Baas in eigen buik, waar ligt de grens?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marriefloor

Re: Baas in eigen buik, waar ligt de grens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 02:33

Tja, dat is de buitenkant.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 02:33

Marriefloor schreef:
Ik snap prima dat iemand besluit geen kinderen te willen. Maar dat rechtvaardigd voor mij geen abortus.

Dus moet jij vooral geen abortus ondergaan. Wat een ander erop moet ze zelf weten. Jij bent niet degene die zou moeten oordelen.

Marriefloor schreef:
Tja, dat is de buitenkant.

Hoe zit het volgens jou aan de binnenkant dan?

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 03:02

Ik oordeel ook niet, maar geef mijn mening. Je topic titel eindigd in een vraag waarbij iedere mening benoemd mag worden neem ik aan.

Terugkomend op pijnprikkels / gevoelens. Genoeg bronnen te vinden waar ontwikkeling van hersenen en zenuwstelsel wordt uitgelegd. Ik geloof zeker dat de reactie van een kindje in de baarmoeder is gebaseerd op prikkels aangezien een baby ook niet beseft als ik dit doe dan volgt er dat. Maar een baby bescherm je ook en ik vind dat het kindje in de baarmoeder ook beschermd moet worden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 03:07

In dit land zijn we vrij om zelf die keuze te kunnen maken. Iedereen moet zelf weten wat hij of zij kiest. Het is absoluut geen makkelijke beslissing om abortus te nemen. Ook al wil je echt geen kinderen dan alsnog ga je je echt nog schuldig voelen of twijfelen. Ook al is het nog geen eens een mensje te noemen.

Opzich snap ik het laten weghalen met een zware handicap wel. Zelf zou ik het ook laten weghalen. Ik werk zelf met mensen met een matig tot ernstig verstandelijke beperking en natuurlijk bestaat 90% uit hele leuke dingen en vindt ik het echt een hele leuke en uitdagende doelgroep om mee te werken, maar de extreme zorgen die je als naasten moeten hebben is absoluut niet niks. Je blijft altijd in de maag zitten met straks ben ik er niet meer wat gebeurd er met mijn kind? En je bent altijd bezig met je zorgenkindje en vergeet denk ik heel snel jezelf en om goed voor jezelf te zorgen. Zelf pas ik daar liever wel voor. Ik vindt het heel dankbaar dat ik voor anderen hun kind mag zorgen. Maar de stress en zorgen die je als ouder ervaart zou ik denk ik persoonlijk niet aankunnen.

Wel ben ik voor het voorkomen van zwangerschappen bij mensen die bijvoorbeeld een beperking hebben of psychische aandoening waarbij ze niet in staat zijn een kind te kunnen opvoeden of verzorgen. Daar komen zoveel probleem kinderen uit! Ik heb er een aantal meegemaakt en ik vond het zo triest. Kinderen waarvan de moeder bijvoorbeeld opgenomen zat in een psychiatrische kliniek of een vader die in de gevangenis zit. En dan nog de groep waarvan de ouders een licht verstandelijke beperking heeft maar het kind niet. Het kind groeit als het ware de ouders voorbij en vooral als het kind ouder is en dat gaat inzien is toch altijf wel een hele lastige situatie.

Of ouders die kinderen nemen en eigenlijk helemaal niet meer weten wat ze er mee aan moeten en het kind dan maar mishandelen en niet verzorgen. Die kinderen hebben een trauma voor het leven. En waarom? Omdat moeders niet weet dat je na seks zonder condoom zwanger kunt worden? Of dat vader al niet in staat is om voor zichzelf alles op een rijtje te hebben.

Er zijn zoveel probleem kinderen wat voorkomen had kunnen worden door dat bepaalde mensen niet zwanger kunnen worden. En het leven van een kind is voorgoed getekend. En dat vaak alleen omdat de kinderen geen veilige hechting op hebben kunnen bouwen met hun ouders.

Gewoon triest zulke situaties! Liefst neem je ze mee naar huis om ze te laten zien hoe het wel kan. Helaas zijn veel al dan zover heen dat het niet meer goed te maken is...

Ik denk dat het fijn is dat we in dit land de keuze hebben over dit soort dingen...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 03:15

Marriefloor schreef:
Het kindje heeft wel degelijk gevoel.

