Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
OleJon schreef:[***] schreef:Ik gok dat die mensen zo dankbaar zijn dat ze echt wel willen bijdragen aan de kosten voor hun opvang bij iemand thuis. Althans ik zou in zo'n situatie alles willen betalen wat mogelijk is. Die mensen zijn echt geen profiteurs hoor, ze zitten niet voor hun lol in een wildvreemd huis bij iemand die ze niet verstaan.
En €135 per week.. maandelijks heb je het over €540. Erg veel is dat nu ook weer niet. Lijkt me zeer schappelijk, zeker gezien de normale €60.
Hun zorgpremie word betaald door gemeente, ze hebben kost en inwoning bij de mensen die hen opvangt. Dan vind ik 540 euro veel geld. Want onkosten hebben zij verder niet. Mischien op wat kleren na, maar aangezien dat er genoeg word ingezameld
Te bedenken dat de mensen die hen opvangt niks krijgt. Terwijl zij de onkosten hebben. Niet erg logisch.
VogeltjeM schreef:OleJon schreef:Ik vind het te gek voor woorden, de vluchtelingen krijgen tot maximaal 135 euro per week. En de mensen die ze opvangen krijgen niks. Terwijl zij de onkosten hebben. De zorgpremie word al door de gemeentes betaald. Wat moeten die vluchtelingen met zoveel geld?
Jeetje, verdiep je eerst eens in iets voordat je iets roept.
OleJon schreef:Word in het nieuws verteld hoor, of is het niet waar?
OleJon schreef:VogeltjeM schreef:Jeetje, verdiep je eerst eens in iets voordat je iets roept.
Word in het nieuws verteld hoor, of is het niet waar?
Yvette81 schreef:Wat goed van jullie!
Ik zou zelf het absoluut niet willen. Voor 2 weken is iedereen welkom en pas ik me aan. Maar het heeft zo'n enorme impact op je privacy. Daarnaast mogen vluchtelingen niet werken. Dus wat moeten ze de hele dag doen in ons huis?
Lijkt me heel raar om voor een aantal maanden met een vreemd gezin samen te wonen.
Dan zou ik eerder mijn vader in huis nemen en zijn hele huis ter beschikking stellen.
Ik vind asiel opvang een taak van de overheid. Er is plaats en geld genoeg om mensen op te vangen.
NikkiDeKerf schreef:Je hele f*cking leven overhoop, doodsangsten uitstaan, alles kwijt zijn, je geliefde(n) moeten achterlaten, een toekomst vol angst en onzekerheid. En dan vinden mensen het 'te gek voor woorden' dat je een minimale financiële tegemoetkoming ontvangt, waarmee je misschien weer een heel piepklein beetje je leven kan inrichten of controleren, hopelijk.
Letterlijk om te janken. Beter deelde de regering niet alleen geld aan vluchtelingen uit, maar ook een potje empathisch vermogen aan sommige droeftoeters
Kinke schreef:ik snap niet wat het probleem is Sushi. Als je het financieel niet kunt of vindt dat het teveel kost, dan vang je toch gewoon niemand op? Je wordt niet gedwongen oid
[***] schreef:NikkiDeKerf schreef:Je hele f*cking leven overhoop, doodsangsten uitstaan, alles kwijt zijn, je geliefde(n) moeten achterlaten, een toekomst vol angst en onzekerheid. En dan vinden mensen het 'te gek voor woorden' dat je een minimale financiële tegemoetkoming ontvangt, waarmee je misschien weer een heel piepklein beetje je leven kan inrichten of controleren, hopelijk.
Letterlijk om te janken. Beter deelde de regering niet alleen geld aan vluchtelingen uit, maar ook een potje empathisch vermogen aan sommige droeftoeters
Dat is volgens mij helemaal niet wat er gezegd werd. Natuurlijk is er geld nodig. Het zou alleen ook mooi zijn als er vanuit de overheid iets geregeld wordt voor de mensen die vluchtelingen opvangen.
Hier heeft een keer een week iemand gelogeerd en mijn energieverbruik verdubbelde, meer zelfs. Daarnaast komen er nog meer kosten bovenop. Het heeft als het langdurig is ook nog invloed op je toeslagen en gemeentelijke belastingen. Dat is meer dan wat veel mensen kunnen missen.
Kinke schreef:ik snap niet wat het probleem is Sushi. Als je het financieel niet kunt of vindt dat het teveel kost, dan vang je toch gewoon niemand op? Je wordt niet gedwongen oid
OleJon schreef:Je hoeft niet zo'n toon aan te slaan.
Alleen omdat ik wat kritisch ben over de verdeling van het geld.
karrij schreef:Het is heel nobel iemand in huis te nemen en als je het wel kunt betalen, prachtig, maar kan/wil je dat over een paar maanden ook nog? Het gaat zo'n gastgezin misschien wel een paar honderd euro per maand kosten aan onderhoud voor de gevluchten.Ik vrees dat deze mensen voorlopig echt nog niet terug kunnen helaas.
mirim schreef:Maar hoe zouden een of twee vluchtelingen die leefgeld krijgen en dat verdelen met het gastgezin honderden euro’s per maand kosten aan het vluchtadres ?
Wij hebben nu vier vluchtelingen en twee katten in huis, nog geen vergoeding, maar ik zie mijn portemonnee nog niet leeglopen.
En zo wel .... als je het echt niet kan opbrengen moet je het niet doen. Maar hoe erg is het om zelf een stapje terug te doen voor je medemens in nood ?
Sommigen hebben het empathische vermogen van een dode mug. Ik vind dat heel erg!
Natuurlijk moet je alles goed afwegen voordat je beslist of je echt iemand in huis kan nemen.
Maar neem van mij aan : emotioneel is het zwaarder als financieel.
Daarnaast kost het heel vele tijd om te communiceren en dingen voor ze te regelen.
Daar kun je beter over nadenken als enkel over het geld .
mirim schreef:Maar hoe zouden een of twee vluchtelingen die leefgeld krijgen en dat verdelen met het gastgezin honderden euro’s per maand kosten aan het vluchtadres ?
Wij hebben nu vier vluchtelingen en twee katten in huis, nog geen vergoeding, maar ik zie mijn portemonnee nog niet leeglopen.
En zo wel .... als je het echt niet kan opbrengen moet je het niet doen. Maar hoe erg is het om zelf een stapje terug te doen voor je medemens in nood ?
Sommigen hebben het empathische vermogen van een dode mug. Ik vind dat heel erg!
Natuurlijk moet je alles goed afwegen voordat je beslist of je echt iemand in huis kan nemen.
Maar neem van mij aan : emotioneel is het zwaarder als financieel.
Daarnaast kost het heel vele tijd om te communiceren en dingen voor ze te regelen.
Daar kun je beter over nadenken als enkel over het geld .