Kinderopvang Mag Niet Gratis!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:13

Brainless schreef:
Hermelijnhof schreef:
Uiteraard kosten kinderen meer dan de kinderbijslag, maar helaas geven we als belastingbetaler niet alleen maar kinderbijslag, er zijn nog veeeeeeel meer dingen die we met zn allen betalen voor mensen die zich voortplanten (mannen, vrouwen, en alles daartussen en daarbuiten). Ik vin dat iedereen recht heeft zijn eigen keuze te maken om zich voort te planten, maar dit ontslaat hen niet van hun eigen verantwoordelijkheid.

Tja, dat geldt ook voor oude mensen.. dat zij beslissen oud te worden, niks meer bij te kunnen bijdragen en veel zorgkosten hebben is hun eigen keuze en zijn die kosten hun eigen verantwoordelijkheid.
Ze kunnen ook beslissen de kosten voor iedereen te laten stoppen. :+

Dat is niet waar want de pil van Drion is helaas nog altijd fictie.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:15

Hermelijnhof schreef:
Maar het behelst wat mij betreft meer dan alleen de toeslag, ook de kinderbijslag bijvoorbeeld, en dat vind ik nergens terug.

Omdat dat geen punt van discussie is… ik ben bang (opgelucht) dat er op dit moment geen partij is die het anti programma voert dat jij zoekt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:15

Hermelijnhof schreef:
Doubtless schreef:
Een rondje Google leert ons dat alleen de SP tegen kinderopvang gratis of goedkoper maken is. Zij willen inzetten op een hoger inkomen voor iedereen, zodat iedereen opvang kan betalen. Het loon van de pedagogisch medewerkers stijgt dan mee lijkt me, waardoor de opvang weer duurder wordt. Ik weet niet precies hoe ze dat voor zich zien.
De andere partijen willen allemaal in enige vorm bewegen richting opvang goedkoper maken. Geeft dat een antwoord op je vraag? Wat vond je zelf toen je hiernaar op zoek ging?

Onder andere in het verkiezingsdebat op RTL (uiteraard heb ik ook programmas gelezen) trof ik lijsttrekkers die allemaal in meer of mindere mate eens waren met het zeer goedkoop/gratismaken van de kinderopvang. Maar het behelst wat mij betreft meer dan alleen de toeslag, ook de kinderbijslag bijvoorbeeld, en dat vind ik nergens terug.

Nou, welke lijsttrekkers dan? Wees eens concreet?

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 22:15

Doubtless schreef:
Hermelijnhof schreef:
Maar het behelst wat mij betreft meer dan alleen de toeslag, ook de kinderbijslag bijvoorbeeld, en dat vind ik nergens terug.

Omdat dat geen punt van discussie is… ik ben bang (opgelucht) dat er op dit moment geen partij is die het anti programma voert dat jij zoekt.

Kijk, dat is ook een antwoord, ook als het niet het antwoord is waar ik op hoopte. Dank je wel.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:16

minder kinderen lost al heel veel op:

minder kinderopvang nodig

minder leraren nodig, minder scholen, niet voor ieder die een ander kleur haar heeft of mening in elk dorp zijn eigen school, gewoon weer allemaal bij elkaar.

minder zorg nodig, deel van verpleging/artsen wat eerst bezig was met kinderen, kunnen nu hun aandacht op de ouderen richten, is dat puntje ook aangepakt.

mensen met kinderen krijgen ouderschapsverlof extra, moeten anderen weer ingezet worden terwijl er al tekort is, stoppen met ouderschapsverlof en gewoon werken.
Je collega s zonder kinderen werken ook. Is het kind niet gezond heeft ut speciaal vervoer nodig? waarom altijd de duurste de grootste de modernste met alles erop en eraan en daar nog acties voor opstarten... Oudere wagens kunnen ook aangepast worden, anderen moeten het ook doen met een oude wagen en die hebben niet eens kinderen.
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 13-11-23 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 22:16

Koper schreef:
Hermelijnhof schreef:
Onder andere in het verkiezingsdebat op RTL (uiteraard heb ik ook programmas gelezen) trof ik lijsttrekkers die allemaal in meer of mindere mate eens waren met het zeer goedkoop/gratismaken van de kinderopvang. Maar het behelst wat mij betreft meer dan alleen de toeslag, ook de kinderbijslag bijvoorbeeld, en dat vind ik nergens terug.

