Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:nu NL zo openlijk Israël steunt, betekent dat dan dat Palestijnse vluchtelingen hier niet welkom zijn?
Echwel schreef:Juval Palestijnse vluchtelingen zijn welkom.
Maar persoonlijk hoop ik niet dat er HAMAS strijders onder hun bevinden
Achterom schreef:Ik zit me al een tijdje af te vragen of ik Israëlische burgers nog wel als onschuldig zie eigenlijk? Hoe onschuldig is het om te gaan feesten zo ongeveer op de grens met de Gazastrook?
Ik merk dat ik daar moreel gezien wat van vind.
En nee, ik wil niks goed praten en ik heb ook geen begrip voor de acties van Hamas. Maar ik begrijp ook niet hoe je "gewoon" kunt gaan feesten naast de Gazastrook wetende hoe moeilijk de burgers het daar hebben.
https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1 ... 1614396638Citaat:Het Israëlische leger heeft instructies gepubliceerd voor inwoners van zeven gebieden in Gaza. Ze moeten hun huizen onmiddellijk verlaten omdat daar een antiterroristische operatie zal worden uitgevoerd.
Tegelijkertijd krijgen inwoners van elke wijk een plek in de stad aangeboden waar ze zich kunnen bewegen en zich veilig kunnen voelen. Dit werd waarschijnlijk gedaan om het aantal burgerslachtoffers tot een minimum te beperken. Na enige tijd zal het Israëlische leger de infrastructuur van Hamas in deze gebieden beginnen te vernietigen.
Lau07 schreef:juval schreef:nu NL zo openlijk Israël steunt, betekent dat dan dat Palestijnse vluchtelingen hier niet welkom zijn?
Nee hoor, het beoordelingskader voor vluchtelingen wordt daar niet op gebaseerd. Net zoals dat we Russische staatsburgers ook niet allemaal massaal het land uit hebben gezet na de invasie van Oekraïne.
Sizzle schreef:Hoe erg ik de aanval ook afkeur, het blokkeren van voedsel, water en electriciteit naar de gaza is in feite gewoon indirecte eliminatie van burgers die geen kant op kunnen. Ik hoop dat daar ingegrepen gaat worden.
Die zijn geboren in een soort openlucht gevangenis.
Nikass schreef:Sizzle schreef:Hoe erg ik de aanval ook afkeur, het blokkeren van voedsel, water en electriciteit naar de gaza is in feite gewoon indirecte eliminatie van burgers die geen kant op kunnen. Ik hoop dat daar ingegrepen gaat worden.
Die zijn geboren in een soort openlucht gevangenis.
Mee eens. De bombardementen op een toch al verwoest Gazastad, waar kunnen mensen zich nog verschuilen?
Ik begrijp van beide kanten niet dat men denkt dat wraak nemen en nog meer bloed vergieten iets oplost.
Rutte zegt dat Nederland van mening is dat Israël het volste recht heeft om zich te verdedigen.
Dat komt op mij erg wrang over.
Wie verdedigt zich tegen wie..?
Soepblik schreef:Ik vraag me ook altijd af waar dat ontzettende pro-israël beleid vandaan komt en waarom er zo ontzettend hard aan vast wordt gehouden terwijl er toch wel heel veel bekend is over wat de Palestijnen is aangedaan.
tamary schreef:WOII trauma's zijn er nog zat in de geheugens van veel landen in europa.
Loretta schreef:Soepblik schreef:Ik vraag me ook altijd af waar dat ontzettende pro-israël beleid vandaan komt en waarom er zo ontzettend hard aan vast wordt gehouden terwijl er toch wel heel veel bekend is over wat de Palestijnen is aangedaan.
Geo politieke belangen van het westen in het midden Oosten.
Het gaat in de wereldpolitiek alleen maar over belangen.
Nikass schreef:Loretta schreef:
Geo politieke belangen van het westen in het midden Oosten.
Het gaat in de wereldpolitiek alleen maar over belangen.
Dat inderdaad. Uiteindelijk gaat alles altijd alleen maar over geld.
Waarom gunt het westen de Palestijnen geen bestaansrecht?
Voor zover ik begrepen heb, hebben de Palestijnen de wens om een speciaal gebied te krijgen al los gelaten, als ze maar een eigen plek krijgen. Dat moet dan toch niet onmogelijk zijn?
Sunnda schreef:Nikass schreef:Dat inderdaad. Uiteindelijk gaat alles altijd alleen maar over geld.
Waarom gunt het westen de Palestijnen geen bestaansrecht?
Voor zover ik begrepen heb, hebben de Palestijnen de wens om een speciaal gebied te krijgen al los gelaten, als ze maar een eigen plek krijgen. Dat moet dan toch niet onmogelijk zijn?
Omdat de Palestijnen ook te maken hebben met extreme politiek. Die willen weer niet dat de joden ook maar bestaansrecht hebben.
Het ironische is dat Israel twee keer akkoord is gegaan met een gebied dat voor hen (veel) kleiner was dan nu, maar nadat de omliggende Arabische landen als bedankje steeds binnen vielen na zo'n afspraak is Israel begonnen met het inlijven.
Kelly1992 schreef:Het westen.. wat mij vooral opvalt is dat de gewone burger in europa helemaal niet zo pro Israël zijn, en vooral ook benadrukken dat de Palestijnen al jaren onder drukt worden.
Volgens mij zijn het meer de ministers en presidenten en media die pro Israël zijn, naar als he het aan de gewone burger vraagt die er heel anders naar kijken.
En dat vind ik zo erg.
Ik schaam me heel erg dat een Rutte zegt dat nederland 100% achter Israël staat... want ik sta helemaal niet achter Israel.
Wildgirl schreef:Ik zat me net te bedenken... zou het statement van WimLex en Maxima van vandaag iets te maken hebben met de bewijslast dat Bernhard tóch bij de ndsap heeft gezeten? Just guessing...