Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 12:44

Film the lobster gezien iemand?

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:44

Karin schreef:
DezeNaam schreef:
Ik vraag me ook af hoe Baudet dan tegenover homoseksualiteit staat. Veel LGBT mensen die ik ken willen geen kinderen, of adopteren kinderen. Pleit hij dan ook voor het afschaffen van adoptie want ja... Dat komt ook vaak van het buitenland hé.. Niet goed om onze 'inheemse' bevolking in stand te houden.

Het homohuwelijk krijgt er vast ook nog wel een keer flink van langs. Binnen een homohuwelijk kun je vrouwen tenslotte niet inzetten als boreale broedmachine.

Nuja ik zie het al voor me. In China de eenkindpolitiek en in NL binnenkort verplicht minimum drie kinderen per vrouw krijgen... :+

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:44

Djilna schreef:
Je zou alleenstaande vrouwen natuurlijk kunnen inzetten als draagmoeder/broedmachine en dan via KI :P

The Handmaid's Tale... Ik moet die serie toch eens gaan zien. :D

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:45

Ja ik Karuna. Dat is ook een idee ja.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 12:46

Wat dan als een vrouw geen kinderen mag of kan krijgen? Man moet verplicht exemplaar er naast gaan houden voor de broed?

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:46

Karin schreef:
Djilna schreef:
Je zou alleenstaande vrouwen natuurlijk kunnen inzetten als draagmoeder/broedmachine en dan via KI :P

The Handmaid's Tale... Ik moet die serie toch eens gaan zien. :D


Ik zie dat boek zo vaak langskomen, toch ook maar eens op Goodreads toevoegen voor de tbr lijst..
Oh wacht, een serie van? Op de kijklijst dan :+

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:54

Karin schreef:
Djilna schreef:
Je zou alleenstaande vrouwen natuurlijk kunnen inzetten als draagmoeder/broedmachine en dan via KI :P

The Handmaid's Tale... Ik moet die serie toch eens gaan zien. :D

Ja hier inmiddels ook die planning :')


Anjali: Prima, het is geen verrassing.

Ik denk dat de zelfstandige kinderloze vrouw door baudet wordt uitgeroeid. Als het aan hem ligt. Waarom zijn mannen eigenlijk zo? Dat superieure gedoe... Het is niet zo dat zij kinderen kunnen baren en zij zo voor de voortplanting kunnen zorgen. Of wil hij ook de baarmoeder in eigen lijf hebben?

(Mag wel, hoewel ik mij afvraag of hij het maandelijkse bloeden overleefd)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:55

Je kunt het in het belachelijke trekken, met vergelijkingen met 'broedmachines' en 'op marktplaats zetten', maar het haalt het punt dat, wanneer we niet kunnen zorgen dat ze ergens anders veel minder kinderen produceren en er zelf niet wat meer gaan maken, dat we dan langzaam maar zeker getalsmatig steeds minder te vertellen krijgen, niet echt onderuit.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 12:55

Angst misschien wel? Zichzelf beter en belangrijker voelen met macht hebben omdat ze zelf misschien niet zoveel betekenen?

Oomens zou dat erg zijn? Waarom is het zo belangrijk om de machtigste te zijn als ras, soort? Zolang er goed rekening gehouden wordt met mensenrechten, vrijheid, vrije keuze, vrouwenrechten enz. Zal het mij worst wezen of "wij" de machtigste zijn of niet.

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:58

Maar dit is toch precies wat hij wil bereiken met zo'n essay? Hij weet dat dit veel stof doet oplaaien, hij weet dat zijn hoofd nu weer overal verschijnt en hij weet dat alle aandacht (negatief of niet) aandacht is. Er zijn genoeg mensen die stemmen op degene die het hardste roept en het meest in beeld is. Nu Wilders bijvoorbeeld weer minder spannend is, kan Baudet die spotlight stelen en hij krijgt hem ook want dat bewijzen deze 9 pagina's aan echochamber op Bokt in een dag alleen al.

