Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Tja, niet stemmen is niet slim.
Gedeputeerde Staten bepaalt wie de Eerste Kamer vormt, dat weten jullie? En de Eerste Kamer is - kort door de bocht - de Raad van Toezicht van de Tweede.
Maar aangezien de opkomst bij de provinciale statenverkiezingen iedere keer weer een nieuw historisch dieptepunt is (nog nét niet zo diep als stemmen voor Europa) zijn jullie niet de enige.
Risico is wel dat er op een gegeven moment een partij aan de (absolute) macht komt, waarvan iedereen opeens zegt: hoe komen díe nou opeens zo groot?
Mag je zelf bedenken wie ik bedoel... (en da's niet BBB)
manubres schreef:Ik stem zeker! Ik volg de politiek vrij intensief. Kijk vaak debatten.
Mijn stem gaat naar BBB. Ik volg BBB al een tijd en eerlijk is eerlijk...in het begin had ik mijn twijfels of "boerin" Caroline wel geschikt was voor de politiek. Maar jeemie, wat een powervrouw. Ze spreekt duidelijke taal, weet waar ze over praat, is empathisch en staat echt tussen het volk ipv er boven. Zelf heb ik niet eerder zo'n "down to earth" politicus mee gemaakt.
Ik hoop dat zij Rutte EIN-DE-LIJK van zijn troon gaat stoten...
BigOne schreef:Twee jaar geleden had bbb bijna mijn stem gehad, tot ik het programma las. Een partij die in wil grijpen in het onderwijs is voor mij direct af . En nu heel blij dat ik niet op hun gestemd heb. Ze zijn er voor lto niet voor burgers en buitenlui.
fleurtjeuh schreef:Ik vind het best grappig dat een topic dat is gestart als vraag of er meer mensen zijn die niet stemmen, verzand in een discussie over het waarom wel stemmen en waar je dan op zou moeten stemmen
Cer schreef:fleurtjeuh schreef:Ik vind het best grappig dat een topic dat is gestart als vraag of er meer mensen zijn die niet stemmen, verzand in een discussie over het waarom wel stemmen en waar je dan op zou moeten stemmen
Eens
ik gaf dat op eerdere pagina's ook al aan.. ik weet niet of dat met begrijpend lezen te maken heeft, of toch iets willen zeggen? Maar ja, als het dan eenmaal onderweg is..
Je ziet het vaker, bijvoorbeeld "ik kan niet inloggen in dit systeem, wie nog meer niet?" en de antwoorden zijn dan vaak "oh ik wel", "bij mij werkt t wel", "geen probleem hier"... Of "ik ga daar en daar heen, wie nog meer?" - "ik niet", "nee, ik kan niet" etc...
maar dat was de vraag helemaal niet
fleurtjeuh schreef:Ik vind het best grappig dat een topic dat is gestart als vraag of er meer mensen zijn die niet stemmen, verzand in een discussie over het waarom wel stemmen en waar je dan op zou moeten stemmen
mysa schreef:fleurtjeuh schreef:Ik vind het best grappig dat een topic dat is gestart als vraag of er meer mensen zijn die niet stemmen, verzand in een discussie over het waarom wel stemmen en waar je dan op zou moeten stemmen
Wordt een topic interessanter als er 100 antwoorden met enkel 'ik ook niet' of 'ik wel' staan? Dan kun je beter een poll maken, lijkt me?
herr_balou schreef:BigOne schreef:Twee jaar geleden had bbb bijna mijn stem gehad, tot ik het programma las. Een partij die in wil grijpen in het onderwijs is voor mij direct af . En nu heel blij dat ik niet op hun gestemd heb. Ze zijn er voor lto niet voor burgers en buitenlui.
Programma's lezen is zo belangrijk.
Ik las dat ze het verbod op het gebruik van neonicotinoïden willen opheffen. En dan lees ik ergens anders dat er een connectie met Bayer (de producent) is. Er zullen vast nog meer agrireuzen blij zijn met BBB en hoe mensen zich zand in de ogen laten strooien.
Ann schreef:Ik haal helemaal niet uit dat filmpje dat alle boeren 'rijk' zijn? Ik zie bedrijven die de situatie van de boeren gebruiken voor hun eigen financiële gewin?
Anne_GTI schreef:Ik vind dat je altijd gebruik moet maken van je stemrecht. Daar is zo hard voor gevochten en vele mensen in andere landen zijn er jaloers op. Iedere stem telt...
ilonamandjes schreef:Voor de mensen die wel stemmen...geloof je nou echt dat jouw stem telt? Dansen je echt naïef. Het is 1 grote opgezette poppenkast. Om ons maar het gevoel te geven dat onze stem geldt
Rizette schreef:BBB zet zich ook in voor de paardensector, het hele platteland. Is niet voor de wolf en zal deze ook zeker gaan reguleren zodat onze paarden ook op den duur nog naar buiten kunnen en dat we weer in het voorjaar kunnen gaan genieten van jongvee in de wei. Dat is mijn Nederland het platteland met vee in de wei en niet nog ontelbaar meer vakantieparken en tweede huizen enz.
Cer schreef:fleurtjeuh schreef:Ik vind het best grappig dat een topic dat is gestart als vraag of er meer mensen zijn die niet stemmen, verzand in een discussie over het waarom wel stemmen en waar je dan op zou moeten stemmen
Eens
ik gaf dat op eerdere pagina's ook al aan.. ik weet niet of dat met begrijpend lezen te maken heeft, of toch iets willen zeggen? Maar ja, als het dan eenmaal onderweg is..