Klaar met nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 00:53

Citaat:
Opgelegd LHBTQ aan kleine kinderen notabene
Ach ja, want jongens van één of twee jaar ‘echte womanizers’ noemen omdat ze samen met een meisje in de box zitten of al half hebben uitgehuwelijkt aan de dochter van de buren vrienden is zo gezond. :') Ik vind dat seksualiseren van peuters en kleuters een stuk enger dan ze leren dat het ook goed is als ze op hun zestiende niet met die dochter thuiskomen, maar met de zoon van andere buren.

Maar TS, als je het zo slecht naar je zin hebt, emigreer je toch gewoon? :+ Waar een wil is, is een weg hoor.

princequillo
Fotograaf

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 01:01

Dat Facebook of Bokt mensen zou censureren heeft trouwens ook niets met Nederland te maken. Facebook is nota bene een Amerikaans bedrijf. En geen land.

Bokt kan dan wel Nederlands zijn, maar nog steeds geen land. Al heb ik nooit echt veel gecensureerd zien worden hier :=

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 07:25

ikke schreef:
Dorine92 schreef:
Om nog maar niet te spreken het feit dat de elektriciteitsnetwerken helemaal niet verzwaard worden, en dat er dus vanuit de overheid blijkbaar niet eens enige motivatie is om daadwerkelijk over te gaan op elektriciteit

Sorry maar dit is de grootste onzin die je kunt verkopen. Je staat hier gewoon keihard te LIEGEN

:+ geloof wat je wil geloven en steek lekker je kop in t zand.je komt r nog wel eens achter, en dan ben je te laat.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 07:32

Het enige wat ik nog wil toevoegen is dat het me opvalt dat je zegt niet te verhuizen vanwege 'het goede leven' dat je hier hebt. Dat is toch in tegenspraak met al je onvrede? Ik denk dat sommige mensen niet beseffen hoe goed wij het hier hebben.

Wat zaken als LGHBTI+ en dergelijke met je leefgenot te maken hebben, ontgaat met totaal, maar dan ook totaal.

Edit: toch maar even bijgelezen ( :Y) ) en ik zie het al, de politiek is een grote samenzwering tegen ons, het volk, enzovoort. Als je dat gelooft, is er niet echt discussie mogelijk, toch? Is nergens op gebaseerd en is dus ook niet te weerleggen. Ik zou zeggen: zeker verhuizen, laat ook even weten waar het beter is op dat gebied.

Overigens vind ik het 'te weinig natuur / plek' dan weer wel een hele goede reden om te willen verhuizen, dat is hier inderdaad een manco.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 07:41

miereneter schreef:
Wat zaken als LGHBTI+ en dergelijke met je leefgenot te maken hebben, ontgaat met totaal, maar dan ook totaal.

Ik begrijp uit TS haar posts dat ze zelf ook geen minderjarige kinderen heeft, wat de hele ergernis op "opleggen van LHBT ideeën op school" extra bijzonder maakt :+

Maar goed wat dat betreft is emigreren een prima oplossing, ik kan zo paar prachtige EU-landen aanraden waar ze geen LHBT toestaan en geen vluchtelingen hebben :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 07:42

veneri schreef:
:+ geloof wat je wil geloven en steek lekker je kop in t zand.je komt r nog wel eens achter, en dan ben je te laat.

Want?

Jij weet uiteraard precies hoe alles in elkaar steekt?
Waarom zou je daar dan niet actief iets mee doen ipv enkel roepen op sm en Bokt?
Klagen is makkelijk zeker van achter een schermpje, daadwerkelijk iets doen is andere koek.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 07:45

Fly_high schreef:
Maar goed wat dat betreft is emigreren een prima oplossing, ik kan zo paar prachtige EU-landen aanraden waar ze geen LHBT toestaan en geen vluchtelingen hebben :j

:D ;(

Ja, ik zat al te denken dat onder meer onze Oostblokbokkers ( :o ) inderdaad wel wat nuancering zouden kunnen meegeven aan de TS.

Ik ben overigens zelf een immigrant, of ja, ik ben uit België deze kant komen aanwaaien. Vind het hier prima, woon hier al decennia en ga niet meer terug. Voor enige natuur (Ardennen) kan ik België aanraden aan de TS, voor de politiek zeker niet. In België krijg je het politieke gehannes (letterlijk) in zesvoud namelijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 07:49

Dorine92 schreef:
Nooit geschiedenis op school gehad? Nooit geleerd dat de aarde door de jaren heen warmer en kouder is geweest?

