Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:51

purny schreef:
Het is gewoon triest om mensen op het gras te laten slapen. En dat er voor andere groepen wel ineens iets geregeld kan worden.

velen slapen ook op het gras als er wel voldoende ruimte is (niet omdat er geen plek is en het wekt sympathie op, dan vinden we ze zielig), iets van gewend zijn vertrouwd met thuis omdat het hier zo anders is...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:52

speurneusc schreef:
purny schreef:
Het is gewoon triest om mensen op het gras te laten slapen. En dat er voor andere groepen wel ineens iets geregeld kan worden.

velen slapen ook op het gras als er wel voldoende ruimte is (niet omdat er geen plek is en het wekt sympathie op, dan vinden we ze zielig), iets van gewend zijn vertrouwd met thuis omdat het hier zo anders is...

Heb je hier een bron van?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:53

Danielleeee_ schreef:
BaileyMix schreef:
Ik vind het verschrikkelijk |( Of Rutte gaat nog een keer, of nog erger, BBB. Dan emigreer ik.

Ik zei hetzelfde tegen mijn vriend. Als BBB wint, ben ik klaar met dit land. Klaar om te emigreren.

niemand zal je tegenhouden, maar wees geen sylvana simons

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:54

Nou die reden snap ik wel waarom Wilders dat toen deed.
Hij had hele andere ideeën en daar mocht hij niks mee. En hij was toen nogal van het roeptoeteren en groot en dat zou de partij schaden als hij rechts banketstaaf en links handeld. En hij wilde een andere partij erbij. Kon prima met VVD en Rutte door een deur verder.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:55

MarlindeRooz schreef:
speurneusc schreef:

Heb je hier een bron van?

ga maar kijken, er slapen er altijd buiten, is niet verboden daar, maar het wordt pas in de krant gemeld wanneer er plekken te kort zouden zjn

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:57

speurneusc schreef:
purny schreef:

velen slapen ook op het gras als er wel voldoende ruimte is (...)

Definitie van 'voldoende ruimte'.

Als het om asielzoekers gaat:
met honderden getraumatiseerde mensen in één hal, gescheiden door schotten van plm twee meter hoog.
Visueel ben je afgescheiden,
maar als er één iemand moet huilen, een nachtmerrie heeft
of - heel menselijk - ruzie heeft,
kunnen er honderden mensen 'meegenieten'.

Dis bespaar mij de builvekkerij dat ze dat doen omdat wij hen dan zielig vinden.
Ik zou geen oog dichtdoen en ook liever buiten slapen...

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:01

Partijen die de meeste stemmen krijgen móeten den regering vormen. Punt.
We zijn nu al jaren feitelijk stuurloos door al het gepolder en compromissen.
Splinterpartijen hebben we ook veel te veel, dan wordt de invloed van 1 persoon veel te groot mee. Plus dat ze tegenwoordig wel heel snel uit de kruiwagen springen als ze eenmaal op het pluche zitten. Wil je eruit dan ga je eruit. Maar dan ook echt eruit en dan neemt de volgende op de lijst je plekje in.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:05

Janneke2 schreef:
_San87_ schreef:
Eerlijk is eerlijk, de PVV heeft ook nooit een kans gehad omdat andere partijen hen bij voorbaat uitsloten. Even in het midden gelaten of dat terecht is.

Eerlijk...?

Die kans hebben ze gekregen - en verpest.

Het eerste kabinet Rutte had met de ppv gedoogsteun afgesproken.
Toen liet Wilders om hem moverende redenen het kabinet vallen.
Het ging om een kleinigheidje, en relatief weinig geld.
... Rutte voelde het als een soort dolkstoot in de rug "en had daarna geen zin meer".

Het ging om een pakket van miljardenbezuinigingen. Het CDA was eigenlijk de oorzaak van het klappen omdat de CDA leider verhagen dingen beloofde aan Wilders die hij niet waar kon maken. bron: de NOS en de Volkskrant.

Voor Rutte was het een mooie gelegenheid om van de PVV af te komen.

Dus de vraag is heeft Wilders het verpest of was de boel sowieso wel geklapt?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:06

MarlindeRooz schreef:
Ik heb niks tegen Kaag ik heb zelfs D66 gestemd joh. Maar omdat al die wappies altijd grappen maken over haar bezemsteel maakte ik hem ook.

