Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:39

@rakkie, het is totaal onbekend wat de situatie is. De politie weet natuurlijk ook niet, toen ze binnen kwamen, of de mensen er vrijwillig of gedwongen zaten. Daarnaast had de jongen die de kroeg in kwam lopen een duidelijke roep om hulp, en zag hij er onverzorgd en verward uit. Reden om als agent zijnde achter je oren te krabben. Ook zal de meldkamer van de politie, als de melding is doorgezet naar de juiste centralisten, gekeken hebben hoeveel mensen er op het adres staan ingeschreven. En dat aantal bleek niet te kloppen. Ook dat is reden om als politie zijnde de zaak te onderzoeken. Want wie zijn die mensen?

Mochten er strafbare feiten gepleegd zijn, kan de kelder (mogelijk) veel informatie geven. En dan wil je er geen burgers rond hebben lopen.

Dus hoe erg mijn gevoel ook zegt: 'laat de kids er zitten, en stel ze langzaam bloot aan de echte wereld'... Ik snap de keus van de politie ontzettend!

Ibbel

Berichten: 49331
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:46

De enige (op het oog) handelsbekwame volwassene is de klusjesman/huurder van het huis. Die is gearresteerd.
De andere 'echt' volwassene is een bedlegerige man die vermoedelijk medisch hulp nodig heeft en vermoedelijk op dit moment ook niet echt handelsbekwaam te noemen.
Dan kan je 6 jongvolwassenen - waarvan verder niets bekend is qua handelsbekwaamheid, maar die dat 'op het oog' níet zijn - toch niet alleen in zo'n huis achter laten?

Dan is ze ergens anders onderbrengen de minst kwade keuze.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:51

Ibbel schreef:
De enige (op het oog) handelsbekwame volwassene is de klusjesman/huurder van het huis. Die is gearresteerd.
De andere 'echt' volwassene is een bedlegerige man die vermoedelijk medisch hulp nodig heeft en vermoedelijk op dit moment ook niet echt handelsbekwaam te noemen.
Dan kan je 6 jongvolwassenen - waarvan verder niets bekend is qua handelsbekwaamheid, maar die dat 'op het oog' níet zijn - toch niet alleen in zo'n huis achter laten?

Dan is ze ergens anders onderbrengen de minst kwade keuze.

Ik begrijp uit de berichten dat ze toch begeleid worden nu?
Ze zijn vast niet zomaar in een centrumparc gedumpt met een zoek het maar uit.
Er was een hulpvraag en als ze daar zo vrijwillig verbleven,waarom dan verstopt achter een kast?
Ben echt wel benieuwd hoe de zaak hier echt ineen zit.

Ibbel

Berichten: 49331
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:53

Als je ze ergens dumpt zonder er naar om te kijken kan je ze ook laten zitten. Daar zal echt wel een batterij artsen en psychologen op losgelaten zijn.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:25

Die jongen zijn fb en instagram zijn echt heel heel vaag. Foto’s van die barman? Foto’s onderweg naar dat café, van het naam plaatje van het dorp?

Ik vind het heel vaag zo..

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:30

Maar een batterij artsen er op loslaten, kan ook als ze in hun eigen situatie zijn.
Een vakantiepark, midden in de schoolvakanties, bij mensen die geen contact zijn gewend...
Ja, daar krijg je een reeel beeld :+

Ik ben voor opvang/zorg hoor, maar de manier waarop :o

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:32

Bubblewrap schreef:
@rakkie, het is totaal onbekend wat de situatie is. De politie weet natuurlijk ook niet, toen ze binnen kwamen, of de mensen er vrijwillig of gedwongen zaten. Daarnaast had de jongen die de kroeg in kwam lopen een duidelijke roep om hulp, en zag hij er onverzorgd en verward uit. Reden om als agent zijnde achter je oren te krabben. Ook zal de meldkamer van de politie, als de melding is doorgezet naar de juiste centralisten, gekeken hebben hoeveel mensen er op het adres staan ingeschreven. En dat aantal bleek niet te kloppen. Ook dat is reden om als politie zijnde de zaak te onderzoeken. Want wie zijn die mensen?

Mochten er strafbare feiten gepleegd zijn, kan de kelder (mogelijk) veel informatie geven. En dan wil je er geen burgers rond hebben lopen.

Dus hoe erg mijn gevoel ook zegt: 'laat de kids er zitten, en stel ze langzaam bloot aan de echte wereld'... Ik snap de keus van de politie ontzettend!


Ok, daar kan ik in meegaan....

Ibbel

Berichten: 49331
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:35

Rakkie123 schreef:
Maar een batterij artsen er op loslaten, kan ook als ze in hun eigen situatie zijn.


Niet als daar niet aan basisbehoeftes voldaan kan worden: sanitair, verlichting, whatever.

Er zal wel íets ontbroken hebben daar waardoor hulp ter plekke niet mogelijk was.

En het kan natuurlijk prima dat ze níet tussen de vakantievierders zitten. Ik zou me zo maar kunnen voorstellen dat er "recreatiewoningen" beschikbaar zijn voor noodopvang die níet in reguliere parken staan.

JoT

Berichten: 4019
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:41

Hoe meer ik erover lees, hoe minder ik ervan snap. Die oudste jongen heeft dus gewoon een Facebook en een Instagram account en gebruikt die ook. Het lijkt wel een soort promo voor een film, zo bizar is het. Ik krijg er een beetje een Blair Witch gevoel bij. Hoe overtuigend en overheersend moet de vader zijn geweest om zes kids te overtuigen van zijn gelijk. Beetje creepy allemaal.

ellepel

Berichten: 47563
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:45

De vader bleek enkele jaren geleden een herseninfarct te hebben gehad en lag in bed.


ik vraag me af in hoeverre die vader dat nog kon.

ben heel benieuwd hoe het verdere nieuws er over gaat...wat een verhaal zeg

Ibbel

Berichten: 49331
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:46

Je vraagt je ook af hoe die diagnose herseninfarct gesteld is...

miccamaaike

Berichten: 8693
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:47

De situatie wordt wel echt steeds vreemder idd.

Rakkie, bijzondere zienswijzen heb jij. Er is ongetwijfeld goed nagedacht over waar naartoe te gaan met deze mensen. Dat ze daar niet konden blijven lijkt me niet zo vreemd. Het is toch een compleet ongezonde situatie waar ze zich in verkeerden. Er is een heel team aan politie en zorg mee bezig, die zijn er voor opgeleid om zulke keuzes te maken. Zolang er niets bekend is vind ik het gek om daar over de oordelen.

ellepel

Berichten: 47563
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:47

ibbel
haha, nog meer vragen!

:D

tyleysmiley

Berichten: 1899
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:50

Over dat Facebook en Instagram account :daar lees je 'overal' over dat het niet perse van de zoon hoeft te zijn, maar dat ze andere mensen ervan verdenken die accounts geopend te hebben

Ibbel

Berichten: 49331
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:00

tyleysmiley schreef:
Over dat Facebook en Instagram account :daar lees je 'overal' over dat het niet perse van de zoon hoeft te zijn, maar dat ze andere mensen ervan verdenken die accounts geopend te hebben


Dat moet toch in 1 seconde te achterhalen zijn? Als ze echt zijn moeten er toch posts/foto's van maanden of jaren geleden op staan?

harriehoef

Berichten: 709
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:07

tyleysmiley schreef:
Over dat Facebook en Instagram account :daar lees je 'overal' over dat het niet perse van de zoon hoeft te zijn, maar dat ze andere mensen ervan verdenken die accounts geopend te hebben


Hoe komen de foto’s van deze jongen dan op het account op duidelijk verschillende locaties? Die moeten bewust gemaakt zijn. Hoe kan dat zomaar door iemand anders zijn gemaakt? Een oprechte vraag hoor.