Ja hoor.
Ook kunstgeschiedenis.
Die wintetse schilderijen. In de 16e eeuw droeg iedereen warme kleren : 'kleine ijstijd'.
Late middeleeuwen waren warm.

So what?

Wetenschap is niet zo maar een mening en het gaat nu idioot hard.

En als de Nijl dadelijk droog valt, moeten we voor 40 miljoen Egyptenaren een nieuw heenkomen zoeken.
Die kun je niet afdoen als gelukzoekers - de landen die nu al het hardste lijden onder klimaatverandering hebben er het minste aan bijgedragen.
Citaat:
Ik was vorige week nog in IJsland en daar werd mij doodleuk verteld dat die gletsjers al een paar honderd jaar aan het smelten zijn. Dat zou betekenen dat dat proces al is begonnen vóór de industriële revolutie.

Vast wel.
Ik hoop dat je per boot ging.

Citaat:
Ik denk dan ook niet dat het klimaat hetgene is waar werk voor ons in zit... ik denk dat wij eerder een giga MILIEUprobleem hebben. Gif, gif en nog....

Het is en-en.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 07:54

miereneter schreef:
Fly_high schreef:

:D ;(

Ja, ik zat al te denken dat onder meer onze Oostblokbokkers ( :o ) inderdaad wel wat nuancering zouden kunnen meegeven aan de TS.

Haha, maar zolang je je Nederlandse uitkering en/of loon meeneemt is Oostblok zo slecht nog niet. We hebben er niet voor niets heel wat Nederlandse miljoenen in gepompt zeg maar ;)

Alleen kwesties zoals vrouwen-, niet-blanken- en LHBT-rechten liggen daar wat gevoelig maar zo te zien gaat TS zich juist helemaal thuis voelen :Y) Niet zoals in die klote Nederland waar men tegenwoordig toch helemaal niets meer mag zeggen!!!! :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 07:56

Wat lijkt het me heerlijk als je jezelf gewoon kan wijsmaken dat er niks aan de hand is qua klimaatverandering, zodat je lekker kan blijven vervuilen zonder je ergens schuldig over te voelen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 07:57

Heb alleen de openings post gelezen maar het is echt niet zoveel beter in een ander land.

Ik heb in USA, UK, Australie en nu Nieuw Zeeland gewoond.

Laten we even Australie en Nieuw Zeeland nemen omdat ik daar het langste heb gewoont/nu woon.

1. Normen en waarden veranderen - in beide landen grote veranderingen en toename van criminaliteit and problemen onder de jeugd
2. Toekomst perspectief - Veranderd altijd en overal dat heeft niets met land te maken

3. Woningmarkt. Dacht je dat NL moeilijk was? Mag je hier in NZ eens een huis proberen te kopen. Je moet op zijn minst 10% aanbetaling hebben maar liefst 20%. Oh en je moet je rekening voor 3 maanden totaal verantwoorden. Tot een kopje koffie in een cafe toe. En laten we het niet over huizen prijzen hebben. Hier in Auckland mag je in je handen klappen als je een degelijk huis kan krijgen voor $900.000. Dat is 502.000 euro. Dus ik moet minimaal $90.000 maar het liefst $180.000 gespaard hebben voordat de bank eens wil overwegen.
Oh en huur je? Huisdieren zijn hier vaak niet toegestaan en ik betaal $2640 kale huur per maand. Dat is voor een huis met 3 slaapkamers. Dat is 1474 euro. Huurtoeslag? Dat kennen ze hier niet. Gas, water licht niet inbegrepen.

4. Klimaatgedram is hier ook. Ze willen hier volledig electrisch auto rijden in een paar jaar.
5. LGTBQ is overal aan de hand. Ook hier.
6. Vrijheids van menings uiting is er. Ook in Nederland.
7. Weet niet precies wat het digitaal geld is maar denk dat overal meer gepint word tegenwoordig dan cash. Ook hier hangen de briefjes op 'laat cash niet verdwijnen'.

