democratie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:09

wilmatj schreef:
verootjoo schreef:
Hee, Wilma als ik jou was zou ik gaan solliciteren daar en zelf lekker beleid maken om NL deze crisis door te loodsen :+

Echt hoor, beste stuurlui staan nog altijd aan wal :')

En als je je afvraagt of wetenschappers betrouwbaar zijn ben ik wel snel uitgediscussieerd... dan heb je gewoon geen flauw idee waar je over praat.

Als er 1 schaap over de dam is, zijn er altijd domme schapen die zonder kijken volgen.
Jij zou daar 1 van zijn.

:')

Je komt wel lekker uit de hoek he? regering is waardeloos, wetenschappers kun je niet vertrouwen, waar baseer jij je mening dan op?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 11:59

Jammer dat elkaar te oordelen een gewone discussie in de weg staat. Je kan toch gewoon voor jezelf zeggen hoe je deze restricties ervaart. Vind je ze passen bij de omstandigheden of vind je ze overtrokken. Beide antwoorden zijn goed. Ieder ervaart het op zijn manier. Is het zo moeilijk om elkaars mening te respecteren.

Gini

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:09

Maar dit is een heel andere vraag dan je openingspost. Voor jezelf zeggen hoe je de restricties ervaart is iets heel anders dan het hebben over of de maatregelen de democratie ten gronde richten.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 12:17

Het is gewoon hoe ik het voel. Dan kun je dus zeggen, nou ik vind het gezien de situatie geheel gepast wat er nu gebeurd of..... Daarvoor hoef je elkaar toch niet aan te vallen.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:45

Wat vinden jullie van het volgende? Bij mijn sportschool staat sinds deze week e.a buiten op de parkeerplaats zodat iedereen alsnog kan trainen. Ook worden er groepslessen op verschillende locaties buiten gegeven met max 10 personen en ook onderlinge afstand. In plaats van dat Handhaving af en toe eventjes zelf komt controleren, laat de gemeente drones vliegen boven de groepslessen en het terrein van de sportschool. Ik vind dit persoonlijk veel te ver gaan.. Slaan we niet nu ontzettend door?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 21:59

We zijn allang doorgeslagen. Maar in de angst van die vreselijke virus wordt alles afgepakt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:55

Navragen bij de politie...!

Gesteld dat de drone van de gemeente is: dan hoort de politie dit te weten.
Gesteld dat de drone niet van de gemeente is: aanklacht indienen.

(Op 3 oktober zingt men in Leiden :
"Maar toont uzelf een vrouw van moed, in het houden van uw wetten" - "laat niet roven uit uw hand uw privileges (= rechten) toch".)
(Het schone lied heet: 'O Nederland let op uw zaak'.)

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:11

Ze weten niet precies of de drones van de gemeente of politie zijn. Ook al mochten ze in het bezit zijn van de politie, dan vind ik dit alsnog buiten proportioneel. Dan vraag ik mij toch echt af waar we mee bezig zijn. 8)7

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:15

Want ze mogen wel controleren, maar niet met drones?

Persoonlijk vind ik dat als een sportschoolhouder op een goede en veilige manier buitensporten realiseert en dat doet zonder dat de gemeenschap daar last van heeft, dat ze dat vooral moeten doen. Ik vind het ook prima dat de overheid controleert of zo'n bedrijf zich aan de regels houdt en of ze dat nou doen door handhaving langs te sturen of door middel van een drone vind ik dan weer minder interessant.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:23

Ik vind dat wel interessant. Een drone filmt. Slaat op. Alles is altijd terug te kijken. Wanneer iemand van handhaving langskomt is dat niet het geval.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:26

_San87_ schreef:
Ik vind dat wel interessant. Een drone filmt. Slaat op. Alles is altijd terug te kijken. Wanneer iemand van handhaving langskomt is dat niet het geval.

Dat bedoel ik dus. Daarnaast weet niemand wat er met dat beeldmateriaal gebeurt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:35

Dat is natuurlijk wel een punt. Dan zou ik als eerste bij de gemeente gaan navragen hoe ze de privacy vanwege die beelden geregeld hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:39

Even authotiteit persoonsgegevens inschakelen bij een onbevredigend antwoord :7.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:50

FlameHorse schreef:
Ze weten niet precies of de drones van de gemeente of politie zijn.

.... 'ze' is sportschool?

Degenen waar je wezen moet zijn de politie en de gemeente.
Mag dit, en zo ja hoezo is hier goedkeuring voor afgegeven?

Met zo'n antwoord kun je iets.
(Dan 'let je op je zaak, toon je je een vrouw van moed in het houden van de wetten en laat je je je vrijheid niet 'in den hoek zetten'.)

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 09:11

Janneke2 schreef:
FlameHorse schreef:
Ze weten niet precies of de drones van de gemeente of politie zijn.

.... 'ze' is sportschool?

Degenen waar je wezen moet zijn de politie en de gemeente.
Mag dit, en zo ja hoezo is hier goedkeuring voor afgegeven?

Met zo'n antwoord kun je iets.
(Dan 'let je op je zaak, toon je je een vrouw van moed in het houden van de wetten en laat je je je vrijheid niet 'in den hoek zetten'.)

Ik bedoelde de sportschool inderdaad, beetje onduidelijk verwoord vanaf mijn kant.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 12:50

Maar vinden jullie het werkelijk legitiem dat je gecontroleerd wordt. Privacy heeft geen waarde meer? Ze kunnen je al volgen op de snelweg en waarschijnlijk ook al in huis. Het is de afgelopen jaren vanzelf gegaan. Facebook heeft een spychecker op je account is dat normaal en legt vast waar je nog meer op surft buiten facebook., Nu.nl controleert in Nederland facebook of daar geen filmpjes verschijnen over klimaatontkenning en antivaccinaties. Jullie vinden het allemaal geen probleem vanwege een virus die in 2003 al werd aangekondigt inclusief genezingsmiddel?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:09

Kom maar door dan, met dat geneesmiddel.

