Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annelien92

Berichten: 360
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Bergen Op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:49

Djilna schreef:
Annelien92 schreef:
Ik ben in veel gevallen voor, echter heb ik in mijn prive kring een situatie waarbij mijn nekharen overeind gaan staan en deze persoon in kwestie vorige week voor abortus nummer 6 is geweest. Hier ben ik tegen haar ook erg vocaal over geweest en heb dit bespreekbaar gemaakt dat er ook andere mogelijkheden zijn. Uche, anit conceptie bijvoorbeeld, dit wil ze zelf niet want ze is allergisch voor latex, wordt depressief van de pil en een spiraal lukt steeds niet. En partner vind dit prima, maar er mag geen nieuw kind bij (ze hebben er 4).

In bovenstaande situatie zou ik iemand nog steeds niet het recht ontnemen om abortus te laten plegen, ik zou echter wel heel graag zien dat er hulp komt in zo'n gezin om dit in de toekomt te kunnen voorkomen, wat nu niet gebeurd.

Wow, nooit gehoord van sterilisatie?


Staan onder bewind, bewindvoerder wil hier geen geld voor opzij zetten, tenminste, dit is wat er tegen mij gezegd wordt... Abortus zit in de Basisverzekering en wordt volledig vergoed zonder eigen risico hierover te betalen (Dit vind ik juist), sterilisatie helaas niet, alleen vergoeding tot een bepaald bedrag met een aanvullende verzekering.

Aangezien ze beide aangemeld zijn bij zorginstituut Nederland voor de verzekering komen ze dus niet in aanmerking voor een aanvullende verzekering.

Esplendido
Berichten: 3144
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:52

Ik vind het erg verdrietig dat er nu in verschillende staten in de VS zulke wetten zijn die abortus verbieden. En met het conservatieve hooggerechtshof dat er nu zit kan het zomaar zijn dat die wetten er ook nog echt door gaan komen en abortus in de hele VS verboden mag worden.

Het is ook naïef om te denken dat vrouwen nu geen abortus meer laten plegen, abortus is er altijd geweest en zal er ook altijd zijn alleen gaat het nu weer de illegaliteit in met bijbehorende risico’s.

En wat met baby’s waar ze bij de 12 of 20 weken echo ontdekken dat er sprake is van dermate ernstige afwijkingen dat leven ondraaglijk lijden wordt? Die 20 weken echo is ook de reden dat in Nederland abortus tot zo laat in de zwangerschap is toegestaan. Dat is niet voor de ‘oeps, ik wil eigenlijk geen kind’ situaties. Maar juist alleen voor de situaties dat een kindje niet levensvatbaar zal zijn of dermate ernstige afwijkingen heeft dat het ondragelijk zal lijden tijdens het (vaak korte) leven. Zo’n abortus vindt plaats door de bevalling op te wekken en een kindje op die manier geboren te laten worden. Gewoon net zoals kindjes die wel voldragen worden. Op deze wijze een zwangerschap af moeten breken is voor de ouders verschrikkelijk en zij nemen deze beslissing in het belang en uit liefde voor hun ongeboren baby. Niemand anders zou daar over mogen oordelen en al helemaal niet veroordelen.

Niemand mag een ander dwingen tot abortus maar evengoed zou niemand een ander mogen dwingen tot het uitdragen van een ongewenste zwangerschap of het krijgen van een kindje met zodanig ernstige afwijkingen dat het alleen maar zal lijden.
Niemand zou mogen oordelen om de reden waarom iemand voor of tegen abortus is, niemand zou mogen oordelen over de reden waarom een vrouw abortus pleegt, niemand zou verantwoording af moeten leggen waarom er voor een abortus is gekozen. Er zou maar een iemand de baas moeten zijn in de buik van een vrouw en dat is die vrouw zelf. Laat iedereen lekker voor zichzelf beslissen en zich niet bemoeien en veroordelend uitlaten over de keuzes van een ander.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:53

Geen seks vinden ze vast ook geen optie :+
Maar wel lastig dan ja. Maar dit werkt toch ook niet zo? 6x al. Jemig..

lizy29

Berichten: 6262
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:53

Annelien: misschien kan je haar voor haar verjaardag een doosje latex vrije condooms cadeau doen.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:54

lizy29 schreef:
Annelien: misschien kan je haar voor haar verjaardag een doosje latex vrije condooms cadeau doen.

:)* :')

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:57

Annelien92 schreef:
Staan onder bewind, bewindvoerder wil hier geen geld voor opzij zetten, tenminste, dit is wat er tegen mij gezegd wordt... Abortus zit in de Basisverzekering en wordt volledig vergoed zonder eigen risico hierover te betalen (Dit vind ik juist), sterilisatie helaas niet, alleen vergoeding tot een bepaald bedrag met een aanvullende verzekering.

Aangezien ze beide aangemeld zijn bij zorginstituut Nederland voor de verzekering komen ze dus niet in aanmerking voor een aanvullende verzekering.


Even los van de hele abortus discussie...
Zo'n bewindvoerder spoort toch niet? Die kun je vast ergens aangeven.

Ik vind dat er in Nederland wel heel dramatisch met sterilisatie wordt omgegaan, dit is erg moeilijk voor elkaar te krijgen...

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:06

Zeker na 4 kinderen zou een sterilisatie toch niet heel vreemd zijn := Bizar, dat daar niets aan gedaan wordt!

Annelien92

Berichten: 360
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Bergen Op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:13

lizy29 :') dit heb ik dus al eens gedaan, werd me niet in dank afgenomen :)

corine1981 : ik weet niet of de bewindvoerder dit echt niet doet, dit is wat zij tegen mij zeggen.

Maar door deze hele situatie zou ik wel graag zien dat er meer begeleiding komt voor dit soort gezinnen. Dat ze in ieder geval een gesprek o.i.d. krijgen waarin bepaalde dingen nog eens aangekaart worden qua anti conceptie.

Verder denk ik dat het belangrijk is dat op het op scholen e.d. ook onder de aandacht te brengen. Ik had gelukkig een moeder die mij vroeg van alles op de hoogte heeft gesteld, maar op school kreeg ik de eerste "seksuele voorlichting" pas in de 2e van de middelbare school. Terwijl er toen al een aantal klasgenoten al seksueel actief waren.

De MAP is trouwens gewoon verkrijgbaar bij drogist, voor degene die hier niet van op de hoogte zijn. Hij mag officieel alleen niet verkocht worden aan jongeren onder de 16, maar ik gaf hem gewoon mee.

Bovenstaande geldt natuurlijk niet in gevallen van verkrachting e.d.
Laatst bijgewerkt door Annelien92 op 17-05-19 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:15

lizy29 schreef:
Annelien: misschien kan je haar voor haar verjaardag een doosje latex vrije condooms cadeau doen.


_O- _O- en zwaai naar Lizy :evaw: , mens ik hou van je <3 en van die heerlijke humor van je!

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:17

Voorlichting is altijd goed, over meerdere onderwerpen.
Voorkomen is beter dan genezen toch??

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:27

Normaal is het bij een abortuskliniek toch ook zo dat ze met je in gesprek gaan over mogelijke methodes om herhaling te voorkomen... bizar dat dit dan toch kan.

Maar imo zijn dat de excessen en geen reden om vrouwen die er wel noodzaak aan hebben zorg te ontnemen.

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:29

secricible schreef:
Normaal is het bij een abortuskliniek toch ook zo dat ze met je in gesprek gaan over mogelijke methodes om herhaling te voorkomen... bizar dat dit dan toch kan.

Maar imo zijn dat de excessen en geen reden om vrouwen die er wel noodzaak aan hebben zorg te ontnemen.


Tuurlijk zijn dat excessen, maar tegenstanders grijpen die wel aan om een punt te maken.

