Ibbel schreef:NL is het tweede exportland ter wereld, na de VS. Het kan wel een tandje minder, qua agrarische productie.
Dit. Precies dit. Grootste gedeelte wat wij hier produceren gebruiken we geeneens zelf.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:Evamarie schreef:Het was een hele zoektocht. Ik heb getwijfeld tussen BBB CDA, Denk en Groenlinks en kwam uiteindelijk op Christenunie uit.
Hoofredenen: ik ben tegen het verplicht uitkopen van boerenbedrijven/ woningen.
Ik ben niet voor een Wolf in NH
Ik ben tegen het afmaken van ganzen
Ik ben tegen de komst van nog een kerncentrale in NH
dan begrijp ik je keuze voor CU eigenlijk niet.
Citaat:De provincie verschuift de focus bij boeren naar blijvers in plaats van stoppers. De provincie investeert niet alleen in het uitkopen van boeren die willen stoppen, maar juist ook in boeren die op een natuurvriendelijke manier hun bedrijf willen voortzetten. Daarom werkt ze (samen met het Rijk en Europa) aan nieuwe verdienmodellen voor boeren, zodat boeren een toekomstperspectief hebben.
Kinke schreef:ik snap die redenering nooit. We importeren toch ook heel veel? Of gaan jullie je sinaasappels, kiwi's en bepaalde soorten groente ook laten staan?
Cer schreef:Kinke schreef:ik snap die redenering nooit. We importeren toch ook heel veel? Of gaan jullie je sinaasappels, kiwi's en bepaalde soorten groente ook laten staan?
Ik snap ook niet helemaal hoe slecht export is?
We verdienen eraan als land (denk ik?) en blijkbaar hebben ze het ergens anders nodig?
Misschien omdat ze het zelf niet kunnen produceren.. (want geen vruchtbare grond oid?)
pmarena schreef:Met export is an sich niet zoveel mis denk ik. Hoewel het natuurlijk milieutechnisch altijd beter is wanneer er niet teveel over de wereld heen en weer gesleept wordt.
Maar als de omgeving van de (op grote schaal) producerende bedrijven teveel onder die productie lijdt....
Citaat:Contradictie: we zijn een van de kleinste landjes ter wereld en een van de grootste landbouwexporteurs.
Kinke schreef:in andere landen zijn de regels juist veel minder streng.
bijvoorbeeld legbatterijen. Iedereen in Nederland heeft daar een mening over maar eet ondertussen wel koekjes uit de supermarkt waar die oostblok legbatterij eieren in zitten.
We zijn hier gewoon heel goed in landbouw en veeteelt
Cer schreef:Ik snap dan echt niet dat mensen met droge ogen zo tegen het Nederlands product kunnen zijn, en dan ook nog zouden kunnen zeggen 'onze buren (en anderen) kijken maar even hoe ze aan hun eten komen'.. Maar, daarbij, ik heb geen verstand van wereld economie, dus misschien kunnen landen wel zelf hun broek ophouden..
Citaat:n de top-100 van bedrijven die de meeste stikstof uitstoten staat Tata Steel in IJmuiden (foto) op de eerste plaats en Schiphol op plaats 2, gevolgd door chemische bedrijven als Dow en Shell en bedrijvencomplex Chemelot (Geleen).
juval schreef:Evamarie schreef:Het was een hele zoektocht. Ik heb getwijfeld tussen BBB CDA, Denk en Groenlinks en kwam uiteindelijk op Christenunie uit.
Hoofredenen: ik ben tegen het verplicht uitkopen van boerenbedrijven/ woningen.
Ik ben niet voor een Wolf in NH
Ik ben tegen het afmaken van ganzen
Ik ben tegen de komst van nog een kerncentrale in NH
dan begrijp ik je keuze voor CU eigenlijk niet.
Boras schreef:Ik zit me dood te vervelen in een stembureau in een klein dorpje met een lage opkomst. Zitten we met 5 man/vrouw sterk.
Alles voor de democratie![]()
![]()
Ik heb links en groen gestemd.