Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:Wij wonen in kessel (ik ben partner van jinte). Nacht van vrijdag op zaterdag is voor ons wel spannend. Mogelijk moeten we de oprit dichtgooien rest is allemaal al rondom ons huis verhoogd met kleine dijken.
cursebreaker schreef:HULP AANBOD
Mocht iemand in de omgeving van Zuid-Limburg hulp kunnen gebruiken, of ken je iemand die hulp nodig heeft, hoor ik het heel graag. Ik ben woonzaan in Heerlen en wij komen er zelf met minimale schade vanaf zo te zien. Ik leef zo mee met iedereen om me heen en wil iets Doen. Ik ben in het bezit van een auto, dus als ik ergens veilig met de auto naartoe kan komen, ben ik beschikbaar om uit te helpen.
Tancreda4 schreef:Ik wil oook niet zeuren... Maar heb totaal geen zicht op waar alles zich afspeeld. Ik zou morgen naar Maaseik rijden. Iemand enig idee of dat haalbaar is? Anders verzet ik de afspraak.
[ [url=m/N9ciLO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tancreda4 schreef:Ik wil oook niet zeuren... Maar heb totaal geen zicht op waar alles zich afspeeld. Ik zou morgen naar Maaseik rijden. Iemand enig idee of dat haalbaar is? Anders verzet ik de afspraak.
[ [url=m/N9ciLO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sansevieria schreef:cursebreaker schreef:HULP AANBOD
Mocht iemand in de omgeving van Zuid-Limburg hulp kunnen gebruiken, of ken je iemand die hulp nodig heeft, hoor ik het heel graag. Ik ben woonzaan in Heerlen en wij komen er zelf met minimale schade vanaf zo te zien. Ik leef zo mee met iedereen om me heen en wil iets Doen. Ik ben in het bezit van een auto, dus als ik ergens veilig met de auto naartoe kan komen, ben ik beschikbaar om uit te helpen.
Kijk eens op de hulpgroep op FB, daar is een mevrouw uit Kerkrade die eten wil koken, evt helpen die maaltijden naar mensen zonder vervoer brengen?
https://www.facebook.com/groups/1667720143418369
capopjekop schreef:Maar als wegen afgesloten zijn door water hoe kunnen winkels dan bevoorraad worden? Of bedoel je voor het hele land?
Marjo schreef:Er dreigt zelfs een voedseltekort lees ik. Noem me naïef, maar hoe komt dat dan? Ik neem aan dat ze het hier niet over de Limburgse Vlaaien hebben. Maar overig voedsel hebben we in het hele land toch voldoende? Of zijn we voor bepaalde producten echt afhankelijk van Limburg?
Sansevieria schreef:Marjo schreef:Er dreigt zelfs een voedseltekort lees ik. Noem me naïef, maar hoe komt dat dan? Ik neem aan dat ze het hier niet over de Limburgse Vlaaien hebben. Maar overig voedsel hebben we in het hele land toch voldoende? Of zijn we voor bepaalde producten echt afhankelijk van Limburg?
Vervoer is het probleem, hoe krijg je het ter plaatse.
Heb je gezien hoe men daar momenteel de mensen aan het evacueren is?
Citaat:Als gevolg van het hoogwater kunnen vrachtwagens met voedsel Valkenburg niet bereiken, zei burgemeester Daan Prevoo donderdagochtend tegen rampenzender L1. ,,De hotels zitten vol met evacués, maar de leveranties kunnen door het water Valkenburg niet bereiken”, aldus Prevoo. In Valkenburg en het naburige Houthem zitten bovendien meer dan 400 huishoudens zonder stroom en dat betekent dat hun koelkasten niet meer werken. ,,Die mensen hebben dus ook geen eten”, zei Prevoo.
Marjo schreef:Er dreigt zelfs een voedseltekort lees ik. Noem me naïef, maar hoe komt dat dan? Ik neem aan dat ze het hier niet over de Limburgse Vlaaien hebben. Maar overig voedsel hebben we in het hele land toch voldoende? Of zijn we voor bepaalde producten echt afhankelijk van Limburg?