Annelien92

Berichten: 360
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Bergen Op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:32

Eens, geen reden om voor de rest van de vrouwen die keuze te ontnemen, helemaal niet zelfs. Zoals ik in mijn eerste post ook aangaf, baas is eigen buik. Dit is helaas een situatie waardoor mensen negatief tegen vrouwen die abortus laten uitvoeren kunnen gaan kijken.

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:33

Sterilisatie is echt niet zo moeilijk hoor. Ik ben op m'n 33ste gesteriliseerd, ik heb geen kinderen en er was geen medische noodzaak. Was echt geen enkel probleem.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:37

sanne83 schreef:
blokje schreef:
Is het niet net zo ziekelijk dat in bepaalde landen of regio's het eigenlijk verplicht is dat je het ongeboren kind laat testen en als het gehandicapt is laat aborteren.
Geen land heeft dit wettelijk vast gesteld maar o.a. in Zweden worden mensen die hun down kindje wel geboren laten worden letterlijk uitgekotst door de gemeenschap waar ze wonen. Zo dwingen anderen om maar abortus te plegen in zo'n geval.


Ja, dat is ziekelijk. Dat is de hele issue, het is pro-choice, niet pro-abortus! Iedereen maakt z'n eigen keuze en daar heeft helemaal niemand iets mee te maken.

Dus als iemand z'n zwaar gehandicapte kind wil houden, dan moet diegene alle mogelijk hulp krijgen en als iemand een abortus wil krijgen, omdat diegene "gewoon" geen kinderen wil, is dat net zo ok. Het is volledig eigen keuze!

Zullen we alsjeblieft ook allemaal ophouden met het "abortus plegen" te noemen?


Een kennis van mij heeft jaartje of 19 jaar geleden ook haar zwangerschap af moeten breken met 5 maanden, omdat na de geboorte sowieso niet levensvatbaar zou zijn. En ze moesten wel naar Erasmus MC. Haar kindje werd gewoon geboren, de vrouw kreeg wee opwekkende middel toegediend via infuus.
Werd dood geboren.
Bij haar de 2de zwangerschap moest ze ook haar met 5 maanden haar zwangerschap afbreken,
zou naar de geboorte zwaar gehandicapt zijn, en rest van zijn leven als een kasplantje blijven.
Ja ik ben voor abortus.

Blacky94

Berichten: 3524
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:39

Annelien92 schreef:
lizy29 :') dit heb ik dus al eens gedaan, werd me niet in dank afgenomen :)

corine1981 : ik weet niet of de bewindvoerder dit echt niet doet, dit is wat zij tegen mij zeggen.

Maar door deze hele situatie zou ik wel graag zien dat er meer begeleiding komt voor dit soort gezinnen. Dat ze in ieder geval een gesprek o.i.d. krijgen waarin bepaalde dingen nog eens aangekaart worden qua anti conceptie.

Verder denk ik dat het belangrijk is dat op het op scholen e.d. ook onder de aandacht te brengen. Ik had gelukkig een moeder die mij vroeg van alles op de hoogte heeft gesteld, maar op school kreeg ik de eerste "seksuele voorlichting" pas in de 2e van de middelbare school. Terwijl er toen al een aantal klasgenoten al seksueel actief waren.

De MAP is trouwens gewoon verkrijgbaar bij drogist, voor degene die hier niet van op de hoogte zijn. Hij mag officieel alleen niet verkocht worden aan jongeren onder de 16, maar ik gaf hem gewoon mee.

Bovenstaande geldt natuurlijk niet in gevallen van verkrachting e.d.

Het enige nadeel van de MAP is wel dat als je al je eisprong hebt gehad, hij niks meer doet. Hij stelt namelijk alleen je eisprong uit maar doet niks tegen innesteling van een al bevruchte eicel.