Het is geen kind. Het is een foetus. En totdat die geboren wordt is er alleen een zwangere vrouw, met de mensenrechten die daarbij horen. De foetus heeft geen gevoel tot 22 weken.
Marriefloor schreef:
Er zijn genoeg anticonceptie middelen en mogelijkheden waarom ik abortus niet nodig acht.

Wat een luxe positie om daar toegang toe te hebben. Heel fijn dat jij dat hebt. Ik had dat niet, toen ik getrouwd was met een man die mij op elke manier denkbaar mishandelde. Met een kind had ik een leven lang aan hem vast gezeten, en zonder kind was ik al in gevaar. Vind je het oke om een kind met zo'n trauma op te zadelen? Daar weleens aan gedacht?

En, als jij zelf abortus niet nodig acht, vooral niet doen, maar dat geeft je niet het recht om het zelfbeschikkingsrecht van andere vrouwen aan te tasten.

Marriefloor schreef:
Daarbij of je er aan toe bent of niet zijn moment opnames , want een jaar later kan het anders zijn

Helaas is de wet geen momentopname en zit je dus als vrouw je leven lang vast aan iemand die je gruwelijke dingen aangedaan heeft. Verder klopt dat ook niet, want als een vrouw daar niet voor kiest omdat ze in armoede leeft en er simpelweg geen geld is om dat kind een aan te kleden, eten te geven en naar school te laten gaan, zal dat er een jaar later ook niet zijn..... en een kind hebben verandert die situatie alleen negatief.
Marriefloor schreef:
Daarbij vind ik het bijzonder hoe hier gepraat wordt over mannen die hun zaak in de broek moeten houden terwijl de vrouw, cru gezegd, ook met de benen wijd ligt.

Dus een zwangerschap is een straf, en omdat een vrouw seks heeft gehad, hebben anderen nu het recht om over haar leven en lichaam te beschikken? Wauw......
Communicatie is een ding he. Als zij aangeeft geen kinderen te willen, en niet zwanger te willen worden, is het voor die man handig om ofwel een condoom te gebruiken, sterilisatie te laten uitvoeren, of hem in de broek te houden. Het is echt niet zo moeilijk.

Marriefloor schreef:
Kom op , je bent er toch zelf bij.

Consent to sex is not consent to pregnancy.

En zelfs in het idiote geval dat je een foetus dezelfde rechten zou geven als de moeder, dan nog mag die foetus geen gebruik maken van de moeder zonder expliciete toevoeging. We mogen ook geen organen halen uit een hersendood persoon zonder diens expliciete, wettelijk vastgelegde toestemming, en als het gevolg daarvan de dood is, dan is dat zo. De lichamelijke integriteit van een persoon moet ten allen tijde intact gelaten worden, en als dat betekent dat een zwangere vrouw er voor kiest om geen toestemming te geven die foetus gebruik van haar lichaam te maken om in leven te blijven, dan is het yeetus the fetus.
Omdat je anders mensenrechten gaat schenden en dat is echt onaanvaardbaar en ongelooflijk immoreel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 03:49

Marriefloor schreef:
Ik oordeel ook niet, maar geef mijn mening. Je topic titel eindigd in een vraag waarbij iedere mening benoemd mag worden neem ik aan.

Terugkomend op pijnprikkels / gevoelens. Genoeg bronnen te vinden waar ontwikkeling van hersenen en zenuwstelsel wordt uitgelegd. Ik geloof zeker dat de reactie van een kindje in de baarmoeder is gebaseerd op prikkels aangezien een baby ook niet beseft als ik dit doe dan volgt er dat. Maar een baby bescherm je ook en ik vind dat het kindje in de baarmoeder ook beschermd moet worden.

Deel die bronnen maar. Ik geef je ook mijn bron, ook al brand je die vervolgens af.

Maar, ik vind jou wel veroordelend in je manier van uiten. Laten we er even de definitie bij pakken, gewoon omdat het kan.

Citaat:
Betekenis 'veroordelen'

Je hebt gezocht op het woord: veroordelen.

ver·oor·de·len (veroordeelde, heeft veroordeeld)1schuldig bevinden: ter dood veroordelen; tot elkaar veroordeeld zijn gedwongen zijn om samen te werken
2. afkeuren, afwijzen

In de paar berichten die je hebt geplaatst zeg je dat het makkelijk te voorkomen is (eigen schuld, letterlijk dikke bult?) en dat je het niet te rechtvaardigen is in jouw ogen.