Het zou mij niks verbazen als dit verhaal in wekelijkheid heel anders zal zijn dan nu wordt gespeculeerd in de media.

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:24

Ik heb al eens gegoogled maar kan de pagina niet vinden helaas.. Maar ik ben wel erg benieuwd!
Als hij echt op social media kon dan zaten ze daar toch niet helemaal tegen hun wil opgesloten lijkt me.
Het verhaal wordt steeds vreemder!

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:25

Vind de accounts wel anders uit zien dan "normaal" iemand van 25.
Is denk ik wel van hem.

kimmie1

Berichten: 2349
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:32

Iemand een link van de paginas (insta/Facebook)?

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:35

Vooralsnog blijven het allemaal speculaties. Ik vind die accounts er wat knullig uitzien, vooral het Insta-account. Alsof iemand zijn eerste stappen op het wereldwijde web zet. En misschien is dat wel zo. Volgens zijn FB-account zou hij werken voor (bedrijven van) die Josef. Misschien had deze jongen wel een enorme drang naar vrijheid en heeft Josef hem geholpen de eerste stappen te zetten (buiten het blikveld van de vader)? Het onderhouden van FB-pagina's en een webwinkel is natuurlijk ook iets wat je makkelijk vanuit huis kunt doen, daar hoef je het terrein niet voor af. Nogmaals, nog steeds allemaal speculaties hoor.

Wel ontzettend sneu om te zien hoe mensen nu losgaan op zijn FB-pagina. :\

San_Adios
Berichten: 106
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:35

8nnemiek schreef:
Ik heb al eens gegoogled maar kan de pagina niet vinden helaas.. Maar ik ben wel erg benieuwd!
Als hij echt op social media kon dan zaten ze daar toch niet helemaal tegen hun wil opgesloten lijkt me.
Het verhaal wordt steeds vreemder!


https://www.geenstijl.nl/5150059/roundupperwold/

Op deze pagina staan linkjes naar zijn social media profielen.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:51


xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:36

nou dat fb account lijkt me niet nep.
Als grappenmakers allerlei sm accounts hadden aangemaakt, dan zouden die allemaal nog maar net 3 dagen bestaan.
De andere accounts niet bekeken, maar die fb pagina bestaat toch in elk geval sinds sept: het verhuisbericht van 2010 bvb is in sept 2019 geplaatst.
Dan zouden grappenmakers in sept al hebben geweten dat deze gozer halverwege oktober de kroeg in zou lopen?
Lijkt me dus wel door hem aangemaakt.......maar krijg wel het idee dat het 1 grote hoax is; heel veel dingen op zn fb lijken jaren geleden gepost, maar zijn van sept dit jaar: alsof hij in september het voorbereidende werk gedaan heeft dmv een schimmige fb pagina waar hij 9 jaar op afwezig zou zijn geweest om in oktober naar buiten te komen met een sensationeel verhaal.
Op de foto's waar hij zelf op staat zie ik ook geen onverzorgde jongen die een verwarde indruk maakt,maar gewoon een gozer die duidelijk in het meer alternatieve of linkse wereldje zit.


Dus tja; op zich wel nep, maar niet nep door grappenmakers, maar door hem zelf..........maar wat wel het gevoel van een grote hoax voedt

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:43

Een hoax? Ja tuurlijk, de politie gaat zomaar het verblijf van een grappenmaker ontruimen en de bewoners ergens anders onderbrengen :') Daar is echt wel meer aan de hand.

Hij zou sinds juni van dit jaar voor dat bedrijf van Josef werken. Volgens KvK-gegevens is het betreffende bedrijf ook in juni opgericht. Stap voor stap naar de wereld buiten de hekken, eerst via internet en sinds afgelopen week ook buiten het terrein (en papa mocht er niet van weten). Ik ga ervan uit dat dit allemaal grondig onderzocht wordt en dat politie en andere instanties niet over één nacht ijs gaan. We lezen het vanzelf wel.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:54

er komt vast over een paar jaar een boek van uit en nog wat later een film :+