Dus, eventjes de spiegel voorhouden dat het echt niet alleen in NL zo is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:08

Vooral veel klagen maar zelf bijdragen aan een beter klimaat.. neuh..
Tja, dan kun je misschien idd maar beter verhuizen. Alleen zul je in andere landen tegen hetzelfde probleem aanlopen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:09

Dorine92 schreef:
Janneke2 schreef:

.... soms ben ik jaloers.

Op mensen die dus niet weten, hoe normaal het was, dat je elke winter twee of drie weken ijs had, of sneeuw, of allebei.
(Dat was balen, want met sneeuw op het ijs lukt schaatsen niet zo.)

Het lijkt me heerlijk om te geloven dat milieu maatregelen genomen worden om één of andere geheime agenda uit te voeren... (denk hier een emoticon van een spook, zon laken met ogen dat 'boeoeoe' roept).

... dat lijkt me veel leuker dan al die vertragingen zien terwijl we op een ramp afstevenen.

Nooit geschiedenis op school gehad? Nooit geleerd dat de aarde door de jaren heen warmer en kouder is geweest?
Ik was vorige week nog in IJsland en daar werd mij doodleuk verteld dat die gletsjers al een paar honderd jaar aan het smelten zijn. Dat zou betekenen dat dat proces al is begonnen vóór de industriële revolutie.
Ik denk dan ook niet dat het klimaat hetgene is waar werk voor ons in zit... ik denk dat wij eerder een giga MILIEUprobleem hebben. Gif, gif en nog meer gif. Landbouwgif, plastic, chemische verontreiniging van de lucht, het water, de bodem.. afval, fijnstof, medicijnresten, chemicaliën...

Precies. Dat schrijf ik al jaren, maar volgens velen op bokt mag je dat niet roepen.

En op zich zijn we met gif e.d. al een heel eind op de juiste weg. Er worden dingen verboden. Maar het probleem is dat andere landen niet meedoen.
Als een land als Tanzania kan zeggen dat er geen plastic wegwerpzakjes meer verkocht mogen worden en toeristen ze niet mogen invoeren, waarom kan zoiets in Europa dan niet? Dus je kunt best dingen veranderen, maar doe het om het milieu, niet om het klimaat. Maar hou het wel realistisch, want dat is momenteel ook een probleem.

In het Pleioceen had Nederland hier walvishaaien rondzwemmen, dus we hadden een subtropisch klimaat met koralen e.d. En zeg niet dat dat niet waar is, ik heb een versteende wervel van een walvishaai thuis staan, zelf opgedoken in de Kuilen in Mill. Ook worden daar haaientanden gevonden. Die zijn echt niet in de grond gelegd om later weer gevonden te kunnen worden.
Het geeft aan dat het klimaat altijd verandert.

En elke winter sneeuw en ijs is helaas ook niet het geval. Dat zegt je gevoel, maar het is niet zo. We hebben ook al eerder jaren geen 11-stedentocht gehad en toen was die er ineens in 1985 en 1986. Dat was wel echt een uitzondering, want ook in 1987 was die er bijna geweest. Maar daar voor? Ook jaren niet. In coronatijd hadden we ineens in maart weer ijs. En het was echt koud. Dat was heel bijzonder. Maar mensen zijn dat nu al weer vergeten.

En als het over mediavrijheid gaat, de msm is helemaal niet zo vrij en laat tegengeluiden horen. FVD wordt nooit uitgenodigd voor gesprekken. Nu zijn er mensen die hen stom en dom vinden, maar als je open en eerlijk zou zijn, dan laat je alle partijen af en toe aan het woord. En men vindt 'Ongehoord Nederland' ook geen fijne omroep. Die moet eigenlijk ook al weer weg. Dus er wordt echt wel gewerkt aan het verbieden van het vrije woord.
Er wordt onderzocht of men telegram, whatsapp en dat soort dingen kan verbieden op bepaalde fronten omdat het niet lukt om mee te lezen. De wob documenten over van alles en nog wat verdwijnen spontaan. Sms-jes verdwijnen, andere stukken moeten volgens de rechter openbaar en toch krijgt de aanvrager ze niet te zien. Ook dat is Nederland. En daar zou beslist wat aan gedaan moeten worden.
Dat mensen kritischer worden is mogelijk begonnen in coronatijd, maar er zijn nog nooit zo veel leugens door de overheid verspreid als toen. Al die maatregelen blijken geen donder geholpen te hebben blijkt nu uit onderzoeken.
En hoe zou jij het vinden dat je het huis van je vader niet mag overnemen omdat het minder dan 355.000 waard is en je net boven de 'lagere en gemiddelde inkomens' zit met inkomen? Maar je erft wel de helft waardoor de koopsom binnen handbereik komt? Ik neem aan dat 'gemiddeld' Modaal is. Dat betekent dat je ouderlijk huis naar een vreemde gaat. Maar die vreemde kan dat niet betalen, want die krijgt weer niet zo veel hypotheek om 354.999 op te hoesten. Ook ik kan geen 355.000 betalen voor een woning, krijg simpelweg niet zo veel hypotheek. Of dat je je huis moet verkopen aan iemand die minder verdient omdat de rijkeren het niet moge kopen? Je hebt het over vrije marktwerking wat dan afgenomen wordt. Is dat normaal?

