Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
foxy80 schreef:Supervixen schreef:Als je een ijsje haalt bij de italiaan moet je ook extra betalen als je je ijs in een bakje wilt. Dat kost hier 25 cent extra.
Ik neem zelf altijd een hoorntje, dus geen last van. Zonde ook dat die bakjes na 5 minuten gebruik in een prullenbak belanden.
Oeh goeie, dat zouden ze hier ook moeten doen!
Vaak koop je ijs van de ijsventer in je eigen straat, hoeveel moeite is het dan om zelf een kommetje uit je keuken te graaien? De lokale ijsventers werken zelfs op oproepbasis (je kan op een app zien waar ze rijden), dus tijd genoeg om kommetje en lepel te zoeken. Ja, ik ben gek ja.
Brainless schreef:verootjoo schreef:Misschien een raar idee hoor, maar ik was mijn groenten voor ik het op eet en daarna wordt het ook nog verhit.
Ook je voorgesneden groentepakketten en snijbonen?
foxy80 schreef:Supervixen schreef:Als je een ijsje haalt bij de italiaan moet je ook extra betalen als je je ijs in een bakje wilt. Dat kost hier 25 cent extra.
Ik neem zelf altijd een hoorntje, dus geen last van. Zonde ook dat die bakjes na 5 minuten gebruik in een prullenbak belanden.
Oeh goeie, dat zouden ze hier ook moeten doen!
Vaak koop je ijs van de ijsventer in je eigen straat, hoeveel moeite is het dan om zelf een kommetje uit je keuken te graaien? De lokale ijsventers werken zelfs op oproepbasis (je kan op een app zien waar ze rijden), dus tijd genoeg om kommetje en lepel te zoeken. Ja, ik ben gek ja.
verootjoo schreef:speurneusc schreef:als iedereen zijn handen en kids uit de onverpakte voedingsmiddelen houdt heb ik er niet zoveel problemen mee, maar plastic is er niet zonder reden om gekomen. Tegen de tijd dat het onverpakt in de winkel ligt hebben ik weet niet hoeveel niet gewassen bacteriieen dragende snothanden aangezeten. Corona vergeten??????? moest iedereen zich van top tot teen inpakken om niet besmet te raken en nu is het spuug maar jongens... het liefst ook op de onverpakte eten, wat maakt het nog uit????
En dan vinden ze het raar dat steeds meer moestuinen en balkon tuintje komen voor het verbouwen van eigen eten.
Misschien een raar idee hoor, maar ik was mijn groenten voor ik het op eet en daarna wordt het ook nog verhit.
verootjoo schreef:Overigens kan een virus niet overleven buiten een gastheer. .
Citaat:Norovirussen zijn zeer infectieus en goed in staat om buiten de gastheer te overleven. Voor het menselijke norovirus is nog geen kweekmethode beschikbaar, maar vergelijkbare virussen overleven meer dan twee weken op poreuze en niet poreuze oppervlakken. De overleving op voedselproducten, zoals fruit en groenten is doorgaans langer dan de houdbaarheid van deze producten (FAO/WHO 2008). Norovirus wordt niet aangetast door invriezen of koelen, is resistent tegen vele desinfectiemiddelen in de gebruikelijke dosering en kan tegen sterke schommelingen in de zuurgraad (Koopmans 2004).
herr_balou schreef:Waarom doen consumenten tegenwoordig zo hulpeloos? In plaats van je te keren tegen de overheid die zich genoodzaakt ziet regelgeving in te stellen omdat de markt het niet zelf oplost, zou je je ook kunnen keren tegen producenten en aanbieders. Blijkbaar vinden mensen het makkelijk zich te organiseren tegen de overheid maar zijn ze plotseling niet in staat zich te keren tegen commerciele ondernemingen...
Brainless schreef:verootjoo schreef:Overigens kan een virus niet overleven buiten een gastheer. .
Lang niet alle, maar er zijn er genoeg die verschillende dagen buiten hun gastheer kunnen overleven.
Helemaal het norovirus die voedselvergiftiging veroorzaakt; die leeft weken buiten ene gastheer.Citaat:Norovirussen zijn zeer infectieus en goed in staat om buiten de gastheer te overleven. Voor het menselijke norovirus is nog geen kweekmethode beschikbaar, maar vergelijkbare virussen overleven meer dan twee weken op poreuze en niet poreuze oppervlakken. De overleving op voedselproducten, zoals fruit en groenten is doorgaans langer dan de houdbaarheid van deze producten (FAO/WHO 2008). Norovirus wordt niet aangetast door invriezen of koelen, is resistent tegen vele desinfectiemiddelen in de gebruikelijke dosering en kan tegen sterke schommelingen in de zuurgraad (Koopmans 2004).
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/norovirus
Boras schreef:Art_Ificious schreef:Ik zag hier voorbij komen stoppen mer plastic produceren. Maar hoe ga je dan yoghurt bijvoorbeeld verpakken? Alles in glazen potjes? (die in de natuur ook niet afbreken).
En wat met drankflesjes dan?
Deze omaweet nog dat vroeger melk, yoghurt en vla altijd in glazen flessen zat.
Eerst was er glas, daarna kwam er pas plastic.
mvdende schreef:Echt belachelijk dit weer! Nederland moet altijd het braafste jongetje van de klas zijn.
2 maanden geleden in Turkije: overal plastic tasjes, overal plastic rietjes en wegwerp bestek enz.
Citaat:maar gewoon geen andere optie hebben dan extra betalen gaat me echt te ver!