Ceffyl schreef:
voor 15.- kun je 7 dagen eten? En dan eet je ook fruit? Ik kan het me haast niet voorstellen. Niet banketstaaf bedoel, maar eet je dan puur om voedingsstoffen binnen te krijgen of kun je ook nog wel eens lekker eten.
Daarnaast vind ik €85.- voor een heel gezin ook heel weinig hoor. Dat lijkt mij echt schrapen.
Ja hoor

Wij eten juist heel erg gevarieerd, met heel veel groente, fruit en peulvruchten. En net zoals magda_90 nauwelijks snoep en koekjes.
Als je een beetje slim inkoopt, dus bijvoorbeeld seizoensgroente/fruit in grotere hoeveelheden inslaan, gebruik maken van goede aanbiedingen en koken met verse ingrediënten, dan kost een maaltijd niet veel. Een zak havermout koop je voor 50 cent, een liter rijstmelk maak je voor zeg 10 cent, en een kilo zak diepvriesfruit kost bij de AH 3,99, en de bananen een euro per kilo. Voor pakweg 5 euro kun je een week lang voor twee personen gezonde fruit ontbijtjes maken met havermout.
Bij de boer kosten de B-kwaliteit appels en peren 50 cent per kilo, prima tussendoortje.
Met een 5 kg zak aardappelen, een zak macaroni, kilo rijst, 7 grote stuks groente (bv broccoli, bloemkool, spitskool, aubergine, zak tomaten etc) en een zak gedroogde bonen zit je rond de 15 euro, waar je een week van eet met twee personen. En dan heb je nog 5 tot 10 euro over voor zo nu en dan eens wat vlees(vervangers) en dingen als thee, siroop, kruiden enz.
En dan zit je pas aan 30 euro, en met normale prijzen van de AH (basic) zonder aanbiedingen.