Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tancreda4 schreef:Ik vind het verbitterd overkomen.
"ja maar ze vonden hem super stom en nu vinden ze het opeens super erg". Alsof iemand zijn mening niet mag veranderen. Alsof iedereen die hem stom vond dit hem toewenst (ik mag toch hopen van niet, dan hoor je ergens opgesloten thuis). Alsof iemand niet uit respect naar de persoon (en vooral nabestaanden) hun medeleven kunnen tonen. Alsof iemand niet perse het wegvallen van die bepaalde persoon, maar de gebeurtenis zelf zeer schokkend kunnen vinden?
Ik vind het logisch dat je de verzuurde mensen niet meer hoort. a) omdat dit iets is dat je niemand toewenst b) omdat het geen toegevoegde waarde heeft en c) omdat je respect hebt voor de nabestaanden. Nu negatieve dingen over hem spuien moeten zij zich opeens verantwoorden waarom zij iemand wel zielsveel gaan missen en kapot gaan van verdriet. Naar persoon ben je dan om die schop na te geven.
Over standbeelden etc. Laat mensen lekker. Ik hoef hem ook niet voor mijn huis, zal er niet heen gaan. Maar als anderen dat willen, prima toch. Zo zijn er wel meer standbeelden om iemand te eren of te herdenken wat voor mij niet had gehoeven. Maar ik lig er ook niet wakker van als die er wel zijn en anderen het wel willen.
7ofhearts schreef:Daarin verschillen jij en ik dan echt te veel van mening.
Mindim schreef:Als je zegt dat je een gestorvene niet zo aardig vond, is dat niet altijd een schop na voor familie.
Wij kregen voor mijn zus ook allemaal vreselijk veel positieve woorden, ook van mensen waarvan we wisten dat ze elkaar niet konden luchten of zien. Daar hebben we als familie wel eens de wenkbrauwen over opgetrokken, wetende dat dat helemaal niet gemeend was. Het was goed bedoeld, maar het klopte niet. Als familie weet je ook de nare trekjes heel goed, dus voor ons wat dat dan geen schop na. Dus het is niet een algemeen iets dat het als een schop na wordt gezien.
7ofhearts schreef:Daar gaan we weer.
In de ogen van sommige kan de man dus niks fout doen.
Maar als ik dan iets moet noemen weet ik nog dat meneer negatief in het nieuws is gekomen als het ging om zijn omgang met de onderwereld.
Bovendien was de “ ontknoping “ van de Joran van de S zaak er ook een waar menig een destijds vraagtekens bij zetten.
Even als de zaak van Mabel.
Gelukkig kreeg hij die Emmy
Maar nogmaals………ik denk dat de gene die nooit fouten maakt nooit geboren kan worden.
En feitelijk staat dat wat mij betreft ook gewoon los van deze zaak.
En nogmaals heb ik nikst tegen Peter R.
Ik heb alleen wat moeite met die verheerlijking die rond de man is losgebarsten.
DuoPenotti schreef:@Mindim, maar zou je het dan fijn hebben gevonden dat mensen zouden zeggen dat ze je zus een verschrikkelijk mens vonden?
Dat overdreven ophemelen hoeft niet van mij, zeg dan niks zou ik zeggen. Maar misschien waren ze in een positie dat ze wel geacht werden wat te zeggen. Is dan ook zo wat als ze gaan zeggen tja lig er niet wakker van en laat er geen traan over.
Net als dat ik ga kijken bij een pasgeboren kindje, echt zelden een knappe gezien.
Maar dat zeg je dan toch niet? Wat een lelijk ding, hoop dat die komende tijd nog bijtrekt
DuoPenotti schreef:Dat kan ik me voorstellen. En gelijk heb je.
Maar ik reageerde op dat je zei: "vreselijk veel positieve woorden, ook van mensen waarvan we wisten dat ze elkaar niet konden luchten of zien"
Moesten ze dan maar eerlijk zeggen wat ze van haar vonden?
Ik vind persoonlijk niet
7ofhearts schreef:de persoonsverheerlijking zelfst.naamw. (v.)
Verbuigingen: persoonsverheerlijkingen
het dwepen met, ophemeling van een bepaalde persoon
Mindim schreef:DuoPenotti schreef:Dat kan ik me voorstellen. En gelijk heb je.
Maar ik reageerde op dat je zei: "vreselijk veel positieve woorden, ook van mensen waarvan we wisten dat ze elkaar niet konden luchten of zien"
Moesten ze dan maar eerlijk zeggen wat ze van haar vonden?
Ik vind persoonlijk niet
Heel eerlijk? Ik had liever dat ze dan niets zeiden, dan iets waar ze niet helemaal achter stonden, omdat men over de doden niets dan goeds zegt.
Ik denk dat familie doorgaans prima weet wanneer men onder die noemer aardige dingen zegt, ik vind dat eigenlijk nóg kwetsender dan de waarheid.
Maar goed, das mijn mening.
Qimm schreef:Nou iid. Bij baby's kom ik ook echt niet verder dan 'och wat een schattige kleine handjes' Ik vind baby's echt verschrikkelijk, maar dat zal ik niet tegen kersverse ouders zeggen