Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:16

Bravura schreef:
Ook goed nieuws.... transport heeft dierenasiels in Kiev bereikt. De honden en katten hebben weer wat voer! https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... se-animals
Hopelijk lukt het ook elders in het land om aan voer voor de dieren te komen, ook voor de zwervers....

Nog een asiel in centraal Oekraïne deze week voorzien van 1.5 ton voer
https://inews.co.uk/news/ukraine-war-an ... on-1505406

Niets is onmogelijk. Waar een wil is is een weg.

Zeg dat maar tegen al die vluchtelingen, die alles kwijt zijn en wanhopig pogen te overleven in een land dat niet hun vaderland is. Of tegen de achterblijvers die geen kans zien veilig over de grens te komen.
Nogal cru gezegd van je, vind je niet?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:25

Nicky1963 schreef:
Bravura schreef:
Ook goed nieuws.... transport heeft dierenasiels in Kiev bereikt. De honden en katten hebben weer wat voer! https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... se-animals
Hopelijk lukt het ook elders in het land om aan voer voor de dieren te komen, ook voor de zwervers....

Nog een asiel in centraal Oekraïne deze week voorzien van 1.5 ton voer
https://inews.co.uk/news/ukraine-war-an ... on-1505406

Niets is onmogelijk. Waar een wil is is een weg.

Zeg dat maar tegen al die vluchtelingen, die alles kwijt zijn en wanhopig pogen te overleven in een land dat niet hun vaderland is. Of tegen de achterblijvers die geen kans zien veilig over de grens te komen.
Nogal cru gezegd van je, vind je niet?

Als je de berichten leest weet je ook waar de opmerking op gebaseerd was. Het uit de context trekken is heel gemakkelijk.
Om op het eerste gedeelte van je reactie terug te komen...en omdat je dat door trekt naar hetgeen volgens jou cru gezegd is...er zijn daar veel mensen die geloven in hun land en het ook durven te verdedigen.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 12-03-22 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 19:29

Bravura schreef:
@mistral94, wat verwacht je voor antwoord op je retorische vraag?
En, hebben mensen die zich momenteel niet inzetten geen hart voor dieren?
Ik zeg nergens dat iemand de grens daar over moet gaan. Zelfs beter van niet.
Gelukkig zijn er echter ook mensen die persoonlijk het risico wél nemen in bepaalde situaties. Als dit soort mensen er niet waren, mensen die inderdaad hun leven op het spel zetten, bewust of uit emotie, dan waren een hoop mensen én dieren er inmiddels al niet meer.

Ik vond je opmerking wat bijzonder. Met waar een wil is, is een weg. Als ik je dan een tegen vraag stel. Reageer je als door een wesp gestoken. Ik vind het bijzonder om zo'n reactie te plaatsen, maar dat mag ik niet benoemen? Bovendien schrijf ik toch helemaal niet dat wanneer je niets doet, je geen hart voor dieren hebt? Waarom reageer je zo aanvallend? Ik stel alleen een vraag :?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 19:31

Maar goed laten we maar weer terug gaan naar het onderwerp. De dieren zijn hier zeker niet mee geholpen.

Er staat hier nog steeds voer. Dus er kunnen nog een paar dagen spullen gebracht worden. Dan gaat dat met de volgende lichting mee!

Bikers zijn trouwens om 6 uur aangekomen op plaats van bestemming! Er is al iemand van de groep die zelf een hond geadopteerd hebben <3

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:36

MISTRAL94 schreef:
Bravura schreef:
@mistral94, wat verwacht je voor antwoord op je retorische vraag?
En, hebben mensen die zich momenteel niet inzetten geen hart voor dieren?
Ik zeg nergens dat iemand de grens daar over moet gaan. Zelfs beter van niet.
Gelukkig zijn er echter ook mensen die persoonlijk het risico wél nemen in bepaalde situaties. Als dit soort mensen er niet waren, mensen die inderdaad hun leven op het spel zetten, bewust of uit emotie, dan waren een hoop mensen én dieren er inmiddels al niet meer.

Ik vond je opmerking wat bijzonder. Met waar een wil is, is een weg. Als ik je dan een tegen vraag stel. Reageer je als door een wesp gestoken. Ik vind het bijzonder om zo'n reactie te plaatsen, maar dat mag ik niet benoemen? Bovendien schrijf ik toch helemaal niet dat wanneer je niets doet, je geen hart voor dieren hebt? Waarom reageer je zo aanvallend? Ik stel alleen een vraag :?

Ik heb respect voor diegenen die hun leven op het spel zetten daar om mens en dier te helpen. Als dit soort mensen er niet zouden zijn had er voor velen (mens, en in dit geval dier) die daar vast zitten zonder zorg eea er heel anders uit gezien. Er kunnen door dit soort mensen helaas maar weinigen bereikt worden maar wat ze doen is goed werk. Zij kiezen er voor om hun leven op het spel te zetten of moeten dat zelfs. Maar ze helpen ter plekke. Dit soort mensen zijn onmisbaar. Mijn reactie op de beide nieuwsberichten dat er daar voer is bezorgd.
Waarom dan een vraag of ik dat zelf zou doen? Waarom op persoon?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:40

Ik heb het eerste artikel gelezen, de 2e lukt niet ivm adblocker.

Maar je opmerking komt echt over alsof de rest van de hulpverleners niet genoeg hun best doen.
Fijn dat het hun gelukt is een weg ertussen door gevonden te hebben.
En ik ben geen walgelijk persoon overigens.

Maar ik ga weer ontopic:

Bikers for Animals waren genoemd in EditieNL die een item hadden over de Oekraieners met hun huisdieren.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:44

Cowgirl schreef:

Maar je opmerking komt echt over alsof de rest van de hulpverleners niet genoeg hun best doen.

Weer uit de context getrokken. Walgelijk noem ik de reactie en dat altijd, sommigen, mensen moet afserveren omdat men het in andere context plaatst, niet jou als persoon.

Voor alle hulpverleners in de breedste zin van het woord heb ik diep respect. Maar ook voor diegenen die daar hun land en volk verdedigen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 19:48

Cowgirl schreef:

Maar ik ga weer ontopic:

Bikers for Animals waren genoemd in EditieNL die een item hadden over de Oekraieners met hun huisdieren.

Super he? Kort stukje. Maar toch weer een stukje bewustwording <3

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 23:44

11 honden en 9 katten zijn onderweg naar Nederland. En ze hebben nog niet allemaal, een nieuw baasje. Mocht je een maatje voor het leven zoeken kun je contact met Bikers For Animals opnemen.

Nickeltje

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:59

Ik heb mij via die landelijke site aangemeld voor de opvang van 1 of 2 katten. Maar bij maakt het niet echt uit wie ik uit de brand help.
Voor die bikers for animals kom ik alleen Facebook tegen. Dat heb ik zelf niet dus ik weet niet hoe ik moet reageren.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 00:20

Nickeltje schreef:
Ik heb mij via die landelijke site aangemeld voor de opvang van 1 of 2 katten. Maar bij maakt het niet echt uit wie ik uit de brand help.
Voor die bikers for animals kom ik alleen Facebook tegen. Dat heb ik zelf niet dus ik weet niet hoe ik moet reageren.

Zij zoeken wel een definitief thuis voor de dieren. Dus geen tijdelijke opvang. Mocht je interesse hebben kun je mailen naar: perdok@bikersforanimals.nl

Heb foto's van de honden gezien. Aandoenlijke hondjes. Zat 1 foto van de katten bij.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 00:22

Oh cool, ik heb toch al een Malamute. Kan wel een tweede poolhond bij.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 00:22

Ik zoek ook een definitieve aanvulling op onze katten familie, dus dat komt best goed uit ;)
Ik zal ze morgen ochtend een mail sturen.
Dankjewel!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 00:29

Waar kan ik betrouwbaar wat geld naar overmaken met de creditcard?
Dat het dus 100% besteed word aan diervoeding/medicatie en/of de transportkosten daarvan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 00:37

De foto's van de dieren, zijn ook op hun fb pagina geplaatst!

Palmera weet niet of het bij Bikers For Animals, met creditcard kan. Ik heb van een aantal bokkers geld gestort gekregen. Daarvoor heb ik voer gekocht en een foto van de bon naar ze gestuurd. Maar ik kan niets met een creditcard. Weet eigenlijk niet hoe dat bij andere organisaties gaat.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 00:41

En mag ik vragen, komt dat voer dan ook in Ukraïne terecht? Al die asiels waar vrijwilligers achterblijven met gevaar voor eigen leven? En veelal voer tekort?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 01:03

Ik wou mij wel opgeven voor opvang voor knaagdieren zoals cavia's maar mijn moeder hoeft niet meer cavia's in huis helaas :( had het zelf wel wat gevonden om 2 op te vangen maar helaas.

Een hond of kat zit er niet in in combinatie met onze hond.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 01:53

Palmera schreef:
En mag ik vragen, komt dat voer dan ook in Ukraïne terecht? Al die asiels waar vrijwilligers achterblijven met gevaar voor eigen leven? En veelal voer tekort?

Daar heb ik in dit topic meerdere keren over geschreven :D

Zebrastreep ik heb eerlijk gezegd ook niets gehoord over knaagdieren. Vraag mij af of die wel in het asiel daar verblijven. Het blijft ook lastig. Je gaat wel weer een verantwoordelijkheid aan. En als het goed is ook voor een tijd. Tegelijkertijd wil ik alle dieren wel in huis halen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 02:14

MISTRAL94 schreef:
Palmera schreef:

Daar heb ik in dit topic meerdere keren over geschreven :D

Sorry, maar ik haal het er niet uit. De chauffeurs gaan (begrijprlijk, hoor!) niet verder dan Polen.

En dan? Is alles wat ingezameld alleen voor die gelukkigen die de grens halen?

Ik wil heel graag echt dat mijn bijdrage bij de asiels in de Ukraïne terechtkomt. Ik vind het zó heartbreaking! Al die arme honden daar. |(

Als een dier eenmaal de grens over is helpt er wel iemand met wat voer en een deken, daar ben ik op de één of andere manier wel van overtuigd. Maar die arme zielen die daar zitten?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 07:23

Een deel van het voer gaat naar polen waar veel dieren uit Oekraïne worden opgevangen maar het grootste gedeelte gaat per vrachtwagen naar Oekraïne zelf.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 08:24

MISTRAL94 schreef:
Nickeltje schreef:

Zij zoeken wel een definitief thuis voor de dieren. Dus geen tijdelijke opvang. Mocht je interesse hebben kun je mailen naar: perdok@bikersforanimals.nl

Heb foto's van de honden gezien. Aandoenlijke hondjes. Zat 1 foto van de katten bij.

Op de FB staan alleen de honden nu ben ik ook wel nieuwsgierig naar de katten. :o

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 10:01

Palmera schreef:
Sorry, maar ik haal het er niet uit. De chauffeurs gaan (begrijprlijk, hoor!) niet verder dan Polen.

En dan? Is alles wat ingezameld alleen voor die gelukkigen die de grens halen?

Ik wil heel graag echt dat mijn bijdrage bij de asiels in de Ukraïne terechtkomt. Ik vind het zó heartbreaking! Al die arme honden daar. |(

Als een dier eenmaal de grens over is helpt er wel iemand met wat voer en een deken, daar ben ik op de één of andere manier wel van overtuigd. Maar die arme zielen die daar zitten?

Vrijwilligers gaan constant de grens over om dieren te zoeken en vangen. Vanuit Polen worden alle voorraden onder de asiels daar langs de grens verspreid. De dieren uit Polen worden herplaatst in Nederland. Zodat zij ruimte maken voor de dieren uit Oekraïne. Er is laatst een asiel bevoorraad las ik (niet vanuit Bikers). En er zijn dieren uit de dierentuin gehaald. Maar het is gewoon te gevaarlijk. Russen schieten op mens en dier. Dat is van de week uitgebreid in het nieuws geweest. Volgens mij worden er pogingen gedaan om te bevoorraden maar wie gaat dat vrijwillig doen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 10:03

Cowgirl schreef:
Op de FB staan alleen de honden nu ben ik ook wel nieuwsgierig naar de katten. :o

Er komen later vandaag foto's online. Maar ik stuur je via pb even een foto. Ik heb de foto's niet gemaakt. Weet niet of ze verspreid mogen worden.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:03

Er worden spullen aan de grens opgehaald maar als bv Nederlands bedrijf ben je niet meer verzekerd zodra je de grens over gaat.

Het is aan de grens ook heel erg nodig, mensen trekken daar massaal heen.

Transport van afgelopen week is er gelost, er werd door mensen ook massaal gevraagd om dieren mee te nemen. Deze week zijn er reiskoffer en benchjes mee, als het nodig is komen er dieren mee terug.

Mocht je een dier willen opvangen. Daar de tijd en ruimte voor hebben, stuur mij een pb, dan kan ik je benaderen indien nodig.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:26

Palmera schreef:
Waar kan ik betrouwbaar wat geld naar overmaken met de creditcard?
Dat het dus 100% besteed word aan diervoeding/medicatie en/of de transportkosten daarvan.

Een oud collega van mij werkt samen met lokale dierenorganisaties in Hongarije en Oekraine. Ze stond afgelopen week in het AD.
Via Facebook Jet Barkel kun je haar een bericht sturen met messenger en wat en waar je beste je kunt doneren voor dieren in Oekraine met creditcard.
https://m.facebook.com/jet.barkel Dan blijft er niks hangen in de zin van duur loon voor de directie maar gaat al het gedoneerde geld rechtstreeks naar hulp voor dieren IN of uit Oekraine. Zie ook mijn eerdere bericht.

Ook https://www.partijvoordedieren.nl/actie ... ra%C3%AFne
biedt lokale hulp voor dieren alleen geen idee of dat met creditcard kan