelen vanuit hun islamitische achtergrond, niet klopt. Het rapport concludeert:
Voor dit onderzoek is gekeken naar de nationaliteit van de verdachte en het geboorteland van de verdachte. De meerderheid van de verdachten heeft alleen de Nederlandse nationaliteit (61,8 procent). In 16,6 procent betreft het iemand met de Marokkaanse nationaliteit (eventueel samen met de Nederlandse nationaliteit). Daarnaast is 5,5 procent in het bezit van de Turkse nationaliteit en 2,5 procent heeft de Roemeense nationaliteit.
Loretta schreef:Dit wil PVDA/GL met Ter ApelCitaat:Ter Apel wordt ontlast door meer aanmeldcentra voor asielzoekers
elders in het land te openen
Klinkt niet zo sexy als grenzen dicht en immigratie naar 0 zoals de PVV wil. Probleem is alleen dat PVV dat niet waar kan maken.
Winged schreef:Nikass schreef:Ik ben tegen het uitbreiden van het wegennet. Hoor je in deze discussie niets over. Heeft er nog iemand bezwaar tegen nog meer asfalt?
Plattelandsinwoner:
Wij hebben ontzettende bezuinigingen gehad op het ov, eigenlijk is er geen hele logische verbinding meer. Met de bus ben ik een halfuur langer dan met de auto onderweg, auto is een kwartier, (elektrische)fiets is zelfs sneller dan de bus. Helaas is dat dan weer grotendeels over hele donkere wegen. aan de andere kant, zoveel gekke dingen gebeuren hier ook weer niet
.
Tegelijkertijd zie ik dat de N-wegen hier behoorlijk vol lopen met verkeer. Van mijn werklocatie naar huis moet ik een knooppunt met grote rotonde over. Aan 3 kanten van deze rotonde loopt de boel in de ochtendspits en avondspits vol met een paar kilometer aan file. Sta je dan met je goede gedrag in Drenthe. Voor die doorstroom zou het dus fijn zijn als er een verbreding/verandering komt. En ja, dat gaat gepaard met meer asfalt. Daarnaast zie je ook heel veel gevaarlijk rijgedrag (inhalen over doorgetrokken streep) omdat sommige vrachtwagens max 90 rijden waar je 100 mag. Wekt blijkbaar frustratie op want men komt dan een 5tal minuten later thuis
![]()
Is meer asfalt nodig? Alleen wanneer het ten goede komt van de verkeersveiligheid. Een eenzijdig ongeluk door gevaarlijk rijgedrag is natuurlijke selectie. Een ongeval doordat iemand anders een gevaarlijke situatie veroorzaakt is imo totaal overbodig.
OutOfTheWood schreef:Ik heb vorige keer Groenlinks gestemd, maar ik vind de man die nu de Groenlinks/PvdA aandraagt echt compleet de plank missen dus deze keer gaat het D66 worden.
Het niet tekenen van het LHBTI-akkoord sluit voor mij persoonlijk de helft van de "grote" partijen al uit. Iemand die mij niet wil vertegenwoordigen en het niet eens is met mijn gelijke basisrecht als mens hoeft mijn stem ook niet te verwachten.
Winged schreef:DuoPenotti schreef:Zoals Esther ouwehand die zegt: is dit echt? bij het zien van de overlast in Budel van het AZC. Wat daar al vele jaren speelt.
En dit verklaard ook precies de enorme verschuiving richting PVV (die ook alleen maar schreeuwt). Die zegt simpelweg 'we gaan het aanpakken!' waardoor de mensen in die omgevingen acuut 'We doen PVV' zeggen. Want: mensen zijn het zat. De overlast, de dreigingen, de diefstallen, het schijten van azc-ers in mensen hun tuin etc. Die inwoners - ver van de randstad - zijn er klaar mee. En dat snap ik maar al te goed. Die extreme overlast is niet van de afgelopen 2 weken...
Tegelijkertijd is het AZC-probleem niet alleen een probleem van Nederland. Als NL zijn we vastgebonden aan een aantal regels en hoeveelheid mensen die we moeten opnemen. Dus het asielprobleem is iets dat Europees moet worden aangepakt. Ik verwacht dus dat dit één van de belangrijkste Europese thema's gaat zijn volgend jaar juni. (het andere thema is klimaat)
Cer schreef:DuoPenotti schreef:Zoals Esther ouwehand die zegt: is dit echt? bij het zien van de overlast in Budel van het AZC. Wat daar al vele jaren speelt.
Meen je niet, echt?
chanicha schreef:Ik roep al jaren dat ze geheel buiten de realiteit leven in de kristallen toren in Den Haag
Nikass schreef:Citaat:Plattelandsinwoner:
Wij hebben ontzettende bezuinigingen gehad op het ov, eigenlijk is er geen hele logische verbinding meer. Met de bus ben ik een halfuur langer dan met de auto onderweg, auto is een kwartier, (elektrische)fiets is zelfs sneller dan de bus. Helaas is dat dan weer grotendeels over hele donkere wegen. aan de andere kant, zoveel gekke dingen gebeuren hier ook weer niet
.
Tegelijkertijd zie ik dat de N-wegen hier behoorlijk vol lopen met verkeer. Van mijn werklocatie naar huis moet ik een knooppunt met grote rotonde over. Aan 3 kanten van deze rotonde loopt de boel in de ochtendspits en avondspits vol met een paar kilometer aan file. Sta je dan met je goede gedrag in Drenthe. Voor die doorstroom zou het dus fijn zijn als er een verbreding/verandering komt. En ja, dat gaat gepaard met meer asfalt. Daarnaast zie je ook heel veel gevaarlijk rijgedrag (inhalen over doorgetrokken streep) omdat sommige vrachtwagens max 90 rijden waar je 100 mag. Wekt blijkbaar frustratie op want men komt dan een 5tal minuten later thuis
![]()
Is meer asfalt nodig? Alleen wanneer het ten goede komt van de verkeersveiligheid. Een eenzijdig ongeluk door gevaarlijk rijgedrag is natuurlijke selectie. Een ongeval doordat iemand anders een gevaarlijke situatie veroorzaakt is imo totaal overbodig.
Ik kom regelmatig in het buitengebied en ja, altijd file. Hopeloos. Maar de oplossing zit m niet in nog meer asfalt.
Er rijdt werkelijk 0 openbaar vervoer. Als dat er wel zou zijn, zou ik daar graag gebruik van maken.
Het is ook al heel lang bewezen dat meer asfalt niet tegen het fileprobleem helpt.