Prrrr schreef:Tineke: Waarom geldt dat alleen voor de ontvanger van het bericht, en niet voor de zender? Als iemand je erop wijst dat het woord volk in eerste instantie op een gemeenschappelijke afkomst duidt, en dat dat in een discussie juist over het maken van onderscheid heel verkeerd begrepen kan worden - extra lastig omdat het op een internetforum gebruikt wordt - waarom moet dan de ontvanger van de boodschap maar snappen dat het anders bedoeld is? Waarom doet de zender van de boodschap dan niet een kleine aanpassing?
Mindim: ik heb het niet over de Marokkaanse bevolking. Ik zeg alleen dat je juist met het woord 'volk' verwijst naar afkomst. Dat woord komt bij jou vandaan. Kijk je bij de betekenis van dat woord, dan hoort daar iets anders bij dan jij kennelijk bedoelt. Daar heb ik het over.
Gunst, heb nu al een aantal malen uitgelegd wat ik bedoel. Hoe vaak wil je het horen.
Serieus,mensem zoals jij, die op elke slak zout leggen, zijn juist een groot deel van het probleem.
Ik bedoel met 'dat volk' , criminelen, ongeacht ras of geloof. Jij maakt er racisme van. Dan kan je werkelijk idd alles op racisme gooien. Nou dat helpt werkelijk...