Had ik er even bij moeten zetten. _O-

Verrek ik had niet gezien dat de reactie van jou kwam :))
Maar er wordt ook hier op bokt natuurlijk regelmatig nogal wat haat geuit over Kaag, en dat vind ik triest..

Eleeke schreef:
DuoPenotti schreef:
Trouwens, is de BBB nu rechts of links? Waar het gaat om onderwerpen als welzijn, openbaar vervoer, musea en culturele evenementen wijken de standpunten niet of nauwelijks af van de PvdA. Het is een partij van en voor gewone mensen. In die zin zou je de BBB ook een reïncarnatie van de sociaaldemocratie kunnen noemen.

Meldpunt voor juffen en meesters die te " vegetarisch" zijn
( dit vind ik de ergste)
Boeken die volgens hun niet "eerlijk" zijn over landbouw vlees en visserij worden verboden.
300.000 woningen op de oostvaarders plassen ( dat is groter dan Almere.)

Snelheid naar 130
Veel Meer hoogbouw in steden
Nulstand wilde zwijnen buiten aangewezen gebieden

Etc etc etc etc
Dit komt dechtstreeks uit hun verkiezingsprogramma.

Uiteraard nog van alles over beperken natura2000, meer antibiotica opties voor boeren, minder beperkingen op gewasbescherming.

Maar dat kent iedereen wel neem ik aan.

Dat inderdaad.. echt bizar.
En verplichte uitstapjes naar boerderijen en slachterijen op scholen.. verplicht les over hoe geweldig de bioindustrie is.. :r

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:14

paars schreef:
Partijen die de meeste stemmen krijgen móeten den regering vormen. Punt.

Nee.

Pertinent niet.

De regering dient te steunen op een parlementaire meerderheid, in beide Kamers.

Het is meerdere keren voorgekomen dat de grootste partij niet in de regering zat.
Dat kan en mag.

De beste omschrijving van democratie is: de meerderheid beslist met respect voor de gevoelens en belangen van de minderheid.

Wat slecht is voor een democratie is een meerderheid van 51% die snoeihard 49% negeert.
Citaat:
We zijn nu al jaren feitelijk stuurloos door al het gepolder en compromissen.

Ik ben niet enthousiast over de kabinetten R.

Maar polderen doen we (gelukkig) al erg lang en daar hoef je echt niet stuurloos van te worden.
Citaat:
Splinterpartijen hebben we ook veel te veel, dan wordt de invloed van 1 persoon veel te groot mee.

?
Hoe dacht je dat...?

Een een-persoons fractie kan het nauwelijks bolwerken in de Kamer. Dus eerder minder invloed dan meer...

Citaat:
Plus dat ze tegenwoordig wel heel snel uit de kruiwagen springen als ze eenmaal op het pluche zitten. Wil je eruit dan ga je eruit. Maar dan ook echt eruit en dan neemt de volgende op de lijst je plekje in.

Soms gebeurt dit: Renske Leijten deed het.

Maar wat jij benoemt met uit de kruiwagen springen (de partij verlaten) en zelf blijven zitten:
het is volstrekt volgens de regels van de kieswet.

De oude eed voor Kamerleden luidde 'dat ze stemmen zonder last of ruggespraak' - dus niet zijn omgekocht, maar naar eer en geweten.
Dus als je vindt als Kamerlid dat jij de kiezers iets anders hebt beloofd dan je fractie/ je partij opeens zegt,
is het zo stom nog niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:15

Fitzroy schreef:
Ik vind Kaag ook bijzonder onsympathiek. Nu is D66 sowieso niet mijn partij. Maar ze komt bij mij elitair over. Daar win je geen stemmen mee.

Ik denk dat het dat is en beslist niet omdat ze een vrouw is!!! Want de boegbeelden van bijv. de PvdD en de BBB (en de SP volgens mij ook maar heb ik niet bijgehouden) zijn ook allemaal vrouwen maar daar wordt niets negatiefs over gezegd dat ze elitair of onsympathiek zouden zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:23

Fitzroy schreef:
Ik vind Kaag ook bijzonder onsympathiek. Nu is D66 sowieso niet mijn partij. Maar ze komt bij mij elitair over. Daar win je geen stemmen mee.

%)
Het is geen Miss Holland verkiezing.

Het gaat over politiek.

Ik ben bereid te stemmen op iemand die zo lelijk is als de nacht, scheel
horrelvoet,
bochel,
maakt niet uit.

Doorgaans stem ik op een vrouw,
haarkleur,
huidskleur,
lengte,
stemtoon - interesseert mij niets.

En voor mijn part in sommige dingen een hork.

Ik stem op iemand die goede politieke ideeën heeft.

prompter

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:26

Ik vind Wilders een goede debater, maar ik zal hem nooit vergeven dat hij de pensioenleeftijd van 65, nota bene een breekpunt in zijn programma, na 29 minuten in het gedoogkabinet al had verkwanseld. Tot zover "ik sta voor mijn standpunten" :n

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:29

prompter schreef:
Ik heb niet op d66 gestemd, maar was wel benieuwd naar het "nieuwe leiderschap". Ik heb het niet kunnen ontdekken. Ik ben benieuwd wat dat doet met het aantal zetels voor deze partij.

Ik had er ook meer van verwacht en vind het jammer dat het niet uit de verf is gekomen. Ik vond verder eigenlijk niets van haar. Gewoon een hard werkende vrouw, deels met haar idealen en deels realistisch genoeg om te weten dat je wel moet samenwerken in het kabinet.

De haat naar politici snap ik sowieso niet. Je kan het oneens zijn, iemand zelfs een banketstaaf vinden, maar op het moment dat je de noodzaak voelt dat op iemands instagram te zetten zit er volgens mij wel iets scheef.

Ik hoop dat Kaag zich lekker terugtrekt. Als je dagelijks doodsbedreigingen krijgt en je gezin in angst leeft dan zou ik het, het allemaal niet meer waard vinden.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:30

Maar van Der Plas is geen Baudet ;) en een herhaling daarvan zie ik niet gebeuren.

De beste man op de plek is nog altijd Rutte. En helaas heeft die er wel echt een potje van gemaakt. Maar we hebben niemand die hem echt kan vervangen en dat is wel een probleem. Ik zou momenteel ook niet weten op wie ik zou willen stemmen :([/quote]

Hou op joh, Nederland is helemaal klaar met Rutte! Denk je nu werkelijk dat we maar 1 man/vrouw in Nederland hebben die daar capabel genoeg voor is?!! Omdat wij ze niet kennen wil niet zeggen dat ze er niet zijn he?!

Weer een stem op Rutte is een dikke middelvinger naar de Groningers,de toeslagenouders de boeren! Die van de Wal met haar woest aantrekkelijke uitkoopregeling! Is toch geen boer die daar instinct! Deze pluche mensen hebben geen notie wat er onder het "normale volk" leeft! Echt geen enkele notie!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:30

In haar plaats zou ik er ook lekker mee stoppen, bizar wat die vrouw naar haar hoofd krijgt.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:32

En komt nog bij dat 3 van de 4 kabinetten van Rutte gestrand zijn! Dus of hij de beste is ......

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:33

prompter schreef:
In haar plaats zou ik er ook lekker mee stoppen, bizar wat die vrouw naar haar hoofd krijgt.

Echt hè?! Wat ze ook betaald krijgt of wat haar idealen ook zijn, ik had de handdoek echt in de ring gegooid.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:34

karrij schreef:
Hou op joh, Nederland is helemaal klaar met Rutte! Denk je nu werkelijk dat we maar 1 man/vrouw in Nederland hebben die daar capabel genoeg voor is?!! Omdat wij ze niet kennen wil niet zeggen dat ze er niet zijn he?!

Weer een stem op Rutte is een dikke middelvinger naar de Groningers,de toeslagenouders de boeren! Die van de Wal met haar woest aantrekkelijke uitkoopregeling! Is toch geen boer die daar instinct! Deze pluche mensen hebben geen notie wat er onder het "normale volk" leeft! Echt geen enkele notie!

O er zijn vast meer mensen die dat beter kunnen. Maar die hebben wij niet in het kabinet zitten. Er zit m.i niks wat hem kan vervangen en ook ik ben allang klaar met Rutte :j

prompter

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:37

En wie of wat is het gewone volk? Iedereen heeft zijn eigen belangen. Puur landbouw en veeteelt is 1,5 procent van het bruto nationaal product, 98,5 procent van de werknemers verdient zijn geld in een andere sector, die hebben wellicht wel veel profijt van vvd of d66?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:40

karrij schreef:
En komt nog bij dat 3 van de 4 kabinetten van Rutte gestrand zijn! Dus of hij de beste is ......

