Danique_G schreef:Daar ga je het parijsakkoord niet mee redden ook. De grootste impact op het klimaat is nog altijd ons dieet. Daarna komt pas mobiliteit. Eet maar geen dierlijke producten meer, red je meer mee
nope

Is maar 1 echt belangrijk ding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Danique_G schreef:Daar ga je het parijsakkoord niet mee redden ook. De grootste impact op het klimaat is nog altijd ons dieet. Daarna komt pas mobiliteit. Eet maar geen dierlijke producten meer, red je meer mee
Pandora2 schreef:Electra63 schreef:Maar eigenlijk willen jullie geen oplossing, waar je voor moet betalen of iets anders voor moet inleveren?
Dat zie ik hier al jaren. Ze stemmen allemaal op de groene partijen, maar het mag vooral hun eigen doen en laten niet beïnvloeden. En nog veel minder hun portemonnee.
_San87_ schreef:En GroenLinks is ook nog eens voorstander van Biomassa.
Electra63 schreef:_San87_ schreef:En GroenLinks is ook nog eens voorstander van Biomassa.
Als ik naar de standpunten van GL kijk, willen ze juist geen biomassa?
https://groenlinks.nl/standpunten/klimaat/biomassa
oomens schreef:DuoPenotti schreef:Er staat ook "have one fewer child" Niet heb geen kinderen.
Dat kan voor flink wat mensen zonder kinderwens betekenen dat ze een negatief aantal kinderen moeten krijgen
Denk dat daarvoor een maatschappelijk geaccepteerde vorm vinden vrij ingewikkeld gaat worden.
Pandora2 schreef:Hier een vlaamse en een franse groene partij. En misschien ook nog wel een duitse. Voordeel van een meertalig land![]()
Ze hebben in het vlaams parlement volgens mij ook het minste aantal zetels.
Het verleden heeft mij geleerd dat je mensen die het zowat van de daken schreeuwen dat ze groen stemmen, niet al te serieus moet nemen op dat vlak. Om niet te zeggen met een dikke zak zout.
Ze leven en vervuilen er lustig op los. Om zeep helpen is ook helpen tenslotte![]()
Het zal inderdaad een combinatie van maatregelen moeten zijn. En wel redelijk snel wilt er nog wat te redden vallen.
DuoPenotti schreef:Dank je wel Imandra
Nikass, sorry, heb inderdaad over je vraagteken heen gelezen.
Ja ik persoonlijk vind dat er teveel van de burger gevraagd word.
Zie post hierboven
Electra63 schreef:Maar eigenlijk willen jullie geen oplossing, waar je voor moet betalen of iets anders voor moet inleveren?
De enige (andere) oplossing, die ik hier lees is: een kinderstop en immigratiestop?
Wie werken er dan straks, als wij het niet meer kunnen ?
Wat doen we met vluchtelingen? Lekker niet naar omkijken?
Juist als je als (modale) burger wil dat de kosten van het klimaat/milieu beleid niet te veel op ons wordt afgewenteld, zou je links moeten stemmen.
Danique_G schreef:DuoPenotti schreef:
nope
Is maar 1 echt belangrijk ding
[ [url=m/cFCBsT.png]Afbeelding[/url] ]
Niet geheel. Het systeem is gemaakt voor kapitalisme en een lineaire economie. Kind is een groot gedeelte maar het systeem waarin we leven is verouderd.
Nikass schreef:DuoPenotti schreef:Dank je wel Imandra
Nikass, sorry, heb inderdaad over je vraagteken heen gelezen.
Ja ik persoonlijk vind dat er teveel van de burger gevraagd word.
Zie post hierboven
Ik vind dat op zich niet, maar wèl in verhouding tot. Ik vind dat de overheid en grote bedrijven veel meer moeten doen. Dus in dat opzicht zou ik het met je eens kunnen zijn
dems75 schreef:Heel veel sarcastischen (ook in dit topic) die maar graag overal de schuld neerleggen behalve bij hen (de mens) zelf. “Klimaatverandering is iets van altijd, dat was 1000 jaar geleden ook al zo”. “Wacht maar tot die vulkaan uitbarst, dan zul je het meemaken” . Of erger: ik ben er straks toch niet meer, dus wat kan mij het schelen...”. Pfff ik moet maar niet meer hier lezen, word er een beetje verdrietig van. Mooie voorbeelden van de verharding van de maatschappij en niet het “wij” gevoel, maar het “ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikken“ .....
Nikass schreef:Misschien heb ik iets gemist hoor, maar dat is nu toch geen verplichting?
En ja, voor mij onbegrijpelijk dat men eindeloos op de partij blijft stemmen die deze tendens graag voortzet. Maar dat terzijde
Nikass schreef:DuoPenotti schreef:Ook eens.
Heel veel mensen zijn het daar niet mee eens wat onze kortzichtige regering allemaal verzint, maar worden inderdaad in een rechts hoekje geknuppeld.
En Jan modaal moet het maar zien te betalen.
Onze kortzichtige regering is toch rechts?