Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:48

Screenshot van OpenStreetMap waarop beide zoekgebieden te zien zijn:

- Winterdijk ten zuiden van de A59 richting Waalwijk
- Veerweg vanaf de A59 recht naar het noorden richting het veer

[Edit] Aan de Winterdijk zou het om dit vennetje gaan. Zie ook de foto's van de verslaggever van Omroep Brabant op Twitter.

[Edit 2] Diezelfde verslaggever meldt drie minuten geleden dat er niets is gevonden in dat vennetje.

Afbeelding

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:02

Sjonge nu ook niks gevonden.

Hoop voor iedereen dat er snel duidelijkheid komt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 18:03

Jemig, letterlijk tussen hoop en vrees.
Wat vreselijk voor de families ;(

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:05

Gisteren toevallig gewandeld vanaf de 3 linden en nu net thuis van een wandeling vanaf de rustende jager.
Ik weet niet zo goed waarom ze vanaf giersbergen/3 linden zoeken?
Het is hartstikke druk in de duinen, vanwege het mooie weer.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 18:09

Ik snap eigenlijk de zoektocht bij de Loonse & Drunense Duinen ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:09

Ik vind de berichtgeving trouwens wel echt irritant.. Hebe en haar begeleidster.. Die begeleidster heeft ook een naam en is net zo goed een dochter van iemand.. :(:)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:12

Diverse media hebben ook heel lang volgehouden dat de politie de naam van de begeleidster niet wilde vrijgeven, terwijl haar naam vanaf het begin al bekend was uit het bericht van de moeder van Hebe op Facebook.

Het zoekt ook een stuk makkelijker als je er een naam en een gezicht bij hebt, maar door er zo krampachtig over te doen werd ook wel de indruk gewekt dat de begeleidster medeplichtig was aan de verdwijning. Maar goed, men zal wel goede redenen hebben gehad om het zo aan te pakken.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:14

Relaxed schreef:
Ik vind de berichtgeving trouwens wel echt irritant.. Hebe en haar begeleidster.. Die begeleidster heeft ook een naam en is net zo goed een dochter van iemand.. :(:)

Exact, daar heb ik me ook al wat aan gestoord.

Ik kom er net overigens achter dat Sanne een collega van mij is.
Ik vond haar al zo'n bekend gezicht hebben.

(Voordat mensen denken, hoe kun je dat nou niet weten: ik werk nachtdiensten en dan is het contact maar minimaal bij overdrachten (met de dagdiensten) en daarnaast zit ik al ruim een jaar in de ziektewet, dus dan vervagen gezichten van collega's die je niet zo vaak ziet nogal snel).
Laatst bijgewerkt door Fem op 19-10-22 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:15

Volgens mij heeft dat ook te maken met de procedures. Voor een minderjarige/hulpbehoevende is dat anders dan voor een volwassene. Als het alleen om Sanne was gegaan, dan was de zoekactie ook heel anders verlopen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:16

Heeft dat ook niet te maken met dat het langet duurt voor een volwassene als vermist word opgegeven? Of als vermist wordt erkend?

Al ben ik het volledig met jullie eens, ze werd weggezet alsof ze met een ontvoering te maken had. Dat kan alsnog natuurlijk. Maar ik vond dat echt pijnlijk om te lezen. Sanne word net zo goed gemist

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:18

Inderdaad heel erg pijnlijk. De eerste berichtgeving was ook echt tenenkrommend, alsof zij de 'dader' zou zijn.

Ja, bij een volwassen persoon werkt dat anders. In onze omgeving is ook iemand vermist geweest en als er geen redenen zijn om aan te nemen dat er mis is, dan zijn ze daar heel terughoudend in.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:20

Als je een Google account hebt en je hebt tijdlijn op maps aan, dan slaat Google op waar je allemaal geweest bent. Niet super nauwkeurig maar toch heel redelijk.
Zou iemand al gekeken hebben of ze een account had en toegang tot de tijdlijn gezocht hebben

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:24

Cayenne schreef:

Dit was de favoriete plek van Sanne volgens haar facebook

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 18:26

secricible schreef:
Cayenne schreef:

Dit was de favoriete plek van Sanne volgens haar facebook

Ah, dan snap ik het idd, want qua route zou het niet heel logisch zijn.
Tenzij ze misschien ergens een ijsje wilden eten oid.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:29

Fem schreef:
Relaxed schreef:

Exact, daar heb ik me ook al wat aan gestoord.

Ik ook, het hele verhaal deed mij ook terugdenken aan Anne Faber, zij was 1 jaar jonger toen zij verdween als de begeleidster bij dit kindje. Nederland stond bij de verdwijning van Anne Faber op de kop, maar om deze verdwenen jonge vrouw maken we ons opeens geen zorgen? Waarom is dat? dit is toch voor allebei (de 10 jarige, en de 26 jarige) toch heel erg en eng, en voor beide families en betrokkenen.

