Onali schreef:Lekker makkelijk om alles af te schuiven op het tekort in de GGZ.
Alles afschuiven?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Onali schreef:Lekker makkelijk om alles af te schuiven op het tekort in de GGZ.
Idd.
Er staan zat mensen op wachtlijsten, die gaan niet allemaal mensen verkrachten en/of vermoorden.
Mars schreef:Dus omdat het systeem faalt mag je kinderen gaan ontvoeren en ombrengen? Die letter in de wet heb ik even gemist, bedankt voor de info.
Onali schreef:Lekker makkelijk om alles af te schuiven op het tekort in de GGZ.
Sunnda schreef:Maar mensen die gewoon een ziek brein hebben en daardoor met plezier mensen martelen en door hun 'aandoening' ook niet gevoelig zijn voor straf mogen miljoenen kosten en altijd weer nieuwe kansen.
Laten we dat geld gebruiken om mensen te helpen die geen gevaar zijn voor anderen.
princequillo schreef:Sunnda schreef:Maar mensen die gewoon een ziek brein hebben en daardoor met plezier mensen martelen en door hun 'aandoening' ook niet gevoelig zijn voor straf mogen miljoenen kosten en altijd weer nieuwe kansen.
Laten we dat geld gebruiken om mensen te helpen die geen gevaar zijn voor anderen.
En jij denkt dat als iemand de doodstraf toegewezen krijgt, die dan direct wordt geëxecuteerd en klaar er mee? Er gaat behóórlijk wat geld de doodstraffen in, dat zou nog wel eens meer kunnen zijn dan voor levenslang.
Mars schreef:Niks hoeft een gevolg van te zijn, er zijn zat mensen met een klote verleden. Of die slecht geholpen zijn in de ggz. Dan weet je nog steeds het verschil tussen goed of fout en is het nog steeds geen excuus om verantwoording voor je daden af te schuiven op een systeem
Onali schreef:Hipmeisje, er zijn al meerdere mensen die daar antwoord op hebben gegeven dmv namen noemen
Mars schreef:Ik heb al meermaals uitgelegd wat voor type mensen de doodstraf mogen krijgen dus over goed lezen gesproken.
Hipmeisje: kijk even in de spiegel. En wiens SA ben jij trouwens? Je hebt zelf geen enkel steekhoudend argument en kunt alleen maar op de man spelen ipv op de discussie. Wnderen afkatten onder een tweede account was hier niet de bedoeling geloof ik.
Hipmeisje schreef:Onali schreef:Kom eens in het lugubertopic kijken.
Laatste 2 pagina's gaat toevallig over psychopaten.
En weet je wat, die worden gewoon geboren.
Daar helpt geen groepsessie tegen
Ook weer zo'n flauw bericht: daar helpt geen groepsessie tegen. Jammer.
Hipmeisje schreef:Mars schreef:Ik heb al meermaals uitgelegd wat voor type mensen de doodstraf mogen krijgen dus over goed lezen gesproken.
Hipmeisje: kijk even in de spiegel. En wiens SA ben jij trouwens? Je hebt zelf geen enkel steekhoudend argument en kunt alleen maar op de man spelen ipv op de discussie. Wnderen afkatten onder een tweede account was hier niet de bedoeling geloof ik.
En ook jij noemt enkel namen.
Huh, wiens SA? Wat is dit nu weer voor een onzin? Het wordt steeds gekker hier.
Onali schreef:Hipmeisje schreef:
Ook weer zo'n flauw bericht: daar helpt geen groepsessie tegen. Jammer.
Je leest leuk selectief.
Kan de vraag ook omdraaien:
Ben jij emotioneel betrokken bij een gevangene dat je ze hier met hand en tand loopt te verdedigen?
Accepteer dat er bokkers zijn die sommige moordenaars gewoon liever van de aardbodem zien verdwijnen.
Jij niet, prima toch.
De doodstraf is vooralsnog een fictief iets hier, dus wat wij of wat jij ook zegt doet er niet toe.
Onali schreef:Hipmeisje schreef:
En ook jij noemt enkel namen.
Huh, wiens SA? Wat is dit nu weer voor een onzin? Het wordt steeds gekker hier.
Omdat bij de namen de gezichten van de slachtoffers duidelijk worden en de daden van de daders naar voren springen
Hoe moet Mars nu weten wat voor "aandoening" ze hebben.
Mars heeft helemaal geen inzage in de dossiers.
Hipmeisje schreef:kiki1976 schreef:Ik heb nee gestemd. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik bij sommige daders ook wel eens zeg "afknallen die handel".
Maar door het uit te voeren ben je net zo erg eigenlijk.
Soms vind ik wel het rechtssysteem hier in NL echt halfbakken en faalt te vaak.
Maar ook vind ik in sommige gevallen de straffen die er gegeven worden te kort. Zeker bij personen die al eerder ervoor zijn veroordeeld.
Wat is er halfbakken aan het systeem en waarom faalt het te vaak?
En weet je hoe het in andere landen is?