Ik vind dat best wel veroordelend. Of ronduit veroordelen, vanuit je ivoren toren.

Jij gelóóft dat het zenuwstelsel zo is aangelegd dat een vrucht pub heeft maar je gelooft ook in God en dat is precies wat het is, een geloof. Iets vaags, niet wetenschappelijk te bewijzen.

En dat je tegen abortus bent is je goed recht. Echt! Maar waarom moet er dan zo tegen gestreden worden?

Een kind heeft geen stem. Misschien wil zo'n kind niet geboren worden, misschien willen mijn kinderen later niet geboren zijn. Gooit mijn dochter zich over 16 jaar voor de trein. Kan.

Maar vanaf het prille begin maak ík de beslissing.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 03:55

Overigens gaat de discussie nu heel erg over abortus, maar ik vind het jammer dat Elnienjo niet op mijn vragen ingaat. Want baas in eigen buik werkt voor mij 2 kanten op maar voor haar blijkbaar niet. Ik wil daar wel meer over weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 04:28

Of iemand een abortus pleegt kan mij persoonlijk weinig schelen: ik zie liever een late abortus dan een ongewenst kind.

Wel vind ik dat de man meer zeggenschap moet krijgen. Natuurlijk niet in de vorm van het kunnen afdwingen van een abortus of het dwingen tot voldragen van het kind, maar in de vorm dat hij officieel zijn handen er voortijdig vanaf moet kunnen trekken en dan niet meer financieel aansprakelijk is. Het is toch raar dat een vrouw een kans krijgt een "foutje" te herstellen de weken erna als ze gaat twijfelen, maar een man alle zeggenschap verliest na ejaculatie en vervolgens 18 jaar de rekening mag gaan betalen? Maak de termijn voor de "financiële abortus" gelijk aan de termijn dat een vrouw nog voor een abortus kan kiezen. Beide hebben het risico op een langdurige verantwoordelijkheid genomen, beide mogen daar nog op terugkomen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 05:20

Marriefloor schreef:
In dit onderzoek wordt gesproken over aannames. Geen daadwerkelijke bewijzen. Waarbij vermeld wordt dat prolife mensen overinterpreteren, dit is dus een mening.

Wel eens een filmpje gezien dat een kindje geaborteerd word? Naar mijn mening is dat voldoende bewijs. Ik vind dat daar teveel over gezwegen wordt.

Wel eens kinderen gezien die voelen dat ze door ouders niet gewenst zijn? Of opgroeien bij ouders die onbekwaam zijn?
Die moeten wachten tot ze volwassen zijn om hun stem te hebben en dan de rest van hun leven met die piep jeugd en een piep gevoel leven. Echt die schade is nog veel groter

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 07:57

enzino schreef:
Of iemand een abortus pleegt kan mij persoonlijk weinig schelen: ik zie liever een late abortus dan een ongewenst kind.

Wel vind ik dat de man meer zeggenschap moet krijgen. Natuurlijk niet in de vorm van het kunnen afdwingen van een abortus of het dwingen tot voldragen van het kind, maar in de vorm dat hij officieel zijn handen er voortijdig vanaf moet kunnen trekken en dan niet meer financieel aansprakelijk is. Het is toch raar dat een vrouw een kans krijgt een "foutje" te herstellen de weken erna als ze gaat twijfelen, maar een man alle zeggenschap verliest na ejaculatie en vervolgens 18 jaar de rekening mag gaan betalen? Maak de termijn voor de "financiële abortus" gelijk aan de termijn dat een vrouw nog voor een abortus kan kiezen. Beide hebben het risico op een langdurige verantwoordelijkheid genomen, beide mogen daar nog op terugkomen.

Dit.

Vrouw beslist of het kindje er komt. Man beslist of hij er iets mee te maken wil hebben.