* we = in algemene zin, in de media ben ik vrijwel alleen berichten over het vermiste meisje tegen gekomen

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:33

Ik hoop gewoon dat Hebe en Sanne gevonden worden. Dan is er in ieder geval rust voor de ouders van beide. Sanne is idd net zo goed een iemands kind. Vind het echt verschrikkelijk. Merk dat ik er (onbewust) best wel mee bezig ben. Ookal kom ik niet uit de buurt. Heftig. Een ware nachtmerrie voor beide families. :knuffel:

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:34

Inmiddels gaat de zon onder en ik begreep van iemand die in de buurt van Volkel woont dat de heli daar alweer is geland. Dan wordt de zoektocht gestaakt. Weer een nacht in onzekerheid. Wat een afschuwelijk vooruitzicht voor familie en vrienden.

Het flitste even door mijn hoofd: je zou bijna hopen dat ze ontvoerd zijn en ergens relatief 'veilig' zitten. Dan is er nog een kans dat ze levend worden teruggevonden. Bij een ongeval en zeker in het water kun je die hoop eigenlijk al niet meer hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:56

De scoop van rtl boulevard: 'hebe is vermist' ja gast... en sanne dan? Ik vind het ook echt bizar dat ze i.m.o. als medeplichtig of iets wordt neergezet. Arme familie !

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:01

Ik denk dat dat ook een beetje een gevolg is dat de eerste focus naar Hebe ging: omdat het een gehandicapt jong meisje is dat acute hulp nodig heeft is het logisch dat haar moeder als eerste hulp inriep en de aandacht kreeg met een Amber Alert.
Ondertussen niet wetend wat er gebeurt is en welke rol Sanne speelt is media terughoudend met namen ed.
Gezien de tijd ed is het scenario dat Sanne schuldig is ergens aan niet meer waarschijnlijk, maar de focus van de media én de kijker lag toen al bij Hebe.
Een jong gehandicapt hulpbehoevend meisje dat vermist is spreekt nou eenmaal meer tot de verbeelding.
Wat anders is dan bij Anne Faber omdat daar de focus direct bij een volwassene lag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:03

Droevig dat je als vermist persoon minder nieuwswaardig bent omdat je volwassen bent.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:24

_San87_ schreef:
Droevig dat je als vermist persoon minder nieuwswaardig bent omdat je volwassen bent.

Toen 3 jaar geleden een bekende van mij vermist werd hoorde je daar praktisch niks over. Hij is een maand vermist geweest voordat hij helaas overleden aangetroffen werd in het water.

Zo'n beetje het meeste wat ik daarover gehoord heb buiten zijn kringen om is Martin Vrijland die rondschreeuwde dat het om een psyopp vermissingszaak zou bestaan en mijn bekende nooit bestaan heeft. Ik heb toen tevergeefs een poging gewaagd om dat te laten rechtzetten door allerhande foto's (o.a. 8 jaar klassenfoto's en foto's bij concerten op latere leeftijd te delen), maar die zouden bewerkt zijn 8)7

Vond het zo sneu voor de naasten dat ze dat telkens moesten lezen..

Ik vind het in dit geval ook vervelend dat Sanne wat ondergesneeuwd lijkt te worden. Ze zijn tenslotte samen vermist.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:27

Animal schreef:
_San87_ schreef:

Toen 3 jaar geleden een bekende van mij vermist werd hoorde je daar praktisch niks over. Hij is een maand vermist geweest voordat hij helaas overleden aangetroffen werd in het water.

Zo'n beetje het meeste wat ik daarover gehoord heb buiten zijn kringen om is Martin Vrijland die rondschreeuwde dat het om een psyopp vermissingszaak zou bestaan en mijn bekende nooit bestaan heeft. Ik heb toen tevergeefs een poging gewaagd om dat te laten rechtzetten door allerhande foto's (o.a. 8 jaar klassenfoto's en foto's bij concerten op latere leeftijd te delen), maar die zouden bewerkt zijn 8)7

Vond het zo sneu voor de naasten dat ze dat telkens moesten lezen..

Ik vind het in dit geval ook vervelend dat Sanne wat ondergesneeuwd lijkt te worden. Ze zijn tenslotte samen vermist.

Jeetje, dat is ook heftig :\.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:36

De politie houdt met alle scenario’s rekening, daarom wordt Sanne wellicht niet als vermiste persoon benaderd want mogelijk dader (als in, is één van de vele scenario’s).

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:39

Het is super dubbel inderdaad dat het voornamelijk om hebe gaat, ook Sanne is vermist. Maar vab de andere kant is het ook niet belangrijk, Sanne zou NOOIT hebe in de steek laten uit zichzelf. Dus vinden ze de een vinden ze de ander.
Maar inderdaad ook Sanne heeft familie en vrienden die zich zorgen maken.
Ik vind t afschuwelijk om de beschuldigingen aan het adres van Sanne te lezen. Ik ken ook Mark en de relatie die die 2 met elkaar hebben. Dus ook die vind ik heftig.
Maar van de andere kant ben ik wel ook zo reeel dat je nooit 100% weet wat er in iemands hoofd om gaat. Hopenlijk komt de waarheid snel boven tafel en worden vooral beide dames snel gevonden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:49

Nou vreselijk triest inderdaad.