Verder ben ik het met bovenstaande eens.
Ik heb ook wel eens een docent gehad (huisarts) die bij een 3e of 4e abortus een stevig gesprek met het betreffende meisje heeft gevoerd om haar daarna door te sturen naar een collega. Maarja, je kan er ook moeilijk constant naast blijven staan..

secricible schreef:
Normaal is het bij een abortuskliniek toch ook zo dat ze met je in gesprek gaan over mogelijke methodes om herhaling te voorkomen... bizar dat dit dan toch kan.

Maar imo zijn dat de excessen en geen reden om vrouwen die er wel noodzaak aan hebben zorg te ontnemen.

Zo'n 95% van de vrouwen komt met anticonceptie de kliniek uit maar van degene die recidiverend zijn gebruikt na verloop van tijd nog maar 30% anticonceptie..

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:10

Annelien92 schreef:
Staan onder bewind, bewindvoerder wil hier geen geld voor opzij zetten, tenminste, dit is wat er tegen mij gezegd wordt... Abortus zit in de Basisverzekering en wordt volledig vergoed zonder eigen risico hierover te betalen (Dit vind ik juist), sterilisatie helaas niet, alleen vergoeding tot een bepaald bedrag met een aanvullende verzekering.

Aangezien ze beide aangemeld zijn bij zorginstituut Nederland voor de verzekering komen ze dus niet in aanmerking voor een aanvullende verzekering.


Sterilisatie wordt niet vergoed? Wat raar! Dit is natuurlijk een bizar verhaal en moet uiteraard op andere manieren op te lossen zijn. De zorg is in dit opzicht zo krom opgezet. Sterilisatie voor vrouwen is ook baas in eigen buik voor mij!

De ander kant van dit verhaal is dus dat mensen die tegen abortus zijn liever zien dat deze mensen, die niet genoeg geld hebben voor een sterilisatie en al onder bewind staan, nog 6 kinderen extra hadden moeten hebben -O- :=

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:44

Afbeelding

Ik heb het topic grotendeels gelezen.

Wat mij steekt is het feit dat een wet als deze in strijd is met de Amerikaanse grondwet, bedacht is door een groep mannen (25 van 35 stemden toe) en vrouwen in een onnodig gevaar brengt.
Maar ook hoe Roe zich nu zo drastisch tegen abortus keert terwijl ze er een boegbeeld voor was
(Roe versus Wade)

Ik ben tegen een abortus vanaf 16 weken.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 17-05-19 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Berichten: 6262
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:49

PSvanLot schreef:
[ [url=m/bQ9oim.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:51

blokje schreef:
Ik ben ook fel tegenstander van abortus.
Je vermoord letterlijk een kind. Zolang het in de buik zit is dat blijkbaar prima.

Verkrachters etc moeten hard aangepakt worden.
En natuurlijk is het meer dan vreselijk dat een 11 jarige zwanger is. Vreselijk dat zo'n meisje zo iets al door moet staan.

Ik kan inkomen dat mensen in zulke erge gevallen voor abortus zijn. Voor een 11 jarige is een zwangerschap ook echt gevaarlijk.

Maar alsnog kan ik er niet voor zijn om leven in de buik van de moeder te vermoorden.

Iemand zei dat ze dacht dat er maar weinig mensen abortus doen na onveilig seks etc.
Ik ken er meerdere. In sommige landen plegen mensen zelfs abortus omdat ze geen jongen of meisje willen. Dus abortus puur om het geslacht van het kind.

Ik vind abortus juist misselijkmakend. De veiligste plek voor een baby is een moord plek geworden.

Ik weet dat ik één van de weinige ben die er zo over denkt. En veel mensen vinden dat mensen die anti abortus zijn een zieke geest hebben.
Dat is de mening van die mensen.

Ik zou juist willen zien dat Nederland strenger werdt ik bepaalde dingen. Of zoals anderen het zeggen bekrompener.


Is het niet net zo ziekelijk dat in bepaalde landen of regio's het eigenlijk verplicht is dat je het ongeboren kind laat testen en als het gehandicapt is laat aborteren.
Geen land heeft dit wettelijk vast gesteld maar o.a. in Zweden worden mensen die hun down kindje wel geboren laten worden letterlijk uitgekotst door de gemeenschap waar ze wonen. Zo dwingen anderen om maar abortus te plegen in zo'n geval.