Om jou te dienen : hij heeft ook het eerste kabinet geleid dat sinds 1998 de termijn wel heeft volgemaakt. Kabinet Rutte 3 heeft het op 2 maanden na niet gered. Dus zo slecht deed hij het nu ook weer niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:44

Tiggs schreef:
chanicha schreef:
15% is nog steeds twee en een half miljoen mensen en dat in ons kleine landje en het wordt alleen maar meer.

Dit illustreert mooi waar het misgaat. Mensen lezen of luisteren niet goed, denken ook niet even na ('goh dit is wel heel veel, klopt dit wel') en iets gaat meteen een eigen leven leiden.

Ik sta nergens meer van te kijken hoor als je leest hoeveel er binnenkomen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:45

Tot nu zit hij het langst van allemaal. Vraag niet hoe maar het is wel zo.
Er zijn enorm veel dingen mis gegaan en hij heeft soms spontaan last van geheugen verlies. Maar hij draagt het zoals niemand anders kan. Tenzij er mensen anderen op kunnen noemen die echt in zijn schoenen kunnen staan. Mijn vriend dacht een tijdje aan omtzicht maar die heeft binnen no time een Burn out. Van der plas is teveel gewoon en heeft het gewoon niet in zich om ook hard te kunnen zijn. Een goede premier moet ook een klootzak kunnen zijn. Het zit er gewoon niet tussen. Helaas.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:45

Janneke2 schreef:
Fitzroy schreef:

%)
Het is geen Miss Holland verkiezing.

Het gaat over politiek.

Ik ben bereid te stemmen op iemand die zo lelijk is als de nacht, scheel
horrelvoet,
bochel,
maakt niet uit.

Doorgaans stem ik op een vrouw,
haarkleur,
huidskleur,
lengte,
stemtoon - interesseert mij niets.

En voor mijn part in sommige dingen een hork.

Ik stem op iemand die goede politieke ideeën heeft.

Maar @Janneke, het is toch discriminatie om op iemand te stemmen vanwege zijn\haar geslacht? Tegenwoordig mag je van sommigen niet eens meer zeggen of iemand een man of vrouw is nota bene. Van mij wel hoor maar in bepaalde kringen mag dit niet. Ik stem alleen op iemand vanwege zijn\haar idealen en opvattingen.Of die persoon man of vrouw is daar heb ik toch helemaal niets aan. Toevallig stem ik de laatste jaren steeds op vrouwen omdat die nu eenmaal in mijn partij vooraan staan momenteel.Maar niet omdat ze vrouw zijn.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:47

BeFunny schreef:
Marjo schreef:

Ik begrijp het strategische wel. Ik denk dat Carolien van der Plas een goede vrouw is en dat de BBB een sterke partij is. Ik ben alleen van mening dat ze niet hebben wat het nodig heeft om een land te regeren en dus de grootste te worden.

De reden dat ik dan bijvoorbeeld op de PvdD zou stemmen, is niet omdat ik het 100% met hen eens ben (ben het nog nooit meer dan 80% met een partij eens geweest, gebaseerd op de kieswijzer) maar omdat ik het belangrijk vind dat er wel een partij bij zit die denkt om de dieren. Tegelijkertijd weet ik dat PvdD nooit de grootste zal worden.

Bij de BBB hoop ik echt dat we geen herhaling als bij FvD gaan zien. Die partij was in het begin heel populair, zou helemaal gelijk hebben en het hele land verbeteren. Puntje bij paaltje zit er een man als lijsttrekker die zichzelf zó interessant vindt dat er van regeren en problemen oplossen geen sprake is...

Maar van Der Plas is geen Baudet ;) en een herhaling daarvan zie ik niet gebeuren.

De beste man op de plek is nog altijd Rutte. En helaas heeft die er wel echt een potje van gemaakt. Maar we hebben niemand die hem echt kan vervangen en dat is wel een probleem. Ik zou momenteel ook niet weten op wie ik zou willen stemmen :(

Nee maar wie geeft mij de zekerheid dat v.d.Plas niet op een soortgelijke manier ten onder gaat? Het gebeurt gewoon te vaak dat er een partij komt, die helemaal hot is en die korte tijd later versplinterd in tig andere partijen. En dat is niet echt een fantastisch vooruitzicht. We hebben té veel politieke partijen in dit land.

En Rutte de beste man op de plek? Laat me niet lachen. Er gaat zó veel fout onder Rutte. Het leven voor de arme medemens wordt alleen maar moeilijker terwijl de rijken zich suf lachen. Om over de toeslagenaffaire maar te zwijgen.
Nee, het is hoog tijd voor iemand anders.