BaileyMix schreef:Ik heb ook echt het idee dat dit soort mensen nooit ook maar een seconde even lezen hoe bijvoorbeeld de politiek in andere landen ervoor staat.
Inderdaad België, als je nou klaar bent met politiek gehannes moet je momenteel zéker niet naar België.
In letterlijk alle landen is wel iets van gezeik in de politiek. En overal spelen min of meer dezelfde problematieken. Nogal wiedes, want een land besturen is nou eenmaal moeilijk en overal zitten rotte appels tussen.
Óók in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, België, Zweden, Noorwegen, Australië, US, Brazilië, Turkije... Overal is wel wat.
Ik denk juist dat de TS daar wel degelijk naar kijkt. Want anders was de ts al weggeweest zonder na te denken.
Er wordt ook niet gezegd dat ergens anders niets mis is. Het is zoeken naar het land wat het beste bij je past. En die zoektocht is begonnen. Meer niet. Zo moet je het lezen. En de conclusie kan ook zijn dat je in Nederland blijft, of eerst blijft. En daar is ook niets mis mee. Het kan ook nog zo zijn dat er gekeken wordt naar het soeverein verklaren. Dan blijf je wel, maar je doet niet meer mee met de maatschappij. Zitten ook nadelen aan overigens. Maar steeds meer mensen in Nederland doen dat. Ze blijven wel, maar zijn soeverein geworden.
Dus ik lees het juist van de ts heel anders, niet als zomaar wat roepen. Maar juist nadenken en je inlezen.