Maar ik wil echt geen kind.
Heb er niks mee, moet er niks mee.

Voorbehoedsmiddelen gebruikt (werken niet 100%)
En ik ga niet 9 maanden creperen omdat anderen mensen vinden dat ik dat ding moet krijgen.

Moet ik dan maar meteen non worden, seks afzweren omdat ik geen kinderen wil hebben?



Ik vind dat geloof, politiek en wetenschap (dus medisch) gescheiden moeten blijven. Niemand heeft het recht mij te vertellen wat ik met mij lichaam moet doen.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Onali op 17-05-19 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Berichten: 10751
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:56

Al zou ik 100 keer verkracht worden, het kindje in mijn buik is van mij en wil ik hoe dan ook houden. Het prachtige leventje, een bijzonder wondertje, van wie die dan ooit afkomt. Het zit in mijn buik en daar mag je voor gaan zorgen, hoeveel pijnlijke herinneringen daar ook aan zitten, zo n prachtig levend wezentje kan je nooit maar dan ook nooit vermoorden in mijn buik.

vikawiek

Berichten: 1556
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:58

amado7 schreef:
Al zou ik 100 keer verkracht worden, het kindje in mijn buik is van mij en wil ik hoe dan ook houden. Het prachtige leventje, een bijzonder wondertje, van wie die dan ooit afkomt. Het zit in mijn buik en daar mag je voor gaan zorgen, hoeveel pijnlijke herinneringen daar ook aan zitten, zo n prachtig levend wezentje kan je nooit maar dan ook nooit vermoorden in mijn buik.

Maar dat is niet voor iedereen zo, en hierin mag iedereen zijn eigen keuz hebben

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:02

amado7 schreef:
Al zou ik 100 keer verkracht worden, het kindje in mijn buik is van mij en wil ik hoe dan ook houden. Het prachtige leventje, een bijzonder wondertje, van wie die dan ooit afkomt. Het zit in mijn buik en daar mag je voor gaan zorgen, hoeveel pijnlijke herinneringen daar ook aan zitten, zo n prachtig levend wezentje kan je nooit maar dan ook nooit vermoorden in mijn buik.


Maar dat is toch prima als jij die keuze maakt. Iemand anders mag toch wel een andere keuze maken?

anjali
Berichten: 15421
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:04

amado7 schreef:
Al zou ik 100 keer verkracht worden, het kindje in mijn buik is van mij en wil ik hoe dan ook houden. Het prachtige leventje, een bijzonder wondertje, van wie die dan ooit afkomt. Het zit in mijn buik en daar mag je voor gaan zorgen, hoeveel pijnlijke herinneringen daar ook aan zitten, zo n prachtig levend wezentje kan je nooit maar dan ook nooit vermoorden in mijn buik.

Jij bent een echte kindervriend. Een baby kan er niets aan doen hoe hij verwekt is.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:05

amado7 schreef:
Al zou ik 100 keer verkracht worden, het kindje in mijn buik is van mij en wil ik hoe dan ook houden. Het prachtige leventje, een bijzonder wondertje, van wie die dan ooit afkomt. Het zit in mijn buik en daar mag je voor gaan zorgen, hoeveel pijnlijke herinneringen daar ook aan zitten, zo n prachtig levend wezentje kan je nooit maar dan ook nooit vermoorden in mijn buik.

Gewoon wauw. Dit is een van de vreemdste uitspraken ooit. Als jij zoiets nooit meegemaakt hebt, dan heb je in mijn optiek geen recht van spreken. Verkrachting maakt mensen mentaal kapot. Ik denk dat jij geen idee hebt wat voor impact dat geeft. Laat staan als je gedwongen word om de rest van je leven eraan herinnerd te worden en tevens een kind op de wereld zet die eraan herrined word dat deze door verkrachting gemaakt is. 2 levens kapot