En als toevoeging: Wat mij betreft mag kinderbijslag worden afgeschaft vanaf het 4e kind. Eerste 3 kinderen dus wel, maar het 4e kind levert niks extra's meer op.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 08:00

Sizzle schreef:
Er was laatst zo‘n verhaal van een vrouw die op ernstig verzoek van de partner de oepsie baby gebaart had en hem vervolgens volledige zorgplicht gaf (relatie over).
Nu wilde hij haar notabene voor de rechter hebben omdat het toch wel zwaar bleek zo single-dad en hij van haar kant dus ook zorgplicht wilde afdwingen 8)7
Ze is bovendien al verplicht om allementatie te betalen voor een kind dat ze zelf niet wilde.

Dus nee, werpen voor een ander waar je zelf niet achterstaat is voor mij een dikke no-go.

Wow! Die heeft zich dan echt laten naaien!
Als je een zwangerschap al doorzet voor de vader, dan zou er toch eerst 'n notarieel contract moeten komen waarin de werpende partij levenslang vrijgesteld wordt van alle financiele en zorgplichten. Overigens had de vader in dat geval ook vóór de uiterlijke abortusdatum een flink geld bedrag aan me mogen betalen om die zwangerschap uberhaupt uit te willen dragen. Je loopt toch lichamelijk veel risico's en het is niet gezegd dat je daar 100% van herstelt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 08:01

0091 schreef:
enzino schreef:

Dit.

Vrouw beslist of het kindje er komt. Man beslist of hij er iets mee te maken wil hebben.

En als toevoeging: Wat mij betreft mag kinderbijslag worden afgeschaft vanaf het 4e kind. Eerste 3 kinderen dus wel, maar het 4e kind levert niks extra's meer op.

Ik vind 3 al behoorlijk overdreven. Maximaal 2. En geen kinderbijslag meer maar dat bedrag in natura laten gebruiken voor studiedoeleinden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 08:04

MarcoBorsato schreef:
Overigens gaat de discussie nu heel erg over abortus, maar ik vind het jammer dat Elnienjo niet op mijn vragen ingaat. Want baas in eigen buik werkt voor mij 2 kanten op maar voor haar blijkbaar niet. Ik wil daar wel meer over weten.

Mensen die niet capabel zijn voor het ouderschap zouden wat mij betreft gesteriliseerd mogen worden. Verstandige ouders doen dat voordat hun kind 18 is.
Mensen die op volwassen leeftijd niet geschikt blijken te zijn zou de mogelijkheid te werpen strafrechtelijk mogen worden ontnomen. Er zijn vrouwen die keer op keer een nieuw kind nemen, dat mishandelen waardoor het uit huis geplaatst wordt, maar ze mogen gewoon doorfokken. Dat vind ik krom.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 08:31

elnienjo schreef:
MarcoBorsato schreef:

Mensen die niet capabel zijn voor het ouderschap zouden wat mij betreft gesteriliseerd mogen worden. Verstandige ouders doen dat voordat hun kind 18 is.
Mensen die op volwassen leeftijd niet geschikt blijken te zijn zou de mogelijkheid te werpen strafrechtelijk mogen worden ontnomen. Er zijn vrouwen die keer op keer een nieuw kind nemen, dat mishandelen waardoor het uit huis geplaatst wordt, maar ze mogen gewoon doorfokken. Dat vind ik krom.

Eens, dat is ook krom. Daar komt volgens mij nu een nieuwe wet voor.

Maar ik dacht ook gelezen te hebben dat jij zei dat vrouwen na 3 kinderen verplicht een abortus moeten ondergaan bij nieuwe zwangerschap en een sterilisatie, dat gehandicapte kinderen verplicht geaborteerd zouden moeten worden.

Niet in dit topic overigens, maar wel recent dus misschien wil je daar je lichtje over laten schijnen?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 08:39

elnienjo schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ik ken er wel die het hebben gedaan, maar ik durf mij niet uit spreken over exacte cijfers.

Voor mij is verkrachting echt totaal iets anders. Die vergelijking gaat totaal niet op. Daar ben je maar met 2. Bij abortus is al een 3de leven aanwezig. Verkrachting is nooit ok, laat dat heel duidelijk zijn.

Shadow: Dan verwijder ik mij uit dit topic.

Het heeft geen bewustzijn. Ik zie het als ongewenste celdeling en als 'n parasiet als bewust kindvrije.

Serieus?

Dit is een parasiet? :

Afbeelding

We leven in een wereld die soms niet al te fijn is. Ik kan me voorstellen dat je je kindje voor die wereld wil bewaren. Maar een kind is in deze wereld zelfs al niet meer veilig in de moederschoot. Waar is het nog veilig?

