Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:46

janderegelaa schreef:
Fitzroy schreef:
Ik vind het allemaal zo makkelijk praten. Ga er maar aanstaan, een land regeren. Je doet het nooit goed.

Het is hun eigen schuld. Als je een cordon sanitair om een aantal partijen heen legt moet je dansen naar de wensen van de partijen waar je liever geen zaken mee doet. Hef het cordon sanitair op, dan krijg je een slagvaardige rechtse regering en een stuk minder problemen.

Oprechte vraag: denk je dat de Nederlander met een ondermodaal inkomen of een uitkering het beter gaat krijgen met een rechtse regering?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 12:46

janderegelaa schreef:
Er zijn momenteel meer vacatures dan werklozen…

Heel veel werkelozen zijn niet geschikt voor de aangeboden vacatures. Neem (thuis)zorg of dienstensectoren, daar moet je wel de Nederlandse taal voor beheersen, affiniteit hebben met de Nederlandse cultuur. En natuurlijk ook nog een relevante opleiding.

Lichamelijke arbeid in kassen of fabrieken daar kun je idd gezonde jonge twintigers en dertigers nog wel inzetten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:48

Tiggs schreef:
janderegelaa schreef:
Het is hun eigen schuld. Als je een cordon sanitair om een aantal partijen heen legt moet je dansen naar de wensen van de partijen waar je liever geen zaken mee doet. Hef het cordon sanitair op, dan krijg je een slagvaardige rechtse regering en een stuk minder problemen.

Oprechte vraag: denk je dat de Nederlander met een ondermodaal inkomen of een uitkering het beter gaat krijgen met een rechtse regering?

Waarom moet ik opdraaien voor iemand met een ondermodaal inkomen?! En ik denk dat er ook een stuk minder mensen met een uitkering zouden zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 12:48

purny schreef:
Peilingen zeggen niets, het gaat erom wat het in het stemhokje wordt gekozen.
Bij nieuwe verkiezingen zullen de VVD en D66 weer de grootste zijn, let maar op

D66 geloof ik echt niet. VVD jammergenoeg wel, maar als ze onder D66 invloed uit zijn, zouden ze minder funest kunnen zijn.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:49

elnienjo schreef:
janderegelaa schreef:
Er zijn momenteel meer vacatures dan werklozen…

Heel veel werkelozen zijn niet geschikt voor de aangeboden vacatures. Neem (thuis)zorg of dienstensectoren, daar moet je wel de Nederlandse taal voor beheersen, affiniteit hebben met de Nederlandse cultuur. En natuurlijk ook nog een relevante opleiding.

Lichamelijke arbeid in kassen of fabrieken daar kun je idd gezonde jonge twintigers en dertigers nog wel inzetten.

Lichamelijke arbeid kunnen ze allemaal. Hoef je niet bij te praten en maakt niet uit voor de cultuur.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 12:49

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:50

janderegelaa schreef:
purny schreef:
Peilingen zeggen niets, het gaat erom wat het in het stemhokje wordt gekozen.
Bij nieuwe verkiezingen zullen de VVD en D66 weer de grootste zijn, let maar op

D66 zeker niet, die staan nu al op 8 zetels verlies.

En dan zal je zien dat op de dag van de verkiezingen ze nog steeds een van de grootste zijn.
Dat was in het verleden toen toch ook met de SP? Zij stonden weken in de peilingen met veel zetels en bij de verkiezingen zijn ze onderuit gegaan.
Bovendien als de VVD weer de grootste is dan zal deze echt niet (godzijdank) met een PVV of een FVD in zee gaan.
Laat de PVV of FVD eerst maar eens met fatsoenlijke oplossingen komen ipv alleen te schreeuwen.

elnienjo

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 12:50

Ik denk dat Omtzigt en BBB vooral goed gaan scoren bij nieuwe verkiezingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:55

Heel interessant topic, oprecht met interesse alles doorgelezen. Ik kan me er ook best in mee laten zuigen en me zorgen maken. Het vertrouwen in de handelingen van de regering is bij mij wel behoorlijk weg. Niet alleen in relatie tot de wanpraktijken in Ter Apel, maar bijv. ook hoe er rigoureus wordt ingezet op alles 100% elektrisch. Toekomstmuziek, maar ook dat wordt een gigantisch probleem.

