Klimaatverandering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:13

Danique_G schreef:
Daar ga je het parijsakkoord niet mee redden ook. De grootste impact op het klimaat is nog altijd ons dieet. Daarna komt pas mobiliteit. Eet maar geen dierlijke producten meer, red je meer mee

nope :)
Is maar 1 echt belangrijk ding
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:17

Danique_G schreef:
Daar ga je het parijsakkoord niet mee redden ook. De grootste impact op het klimaat is nog altijd ons dieet. Daarna komt pas mobiliteit. Eet maar geen dierlijke producten meer, red je meer mee

En plantaardig eten is ook nog eens een stuk goedkoper :D

Nee, ik denk niet dat er één oplossing is. We moeten op heel veel vlakken een hoop veranderen om verschil te kunnen maken. Van meer plantaardig eten tot minder vliegen, minder auto rijden en je huis energiezuiniger maken tot minder kinderen krijgen en meer natuur creëren.

Minder kinderen krijgen doet veel, maar dat merk je pas over minimaal een generatie en dat is simpelweg te laat.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:42

8nnemiek schreef:
Minder kinderen krijgen doet veel, maar dat merk je pas over minimaal een generatie en dat is simpelweg te laat.

Als we allemaal geen kinderen zouden krijgen, wat is dan überhaupt nog de lengte van één generatie? Nadert die niet naar oneindig dan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:51

Pandora2 schreef:
Electra63 schreef:
Maar eigenlijk willen jullie geen oplossing, waar je voor moet betalen of iets anders voor moet inleveren?

Dat zie ik hier al jaren. Ze stemmen allemaal op de groene partijen, maar het mag vooral hun eigen doen en laten niet beïnvloeden. En nog veel minder hun portemonnee. :x

In Nederland is maar 1 groene partij en die heeft maar 8 zetels.
Dus weinig draagkracht en weinig invloed.

Ik wil persoonlijk ook niet van het gas af, maar stoppen met kinderen lijkt me ook niet de juiste en/of enige oplossing.

Het zal een scala van maatregelen moeten zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Klimaatverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:52

En GroenLinks is ook nog eens voorstander van Biomassa :?.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:02

DuoPenotti

Re: Klimaatverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:06

Stoppen met kinderen is wel wat anders dan 1 kind ipv 3 of zelfs nog meer.

Er staat ook "have one fewer child" Niet heb geen kinderen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:07

Hier een vlaamse en een franse groene partij. En misschien ook nog wel een duitse. Voordeel van een meertalig land :')
Ze hebben in het vlaams parlement volgens mij ook het minste aantal zetels.

Het verleden heeft mij geleerd dat je mensen die het zowat van de daken schreeuwen dat ze groen stemmen, niet al te serieus moet nemen op dat vlak. Om niet te zeggen met een dikke zak zout.
Ze leven en vervuilen er lustig op los. Om zeep helpen is ook helpen tenslotte :+

Het zal inderdaad een combinatie van maatregelen moeten zijn. En wel redelijk snel wilt er nog wat te redden vallen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:08

Wat betreft biomassa: je hebt wel verschillende soorten biomassa. Bomen kappen om ze vervolgens op te stoken is natuurlijk alles behalve duurzaam. Maar er wordt ook landbouwafval verwerkt in biomassa centrales, en slachtafval. Dieren die de Rendac ophaalt gaan ook naar biomassa centrales als ik het goed heb. GFT afval, gebruikt frituurvet..
Allemaal niet ideaal, maar daar heb ik dan minder moeite mee dan met het opstoken van bruikbaar hout.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:09

Ik vind het altijd fascinerend hoe klimaat en milieu door elkaar gehaald worden.

milieu heb je invloed op. Klimaat verandert altijd.

Persoonlijk vind ik de visie van Milankovitz erg plausibel. Misschien is hij de nieuwe Copernicus... we gaan het meemaken

Als de Supervulkaan onder Yellowstone eindelijk eens uitbarst wordt alles anders. Hij is al overtijd...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:11

Electra63 schreef:
_San87_ schreef:
En GroenLinks is ook nog eens voorstander van Biomassa :?.