Verder ben ik denk ik niet van plan om me hier verder nog te melden als prolifer want volgens mij zijn die hier niet welkom.
Laatst bijgewerkt door Amado7 op 15-11-20 08:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 08:41

Oké dag dan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 08:57

MarcoBorsato schreef:
Eens, dat is ook krom. Daar komt volgens mij nu een nieuwe wet voor.

Maar ik dacht ook gelezen te hebben dat jij zei dat vrouwen na 3 kinderen verplicht een abortus moeten ondergaan bij nieuwe zwangerschap en een sterilisatie, dat gehandicapte kinderen verplicht geaborteerd zouden moeten worden.

Niet in dit topic overigens, maar wel recent dus misschien wil je daar je lichtje over laten schijnen?

Nee, volgens mij was het in het kindvrijtopic dat ik schreef dat je na 3 stempeltjes op je abortuskaart rechtstreeks door mag voor de sterilisatie.

Als mensen hun leven financieel en qua woonruimte zodanig op de rit hebben dat ze 5 kinderen op waardige manier kunnen grootbrengen, dan heb ik daar niets op tegen (alhoewel ik er zelf van gruwel). Het zijn alleen vaak type bijstandmoeder op 3 hoog achter (gecharcheerd) die oeverloos door blijven gaan met kindertjes maken. Heb altijd medelijden met die jong in steenrijk/straatarm.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:02

Amado7 schreef:
Serieus?

Dit is een parasiet? :

[ [url=m/IzRgwc.jpg]Afbeelding[/url] ]

We leven in een wereld die soms niet al te fijn is. Ik kan me voorstellen dat je je kindje voor die wereld wil bewaren. Maar een kind is in deze wereld zelfs al niet meer veilig in de moederschoot. Waar is het nog veilig?

Verder ben ik denk ik niet van plan om me hier verder nog te melden als prolifer want volgens mij zijn die hier niet welkom.

En een ongewenst kind is wel veilig in het gezin waar het geboren wordt? En een moeder die in een onveilige situatie verkeerd omdat ze geen abortus mag ondergaan is minder waard?

Pro lifers lijken me prima welkom in dit topic maar ik snap dat het nogal heftig is omdat jullie in de minderheid zijn en de discussie dan zo hard een kant gaat.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:03

Amado7 schreef:
Serieus?

Dit is een parasiet? :

Ja voor mij is dat inderdaad een parasiet. Je kunt wel lekker gaan guilt trippen met een foto maar dat helpt bij mij niet.

pro lifersprobaarders vergeten voor mijn gevoel dat een zwangerschap afbreken het beste voor het kindje zou zijn. Ik ken er helaas meerdere die der uitgescheten zijn omdat het hoort en daarna jaren lang mishandeld zijn door hun ouders. Maarja abortus hoort niet volgens de probaarders. Zo veel leed had voorkomen kunnen worden met een optie voor abortus.

Als ikzelf zwanger word gaat die er ook gelijk uit. Ik heb een genetische aandoening die mij het dagelijks leven zuur maakt wat alleen maar erger word. En als moeder moet je eenmaal het best voor je kindje doen. In mijn geval dus niet laten komen.

Hetzelfde vind ik dat iemand dat zelf mag beslissen wanneer die mentaal of financieel niet op de juiste plaats is. Ten alle tijden mag van mij de vrouw kiezen of ze er aan toe is om moeder te worden.

Voor de manen: Als mevrouw een kindje wil maar meneer niet. Dan vind ik het niet normaal dat hij mee moet opdraaien voor de kosten en zich verplicht moet mengen in het leven van dat kind. Ook voor een man telt een ongeluk zit in een klein hoekje. Of betreffende vrouw liegt gewoon ronduit over de anticonceptie middelen. Maar een man mag nooit de vrouw dwingen om een zwangerschap uit te zitten. Het is en blijft haar lichaam.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:08

Amado7 schreef:
Serieus?

Dit is een parasiet? :

Ja, het is een parasiet.
Citaat:
Parasiet: organisme dat in of op een organisme van een andere soort leeft en zich in stand houdt ten koste van dat andere organisme. De soort die nadeel ondervindt is de gastheer.

