Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marriefloor schreef:Ik snap prima dat iemand besluit geen kinderen te willen. Maar dat rechtvaardigd voor mij geen abortus.
Marriefloor schreef:Tja, dat is de buitenkant.
Marriefloor schreef:Het kindje heeft wel degelijk gevoel.
Marriefloor schreef:Er zijn genoeg anticonceptie middelen en mogelijkheden waarom ik abortus niet nodig acht.
Marriefloor schreef:Daarbij of je er aan toe bent of niet zijn moment opnames , want een jaar later kan het anders zijn
Marriefloor schreef:Daarbij vind ik het bijzonder hoe hier gepraat wordt over mannen die hun zaak in de broek moeten houden terwijl de vrouw, cru gezegd, ook met de benen wijd ligt.
Marriefloor schreef:Kom op , je bent er toch zelf bij.
Marriefloor schreef:Ik oordeel ook niet, maar geef mijn mening. Je topic titel eindigd in een vraag waarbij iedere mening benoemd mag worden neem ik aan.
Terugkomend op pijnprikkels / gevoelens. Genoeg bronnen te vinden waar ontwikkeling van hersenen en zenuwstelsel wordt uitgelegd. Ik geloof zeker dat de reactie van een kindje in de baarmoeder is gebaseerd op prikkels aangezien een baby ook niet beseft als ik dit doe dan volgt er dat. Maar een baby bescherm je ook en ik vind dat het kindje in de baarmoeder ook beschermd moet worden.
Citaat:Betekenis 'veroordelen'
Je hebt gezocht op het woord: veroordelen.
ver·oor·de·len (veroordeelde, heeft veroordeeld)1schuldig bevinden: ter dood veroordelen; tot elkaar veroordeeld zijn gedwongen zijn om samen te werken
2. afkeuren, afwijzen
Marriefloor schreef:In dit onderzoek wordt gesproken over aannames. Geen daadwerkelijke bewijzen. Waarbij vermeld wordt dat prolife mensen overinterpreteren, dit is dus een mening.
Wel eens een filmpje gezien dat een kindje geaborteerd word? Naar mijn mening is dat voldoende bewijs. Ik vind dat daar teveel over gezwegen wordt.
enzino schreef:Of iemand een abortus pleegt kan mij persoonlijk weinig schelen: ik zie liever een late abortus dan een ongewenst kind.
Wel vind ik dat de man meer zeggenschap moet krijgen. Natuurlijk niet in de vorm van het kunnen afdwingen van een abortus of het dwingen tot voldragen van het kind, maar in de vorm dat hij officieel zijn handen er voortijdig vanaf moet kunnen trekken en dan niet meer financieel aansprakelijk is. Het is toch raar dat een vrouw een kans krijgt een "foutje" te herstellen de weken erna als ze gaat twijfelen, maar een man alle zeggenschap verliest na ejaculatie en vervolgens 18 jaar de rekening mag gaan betalen? Maak de termijn voor de "financiële abortus" gelijk aan de termijn dat een vrouw nog voor een abortus kan kiezen. Beide hebben het risico op een langdurige verantwoordelijkheid genomen, beide mogen daar nog op terugkomen.
Sizzle schreef:Er was laatst zo‘n verhaal van een vrouw die op ernstig verzoek van de partner de oepsie baby gebaart had en hem vervolgens volledige zorgplicht gaf (relatie over).
Nu wilde hij haar notabene voor de rechter hebben omdat het toch wel zwaar bleek zo single-dad en hij van haar kant dus ook zorgplicht wilde afdwingen![]()
Ze is bovendien al verplicht om allementatie te betalen voor een kind dat ze zelf niet wilde.
Dus nee, werpen voor een ander waar je zelf niet achterstaat is voor mij een dikke no-go.
0091 schreef:enzino schreef:Of iemand een abortus pleegt kan mij persoonlijk weinig schelen: ik zie liever een late abortus dan een ongewenst kind.
Wel vind ik dat de man meer zeggenschap moet krijgen. Natuurlijk niet in de vorm van het kunnen afdwingen van een abortus of het dwingen tot voldragen van het kind, maar in de vorm dat hij officieel zijn handen er voortijdig vanaf moet kunnen trekken en dan niet meer financieel aansprakelijk is. Het is toch raar dat een vrouw een kans krijgt een "foutje" te herstellen de weken erna als ze gaat twijfelen, maar een man alle zeggenschap verliest na ejaculatie en vervolgens 18 jaar de rekening mag gaan betalen? Maak de termijn voor de "financiële abortus" gelijk aan de termijn dat een vrouw nog voor een abortus kan kiezen. Beide hebben het risico op een langdurige verantwoordelijkheid genomen, beide mogen daar nog op terugkomen.
Dit.
Vrouw beslist of het kindje er komt. Man beslist of hij er iets mee te maken wil hebben.
En als toevoeging: Wat mij betreft mag kinderbijslag worden afgeschaft vanaf het 4e kind. Eerste 3 kinderen dus wel, maar het 4e kind levert niks extra's meer op.
MarcoBorsato schreef:Overigens gaat de discussie nu heel erg over abortus, maar ik vind het jammer dat Elnienjo niet op mijn vragen ingaat. Want baas in eigen buik werkt voor mij 2 kanten op maar voor haar blijkbaar niet. Ik wil daar wel meer over weten.
elnienjo schreef:MarcoBorsato schreef:Overigens gaat de discussie nu heel erg over abortus, maar ik vind het jammer dat Elnienjo niet op mijn vragen ingaat. Want baas in eigen buik werkt voor mij 2 kanten op maar voor haar blijkbaar niet. Ik wil daar wel meer over weten.
Mensen die niet capabel zijn voor het ouderschap zouden wat mij betreft gesteriliseerd mogen worden. Verstandige ouders doen dat voordat hun kind 18 is.
Mensen die op volwassen leeftijd niet geschikt blijken te zijn zou de mogelijkheid te werpen strafrechtelijk mogen worden ontnomen. Er zijn vrouwen die keer op keer een nieuw kind nemen, dat mishandelen waardoor het uit huis geplaatst wordt, maar ze mogen gewoon doorfokken. Dat vind ik krom.
elnienjo schreef:DeMolenhoek schreef:Ik ken er wel die het hebben gedaan, maar ik durf mij niet uit spreken over exacte cijfers.
Voor mij is verkrachting echt totaal iets anders. Die vergelijking gaat totaal niet op. Daar ben je maar met 2. Bij abortus is al een 3de leven aanwezig. Verkrachting is nooit ok, laat dat heel duidelijk zijn.
Shadow: Dan verwijder ik mij uit dit topic.
Het heeft geen bewustzijn. Ik zie het als ongewenste celdeling en als 'n parasiet als bewust kindvrije.
MarcoBorsato schreef:Eens, dat is ook krom. Daar komt volgens mij nu een nieuwe wet voor.
Maar ik dacht ook gelezen te hebben dat jij zei dat vrouwen na 3 kinderen verplicht een abortus moeten ondergaan bij nieuwe zwangerschap en een sterilisatie, dat gehandicapte kinderen verplicht geaborteerd zouden moeten worden.
Niet in dit topic overigens, maar wel recent dus misschien wil je daar je lichtje over laten schijnen?
Amado7 schreef:Serieus?
Dit is een parasiet? :
[ [url=m/IzRgwc.jpg]Afbeelding[/url] ]
We leven in een wereld die soms niet al te fijn is. Ik kan me voorstellen dat je je kindje voor die wereld wil bewaren. Maar een kind is in deze wereld zelfs al niet meer veilig in de moederschoot. Waar is het nog veilig?
Verder ben ik denk ik niet van plan om me hier verder nog te melden als prolifer want volgens mij zijn die hier niet welkom.
Dit is een parasiet? :
We leven in een wereld die soms niet al te fijn is. Ik kan me voorstellen dat je je kindje voor die wereld wil bewaren. Maar een kind is in deze wereld zelfs al niet meer veilig in de moederschoot. Waar is het nog veilig?
Verder ben ik denk ik niet van plan om me hier verder nog te melden als prolifer want volgens mij zijn die hier niet welkom.
Dit is een parasiet? :
Citaat:Parasiet: organisme dat in of op een organisme van een andere soort leeft en zich in stand houdt ten koste van dat andere organisme. De soort die nadeel ondervindt is de gastheer.
Amado7 schreef:elnienjo schreef:
Het heeft geen bewustzijn. Ik zie het als ongewenste celdeling en als 'n parasiet als bewust kindvrije.
Serieus?
Dit is een parasiet? :
Marriefloor schreef:Er zijn genoeg anticonceptie middelen en mogelijkheden waarom ik abortus niet nodig acht. Daarbij of je er aan toe bent of niet zijn moment opnames , want een jaar later kan het anders zijn. Daarbij vind ik het bijzonder hoe hier gepraat wordt over mannen die hun zaak in de broek moeten houden terwijl de vrouw, cru gezegd, ook met de benen wijd ligt. Kom op , je bent er toch zelf bij.
Amado7 schreef:We leven in een wereld die soms niet al te fijn is. Ik kan me voorstellen dat je je kindje voor die wereld wil bewaren. Maar een kind is in deze wereld zelfs al niet meer veilig in de moederschoot. Waar is het nog veilig?