Ook ineens even 26 cent per liter bij melk op willen gooien. Hoe verzin je zoiets in een land als Nederland?

Kortom, er valt in Nederland genoeg te verbeteren. En het is dan aan de inwoner om te bepalen of er verhuisd naar het buitenland gaat worden of niet. Maar zeg niet dat alles hier perfect geregeld is.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:12

Ik heb ook echt het idee dat dit soort mensen nooit ook maar een seconde even lezen hoe bijvoorbeeld de politiek in andere landen ervoor staat.

Inderdaad België, als je nou klaar bent met politiek gehannes moet je momenteel zéker niet naar België.

In letterlijk alle landen is wel iets van gezeik in de politiek. En overal spelen min of meer dezelfde problematieken. Nogal wiedes, want een land besturen is nou eenmaal moeilijk en overal zitten rotte appels tussen.

Óók in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, België, Zweden, Noorwegen, Australië, US, Brazilië, Turkije... Overal is wel wat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:13

BaileyMix schreef:
Óók in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, België, Zweden, Noorwegen, Australië, US, Brazilië, Turkije... Overal is wel wat.

ja, en dan kan iemand kijken wat bij iemand past en dan kan iemand kijken of men wil emigreren ofzo.. dat kan, dat doen meer mensen :j

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:14

En voor de mensen die nog steeds niet geloven dat klimaatverandering echt is en het gewoon niet begrijpen: sluit je internet af, lees een boek, ga naar buiten. Het is oké om dingen niet te begrijpen, het is niet oké om dingen af te doen als niet waar omdat je ze niet begrijpt.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:15

veneri schreef:

Dit is de houding waar ik me dus zo aan erger. Want vaak komt deze opmerking bij mensen vandaan die de klok wel hebben horen luiden, maar niet weten dat ze niet weten waar de klepel hangt.

Zoals vuurvleugels zei: doe gedegen onderzoek! Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je met deze houding meer dan de bronnen die met jou meepraten hebt onderzocht. Je zegt zelf dat een tegengeluid gezond is en moet kunnen en daar ben ik het geheel mee eens. Maar tegelijk krijg ik niet het idee dat je heel erg open staat voor geluiden die anders klinken dan het jouwe.

Ik ben naar Denemarken geëmigreerd, daarvoor heb ik in de UK gewoond. Voornaamste reden dat ik uit Nederland weg wou, was vanwege de overbevolking. En dat is echt niet alleen door expats en azielzoekers, dat zijn voornamelijk "gewone" Nederlanders. Even ter vergeleiking: Denemarken is een klein tikkie groter dan Nederland en heeft 1/3 van de inwoners. Nederland heeft ruim 500 inwoners per km2, Denemarken 130.

Die overbevolking leidt naar mijn ervaring tot een enorm witte muizen syndroom. Mensen tolereren niks meer van elkaar, worden onbeschoft, houden geen rekening met elkaar en onder het mom van "Nederlandse directheid" worden we steeds asocialer naar elkaar toe. We verwachten dat iedereen voor ons uit de weg gaat, maar maken zelf geen plaats voor een ander. Dit heb ik in de steden erger ervaren dan in de dorpen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:18

Cer schreef:
ja, en dan kan iemand kijken wat bij iemand past en dan kan iemand kijken of men wil emigreren ofzo.. dat kan, dat doen meer mensen :j

Ja hoor, dat kan. Maar als je op zoek bent naar een ander land omdat nEdErlAnD kApOt gAaT en je wil met droge ogen beweren dat andere landen geen problematiek kennen ben je ronduit verwend en onwetend.

En verder: niemand die TO tegenhoudt hè. Ontzettend aanstellerig om een topic op Bokt te openen, heeft erge 'ik ga social media verlaten!!' - vibes.
Pak gewoon je spullen en donder op, ipv aan willen kondigen hoe afschuwelijk het hier wel niet is én het zelfs presteren om jouw ervaring hier even met de inwoners van Noord-Korea te vergelijken. Ja, jullie maken echt ongeveer hetzelfde door ja. Touch grass.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:20

Dorine92 schreef:
Janneke2 schreef:

.... soms ben ik jaloers.

Op mensen die dus niet weten, hoe normaal het was, dat je elke winter twee of drie weken ijs had, of sneeuw, of allebei.
(Dat was balen, want met sneeuw op het ijs lukt schaatsen niet zo.)

Het lijkt me heerlijk om te geloven dat milieu maatregelen genomen worden om één of andere geheime agenda uit te voeren... (denk hier een emoticon van een spook, zon laken met ogen dat 'boeoeoe' roept).

... dat lijkt me veel leuker dan al die vertragingen zien terwijl we op een ramp afstevenen.

Ik denk dan ook niet dat het klimaat hetgene is waar werk voor ons in zit... ik denk dat wij eerder een giga MILIEUprobleem hebben. Gif, gif en nog meer gif. Landbouwgif, plastic, chemische verontreiniging van de lucht, het water, de bodem.. afval, fijnstof, medicijnresten, chemicaliën...

Nooit scheikunde op school gehad? De hoeveelheid co2 in lucht is gewoon te meten, en dat het zorgt voor opwarming is een feit. Dat deze opwarming voor bepaalde veranderingen zorgt in de wereld wat de gevolgen onomkeerbaar maken is ook een feit en niet heel erg ingewikkeld om te begrijpen. Ik snap echt niet dat er nog mensen zijn die dit ontkennen terwijl het zo simpel is :') en zelfs als je al niet in wetenschap geloofd (want dat is allemaal nep en fake news enzo) dan zie je toch ook nog steeds dat de opwarming in de afgelopen decennia abnormaal snel gebeurt? En dat dat toch ook niet normaal is als je kijkt naar de geschiedenis?

/Rant over

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:23

Citaat:
ipv aan willen kondigen hoe afschuwelijk het hier wel niet is én het zelfs presteren om jouw ervaring hier even met de inwoners van Noord-Korea te vergelijken. Ja, jullie maken echt ongeveer hetzelfde door ja. Touch grass.

De vergelijking met Noord-Korea kan inderdaad echt niet. Dan diskwalificeer je jezelf volledig in de discussie. Op zich wel handig, je weet meteen wat voor mensenvlees je in de kuip hebt.

Willen emigreren is helemaal niet gek, maar ik zou aanraden het om de juiste redenen te doen. Je gaat anders in je nieuwe land je neus weer stoten.
Laatst bijgewerkt door miereneter op 29-06-23 08:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:24

Ik begrijp de ts wel een beetje.

Zelf zei ik gisteren tegen mijn vriend dat ik een beetje klaar ben met het nieuws hier in Nederland. Ik kijk dagelijks op nu, ad en Twitter en wat is daar toch een hoop negativiteit te vinden. Ik wil graag een beetje op de hoogte blijven van het nieuws maar ik denk dat ik me daar de komende tijd een beetje van af ga sluiten.

Nu zullen bij mij de hormonen ook wel een beetje meespelen als hoogzwangere :+

Helemaal eens met de reactie van Molfre, er wordt hier echt niks meer getolereerd van elkaar. Wij wonen gelukkig vrijstaand met veel ruimte in de randstad, maar zo’n beetje iedereen die wij kennen met buren/in een buurt wonen hebben daar weleens problemen mee. Die zeggen dat dat hun woongenot/ontspanning thuis etc enorm aantast.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:25

BaileyMix schreef:
Cer schreef:

Ja hoor, dat kan. Maar als je op zoek bent naar een ander land omdat nEdErlAnD kApOt gAaT en je wil met droge ogen beweren dat andere landen geen problematiek kennen ben je ronduit verwend en onwetend.