Ik zeg niet dat we het er niet over moeten hebben, want het is echt totaal niet meer van deze tijd wat voor onderdrukkende uitspraken hij allemaal weer fabriceert, maar ik denk dat we ons ook goed moeten realiseren dat dit het gewenste effect is.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:59

Uhm oomens. Als ik kinderen zou nemen doe ik dat voor mezelf. Niet om ons Nederlandse volk in stand te houden :+

IMANDRA

Berichten: 9850
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:00

anjali schreef:
Ik durf het haast niet te zeggen want dan krijg ik weer heel bokt over me heen. Maar ik vind dat Baudet gelijk heeft. Ik ben al lid van een andere partij,anders zou ik op hem stemmen.


Kun je uitleggen waarin je vindt dat Baudet gelijk heeft? Waarom?

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:00

oomens schreef:
Je kunt het in het belachelijke trekken, met vergelijkingen met 'broedmachines' en 'op marktplaats zetten', maar het haalt het punt dat, wanneer we niet kunnen zorgen dat ze ergens anders veel minder kinderen produceren en er zelf niet wat meer gaan maken, dat we dan langzaam maar zeker getalsmatig steeds minder te vertellen krijgen, niet echt onderuit.

In de meeste gevallen is het niet het land met de meeste inwoners dat bepaald, maar het land met het meeste geld en de meeste import/export. Wij hebben als mini Europees landje juist behoorlijk wat invloed in de wereld, niet vanwege het aantal inwoners maar juist doordat we zo goed zijn op handelsgebied. Minder inwoners zou juist beter zijn voor onze economie, en dus ook voor onze positie op de wereldmarkt.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:00

Mee eens hoor. Eigenlijk is het zonde van de tijd en energie om zo'n man een podium te geven.

Of zoals ik iemand ergens op het wereldwijde web zag reageren: 'Kunnen we die man niet met een zak snoep ergens in een kamertje zetten als hij weer eens zit te reutelen? Dat doe ik met mijn kinderen ook weleens, anders krijg ik niets gedaan in het huishouden.' :))

IMANDRA

Berichten: 9850
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:00

Djilna schreef:
Uhm oomens. Als ik kinderen zou nemen doe ik dat voor mezelf. Niet om ons Nederlandse volk in stand te houden :+


Haha en als de staat dat wil mogen ze toch heel riant zijn met hun vergoedingen als je als broedmachine thuis moet gaan zitten :))

Cowboy55
Berichten: 8576
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:01

oomens schreef:
Je kunt het in het belachelijke trekken, met vergelijkingen met 'broedmachines' en 'op marktplaats zetten', maar het haalt het punt dat, wanneer we niet kunnen zorgen dat ze ergens anders veel minder kinderen produceren en er zelf niet wat meer gaan maken, dat we dan langzaam maar zeker getalsmatig steeds minder te vertellen krijgen, niet echt onderuit.


Minder te vertellen in vergelijking met wie of wat? En hoe gaat een getal het verschil maken?
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 21-05-19 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:01

Tja, we moeten met z'n allen minder kinderen produceren, we zijn met echt veel te veel.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:04

karuna schreef:
Oomens zou dat erg zijn? Waarom is het zo belangrijk om de machtigste te zijn als ras, soort? Zolang er goed rekening gehouden wordt met mensenrechten, vrijheid, vrije keuze, vrouwenrechten enz. Zal het mij worst wezen of "wij" de machtigste zijn of niet.

Zolang die ander die dan de machtigste is, het beste met ons voor heeft, is dat niet echt een ramp. Probleem is echter dat er nog vrijwel nooit een machtige partij niet vooral aan zijn eigen belang heeft gedacht.
Ik denk niet dat we er zonder meer vanuit kunnen gaan dat als de macht in de wereld verder van Nederland/Noordwest-Europa wegglijdt, een eventuele andere grootmacht voornamelijk met ons belang voor ogen zal beslissen. Echt niet. Integendeel, die zal eerst gebruik maken van de mogelijkheid om genoegdoening te eisen voor eeuwenlange onderdrukking/uitbuiting, en voornamelijk met de eigen agenda bezig zijn.

Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:05

oomens schreef:
Je kunt het in het belachelijke trekken, met vergelijkingen met 'broedmachines' en 'op marktplaats zetten', maar het haalt het punt dat, wanneer we niet kunnen zorgen dat ze ergens anders veel minder kinderen produceren en er zelf niet wat meer gaan maken, dat we dan langzaam maar zeker getalsmatig steeds minder te vertellen krijgen, niet echt onderuit.


Wat is er mis mee om andere bevolkingsgroepen letterlijk te assimileren in het westen? Waarom zou er geen 'mondiaal' mengras kunnen ontstaan dat noch wit, noch zwart, noch geel, noch rood is?
Hybrid vigour is bij dieren een pluspunt, en het zou homo sapiens ook wel eens sterker kunnen maken...

In het verleden zijn er ook zat Moren en moslims (kruistochten!) ingekruist in de Kaukasische mens. En nog verder geleden heeft Genghis Khan al een hoop 'geel' bloed ingebracht ook.

En waarom moeten 'wij (ik neem aan dat je blanken bedoelt)' het voor het zeggen hebben eigenlijk?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30292
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:07

oomens schreef:
Je kunt het in het belachelijke trekken, met vergelijkingen met 'broedmachines' en 'op marktplaats zetten', maar het haalt het punt dat, wanneer we niet kunnen zorgen dat ze ergens anders veel minder kinderen produceren en er zelf niet wat meer gaan maken, dat we dan langzaam maar zeker getalsmatig steeds minder te vertellen krijgen, niet echt onderuit.



Wie is "we"? Blonde blauwogige Nederlanders? Doe ik als niet-blauwogige vierdegeneratie wel arische afkomst-Nederlander mee in de berekening? En de twaalfde generatie niet-blauwogige halfbloedjes van mijn vriendin? Vriendin in kwestie is intussen wel moslim geworden, maar aan kind nummer vijf toe. Hoe zit het met mijn zeggenschap? En die van die vijf in Nederland geboren en getogen kindertjes?

Angst voor de ander is gebaseerd op onbekendheid, en dat is wat hij cultiveert. Minder dan honderd jaar geleden is Adolf Hitler op diezelfde basis groot geworden. Ik geloof dat ik dat volgens de spelregels van een goede discussie niet hardop mag zeggen, maar als mensen dat niet meer zien, dan moet die regel wat mij betreft overboord.

Een mens is een mens. Een mens is niet zijn afkomst. En met al die mensen samen moet je een maatschappij bouwen. Als politicus kan je niet zeggen dat een bevolkingsgroep op basis van geslacht of afkomst minder meetelt - je moet het met al die mensen doen.

Hebben we een demografisch probleem? Ja, we vergrijzen. Dat is de enige kleur die in die discussie meespeelt.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:08

Djilna schreef:
Uhm oomens. Als ik kinderen zou nemen doe ik dat voor mezelf. Niet om ons Nederlandse volk in stand te houden :+

Dat is dus dat individualisme waartegen hij ageert.

Cookies schreef:
Tja, we moeten met z'n allen minder kinderen produceren, we zijn met echt veel te veel.

Daar heb je helemaal gelijk in (volgens mij), maar in de ogen van Baudet zou dat dan natuurlijk wel zodanig moeten gaan dat ze er ergens anders nog veel minder maken dan hier.

Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:11

oomens schreef:
Djilna schreef:
Uhm oomens. Als ik kinderen zou nemen doe ik dat voor mezelf. Niet om ons Nederlandse volk in stand te houden :+

Dat is dus dat individualisme waartegen hij ageert.


Daarbij gaat-ie dan wel even voorbij aan het geluk van die kinderen die 'for the greater good' op de wereld zijn gezet ipv uit een persoonlijk verlangen en liefde. Walgelijk idee.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:13

Ik hoop dat ik zijn mening over euthanasie ook verkeerd gelezen heb of verkeerd intepreteer...
;euthanasie is een zelfmoord om geen mantelzorger te hoeven worden voor je ouders ....??
Pardon :( :(
Hij is echt gestoord ..

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:13

Poeh, wauw.
Dus de zeer grote kans dat ik helemaal geen kinderen ga krijgen maakt me nog egoïstischer in mijn individualisme als het gaat om ons nationale belang :')
Nou nee dank je.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:13

Alsof ‚we‘ (blond haar, blauwe ogen) sowieso kwa hoeveelheid iets voorstellen in de wereld.
Als de gehele bevolking in China tegelijk een scheet laat boven NL zijn we in 1 klap allemaal dood :+
Een blond kindje minder is potentieel een plekje voor een minderbedeeld anders gekleurd kindje +:)+
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 21-05-19 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt