Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dinopino schreef:Rockefeller-Zitat uber den Feminismus: Het feminisme is onze uitvinding om twee redenen: Daarvoor betaalde slechts de helft van de bevolking belasting, nu bijna iedereen omdat de vrouwen nu ook werken. Bovendien worden de families uitelkaar gehaald en hebben daardoor de macht over de kinderen. Ze zijn nu onder onze kontrole. Ze staan niet meer onder de invloed van hun families maar onder die van ons. We hitsen de mannen tegen de vrouwen op en vernietigen zo de partnerschaft.
bron: https://newspunch.com/rockefeller-femin ... -humanity/
irmaz schreef:Mindim schreef:Structureel kleineren van jonge meisjes? Hoe bedoel je dat precies, in welke context moet ik dat zien?
Menig vrouw gooit trouwens veel sneller haar emoties op tafel, zonder na te denken en zoeken echt niet altijd iets goed uit eer ze een statement maken.
Volgens mij heb je de gruwel aan het wezen man +)
Nee ik heb helemaal geen hekel aan mannen. Ik heb alleen 25 jaar met, voor en tussen alleen maar mannen gewerkt. De enige vrouwen in die bedrijven zaten in productie of op de administratie.
Er is ook helemaal niks mis met de man in het algemeen, er is iets mis in onze cultuur. En dat is bij zowel mannen als vrouwen. Tamary verwoordt dit eigenlijk heel mooitamary schreef:Tja hoever zitten we af van de beelden dat : als man geboren mag je nooit een jongetje (kind dus) zijn en als meisje geboren nooit een vrouw (volwassene). Beide zijn funest voor man en vrouw.
Ik heb zo veel mannen ontmoet die met grote stelligheid over zaken praten waarvan ik toevallig op dat moment veel meer kennis had dan zij (en ik zie het hier op bokt ook nog al eens gebeuren). En ik ben zo veel vrouwen tegengekomen die zo vaak aan hun eigen kunnen twijfelen dat ze maar liever niks zeggen en genoegen nemen met 2e viool, dat ik tot bovenstaande uitspraken kom.
Er wordt al snel gegooid met gemiddeldes, de gemiddelde man is beter in dit, heeft een hoger IQ kan beter tekening lezen dan de gemiddelde vrouw. Misschien is dit zo? Waarschijnlijk niet, maar doet het er toe?
Wie is die gemiddelde dan? Ben ik een freak omdat ik als vrouw goed kan tekeninglezen en goed ben in wiskunde? Goed achteruit kan inparkeren? Ben jij, omdat je man bent, daarom per definitie slimmer dan ik omdat de gemiddelde man slimmer zou zijn dan de gemiddelde vrouw? Ik durf daar bijzonder hard aan te twijfelen, zie ook de dames posters hier voor mij met aanzienlijke IQ-scores. Moet ik dan maar consequenties trekken uit het feit dat de gemiddelde man of vrouw er op een bepaalde manier uitziet of doet? Dat is toch volledige flauwekul. Alle mensen moeten kunnen doen waar ze goed in zijn en wat ze graag willen doen. En achterlijke, goedbedoelde, betuttelende adviezen aan meisjes omdat ze 1 test wat minder maken, mogen wat mij betreft strafbaar worden. Meisjes horen het niet moeilijker te hebben dan jongens in het voortgezet onderwijs of verder in hun leven.
Dus nogmaals, ik heb geen hekel aan mannen maar er is een groep mannen die denkt iets te verliezen te hebben bij verandering van onze cultuur en met die groep heb ik weinig op. Dus als je daar toe behoort, voel je aangesproken zou ik zeggen
De rest van de mannen is net zo zeer slachtoffer van onze cultuur als vrouwen.
Avalanche schreef:Sorry, Dino, maar ik kan dit echt niet serieus nemen.
Feminisme ondermijnt partnerschap? Dan is er toch iets mis met de partnerschap, of niet? In een gezonde relatie zijn beide partners gelijkwaardig.
We hitsen de mannen tegen de vrouwen op? Wat een nonsens. In tegendeel, relaties worden veel gezonder wanneer beide partners evenveel gewaardeerd worden.
"Think about the children!!!!" en wat denk je dat de kinderen leren als de moeder een sloofje is en maar alles over zich heen moet laten komen?
Weet je waarom ik geen kinderen heb? Omdat mijn ex vrouwen zo zag. Omdat ik mijn zoon niet de boodschap mee wil geven dat vrouwen zo behandeld mogen worden, omdat ik mijn dochter niet wil leren dat het normaal is dat ze zo behandeld wordt.
Ik heb PTSS van die onzin. En als er daardoor geen relaties mogelijk zijn, dan maar niet, want voor een van de partners is die relatie allesbehalve gezond.
Sintara schreef:Ze gaan er ook nogal aan voorbij dat in grootmoeders tijd de meeste vrouwen en veel kinderen gewoon werkte hoor. Als wasvrouw, poetsvrouw.. Arbeidersvrouwen kregen zo de professie van hun man erbij wanneer ze trouwde. De vrouw van de bakker was echt ook wel bakker bijvoorbeeld.
Alleen de rijke vrouwen werkten echt niet en bestierde het huishouden
Citaat:In 1967 wordt Nederland wakker geschud wanneer Het onbehagen bij de vrouw wordt gepubliceerd in het literaire tijdschrift De Gids.
Citaat:Het artikel slaat in als een bom: talloze Nederlandse vrouwen herkennen zich in het door Joke Smit beschreven onbehagen en schrijven haar brieven om dit ongenoegen kenbaar te maken. Deze steunbetuigingen zouden Smit en Hedy d’Ancona later inspireren tot de oprichting van de feministische actiegroep Man-Vrouw Maatschappij (MVM) . Vandaag de dag wordt Het onbehagen bij de vrouw beschouwd als het begin van de ‘tweede feministische golf’.
pien_2010 schreef:Het opvoeren van mannenhaat is van oudsher een vaak onbewuste mechaniek om de aandacht af te leiden van waar het werkelijk om gaat.
Elisa2 schreef:En dan wordt er snel gewezen naar mannenhaat, kennelijk is het een enorme bedreiging voor het ego van sommige mannen.
BeFunny schreef:Janneke2 schreef:Gáán we weer met die zogenaamde zorgzame vrouwelijke natuur.
(Komt sommigen goed uit.)
'Men wordt tot vrouw gemaakt...'
(...) nergens (is) gezegd dat vrouwen niet in de bouw of waar dan ook zouden kunnen of mogen werken.
Verre weg de meeste vrouwen kiezen daar echter niet voor. Maar steeds vaker zie je vrouwen toch in beroepen die vroeger voor mannen waren.
Er zou geen verschil meer moeten zijn. Zowel mannen als vrouwen zouden de mogelijkheid moeten krijgen om het beroep uit te oefenen wat ze willen.
Dinopino schreef:Zeg niet dat ik het met de heer Rockenfeller eens ben natuurlijk. Maar het is toch interessant te weten, waarom het feminisme in een bepaalde periode booming was. Heb het niet over de rechten van de vrouw enz..
Soepblik schreef:Want als je man bent moet je bij de eerste tekenen van geweld in de houding springen en verwoed mee gaan vechten/verdedigen?woeha, laat me niet lachen. Nee, ik heb liever dat die van mij, die overigens rugby captain is geweest, er hard van wegrent. Dat mannen in de geschiedenis altijd maar zijn opgestookt tot vechten en wijsgemaakt is dat dat als man "je doel" is om huis en haard te beschermen en naar een oorlog te vertrekken, is net zo toxic als dat je enige doel als vrouw was om kinderen te baren.
enzino schreef:Dat zal waarschijnlijk wel kloppen, omdat de cultuurverschuiving waar mannen minder mogen verdienen dan vrouwen, of zelfs financieel afhankelijk mogen zijn, langzamer veranderd dan het aantal vrouwen dat goed-betaalde banen krijgt. Dat zou kunnen betekenen dat er een groep mannen zal ontstaan dat enigszins buiten de "dating markt" valt en alleen zal blijven. Dat kan best een angstig toekomstbeeld zijn; zowel op persoonlijk niveau als voor het doorgeven van hun genen.
Citaat:Gendergelijkheid
Vrouwen en mannen hebben in Nederland dezelfde rechten, maar hun positie is vaak niet gelijk. Op veel gebieden is sprake van een achterstand van vrouwen. Vrouwen nemen minder deel aan de arbeidsmarkt en de beloning van werk is niet gelijk. Ook de verdeling van zorgtaken is nog niet in balans. Meer vrouwen dan mannen worden in Nederland door hun partner mishandeld. Dat we allemaal vooroordelen hebben over wat mannelijk en vrouwelijk is en wie wat voor rol heeft in de maatschappij draagt daaraan bij. Het College besteedt hier in zijn strategisch plan 2020-2023 extra aandacht aan.
Dinopino schreef:Sizzle ik zeg niet dat ik het daarmee eens ben, maar het is wel de oorsprong die het feminisme in de wereld heeft gebracht en met dat doel.
De romijn Tacitus schreef zo mooi: Uberhaupt behandelt der Germane seine Frau wie etwas Heiliges und schreibt ihr prophetische Krafte zu, berucksichtigt Ihren Rat und achtet Ihren Willen.
Rockefeller-Zitat uber den Feminismus: Het feminisme is onze uitvinding om twee redenen: Daarvoor betaalde slechts de helft van de bevolking belasting, nu bijna iedereen omdat de vrouwen nu ook werken. Bovendien worden de families uitelkaar gehaald en hebben daardoor de macht over de kinderen. Ze zijn nu onder onze kontrole. Ze staan niet meer onder de invloed van hun families maar onder die van ons. We hitsen de mannen tegen de vrouwen op en vernietigen zo de partnerschaft.
bron: https://newspunch.com/rockefeller-femin ... -humanity/
Wanneer je de bron niet vertrouwd. Enige jaren geleden heb ik het hem zelf horen zeggen in een interview.
Citaat:They need to be affirmed by a woman’s acquiescence and faith
Dinopino schreef:En een hele simpele vraag, wanneer op het moment een macht van mannen zou binnenvallen die willen gaan vechten met messen en pistolen. Wie van jullie mannen zal dan op de straat gaan om jullie te verdedigen. Het zijn toch gewone interessante benaderingen.
In een stad hier verderop, was een groep jongens de boel behoorlijk aan het kort en klein slaan. De jonge mannen die bedreigd werden, renden naar huis. Ook valt het niet te ontkennen dat er heel veel huwelijken of partnerschappen uit elkaar gaan. En natuurlijk is het voor een kind niet goed, zo vroeg al naar een kleuterschool te gaan. Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Maar iets vanuit een ander oogpunt te bekijken is toch juist interessant.
enzino schreef:irmaz schreef:Je hebt een stukje tekst toegevoegd maar het wordt een beetje vervelend, je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Dus voor de 3e keer dan maar: Waarom heb je het over IQ in relatie met succesvolheid in het bedrijfsleven terwijl je het blijkbaar meetbaar vindt met 5 factoren die niks te maken hebben met IQ![]()
En euh, lezen wat er (nog) niet staat is een beetje lastig, het wordt lastig begrijpen wanneer je geen vraag beantwoord en wat zou ik precies uit moeten zoeken? Waarom jij met IQ komt aanzetten? Dat is dus precies wat ik je vraag en dus probeer uit te zoeken
Welk vooroordeel precies
Zal ik eens de puzzelstukjes netjes op een rij leggen?irmaz schreef:(Even generaliserend) Mannen veroorloven het zich statements de ruimte in te gooien, alleen maar omdat ze man zijn. Vrouwen doen alleen statements wanneer ze iets goed uitgezocht hebben en zelfs dan houden ze een slag om de arm. Ze denken dat mannen dit ook zo doen, dus komt er een statement dan denken vrouwen al snel dat de man het wel zal weten. Niet dus, meestal gevalletje van een klok horen luiden en verder gewoon blufpoker.