Met 24 weken geboren, zoals op jouw foto, sterft 60% ongeacht medische zorg, van de overlevers blijkt 40% mentale of fysieke stoornissen te hebben die veroorzaakt zijn door de extreme vroeggeboorte, en op 2- jarige leeftijd "nog normale" kinderen blijkt 50% van de kinderen alsnog een leer- of gedragsstoornis te krijgen. Dat komt dus neer op dat slechts 12% van de 24-weken-geboortes gezonde kinderen geeft die een goede kans hebben op een fijne toekomst. En dat zijn kindjes die gewenst zijn en waar gemiddeld 250.000 euro in wordt gepompt aan ziektekosten in de 4 maanden (tot 40 weken) tot het geen parasiet meer hoort te zijn.

Abortus is in mijn ogen de laatste fase waar pro-lifers aan moeten willen sturen. Op de wereld gezet zijn geeft nog geen leven, alleen een bewustzijn. Er zijn onwijs veel kinderen die geen leven hebben doordat ze ongewenst zijn. Vecht voor hen, in plaats van meer kinderen op aarde te willen die grotendeels ook geen leven zullen hebben. Het vechten tegen abortus in plaats van vechten voor het leven van al geboren kinderen heeft dus niets te maken met pro-life en alles met pro-birth.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:10

Amado7 schreef:
elnienjo schreef:

Het heeft geen bewustzijn. Ik zie het als ongewenste celdeling en als 'n parasiet als bewust kindvrije.

Serieus?

Dit is een parasiet? :

Voor mensen die echt geen kinderen willen kan dat zo voelen, ja.

En zo begint de groei natuurlijk niet, he. Het is niet 'plop' en er zit een volgroeid kind. De meeste abortussen worden heel vroeg in de zwangerschap uitgrvoerd, dan is er nog geen sprake van een wezen dat op een kind lijkt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:11

Marriefloor schreef:
Er zijn genoeg anticonceptie middelen en mogelijkheden waarom ik abortus niet nodig acht. Daarbij of je er aan toe bent of niet zijn moment opnames , want een jaar later kan het anders zijn. Daarbij vind ik het bijzonder hoe hier gepraat wordt over mannen die hun zaak in de broek moeten houden terwijl de vrouw, cru gezegd, ook met de benen wijd ligt. Kom op , je bent er toch zelf bij.

Geen enkele anti-conceptie werkt 100%

Vrouw van mn neef na hun 3de kind:

Afbeelding

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:18

In mijn ogen zijn pro-lifers voornamelijk pro-birth. Ik heb nog niemand gezien met echt goede plannen om het leven na de geboorte van een ongewenst kind een succes te maken.

Misschien is mijn mening wat hard, maar ik ben op de wereld gezet door twee mensen die kinderen wilden, maar er nooit aan hadden moeten beginnen. Er is wat mij betreft te weinig aandacht voor het feit dat niet iedereen zonder hulp goed voor een kind kan zorgen. Ik heb zelf nog altijd vrij pittige therapie om me te leren de leuke dingen van het leven te zien en trauma's van vroeger een plekje te geven.

En ja, ik heb zelf weleens een MA pil ingenomen en heel hard gehoopt dat 'ie zou werken omdat ik er nog niet aan toe was. Daar schaam ik me echt niet voor.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:20

Amado7 schreef:

Je bent dus tegen abortus, helemaal prima.
Maar hoe denk je dat het kind opgroeit bij een ouder die het niet wenst.
Of een moeder die 9 maanden lang doodziek is vanwege het kind in dr buik (letterlijk of figuurlijk)

Ik wil geen kind, helaas ik word toch zwanger. Nu moet ik volgens jou dus die 9 maanden uitzitten. En dan?
Ik hoef dat kind echt niet. Moet het naar mn ouders? Twee mensen die richting de 70 gaan.

Waar zie jij dat kind dan?

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 10:07

Ik heb niet alle pagina’s gelezen maar dit is wel een interessant artikel over hoe het gaat in de abortusklinieken https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/ ... t~v396222/
Daarin staat ook beschreven welke vrouwen dus meerdere abortussen ondergaan.
Ik ben helemaal prochoice en ik vind wel dat mensen die dat niet vinden lekker met zichzelf moeten bemoeien.