Nou, welke lijsttrekkers dan? Wees eens concreet?

https://v2.videoland.com/rtl-verkiezing ... 23-c_53571

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:16

herr_balou schreef:
[

Er zijn genoeg manieren om kosten te stoppen zonder die pil...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:17

Hermelijnhof schreef:
ook als het niet het antwoord is waar ik op hoopte.

Alsof dat uitmaakt?

Waarom vind je het nodig om dit zo te formuleren?

En begrijp je dat dit soort verwoordingen van jouw kant er steeds voor zorgen dat je topics lopen zoals ze lopen?

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 22:17

Brainless schreef:
herr_balou schreef:
[

Er zijn genoeg manieren om kosten te stoppen zonder die pil...

Helemaal eens, maar dat is niet waar het topic over gaat. Partijen die hetzelfde denken over keuze betreffende levenseinde, zijn er genoeg, gelukkig!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:19

Hermelijnhof schreef:

Neeneenee. Jij begint over "meerdere lijsttrekkers". Noem die even, ik ga niet iets terugkijken alleen omdat jij vaagjes doet en/of niet meer weet wie je bedoelt en/of te lui bent om even op te noemen wie je bedoelt.

Kost veel minder tijd ook. Gewoon even de namen noemen van wie je bedoelt. Dan voorkomen we dat opnieuw onhelder is wat je bedoelt.

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 22:20

Koper schreef:
Hermelijnhof schreef:
ook als het niet het antwoord is waar ik op hoopte.

Alsof dat uitmaakt?

Waarom vind je het nodig om dit zo te formuleren?

En begrijp je dat dit soort verwoordingen van jouw kant er steeds voor zorgen dat je topics lopen zoals ze lopen?

Ik vind het nodig om het zo te formuleren omdat:
Ik ben blij dat deze persoon als een van de weinige antwoord geeft op mijn vraag. Ookal blijkt het dus zo te zijn dat geen van de partijen mijn mening deelt, zoals dit antwoord mij liet weten, ben ik toch blij met eindelijk een duidelijk antwoord van iemand. Dat de inhoud/betekenis van dit antwoord helaas niet is wat ik hoop, dat is dan eenmaal zo.

Vervelend voor je dat je overal iets achter zoekt. :-(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:21

Hermelijnhof schreef:
Ik bleef tot nu toe (en hierna niet meer) mijn best doen om je te beantwoorden, en dingen nog makkelijker uit te leggen, maar vind het oprecht moeilijk met je discussiëren.

1) Dank je wel voor je compliment: het moge duidelijk zijn dat dit niet mijn eerste discussie is.
2) Misschien is het een valkuil dat je probeert het makkelijker te maken.
Je roept iets,
ik zeg daar iets over,
roep je iets dat een beetje anders is, maar kloppen doet het nog steeds niet.

Met wat diepgang van jouw kant zou het wellicht beter gaan.
Citaat:
Ik zeg nergens dat er alleen atheïsten in de politiek mogen

... wellicht dat bij close reading blijkt dat je dit niet gezegd hebt over het passieve kiesrecht,
maar je hebt beslist bedenkelijke zaken over vrijheid van meningsvorming en - uiting gezegd.
(Je mag het vinden, als het niet gebaseerd is op etc.)

Citaat:
maar ik mag toch hopen dat gelovige mensen meer redenen hebben voor hun mening dan de Bijbel alleen?

Ja hoor, dat mag je.
Natuurlijk.
Blijft staan dat iemand het volste recht heeft om dit niet te doen.

Citaat:
Nee, men hoeft niet te bewijzen waar ideeën vandaan komen, maar ze mogen niet alleen beargumenteerd worden met en gebaseerd worden op de Bijbel, imho.

Nu, dat vind ik dus een bedenkelijk standpunt.

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 22:22

Koper schreef:
Hermelijnhof schreef:

Neeneenee. Jij begint over "meerdere lijsttrekkers". Noem die even, ik ga niet iets terugkijken alleen omdat jij vaagjes doet en/of niet meer weet wie je bedoelt en/of te lui bent om even op te noemen wie je bedoelt.

Kost veel minder tijd ook. Gewoon even de namen noemen van wie je bedoelt. Dan voorkomen we dat opnieuw onhelder is wat je bedoelt.

Alsjeblieft zeg, ik ben niet je hond. Ik ben inderdaad te lui om terug te kijken wie van de 6 het ook weer waren, net als jij om welke reden dan ook geen zin hebt om te kijken (ik zou het niet in mijn hoofd halen jou lui te noemen, trouwens, ik ken je niet). Dus ik heb je de link gegeven, kun je zelf kijken, want als ik antwoord weet je het toch beter/anders.

Doubtless

Re: Kinderopvang Mag Niet Gratis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:23

Je zou het wel als teken op kunnen vatten dat jouw ideeën helemaal niet vertegenwoordigd worden in de politiek. Als je, vanuit je politieke interesse, in het onderwerp duikt (waarom het belangrijk kan zijn om kind gerelateerde zaken te vergoeden) zou het zomaar kunnen dat je op andere gedachten gebracht wordt.

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 22:24

Doubtless schreef:
Je zou het wel als teken op kunnen vatten dat jouw ideeën helemaal niet vertegenwoordigd worden in de politiek. Als je, vanuit je politieke interesse, in het onderwerp duikt (waarom het belangrijk kan zijn om kind gerelateerde zaken te vergoeden) zou het zomaar kunnen dat je op andere gedachten gebracht wordt.

Precies de reden dat ik dit topic heb geopend, nooit te oud om te leren!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:25

Hermelijnhof schreef:
Koper schreef:

Alsjeblieft zeg, ik ben niet je hond. Ik ben inderdaad te lui om terug te kijken wie van de 6 het ook weer waren, net als jij om welke reden dan ook geen zin hebt om te kijken (ik zou het niet in mijn hoofd halen jou lui te noemen, trouwens, ik ken je niet). Dus ik heb je de link gegeven, kun je zelf kijken, want als ik antwoord weet je het toch beter/anders.

Waar is de popcorngroentesoep-smiley als je ‘m nodig hebt?!
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 13-11-23 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 22:25

Cowboy55 schreef:
Waar is de popcorn-smiley als je ‘m nodig hebt?!

Er is net door een moderator aangegeven dat deze opmerking niet gewaardeerd wordt. ;-)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:27

Onze bevolking krimpt als we de immigratie buiten beschouwing laten.

Gratis kinderopvang zien als een fokpremie is dan ook een wat bijzondere term. Er zal niemand zijn die denkt van laten we maar kinderen nemen want de opvang hoeven we toch niet te betalen.

Of al die kinderen dan allemaal naar de kinderopvang moeten is weer een andere discussie. Ik heb zelf geen kinderen maar zou als ik ze wel had het zo regelen dat een van beide ouders er voor de kinderen zou zijn na schooltijd etc.

Ik denk dat al die kinderopvang ook niet altijd even goed is voor de ontwikkeling van een kind. Als ik al hoor dat baby’s van enkele weken/maanden oud naar de opvang moeten…

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:29

Hermelijnhof schreef:
Cowboy55 schreef:
Waar is de popcorn groentesoep-smiley als je ‘m nodig hebt?!

