Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Resistance schreef:Ik zat laatst ook te denken over iets. De vriend van mijn beste vriendin is jonkheer. Als jonkheer behoud je je titel altijd. Als jonkvrouw verlies je je titel zodra je trouwt, en je krijgt die titel ook niet meer terug.
Wat nou als je transgender bent en adelijk geboren? Verandert je titel dan ook mee? Ik zit erover te denken om hier een brief over te schrijven naar de hoge raad van adel.
sneeuwpop schreef:Nederlanders zijn imo behoorlijk tolerant. Maar ook "doe maar normaal, dat is al gek genoeg".
Het is niet gek om bij iets nieuws je af te vragen wat de nadelen kunnen zijn en of de vernieuwing wel zo positief is. Vernieuwing is wennen en dat kost tijd.
Om nu te stellen dat Nederlanders intolerant zijn op basis van een aantal reacties hier op bokt...gaat wel ver hoor.
Mars schreef:theadora99 schreef:
Dit vrag ik me zo vaak af...
Omdat er niet meer geslachten bestaan dan ofwel mannelijk ofwel vrouwelijk. Je eigen gevoel bij 1 van de twee is je eigen gevoel en dikke prima. Maar waarom moeten er op basis daarvan een berg hokjes bij komen? Ik vind dat echt een privé zaak.
Koper schreef:Maar men begint het toch juist te willen? De eerste stap is er nu. En er is ook een discussie over, wat volgens mij helemaal niet verkeerd is. Juist als een samenleving zó gewend is aan maar twee opties kan het een tijdje duren voordat een model met meer opties algemeen aanvaard is.
JoyCiej007 schreef:Belachelijk, echt gewoon belachelijk. Alsof betreffende persoon een kween is ofzo
Klis schreef:Mars schreef:
Omdat er niet meer geslachten bestaan dan ofwel mannelijk ofwel vrouwelijk. Je eigen gevoel bij 1 van de twee is je eigen gevoel en dikke prima. Maar waarom moeten er op basis daarvan een berg hokjes bij komen? Ik vind dat echt een privé zaak.
En intersekse dan? Iemand die tweeslachtig geboren wordt? Daarbij gaat het toch echt om karakteristieken waardoor iemand niet uitsluitend man/vrouw is in biologische zin.
Brainless schreef:JoyCiej007 schreef:Belachelijk, echt gewoon belachelijk. Alsof betreffende persoon een kween is ofzo
Dat was die betreffende persoon dus ook.
Het gaat om mensen waarbij bij de geboorte niet (gelijk) duidelijk is of het een M of V is.
Soms omdat ze beide uiterlijke kenmerken bevatten of geen van beide.
beatje schreef:Is een paspoort gewoon niet bedoeld om iemand te herkennen? Dus niks met hoe jij je voelt te maken?
Als ik de grens overgaat moet ik toch voldoen aan de kenmerken die mijn paspoort vermelden ,dus 1.70 zijn een dame of heer zijn en op mijn foto enigzins lijken.Daarom die onflaterende foto op je paspoort.
Je geslacht is toch een kenmerk en heeft daarom toch wel enig belang denk ik zo maar.
beatje schreef:Is een paspoort gewoon niet bedoeld om iemand te herkennen? Dus niks met hoe jij je voelt te maken?
Als ik de grens overgaat moet ik toch voldoen aan de kenmerken die mijn paspoort vermelden ,dus 1.70 zijn een dame of heer zijn en op mijn foto enigzins lijken.Daarom die onflaterende foto op je paspoort.
Je geslacht is toch een kenmerk en heeft daarom toch wel enig belang denk ik zo maar.
Killyenn schreef:beatje schreef:Is een paspoort gewoon niet bedoeld om iemand te herkennen? Dus niks met hoe jij je voelt te maken?
En wat definieert dan dat geslacht?