Voor nu ben ik het eens met bovenstaande reactie. De enige(n) waar ik nu nog een redelijke pet van op heb is Omtzigt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:00

janderegelaa schreef:
Tiggs schreef:

Waarom moet ik opdraaien voor iemand met een ondermodaal inkomen?! En ik denk dat er ook een stuk minder mensen met een uitkering zouden zijn.

Dat is een goede vraag; hoe ver de verzorgingsstaat moet gaan.
Zoals mijn vader laatst zei: 'als ik vroeger in de winter wakker werd waren de ramen van binnen bevroren' (of de dekens, ik weet het niet meer precies).

Maar ik hoor Bokkers hier klagen dat de doorsnee Nederlander het zo slecht heeft, want alles is duur, maar dát gaat een rechtse regering echt niet oplossen. Dat was eigenlijk de achtergrond van mijn vraag :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:01

elnienjo schreef:

Maar die zullen lang niet zoveel zetels halen als vvd en d66

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:03

purny schreef:
elnienjo schreef:

Maar die zullen lang niet zoveel zetels halen als vvd en d66

Omtzigt wordt niet gepeild want die heeft geen partij en BBB staat nu gelijk met D66. Beiden 16 zetels.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:10

BBB lost het alleen op voor de landbouw en veeteelt, die zijn er echt niet voor de gewone burger. Dat pretenderen ze wel maar blijkt uit niets, pure lobbypartij voor de giganten in de landbouw en veeteelt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:11

Bovendien is bbb alleen op dit moment populair vanwege de boeren. Over 3 jaar zal het wellicht geen zetels meer hebben of minder dan 6

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:12

Morganlefay schreef:
Ik zie liever dat die stinkend rijken eens wat meer doneren richting de minder bedeelden.
Overigens niet aftrekbaar van de Belasting graag }>

Ga jij rekeningen betalen voor mensen die het slechter hebben dan jij?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:15

purny schreef:
Bovendien is bbb alleen op dit moment populair vanwege de boeren. Over 3 jaar zal het wellicht geen zetels meer hebben of minder dan 6

we zullen het zien.
Boeren en plattelandsbewoners zijn overigens ook burgers. Ik verwacht dat BBB groot zal worden in de komende provinciale verkiezingen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:19

juval schreef:
purny schreef:

we zullen het zien.
Boeren en plattelandsbewoners zijn overigens ook burgers. Ik verwacht dat BBB groot zal worden in de komende provinciale verkiezingen.

Verwacht ik ook en ik hoop dat je ze capabele mensen kunnen vinden om hun te vertegenwoordigen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:20

juval schreef:
purny schreef:

we zullen het zien.

En dat is meestal een goede voorbode voor de landelijke verkiezingen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:21

BigOne schreef:
BBB lost het alleen op voor de landbouw en veeteelt, die zijn er echt niet voor de gewone burger. Dat pretenderen ze wel maar blijkt uit niets, pure lobbypartij voor de giganten in de landbouw en veeteelt.

Dan moet je toch wat vaker politieke debatten gaan volgen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:24

Naar welke peilingen kijk jij, Jan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:25

Maar ja liever over 3 jaar verkiezingen dan nu. Anders doen ze er weer een jaar over om te formeren en blijven de problemen nog steeds liggen

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:29

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:30

purny schreef:
Maar ja liever over 3 jaar verkiezingen dan nu. Anders doen ze er weer een jaar over om te formeren en blijven de problemen nog steeds liggen

Want de problemen worden op dit moment zo goed aangepakt?
Het is voor mij wel duidelijk dat dit kabinet niet capabel is. De onderlinge verschillen en het wantrouwen is te groot.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:35

juval schreef:
purny schreef:

Want de problemen worden op dit moment zo goed aangepakt?
Het is voor mij wel duidelijk dat dit kabinet niet capabel is. De onderlinge verschillen en het wantrouwen is te groot.

Op dit moment niet, maar met een nieuwe verkiezingsuitslag zullen de problemen wederom opgeschoven worden. En daar is niemand bij gebaat

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:05

janderegelaa schreef:
Ben het er niet mee eens. Heb even snel gekeken en in 2017 was de uitvoerwaarde 469 miljard en de invoerwaarde 411 miljard. Dus om nu te stellen dat we een export economie hebben is wel heel kort door de bocht.

De at is letterlijk de definitie van een export-economie, een economie die meer exporteert dan importeert. En als je 48 miljard meer exporteert dan importeert, dan ben je dus een export-economie.