Er is net door een moderator aangegeven dat deze opmerking niet gewaardeerd wordt. ;-)

Dank je voor de tip! Aangepast.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:29

Hermelijnhof schreef:

Kijk, en dit is dus wat het zo lastig maakt om met jou een discussie te voeren. Als jij maar gewoon een linkje neergooit van zoek het zelf maar uit, zonder dat je even kunt aangeven met welke lijsttrekker je het op welke punten eens bent, en wanneer niet, en waarom, hoe wil je dan ooit een inhoudelijke discussie voeren?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:30

Zonder verder helemaal op de discussie in te gaan: ik zie erg vaak het argument langskomen: 'maar wie gaat dan onze AOW betalen', of iets van die strekking.

Leg het me uit, maar ik snap het argument niet goed. Of nou ja, ik snap het in de zin van dat het fijn is, maar hoe willen we ooit iets aan de natuur en de overbevolking doen als dit het argument blijft? Moeten we dan niet met ons allen iets bedenken om te zorgen dat we nog onze oude dag goed kunnen uitzitten? Als wij de cirkel niet doorbreken van meer mensen > meer geld nodig > meer kinderen > meer mensen - wie dan wel?

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 22:31

Koper schreef:
Hermelijnhof schreef:

Kijk, en dit is dus wat het zo lastig maakt om met jou een discussie te voeren. Als jij maar gewoon een linkje neergooit van zoek het zelf maar uit, zonder dat je even kunt aangeven met welke lijsttrekker je het op welke punten eens bent, en wanneer niet, en waarom, hoe wil je dan ooit een inhoudelijke discussie voeren?

Met mensen die zelf hebben gelezen en gekeken, zoals de mensen die een reactie hebben gegeven waar ik echt van heb geleerd (hoewel iets buiten mijn gedachten-hokje, moet ik eerlijk zeggen). Fijne avond!

Hermelijnhof

Re: Kinderopvang Mag Niet Gratis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 22:33

Dank aan een ieder die zijn of haar mening heeft gegeven. Ik ga nu een partijprogramma lezen dat iemand me heeft doorgestuurd, dat mogelijk (volgens deze persoon) dicht ligt bij mijn idealen. Ieder dank voor zijn of haar input, hoewel soms recht tegenover elkaar, is er overal iets van te leren en ik ga zeker een en ander nog eens teruglezen. Voor nu allemaal dank en een fijne avond!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:34

Hermelijnhof schreef:
Met mensen die zelf hebben gelezen en gekeken, zoals de mensen die een reactie hebben gegeven waar ik echt van heb geleerd (hoewel iets buiten mijn gedachten-hokje, moet ik eerlijk zeggen). Fijne avond!

En als mensen het niet gezien hebben weiger je uit te leggen wie of wat je bedoelt? Je roept dan wat vaagheden en legt bij eventuele geïnteresseerden de verantwoordelijkheid neer om te destilleren wie of wat jij eventueel bedoeld kan hebben?

Hoe kun je zo een discussie voeren? :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:34

Sheran schreef:
Leg het me uit, maar ik snap het argument niet goed. Of nou ja, ik snap het in de zin van dat het fijn is, maar hoe willen we ooit iets aan de natuur en de overbevolking doen als dit het argument blijft? Moeten we dan niet met ons allen iets bedenken om te zorgen dat we nog onze oude dag goed kunnen uitzitten? Als wij de cirkel niet doorbreken van meer mensen > meer geld nodig > meer kinderen > meer mensen - wie dan wel?

Een stop zetten op nieuwe aanwas is maar één benadering. We kunnen ook een stop zetten op de oude garde (gezondheidszorg terugschroeven, geen levensverlengende ingrepen meer, “je zoekt het maar uit na je 65e”). Op die manier snoei je in 20% van de bevolking, dat tikt ook aardig aan. En ik denk (maar dat heb ik niet opgezocht) dat dat veel meer scheelt voor de natuur.

Je kan ook inzetten op survival of the fittest. Als je bijvoorbeeld kanker niet meer zou behandelen… 1 op de 2 mensen krijgt op enig moment de diagnose schijnbaar. Moet je nagaan wat dat oplevert (qua natuur, maar ook financieel en druk op de zorg)…
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 13-11-23 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt