Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kinke schreef:tuurlijk is dat zo Pien. Maar niet iedereen laat zomaar z'n familie/vrienden etc in Nederland achter.
Kinke schreef:gelukkig met je werkleven zijn is hartstikke belangrijk. Ik zou ook wel willen verhuizen, maar onze familie en vriendengroep waar we close mee zijn gedag zeggen is een fikse drempel. Mijn man is hier geboren op de boerderij en wil hier alleen tussen 6 plankjes weg.
En dan hebben we het nog niet over het financiële gedeelte
dakplaat schreef:pien_2010 schreef:en ook kritisch gekeken mag worden naar het feit dat Nl zoniet de grootste producent dan een vd grootste producent wereldwijd is van varkensvlees.
Sinds wanneer is dat zo dan?
Kinke schreef:Nederland is zo'n grote exporteur omdat wij ontzettend goed zijn in veilig en efficiënt voedsel produceren met een hoge voedselveiligheid. Vele andere landen komen in ons landje kijken hoe we dat voor elkaar krijgen.
pien_2010 schreef:DuoPenotti schreef:Exporteur en product is niet gelijk.
Eerder spreek je over producent. Nu over export.
Producent zijn wij niet de grootste. Zie mijn linken.
Je hebt inmiddels vast begrepen dat ik het over export heb. Sorry voor het foutje. Als dyslexie persoon gebeurt dat soms.
pien_2010 schreef:En zolang daar geen oplossing voor komt (door de boeren zelf) krijgt de overheid de ruimte om met bv absurde onteigeningsplannen te komen.
SARINO schreef:Wij hebben op dat moment 8,3 % van onze koeien moeten wegdoen.We waren niet gegroeid in aantallen,hadden alle vergunningen op orde. Er zijn toen stallen prop en prop vol gezet ,zonder de juiste vergunningen van veehouders die contacten haddden met beleidsmakers.Vleesveehouders telden in ene ook mee voor de aantallen terwijl dat helemaal niet hoefde .Ik ben van mijn leven niet zo genaaid als toen die tijd.
pien_2010 schreef:Robert zie mijn geplaatste artikel. Het is te vervuilend. En ontkennen daarvan verbaast me echt.
Het is voor mij en...én.
En de grote bedrijven die zo vervuilen, én de luchtvaart, én de privé burgers en het terugdringen van de stikstof.
Mijn kritiek op de overheid is dat ze één groep pakken en dat doet veel te weinig in het grote geheel en is te oneerlijk.
Maar hier een pleidooi gaan houden voor de megastallen moeten mensen zelf weten maar daar ga ik niet in mee want is ook niet ok.
MCE dat is inderdaad reden dat zij allemaal individuen zijn ipv grote multinationals met veel meer macht.
En inderdaad er zijn heel veel boeren waaronder eigen familie die enorm hebben geïnvesteerd ih terugdringen vd stikstof, die veestapels hebben teruggebracht etc .
En nu ga ik slapen.
pien_2010 schreef:tamary schreef:Gewoon niks doen en creativiteit van de mensen gedogen zolang er geen overlast/rotzooi ontstaat. M.a.w. eigenlijk ruimte bieden aan oplossingen vanuit de mensen zelf ipv projectontwikkelaars met dik salaris weer wat onbetaalbaars te laten neerzetten.
Dit kwam vandaag langs en sluit aan bij jouw idee.
Want al die makelaars en projectontwikkelaars en een overheid die al dat verrijkende gedrag voor henzelf faciliteert mag ook wel eens naar gekeken worden. Het gaat over boeren die op eigen land voor jongeren huizen bouwen, met vergunning en al, zonder tussenkomst van projectontwikkelaars. Die huizen van deze boer komen tussen de 160.000 en 200.000 uit on te betalen. Dat is perfect voor jongeren die teveel verdienen om goedkoop te huren, maar te weinig om een starterswoning te kunnen bouwen.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... -kaal-stuk