superpony schreef:Ik ben 44 en ben van Amsterdam en Almere naar Drenthe verhuisd en daarna naar Ermelo. De verschillen binnen een klein land als Nederland zijn al echt enorm. Veel mensen die ergens zijn opgegroeid en er ook hoofdzakelijk leven, merken dat vaak zelf niet zo. Wel hoor ik bijv hier Ermeloeers zelf ook klagen over de veranderingen ten opzichte van vroeger.
Ik wil helemaal niet stijf zijn en zeggen dat het vroeger beter was, maar elke periode heeft wel zijn voor-en nadelen.
Nu mag je niks meer zeggen en zijn mensen snel op hun teentjes getrapt. Maar daar tegenover geeft de jeugd best snel en grote mond naar ouderen bijv. Op tv zijn mensen soms te plat voor woorden.........En dan bedoel ik plat als niet meer netjes, journalistiek, goed voorbereid, netjes aangekleed etc etc etc. Natuurlijk mag het bij deze tijd horen, maar ik kijk soms naar iets als shownieuws ofzo en dan lijkt het meer of die mensen samen wat lol hebben, dan dat ze mij netjes wat info geven.
Ik heb mn hele leven U gezegd tegen ouderen. En toen ik begon te werken ook mensen van mn eigen leeftijd, tot ze zeiden dat dit niet nodig was.
Mijn moeder is nu 74 en als ik hoor hoe vaak jong personeel in de winkels lopen te jij-en en jou-en...........Dan val ik weleens flauw.
Vorig jaar nog iemand van rond de 50 behoorlijk aangesproken op haar gedrag richting mn moeder. Was te asociaal voor woorden. Ze kreeg een rode kop, stotterde wat, maar er kwam geen excuus. Maar ik wijt het ook zeker aan deze omgeving, want ik herken het totaal niet.
Onze zoon is 21 en heeft al va zijn 16e bijbaantjes en va zijn 18e 2 bijbaantjes. Ook hij merkt hoe de instelling is van collega's van zelfde leeftijd. Hij is niet zo opgevoed, is kind van middenstander en hele hard werkende vader. Is veel mee geweest vroeger naar onze zaak en heeft ook sport mentaliteit.
Ik zeg het niet omdat het mn zoon is, maar heb het ook van zijn werkplekken gehoord.
Het is echt een slechte mentaliteit die kinderen mee krijgen en merk ook dat mijn generatie die ook al steeds meer had.
Zó herkenbaar!