Maar even serieus, dat is natuurlijk onzin, dat dat allemaal door corona komt. Dat gebeurde allang voor covid19 in de wereld uitbrak.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 13:11

Natuurlijk het gebeurde allang. Dat geneesmiddel is dat malariamiddel met zink. Alleen daar heerst geen patent op en kan farmacie dus niet op verdienen. Gelukkig zijn er meerdere artsen die bevestigen dat het geneest, maar ze kunnen er moeilijk aankomen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:15

Iets met 'mensen zijn geen proefdieren'?

Citaat:
In Medisch Contact: 'Hebben COVID-19-patiënten iets aan chloroquine en hydroxychloroquine?'

Laatste update: donderdag 14 mei 2020:

In een artikel in Medisch Contact waarschuwen vier collega’s voor de risico’s van het gebruik van chloroquine en hydroxychloroquine bij coronapatiënten. De werkzaamheid van deze medicijnen voor de behandeling van COVID-19 is niet bewezen. Daarbij kunnen deze medicijnen ernstige bijwerkingen geven. Dat we de veiligheid van deze middelen kennen bij de behandeling van malaria of auto-immuunziekten, wil niet zeggen dat ze ook veilig kunnen worden gebruikt bij coronapatiënten. Het advies aan artsen is daarom chloroquine en hydroxychloroquine alleen te gebruiken als onderdeel van een klinische studie en enkel in het ziekenhuis .

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 13:26

oke snap nu je argument. Ik heb iets anders maar ga dat niet plaatsen. Dan krijg je zo n heen en weer gedoe van linkjes. Maar ik snap het nu wel waarom je het niet geloofd.
Vind het op zich wel interessant dat een middel veilig is maar niet veilig genoeg dus.

Medisch contact is dat een blad of krant voor medici?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 14:37

Dinopino schreef:
Natuurlijk het gebeurde allang. Dat geneesmiddel is dat malariamiddel met zink. Alleen daar heerst geen patent op en kan farmacie dus niet op verdienen. Gelukkig zijn er meerdere artsen die bevestigen dat het geneest, maar ze kunnen er moeilijk aankomen.

Dus alle overheden, wereldwijd, laten hun zorgsystemen volledig overbelasten, laten hun burgers doodgaan, laten andere burgers langdurige gezondheidsschade krijgen en al die overheden laten hun economieën in elkaar klappen, enkel omdat big pharma geen patent op dat geneesmiddel hebben?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 15:12

Dat klinkt te ongeloofwaardig. Dat zou nooit iemand geloven. De lockdown is volledig terecht en de maatregelen en de controlemiddelen met app. misschien een vaccinatie en dat is allemaal goed.

Is er uberhaupt ooit een persoon die dat kan geloven. Dat is onzin. Nee dat kan niet waar zijn. Er zijn in Nederland al 62 mensen gestorven aan corona die tot de jongere behoorden. Dat is afschuwelijk. Staat op de site van de RIVM. En er sterven mensen dagelijks aan diabetes kanker enzv. En ook aan de griep. Dus nee het is allemaal heel logisch. Daar zal nooit een weldenkend mens over twijfelen. Een persoon die alles opzuigt wat de media de tv de kranten zeggen. De onafhankelijke media zou dit nooit bevorderen.
nee ik ben niet gek ik zou dit nooit geloven en bij ook blij dat eindelijk wat wordt ondernomen tegen het contant betalen. Is me al jaren een doorn in het oog al die bacterien op het geld. Ik eet liever een appel uit een winkel dan dat ik met geld betaal die de halve wereldbevolking heeft aangeraakt.

Maar oke dat was het onderwerp niet. Onderwerp is democratie, je vrijheidsrechten laten afpakken. Ik snap ook die mensen niet die demonstreren die veroorzaken straks weer een tweede golf. Verschrikkelijk.
Maar wacht effe demonstreren is een recht. Dus ik mag demonstreren. Anderhalve meter afstand en mondkapje op ga ik denk ik maar in Duitsland demonstreren:-)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:26

Dinopino: demonstreren is je recht, dus als je denkt dat het zinvol is, dan kan dat. Maar het is me niet duidelijk wat je nu probeert te zeggen of wat je zou willen bereiken. Het klinkt erg onsamenhangend. Soms kan het ook helpen om wat afstand te nemen en eerst goed voor jezelf te zorgen, en dan pas actie te ondernemen. Dat geeft namelijk ook meer kans om echt iets te bereiken.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 16:12

Dat bovenste is ironisch bedoeld. En om een of andere manier gaat iedereen gewoon mee in allerlei maatregelen die toch echt de democratie aantasten. Omdat het niet geloofwaardig is dat een regering bewust zijn economie kapot laat gaan.

Wat nou als het juist wel de bedoeling is om de economie kapot te maken? Wie profiteren hiervan? Wie worden rijker? Follow the money.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:47

Dinopino schreef:
Wat nou als het juist wel de bedoeling is om de economie kapot te maken? Wie profiteren hiervan? Wie worden rijker? Follow the money.

Wie profiteren daarvan dan?
Zeker niet de rijken, hun geld (vaak belegt in bedrijven/vastgoed/aandelen) zien de bui al hangen.
Die gaan er juist niet rijker van worden als de economie instort.