Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amy223 schreef:En nogmaals, ik ga er verder niet meer op in: ik heb genoeg redenen waarom ik FvD stem. Ik vraag ook niet aan jullie waarom je op GL stemt, Pvdd of SP. Want dat kan ik totaal niet begrijpen.
Amy223 schreef:Ja dat is heel erg lastig.
Media is niet objectief, heb jij de media ooit al eens zien schrijven dat Trump goed is? Of werd hij vanaf begin af aan al zwart gemaakt?
En toch heeft ie gewonnen in Amerika...
Op nu.nl mag je niet eens zeggen dat je niet gelooft in de klimaatverandering, want dan wordt je reactie gelijk verwijderd. Probeer eens! Hoezo vrijheid van meningsuiting?
Amy223 schreef:En nogmaals, ik ga er verder niet meer op in: ik heb genoeg redenen waarom ik FvD stem. Ik vraag ook niet aan jullie waarom je op GL stemt, Pvdd of SP. Want dat kan ik totaal niet begrijpen.
enzino schreef:Ninx schreef:Ik kan uitleggen waarom ik stem wat ik stem, en dat is maar goed ook.... mensen die dat niet kunnen verwoorden zouden niet moeten mogen stemmen.
Gelukkig weegt de grondwet net ietsjes sterker dan jouw persoonlijke mening.
Best eng zulke uitspraken, als je er even over nadenkt.
enzino schreef:Uhm... het is een flinke verworvenheid en het zo blijven behandelen is van levensbelang, en DAAROM wil jij het beperken?
Ninx schreef:Welnee, wanneer je eigenlijk echt niet weet welk vakje je aankruist en met welke reden.... dan is het de vraag wat je daar doet.
Het is een flinke verworvenheid, stemrecht, het als zodanig blijven behandelen is dus wel van levensbelang.
Amy223 schreef:Niet kunnen uitleggen of niet willen uitleggen zijn 2 dingen
Ik wil het best uitleggen hoor, maar dan moet er normaal gereageerd worden. En dat wordt er niet, want ik ben bij voorbaat al dom omdat ik FvD stem.
Amy223 schreef:[knip] We zullen het vanzelf gaan zien wie er wint![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
https://www.nu.nl/politiek/6026648/fvd- ... ezers.html
Gelukkig maar!
Brainless schreef:Maar waar willen ze het geld vandaan halen dan?
enzino schreef:Cowboy55 schreef:Beide vragen bleven onbeantwoord (meneer Baudet ging snel pleite) wat wellicht ook weer een antwoord is.
Misschien zag hij de krantenkoppen van de dag erna al aankomen:
A) Baudet geeft toe gelogen te hebben in zijn tweet, de lafaard
B) Baudet gooit tipsters onder de trein om eigen hachje te redden, de lafaard
Amy223 schreef:FvD ziet in dat de klimaatverandering een hype is. Klimaatverandering is van alle tijden. Maar gebruikt men tegenwoordig alleen om geld af te troggelen van de burgers.
Amy223 schreef:FvD staat er voor de boeren, zoals het nu is.
Amy223 schreef:Sanering NPO: weg met het subjectieve nieuws.
Amy223 schreef:Nou oké. Waarom ik FvD stem.
FvD ziet in dat de klimaatverandering een hype is. Klimaatverandering is van alle tijden. Maar gebruikt men tegenwoordig alleen om geld af te troggelen van de burgers.
Op welke manier wordt er dan geld afgetroggeld? Wat is nu exact het verdienmodel van 'matigen'? Die begrijp ik niet. Ontkennen is waar het om geld gaat slimmer, dan kun je doorgaan met het huidige verwoestende kapitalistisch systeem en het geld laten rollen ten koste van dier/ natuur/ mens. Klimaatverandering is van alle tijden, de mens is echter een ongelooflijk katalysator. Je hoeft geen raketwetenschapper te zijn om dit te begrijpen.
FvD staat er voor de boeren, zoals het nu is.
Leuk, maar hoe dan? Andere partijen, Groen Links bijv, zijn er inhoudelijk MEER voor de boeren door ze niet voor de gek te houden. Ze zijn stelselmatig genaaid door VVD maar met name CDA. FvD zegt nergens inhoudelijk hoe je kunt verduurzamen EN boeren EN zorgen dat de handel niet allemaal 'overzees' gaat.
FvD staat voor MIJN nl's cultuur. Ik vind niet dat wij ons aan hoeven te passen aan roeptoeteraars die op hun pikkie getrapt zijn.
Jouw cultuur? Die is alweer anders dan mijn cultuur. In duindorp zitten veel roeptoeteraars die op hun fikkie getrapt zijn omdat ze niet mogen fikkie stoken (en terecht), is dat dan ook niet onze cultuur of hoe zit dat precies? En is aanpassen niet ook deels geboren uit compassie, en is compassie niet gewoon een hele mooie menselijke waarde? Of ben jij pas echt intens gelukkig en vervuld wanneer je negerzoenen kauwt met een zwartgeschilderde buurman Henk die zwarte piet speelt?
EU: we zijn geen 1 Europa. In België bijvoorbeeld scheidt een koe minder fosfaat uit dan in NL. Het zijn cijfers die ieder land voor zich mag bepalen, daarom nu ook zogenaamd de stikstof problematiek, NL heeft een veeel strengere eis dan andere EU landen.
Dan ga je in België wonen. Dat heeft echter ook wel wat nadelen. Punt is dat het goed is de uitstoot te beperken, en Nederland doet het ronduit slecht waar het gaat om luchtkwaliteit. Maar Belgie inderdaad nog veel erger. Het aantal 'luchtvluchtelingen' groeit. Mensen met astma die hier geen lucht krijgen. De huidige regering grijpt dit aan om overzees nog meer handel te drijven en daar enkelen de vruchten van te laten plukken. Dus als je boos wilt zijn, doe dat dan vooral op de rechterkant van het spectrum.
Sanering NPO: weg met het subjectieve nieuws.
[b]Er bestaat geen objectief nieuws. En objectieve waarneming is ook al lastig. Beter jezelf zo goed mogelijk informeren. [/b]
Zorg: beter loon voor mensen werkzaam in de zorg, lager eigen risico.
Eens, maar onze kapitalistische VVD steekt dat geld liever in handel.... en dat komt een enkeling ten goede. We hebben een begrotingsoverschot, en korten op zorg, onderwijs en gezonde voeding..... wat klopt er niet in dat plaatje?
Aow na 40 jaar zwaar werk (bouwvakkers bijvoorbeeld)
Een, we werken sowieso teveel.
Sociaal vangnet, dus alleen bedoeld voor mensen die niet kunnen werken. Immigranten eerste 10 jaar sowieso geen uitkering, het is hier geen luilekkerland.
Voor onderwijs hebben ze veel goeie punten, onderwijs op maat, basisbeurs herinvoeren, meer praktijk op mbo (komt tekort aan mensen die met hun handen willen werken!) minder papierwerk voor de leraren.
Dit zijn voor mij zo de belangrijkste punten.
Valt mee he, zo gemeen ben ik helemaal niet.