moonsparkle schreef:Even een vraagje wat voor voedingsmiddelen krijgen wij dan vanuit Rusland dat veel zich daar druk om maken?
https://www.rvo.nl/onderwerpen/internat ... nd-rusland
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Even een vraagje wat voor voedingsmiddelen krijgen wij dan vanuit Rusland dat veel zich daar druk om maken?
Nanne schreef:Ik heb letterlijk de link geplaatst.
Daarom zeg ik advocaat van de duivel. Dit is hoe de Russische zijde het ziet/ervaart.
Ik ben wel van mening als men hier al van wist, of iig wist hoe gevoelig het lag, het provoceren in de media niet heeft meegeholpen en vind het kwalijk dat deze pissing contest over de rug van burgers uitgevochten moet worden. Het is dieptreurig dat anno 2022 mensen nog steeds niet instaat zijn om in gesprek te gaan en met een constructieve oplossing kunnen komen. Om te janken.
Edit
Maar de discussie over het wel of geen afspraken is geloof ik ondertussen ouder dan die van het ei en de kip. Helaas was niemand van ons erbij.
Nanne schreef:moonsparkle schreef:Even een vraagje wat voor voedingsmiddelen krijgen wij dan vanuit Rusland dat veel zich daar druk om maken?
https://www.rvo.nl/onderwerpen/internat ... nd-rusland
tokedri schreef:Sas_Mon schreef:Rusland heeft kernwapens... Amerika ook en op europees grondgebied zijn ook kernwapens geloof ik? De prijs van rijst is niet mijn grootste zorg.
Precies
moonsparkle schreef:Nanne schreef:
Ik snap daaruit nog niet echt wat voor impact dat zou hebben op de supermarktkan aan mij liggen hoor
chevax schreef:Karl66 schreef:Huh, sinds wanneer waren er dan plannen om de Oekraïne lid van de NAVO te laten worden?
Trouwens Poetin gebruikt dat ook helemaal niet als reden waarom Rusland de Oekraïne binnengevallen is, die gebruikt als reden dat de Oekraïne anders Rusland zou zijn binnengevallen
Afgelopen maandag nog benadrukte Oekraine graag lid te worden van de NAVO. En volgens mij werd er in 2020 of 2021 voor het eerst over gesproken.
moonsparkle schreef:Nanne schreef:
Ik snap daaruit nog niet echt wat voor impact dat zou hebben op de supermarktkan aan mij liggen hoor
mvdende schreef:Marigold schreef:Ik wil niet flauw doen maar als er echte oorlog komt hier dan volgt schaarste en zal je het paard eerder moeten gaan beschermen tegen mensen die het willen slachten om te eten, dan dat het leger het afpakt denk ik.
En ik vrees voor mijn hond op dat moment. 't was in ww2 nu óók niet bepaald gemakkelijk om aan voedsel te komen en als er bloembollen gegeten moeten worden.....(die trouwens hartstikke giftig zijn)
Ik ga wél de boel de komende dagen even aankijken en ipv een 1,5kg zakje brokken, waarschijnlijk een 12kg zak brokken aanschaffen. Hij staat normaal op vers vlees, maar dat zal het eerste zijn wat niet meer verkrijgbaar is als er hongersnood uitbreekt waarschijnlijk.
Laten we hopen dat het bij Oekraïne blijft en Rusland geen fouten maakt met z'n beschietingen.
Mars schreef:Danique_G schreef:Toch wel een gniffelmoment om dat scenario met paarden die ingevorderd worden… de militairen van nu rijden niet eens paard. Zie je ze al gaan als totale beginners op de rug van de in beslag genomen Jazz nakomelingen ten strijde trekken
Kun je even wat rustiger rijden met die tank! M’n paard vindt dit eng!!
Phonix schreef:De erge vindt ik, is dat het niet eens de mensen zijn die dit dot, het zijn gewoon een klein mannetje die in de historie boeken wilt.
Ik hoop ook oprecht dat meer Russische mensen opstaat in Rusland. Maar ja wetend hoe de cultuur en hoe je dan wordt opgepakt en vermoord daar snap ik wel dat mensen dat niet zo snel doen.
tokedri schreef:Phonix schreef:De erge vindt ik, is dat het niet eens de mensen zijn die dit dot, het zijn gewoon een klein mannetje die in de historie boeken wilt.
Ik hoop ook oprecht dat meer Russische mensen opstaat in Rusland. Maar ja wetend hoe de cultuur en hoe je dan wordt opgepakt en vermoord daar snap ik wel dat mensen dat niet zo snel doen.
Ik heb contact met iemand in Rusland...ze vertelde me vandaag dat de tv daar uitzendt dat Oekraïne net doet alsof ze zijn aangevallen en wat er wel is aangevallen is door amerika..
tokedri schreef:Phonix schreef:De erge vindt ik, is dat het niet eens de mensen zijn die dit dot, het zijn gewoon een klein mannetje die in de historie boeken wilt.
Ik heb contact met iemand in Rusland...ze vertelde me vandaag dat de tv daar uitzendt dat Oekraïne net doet alsof ze zijn aangevallen en wat er wel is aangevallen is door amerika..
Nanne schreef:Advocaat van de duivel, maar als de NAVO en Oekraine de afspraken niet hadden geschonden, hadden we helemaal nooit in deze situatie verkeerd. Maar achteraf kijk je een koe in z'n reet.
nikkel schreef:Als er geen tegengeluid mogelijk is, is dat voor mensen de waarheid. Een heropvoedingskamp in Siberie is geen aanlokkelijk vooruitzicht nm. Dit is al jaren , de inval in de Oekraine, in voorbereiding geweest. De schuldberg in Rusland is zowat afgebouwd en de regering heeft een strategische valuta hoeveelheid. Hoe hard je economisch ook denkt te slaan, de pijn komt bij de bevolking niet bij de leiders.
Phonix schreef:Alles wordt gecontroleerd.
Ik werkte onder de Olympische spelen in Sochi. Bij de opening ceremonie werkte een van de ringen niet. Iedereen om mij heen vertelde dat het de bedoeling was en niet fout.
Zo veel van ze zijn zo erg brainwashed, en die dat het niet is wordt vermoord of in gevangenis geplaats of durven niks te zeggen.