En dan je volgende post:irmaz schreef:Ik heb alleen 25 jaar met, voor en tussen alleen maar mannen gewerkt.
Wacht eens even... je was helemaal niet aan het generaliseren in die post, je was je eigen situatie aan het beschrijven. Jij hebt 25 jaar tussen de mannen gezeten en jouw mannelijke collega's waren maar wat aan het bluffen in jouw ogen. Waarschijnlijk dat ze daarom veel lof en promoties kregen, en dat alles terwijl jij een slag om de arm hield en vaak mis greep ondanks dat je vond dat je op hetzelfde niveau zat.
Dat verklaard ook onze eerste interactie binnen dit topic:irmaz schreef:robert45 en enzino demonstreren met hun posts precies welke onzin, kletspraat en halve waarheden er in Nederland verkondigd worden als de waarheid en waar onze "norm"-mensen zich aan vastklampen.
Wat toevallig dat jij net de 2 enige mannen hier aanspreekt en al hun argumenten in een veeg van de tafel schuift. Dat doe je niet met logica, betere bronnen, of een sluitend betoog, maar simpelweg door het onzin, kletspraat en halve waarheden te noemen. Als ik je later vraag of je het wilt toelichten met argumentatie dan geef je overduidelijk aan dat je dat niet van plan bent.
Uit een andere post:irmaz schreef:Nee ik heb helemaal geen hekel aan mannen.
Misschien niet aan alle mannen, maar wel degelijk aan mannen die in jouw ogen "maar wat bluffen". Je weet wel, mannen die met zelfvertrouwen hun mening geven. Daar heb jij wel degelijk een hekel aan. En alleen maar bij mannen, want je hebt een vorm van haat/rancune/minachting opgebouwd voor mannen die zich zo gedragen omdat je die de schuld geeft van wat jij bent misgelopen in je 25 jaar werken tussen de mannen.
De reden dat jij nu bij mij zo aan het doorzagen bent over IQ is dan ook niet dat jij daadwerkelijk interesse hebt in de jaren van psychologisch onderzoek dat is gestoken in waarom sommige mensen meer carrière maken dan andere mensen, jij bent gewoon op zoek naar mij betrappen op een foutje waarna je kan roepen: "ha, zie je wel, jij weet helemaal niet voor 100% waar je het over hebt en bent maar wat aan het bluffen". Dat zou vervolgens precies jouw vooroordeel bevestigen dat alle mannen die met zelfvertrouwen wat vertellen maar gewoon onzin lopen te verkopen, net zoals in het bedrijf (bedrijven) waar je heb gewerkt.
Dus ik ga je verder geen antwoord op je vragen over IQ geven omdat jij daar helemaal geen interesse in hebt. En het gedrag wat je hier laat zien is precies dat "extremistische" wat de meeste mensen zouden beschrijven als "mannenhaat". Je bent nu met een klopjacht op alle mannen bezig (Robert45 en ik binnen dit topic) om aan te tonen hoe slecht alle mannen wel niet zijn. Want als je interesse had in een inhoudelijk discussie was je die wel begonnen op basis van mijn eerste post, maar dat was zo ver beneden je dat je het niet eens de moeite waard vond (haha, het ging zo ver boven je pet dat je bang was dat je er geen foutjes in kon vinden).
Ik wens je dan ook veel plezier met je klopjacht om je vooroordelen te bevestigen, ik ga je er verder niet mee helpen.