Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Ik zit me te bedenken of er wereldwijd nog iets vergelijkbaars is aan bepaalde drugs, qua verbod..
Ik kan het zo snel niet bedenken, maar verder mag je bijna alles kopen toch? Behalve mensen en bedreigde dieren... (het is nog vroeg, dus ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd)
(hoewel ik me afvraag of er ergens ter wereld nog een soort van legale mensenhandel is.. even uitbuiting daargelaten)
Maar dan zou drugs de enige substantie zijn die je wereldwijd niet mag kopen / verhandelen... (ik vergeet echt wat maar ik kan het niet verzinnen ... )
Kookaburra schreef:Meer illegaal spul waar je aan kunt denken:
- wapens
- explosieven
- nepgeld
- persoonlijke gegevens (bankrek.nummers/paypall-accounts/zorgpolissen/id-kaarten/paspoorten...)
Al zijn wapens in NL onder strenge eisen en wetgeving toegestaan.
Citaat:k heb geen moeite met medicinale wiet etc, want in veel gevallen is dat beter voor je dan de andere berg met pillen die je op recept krijgt.
Wel heb ik echt een gruwelijke hekel aan coke, xtc, heroïne etc. Maar dat komt wel voort dat ik mensen compleet erdoor naar de klote heb zien gaan (en ja ook van drank, maar daar gaat het nu niet over).
Cer schreef:Nou ja, het gaat ook een beetje om het proces natuurlijk...
De drugskartels hóeven geen mensen om te leggen.. ze kunnen er ook 'gewoon' illegaal in handelen (en elkaar een beetje vrije doorgang verlenen en concullega's een beetje wat gunnen ook want hoeveel miljardmiljoen heb je nou nodig.. je kan maar in 1 villa tegelijk zijn) . Wat al eerder gezegd wordt, ook al is het illegaal, dat maakt niet dat je als eindafnemer invloed hebt op de rest van het proces eigenlijk... denk ik.
Pantykous schreef:Hutcherson schreef:Als iemand tegen me vertelt dat ie drugs gebruikt op feesten of recreatief of zich aangeschoten is (of dronken) om indruk te maken die verliest gelijk alle respect.
Niet voor iedereen heeft het met indruk maken van doen hoor. En het heeft ook voor veel mensen niet met 'het niet naar je zin kunnen hebben' te maken. Beetje beperkt wereldbeeld.
Ik zet alcohol overigens gelijk aan de meeste harddrugs, weinig verschilTiggs schreef:Wat ik daarom wel interessant vind: zou je het nu anders (niet) doen?
Weet ik niet. In Mexico (onder andere) is het oorlog, al jaren, vanwege coke/hash en dat heeft me er destijds ook niet van weerhouden. Moeilijk. Om avocado's worden ook oorlogen gevoerd, die eet ik daarom niet meer.
Ik moet hier even over nadenken.
Hutcherson schreef:Wat is dan een reden om drugs te gebruiken naast verslaving, groepsdruk en 'niet naar je zin hebben zonder'?
DuoPenotti schreef:AmyII
Dan open je toch een topic over de kinderarbeid of welk thema je ook aan het hart gaat.
Er is al telkens aangehaald dat niemand zonder zonde is.
Maar dit topic is nu inderdaad door de moord op Peter gemaakt en dat ging nu eenmaal niet over een t-shirt gekocht bij de primark of dat zonnepaneel op je dak, of je door de strot geduwd door de overheid elektrische auto, die veel leed geeft in die landen.
Dit gaat over drugs nu.
AmyII schreef:DuoPenotti schreef:AmyII
Dan open je toch een topic over de kinderarbeid of welk thema je ook aan het hart gaat.
Er is al telkens aangehaald dat niemand zonder zonde is.
Maar dit topic is nu inderdaad door de moord op Peter gemaakt en dat ging nu eenmaal niet over een t-shirt gekocht bij de primark of dat zonnepaneel op je dak, of je door de strot geduwd door de overheid elektrische auto, die veel leed geeft in die landen.
Dit gaat over drugs nu.
Nee, het topic is aangemaakt met de vraag of de eindgebruiker verantwoordelijk gehouden kan worden voor de daden van de criminele organisatie die erachter zit.
Nou, die vraag heb ik beantwoord, namelijk: nee.
AmyII schreef:Waarop ik reageer met nogmaals mijn antwoord, in mijn eerste bericht staat de motivatie van mijn antwoord. Heeft imo alles met dit topic te maken en ik vind het echt heel erg bijzonder dat er door enkelen hier zo ‘smal’ naar dit onderwerp gekeken wordt.
Door breder te kijken kán je nl discussiëren over een onderwerp, anders kan je alleen een ja of nee topic krijgen zonder discussie.
Maargoed, bijzonder om te zien wel.
Needje schreef:Jis_ schreef:Als je paard niet goed reageert op een bepaalde training, blijf je daar dan in door gaan of ga je op zoek naar een andere betere training?
Die paarden worden verkocht want die zijn stom....