Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AlwaysH schreef:Mij kan het mijn reet roesten, echt waar. Zolang men maar beseft dat obesitas vaak gezondheidsklachten met zich mee brengt... Dat is het enige wat ik soms irritant vind; men lijkt dat te vergeten.
En ik, met mijn maatje 38/40 wordt gezien als plussize terwijl ik eigenlijk het ideaalbeeld voor een vrouw ben. Dat vind ik vreemd. Ik zou ook niet zo maar aangenomen worden, want ik ben niet extreem (aan geen enkele kant)…
Vind dat er inderdaad méér diversiteit mag komen! Moedervlekken, wijnvlekken, littekens... etc!
Ik vind dit cover model niet fijn om naar te kijken, ondanks dat ze een prachtig gezicht en prachtig haar heeft. Mijn hoofd zegt 'ongezond!' (mijn moeder heeft obesitas en diabetes hierdoor, het is geen pretje soms. Ik ben zelf ook erg schommelend in mijn bloedsuikerspiegel en ben daarom steeds voorzichtiger) omdat het nou eenmaal erg extreem is.
Ik vind niet dat je het zo maar lelijk kan noemen, je kan wel zeggen 'het is niet mijn smaak', want gelukkig denken we allemaal anders! Maar als je heel ongezond leeft, niet sport etc als model, en je extreem dik bent; ja dan vind ik het eerlijk gezegd niet kunnen. (Ik noem hier absoluut niet Tess of iemand in het bijzonder!)
Vind veel te dun ook echt niet mooi en fijn om naar te kijken. Moge dat duidelijk zijn.
Rivendell schreef:Ik zie regelmatig behoorlijk dikke mensen,bv in de supermarkt.
En dan heb ik het over echt te dik voor je gezondheid.
Als ik dan zie wat er in hun karretje ligt, dan snap ik wel waarom ze zo dik zijn.
Het excuus medicijnen of medische reden om te dik te zijn, geldt maar voor een beperkt aantal mensen.
Feit blijft, als je meer eet dan je verbruikt, dan kom je aan. Heel simpel.
Te dik is gewoon niet goed en ook niet nodig. Net als te dun zijn. En dan bedoel ik niet slank, maar echt mager.
Plus size op de cover is super, maar dit is extreem.
En dat veel te dikke mensen zeggen "ik vind mezelf mooi zoals ik ben", klinkt voor mij meer als "ik heb geen zin om er wat aan te doen, dus accepteer ik het maar"
Je gaat mij niet vertellen dat je jezelf werkelijk prachtig vindt, als je eruit ziet als een Michelin mannetje.
senna21 schreef:Obesitas is wel heel wat meer dan "je moet gewoon gezond eten en sporten"
Net zoals anorexia niet alleen *te weinig eten* is.
Simplistisch denken "Omdat ik een gezond gewicht heb, kunnen anderen dat ook" is behoorlijk bezijden de werkelijkheid.
Mensen maken elkaar dol met stereotypen en onwerkelijke ideaalbeelden.
En als je alle ongezonde producten uit de supermarkt weghaalt, blijft er bar weinig over.
Furrow schreef:Maar waarom is het direct obesitas en anorexia, zijn twee verschillende dingen met zoveel andere redenen.
Als het zo simpel was als bokt stelt verliezen veel psychiaters en gastrologen en onderzoekers naar obesitas hun baan kwijt.
Qimm schreef:Het is bijna verdrietig grappig dat mensen enorm verbaasd zijn dat mijn ideale vakantie 'in de bergen wandelen' is. Je ziet ze dan bijna denken, 'maar je hebt overgewicht, dat kan toch helemaal niet dat je dat leuk vindt'
Rivendell schreef:Ik zie regelmatig behoorlijk dikke mensen,bv in de supermarkt.
En dan heb ik het over echt te dik voor je gezondheid.
Als ik dan zie wat er in hun karretje ligt, dan snap ik wel waarom ze zo dik zijn.
Het excuus medicijnen of medische reden om te dik te zijn, geldt maar voor een beperkt aantal mensen.
Feit blijft, als je meer eet dan je verbruikt, dan kom je aan. Heel simpel.
Te dik is gewoon niet goed en ook niet nodig. Net als te dun zijn. En dan bedoel ik niet slank, maar echt mager.
Plus size op de cover is super, maar dit is extreem.
En dat veel te dikke mensen zeggen "ik vind mezelf mooi zoals ik ben", klinkt voor mij meer als "ik heb geen zin om er wat aan te doen, dus accepteer ik het maar"
Je gaat mij niet vertellen dat je jezelf werkelijk prachtig vindt, als je eruit ziet als een Michelin mannetje.
Nabster schreef:Ik denk dat veel mensen totaal geen idee hebben wat het is om te dik te zijn. Vaak komt commentaar van de mensen en vooral vrouwen, die geen of weinig moeite hoeven te doen slank te blijven.
Palmera schreef:Het is al eerder genoemd, maar van dagelijks gezond en gevarieerd 3000 kcal eten terwijl je er maar 2500 verbrand zul je ook gewoon dik worden.
Echt, je hoeft er geen hamburgers en patat voor te eten.