En verder: niemand die TO tegenhoudt hè. Ontzettend aanstellerig om een topic op Bokt te openen, heeft erge 'ik ga social media verlaten!!' - vibes.
Pak gewoon je spullen en donder op, ipv aan willen kondigen hoe afschuwelijk het hier wel niet is én het zelfs presteren om jouw ervaring hier even met de inwoners van Noord-Korea te vergelijken. Ja, jullie maken echt ongeveer hetzelfde door ja. Touch grass.

Nja, dit is niet echt een bericht waarvan ik de neiging heb om er iets mee te doen..
Als je TS zo vreselijk vind, kan je er ook niet op reageren ipv je zo op te winden... choices choices..
maar goed, hier is vrijheid dus iedereen mag overal wat van vinden, gelukkig :j

Ik vraag me af of iemand die denkwijzes heeft zoals TS zich uberhaupt iets laat vertellen. Is het dan de moeite om erover in gesprek te gaan (op welke toon dan ook) of is het het meest handig, en minst belastend om het gewoon te laten?
Uiteindelijk verloopt zo'n topic als dit altijd ongeveer hetzelfde, met hier en daar wat mensen die zich echt druk maken.. ook dat vind ik dan weer fascinerend :)

Persoonlijk vind ik het erg interesssant om bijv van de mensen die daadwerkelijk geemigreerd zijn, te lezen wat hun redenen waren :) Zelf heb ik er wel eens aan gedacht maar ik ben te schijterig (vooral financieel gezien), ik heb nog familie hier en ik vind het hier vooralsnog goed te doen. Als ik geen familie meer heb en financieel onafhankelijk ben, zou ik het wellicht nog eens overdenken..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:28

BaileyMix schreef:
Ik heb ook echt het idee dat dit soort mensen nooit ook maar een seconde even lezen hoe bijvoorbeeld de politiek in andere landen ervoor staat.

Inderdaad België, als je nou klaar bent met politiek gehannes moet je momenteel zéker niet naar België.

In letterlijk alle landen is wel iets van gezeik in de politiek. En overal spelen min of meer dezelfde problematieken. Nogal wiedes, want een land besturen is nou eenmaal moeilijk en overal zitten rotte appels tussen.

Ik denk juist dat de TS daar wel degelijk naar kijkt. Want anders was de ts al weggeweest zonder na te denken.
Er wordt ook niet gezegd dat ergens anders niets mis is. Het is zoeken naar het land wat het beste bij je past. En die zoektocht is begonnen. Meer niet. Zo moet je het lezen. En de conclusie kan ook zijn dat je in Nederland blijft, of eerst blijft. En daar is ook niets mis mee. Het kan ook nog zo zijn dat er gekeken wordt naar het soeverein verklaren. Dan blijf je wel, maar je doet niet meer mee met de maatschappij. Zitten ook nadelen aan overigens. Maar steeds meer mensen in Nederland doen dat. Ze blijven wel, maar zijn soeverein geworden.
Dus ik lees het juist van de ts heel anders, niet als zomaar wat roepen. Maar juist nadenken en je inlezen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:30

germie schreef:
Het kan ook nog zo zijn dat er gekeken wordt naar het soeverein verklaren. Dan blijf je wel, maar je doet niet meer mee met de maatschappij. Zitten ook nadelen aan overigens. Maar steeds meer mensen in Nederland doen dat. Ze blijven wel, maar zijn soeverein geworden.

Maar dat is echt een hele vreemde ontwikkeling..
Ik weet ook niet hoeveel mensen in NL dat doen of dat het meer een Amerikaanse trent is. De rechtzaken die eruit voortkomen zijn wel hilarisch.. ook daar werkt t niet, soeverein verklaren..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:34

BaileyMix schreef:
Cer schreef:

Nou ja dat vind jij en het staat je vrij het topic te verlaten. Ik herken me deels in TS. En zou het wel interessant vinden om meer van mensen te lezen die het ook steeds minder na hun zin hebben in NL en misschien vertrekken wel overwegen.

Jammer dat daar geen ruimte voor is.