Schoten in tram Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:05

BloemBloem schreef:
Sheehan schreef:
Vriendinnen van mij zitten vast op Utrecht Centraal.

Ik heb nog nooit zoveel paniek gehad al vanochtend, het duurde zo ontzettend lang voordat we closure kregen of iedereen uit mn klas enz veilig was. Dit zat er aan te komen, maar dat het zo dichtbij gebeurd...

Dikke knuffel voor jou :(:) Zó angstig allemaal ... !

Dankjewel :* Was vanochtend echt heel eng. Mijn vader die me huilend belde, oma die me huilend belde. Vooral oma wist niet dat ik vrij was, ze was zó in paniek. Echt te zielig voor woorden. Volgensmij heb ik echt een engeltje op mijn schouder dat ik vrij was ivm de staking... Ik wil niet eens nadenken over wat er anders met mij of mijn vrienden had kunnen gebeuren.

Movement schreef:
Gaan de lessen op de scholen wel door ook al mag je er niet in of uit? Ik zou mijn concentratie er echt niet bij hebben maar het is wel een goede afleiding.

Nee. Er zijn ontzettend veel mensen in paniek aan het bellen met hun ouders, waarschijlijk houden ze iedereen vast tot minimaal 6 uur n

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:06

Lees op de site van RTV Utrecht dat het voor de veiligheid is omdat ze nieuwe incidenten niet uit kunnen sluiten. Daarom dus binnen blijven tot nader bericht.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:07

Tivoli

Chamaya_

Movement schreef:
Gaan de lessen op de scholen wel door ook al mag je er niet in of uit? Ik zou mijn concentratie er echt niet bij hebben maar het is wel een goede afleiding.

Ik weet dat op de UU wel lessen doorgingen, maar dat er niemand hoefte te komen en dat nu de UU ook dicht is, dus dat er ook niet echt een ander college meer gegeven kan worden

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:08

Chamaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:09

Tivoli schreef:
germie schreef:
Ook verkiezingsdebatten gaan niet door zo te lezen?
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/206222/V ... _cU-bBRgjU

Klopt, deze worden uitgesteld werd net gemeld op het NOS

Ze zeggen ook dat de veiligheid van Utrecht en Nederland nu prioriteit hebben en niet de verkiezingen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:09

Sheehan schreef:
Volgensmij heb ik echt een engeltje op mijn schouder dat ik vrij was ivm de staking... Ik wil niet eens nadenken over wat er anders met mij of mijn vrienden had kunnen gebeuren.

Hemelsbreed anderhalve km van jouw school zag ik op Google Maps. Als je daar met het OV naartoe gaat, dan is die tram ook de meest voor de hand liggende optie. De Trumanlaan ligt trouwens halverwege het 24 Oktoberplein en de HBA. Dat is idd wel heel dichtbij. :\

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:11

SusanH schreef:
Lees op de site van RTV Utrecht dat het voor de veiligheid is omdat ze nieuwe incidenten niet uit kunnen sluiten. Daarom dus binnen blijven tot nader bericht.

Wat ik er uit begrijp, is dat het er mee te maken heeft, omdat de dader nog voortvluchtig is.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:11

Op tv melden ze dat er in de buurt van de tichelaarlaan explosiegevaar dreigt en daar uit de buurt te blijven.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:12

Benzz schreef:
SusanH schreef:

Wat ik er uit begrijp, is dat het er mee te maken heeft, omdat de dader nog voortvluchtig is.

En explosie gevaar

Hoppit

Uit de rondgestuurde mail van UU
Gaan colleges, tentamens en promoties door?
Colleges, tentamens en promoties gaan door voor wie al in het gebouw aanwezig is. Je wordt echter geadviseerd om binnen/thuis te blijven. Mis je een college, tentamen of promotie dan kun je je beroepen op overmacht. Het is niet nodig om achteraf voor verantwoording te zorgen.

Is gewoon allemaal voorzorg, better safe dan sorry scenario volgens mij. Poli DGK draait gewoon met alles dat al in huis is.

Aight

Benzz schreef:

Wat ik er uit begrijp, is dat het er mee te maken heeft, omdat de dader nog voortvluchtig is.[/quote]
Om de politie niet in de weg te lopen + beweging te minimaliseren op straat

Kaus

Tivoli schreef:
Voor de mensen in de buurt die zich zorgen maken, de website http://www.ikbenveilig.nl is geopend

Gebruik deze website alleen NIET als je je niet veilig gaat melden of mensen zoekt die zich veilig hebben gemeld. De servers kunnen namelijk de stroom mensen die de website bezoeken niet aan.

Mand

Karin schreef:
Sheehan schreef:
Volgensmij heb ik echt een engeltje op mijn schouder dat ik vrij was ivm de staking... Ik wil niet eens nadenken over wat er anders met mij of mijn vrienden had kunnen gebeuren.

Hemelsbreed anderhalve km van jouw school zag ik op Google Maps. Als je daar met het OV naartoe gaat, dan is die tram ook de meest voor de hand liggende optie. De Trumanlaan ligt trouwens halverwege het 24 Oktoberplein en de HBA. Dat is idd wel heel dichtbij. :

Ik pak elke ochtend die tram inderdaad. Altijd een kwartier voordat ik moet beginnen. Moest vandaag om 11 uur starten, maar we hebben vrij door de staking. 100% zeker had ik met klasgenoten in die tram gezeten dan. 24 oktoberplein is 2/3 haltes voor mijn halte, Vasco da Gamalaan. De bus die ik soms pak als het hard regent rijd ook op de weg waar ze de hele tijd uitzenden, naast het gesloopte gebouw en de flat waar ze nu de hele tijd staan...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:13

Ik zit op het hoofdkantoor van de Rabobank naast centraal station. Ze houden het pand dicht. Niemand mag weg.

Verschrikkelijk voor de slachtoffers. Hopelijk hebben ze hem snel te pakken en blijkt het een incident en geen terroristische actie.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 15:14

Ik vind die vraag van de journalist naar Rutte toe ook een beetje raar. "Maakt u zich zorgen?" Natuurlijk maakt hij zich zorgen, Rutte is ook maar een mens.

Chamaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:14

Hoppit schreef:
Uit de rondgestuurde mail van UU
Gaan colleges, tentamens en promoties door?
Colleges, tentamens en promoties gaan door voor wie al in het gebouw aanwezig is. Je wordt echter geadviseerd om binnen/thuis te blijven. Mis je een college, tentamen of promotie dan kun je je beroepen op overmacht. Het is niet nodig om achteraf voor verantwoording te zorgen.

Is gewoon allemaal voorzorg, better safe dan sorry scenario volgens mij. Poli DGK draait gewoon met alles dat al in huis is.

Ik heb nog geen mail gekregen? Ben benieuwd wanneer ik hem ontvang van de UU

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:15

Movement schreef:
Ik vind die vraag van de journalist naar Rutte toe ook een beetje raar. "Maakt u zich zorgen?" Natuurlijk maakt hij zich zorgen, Rutte is ook maar een mens.

Hij had vlak daarvoor ook gezegd waar hij naar opweg was.
"Wat gaat u nu doen?"
"Nou, ik ga even op mijn gemak een broodje eten en hoor het allemaal wel, nou goed?"

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:16

Sheehan schreef:
Om half 3 uitgebreidde persconferentie!

Weet jij welke zender?

Ik ben vandaag vrij maar normaal werk ik op een tandartspraktijk in Utrecht op de Maliebaan. De praktijk is op slot en patienten zijn afgebeld. Ik heb te horen gekregen dat Utrecht op lockdown zit, tot 18:00 uur niemand in en uit..
De vluchtauto is gevonden in de straat waar ik mijn hele leven heb gewoond t/m mijn 16e.. :(
Laatst bijgewerkt door Megamutsj op 18-03-19 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:17

Jolien87

Npo1.

Chamaya_

Megamutsj schreef:
Sheehan schreef:
Om half 3 uitgebreidde persconferentie!

Weet jij welke zender?

Ik ben vandaag vrij maar normaal werk ik op een tandartspraktijk in Utrecht op de Maliebaan. De praktijk is op slot en patienten zijn afgebeld. Ik heb te horen gekregen dat Utrecht op lockdown zit, tot 18:00 uur niemand in en uit..
De vluchtauto is gevonden in de straat waar ik mijn hele leven heb gewoon t/m mijn 16e.. :(

Heftig! Komt nog dichterbij dan zeker

Ik denk gewoon op NPO 1

Chamaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:18

Hoppit schreef:
Chamaya_ schreef:
Ik heb nog geen mail gekregen? Ben benieuwd wanneer ik hem ontvang van de UU

Mss dat wij het wat eerder krijgen.
Hier staat het ook https://www.uu.nl/nieuws/uu-adviseert-b ... toberplein

Hmm, kan best ja
In ieder geval, ik was toch niet van plan te gaan vandaag...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:19

Er is een naam vrijgegeven. Een Turkese man die ze zoeken