Als ik naar de standpunten van GL kijk, willen ze juist geen biomassa?

https://groenlinks.nl/standpunten/klimaat/biomassa

Oh, mooi. Dan is het een andere partij geweest en ben ik in de war.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:13

DuoPenotti schreef:

Dat kan voor flink wat mensen zonder kinderwens betekenen dat ze een negatief aantal kinderen moeten krijgen :)*

Denk dat daarvoor een maatschappelijk geaccepteerde vorm vinden vrij ingewikkeld gaat worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:16

oomens schreef:
DuoPenotti schreef:

Dat kan voor flink wat mensen zonder kinderwens betekenen dat ze een negatief aantal kinderen moeten krijgen :)*

Denk dat daarvoor een maatschappelijk geaccepteerde vorm vinden vrij ingewikkeld gaat worden.

Kan wel wat manieren bedenken bij buurkrijsjes }>
Maar maatschappelijk geaccepteerd, ach die mening moet men dan ook maar bijstellen voor het goede doel toch :+

Maar ook ooit bedacht waarom mensen geen kinderen willen? Dat is niet zoals eerder al voorbij kwam dat kinderen gehaat worden. Tenminste meestal is dat niet de reden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:18

Afbeelding
:')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:30

Pandora2 schreef:
Hier een vlaamse en een franse groene partij. En misschien ook nog wel een duitse. Voordeel van een meertalig land :')
Ze hebben in het vlaams parlement volgens mij ook het minste aantal zetels.

Het verleden heeft mij geleerd dat je mensen die het zowat van de daken schreeuwen dat ze groen stemmen, niet al te serieus moet nemen op dat vlak. Om niet te zeggen met een dikke zak zout.
Ze leven en vervuilen er lustig op los. Om zeep helpen is ook helpen tenslotte :+

Het zal inderdaad een combinatie van maatregelen moeten zijn. En wel redelijk snel wilt er nog wat te redden vallen.

:oo wat vind ik dit een nare post.... dat herken ik totaal niet bij mijn groene vrienden en mijzelf....

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:35

DuoPenotti schreef:
Dank je wel Imandra :j

Nikass, sorry, heb inderdaad over je vraagteken heen gelezen.
Ja ik persoonlijk vind dat er teveel van de burger gevraagd word.
Zie post hierboven :)

Ik vind dat op zich niet, maar wèl in verhouding tot. Ik vind dat de overheid en grote bedrijven veel meer moeten doen. Dus in dat opzicht zou ik het met je eens kunnen zijn :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:38

Electra63 schreef:
Maar eigenlijk willen jullie geen oplossing, waar je voor moet betalen of iets anders voor moet inleveren?
De enige (andere) oplossing, die ik hier lees is: een kinderstop en immigratiestop?

Wie werken er dan straks, als wij het niet meer kunnen ?
Wat doen we met vluchtelingen? Lekker niet naar omkijken?

Juist als je als (modale) burger wil dat de kosten van het klimaat/milieu beleid niet te veel op ons wordt afgewenteld, zou je links moeten stemmen. :D

Dat klopt :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:52

Danique_G schreef:
DuoPenotti schreef:

nope :)
Is maar 1 echt belangrijk ding
[ [url=m/cFCBsT.png]Afbeelding[/url] ]

Niet geheel. Het systeem is gemaakt voor kapitalisme en een lineaire economie. Kind is een groot gedeelte maar het systeem waarin we leven is verouderd.

Hier wil overigens nog aan toevoegen dat het nemen gaan kinderen meeste impact gaat maken (stel ik poep er op dit moment geen uit) tussen de 10 à 15 jaar zal maken. In die periode zal het toch echt op je eigen keuzes aankomen. Uiteindelijk is klimaatverandering een gedragsprobleem, men wil niet egocentrisch naar ecocentrisch gaan.
Laatst bijgewerkt door Raineri op 02-08-21 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:52

Nikass schreef:
DuoPenotti schreef:
Dank je wel Imandra :j

Nikass, sorry, heb inderdaad over je vraagteken heen gelezen.
Ja ik persoonlijk vind dat er teveel van de burger gevraagd word.
Zie post hierboven :)

Ik vind dat op zich niet, maar wèl in verhouding tot. Ik vind dat de overheid en grote bedrijven veel meer moeten doen. Dus in dat opzicht zou ik het met je eens kunnen zijn :)

Dat geeft idd misschien wel een fijne stimulans. Nu zit er ook echt wel een gevoel bij wat heeft het voor nut als die grote bedrijven blijven vervuilend in 1 dag waar ik een jaar of zo over doe.

Maar ik vind diverse dingen wel te duur voor Jan Modaal.
We gaan van ene crisis naar de andere waar de broekriem strakker moest. En dan bijvoorbeeld een ouder huis van het gas af is niet te betalen. Of voor vele nu al die elektrische auto. Misschien als de goedkopere meer 2e hands op de markt komen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:49

Misschien heb ik iets gemist hoor, maar dat is nu toch geen verplichting?

En ja, voor mij onbegrijpelijk dat men eindeloos op de partij blijft stemmen die deze tendens graag voortzet. Maar dat terzijde ;)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 07:23

Heel veel sarcastischen (ook in dit topic) die maar graag overal de schuld neerleggen behalve bij hen (de mens) zelf. “Klimaatverandering is iets van altijd, dat was 1000 jaar geleden ook al zo”. “Wacht maar tot die vulkaan uitbarst, dan zul je het meemaken” . Of erger: ik ben er straks toch niet meer, dus wat kan mij het schelen...”. Pfff ik moet maar niet meer hier lezen, word er een beetje verdrietig van. Mooie voorbeelden van de verharding van de maatschappij en niet het “wij” gevoel, maar het “ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikken“ .....

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:24

dems75 schreef:
Heel veel sarcastischen (ook in dit topic) die maar graag overal de schuld neerleggen behalve bij hen (de mens) zelf. “Klimaatverandering is iets van altijd, dat was 1000 jaar geleden ook al zo”. “Wacht maar tot die vulkaan uitbarst, dan zul je het meemaken” . Of erger: ik ben er straks toch niet meer, dus wat kan mij het schelen...”. Pfff ik moet maar niet meer hier lezen, word er een beetje verdrietig van. Mooie voorbeelden van de verharding van de maatschappij en niet het “wij” gevoel, maar het “ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikken“ .....

Ik begrijp je, het is om moedeloos van te worden... Maar daaraan toegeven helpt ook niet! Als je wel iets wil veranderen zul je moeten blijven strijden
(en je niks aan trekken van mensen die dan zeggen dat je dat alleen maar doet om jezelf een goed gevoel te geven!)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:36

Nikass schreef:
Misschien heb ik iets gemist hoor, maar dat is nu toch geen verplichting?

En ja, voor mij onbegrijpelijk dat men eindeloos op de partij blijft stemmen die deze tendens graag voortzet. Maar dat terzijde ;)

Door alles wat niet gewenst gezien word enorm duur te maken is het wel een vorm van verplichten.

Ja dat VVD stemmen begrijp ik al jaren niet, maar dat terzijde.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:00

Nikass schreef:
DuoPenotti schreef:
Ook eens.
Heel veel mensen zijn het daar niet mee eens wat onze kortzichtige regering allemaal verzint, maar worden inderdaad in een rechts hoekje geknuppeld.

En Jan modaal moet het maar zien te betalen.

Onze kortzichtige regering is toch rechts?

Onze regering is ook kneiterrechts. Het stomme is dat alles wat er fout gaat Links daar de schuld can krijgt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:01

Ja precies :roll: