Plussize model op voorkant Cosmopolitan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Plussize model op voorkant Cosmopolitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:34

Waarom moet het direct zo'n ander uiterste zijn (verkoopcijfers, dat begrijp ik ook wel)? Het zou naar mijn mening veel breder getrokken moeten worden, laat inderdaad die cellulitis, littekens, vlekjes, rimpels, de gemiddelde maat 42 etc eens zien en ook eens wat anders dan de standaard blanke. Donkere modellen zie je wel vaker, maar Aziaten bijna nooit bijvoorbeeld.

Overigens vind ik dit cover model ook echt niet mooi, maar dat heeft niet alleen met het gewicht, maar ook met haar tatoeages te maken. Smaken verschillen nou eenmaal.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:12

Mij kan het mijn reet roesten, echt waar. Zolang men maar beseft dat obesitas vaak gezondheidsklachten met zich mee brengt... Dat is het enige wat ik soms irritant vind; men lijkt dat te vergeten.

En ik, met mijn maatje 38/40 wordt gezien als plussize terwijl ik eigenlijk het ideaalbeeld voor een vrouw ben. Dat vind ik vreemd. Ik zou ook niet zo maar aangenomen worden, want ik ben niet extreem (aan geen enkele kant)…

Vind dat er inderdaad méér diversiteit mag komen! Moedervlekken, wijnvlekken, littekens... etc!

Ik vind dit cover model niet fijn om naar te kijken, ondanks dat ze een prachtig gezicht en prachtig haar heeft. Mijn hoofd zegt 'ongezond!' (mijn moeder heeft obesitas en diabetes hierdoor, het is geen pretje soms. Ik ben zelf ook erg schommelend in mijn bloedsuikerspiegel en ben daarom steeds voorzichtiger) omdat het nou eenmaal erg extreem is.
Ik vind niet dat je het zo maar lelijk kan noemen, je kan wel zeggen 'het is niet mijn smaak', want gelukkig denken we allemaal anders! Maar als je heel ongezond leeft, niet sport etc als model, en je extreem dik bent; ja dan vind ik het eerlijk gezegd niet kunnen. (Ik noem hier absoluut niet Tess of iemand in het bijzonder!)
Vind veel te dun ook echt niet mooi en fijn om naar te kijken. Moge dat duidelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 01:30

AlwaysH schreef:
Mij kan het mijn reet roesten, echt waar. Zolang men maar beseft dat obesitas vaak gezondheidsklachten met zich mee brengt... Dat is het enige wat ik soms irritant vind; men lijkt dat te vergeten.

En ik, met mijn maatje 38/40 wordt gezien als plussize terwijl ik eigenlijk het ideaalbeeld voor een vrouw ben. Dat vind ik vreemd. Ik zou ook niet zo maar aangenomen worden, want ik ben niet extreem (aan geen enkele kant)…

Vind dat er inderdaad méér diversiteit mag komen! Moedervlekken, wijnvlekken, littekens... etc!

Ik vind dit cover model niet fijn om naar te kijken, ondanks dat ze een prachtig gezicht en prachtig haar heeft. Mijn hoofd zegt 'ongezond!' (mijn moeder heeft obesitas en diabetes hierdoor, het is geen pretje soms. Ik ben zelf ook erg schommelend in mijn bloedsuikerspiegel en ben daarom steeds voorzichtiger) omdat het nou eenmaal erg extreem is.
Ik vind niet dat je het zo maar lelijk kan noemen, je kan wel zeggen 'het is niet mijn smaak', want gelukkig denken we allemaal anders! Maar als je heel ongezond leeft, niet sport etc als model, en je extreem dik bent; ja dan vind ik het eerlijk gezegd niet kunnen. (Ik noem hier absoluut niet Tess of iemand in het bijzonder!)
Vind veel te dun ook echt niet mooi en fijn om naar te kijken. Moge dat duidelijk zijn.

Ik stoor me een beetje aan deze opmerking. Hoezo ben jij het "ideaalbeeld"? Moet iedere vrouw zijn zoals jij? moet ik met mijn maat 34 (wat echt al jaren zo is; ik kom niet aan, ik val niet af, ik ben hartstikke gezond en ik heb een heel normaal eetpatroon) mezelf maar als niet ideaal zien omdat ik niet zoals jij ben?

Er is geen ideaalbeeld. Iedere vrouw is anders. Er is enkel gezond en ongezond.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 03:23

Obesitas is wel heel wat meer dan "je moet gewoon gezond eten en sporten"
Net zoals anorexia niet alleen *te weinig eten* is.
Simplistisch denken "Omdat ik een gezond gewicht heb, kunnen anderen dat ook" is behoorlijk bezijden de werkelijkheid.
Mensen maken elkaar dol met stereotypen en onwerkelijke ideaalbeelden.
En als je alle ongezonde producten uit de supermarkt weghaalt, blijft er bar weinig over.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 03:55

Moet eerlijk zeggen dat ik dit geen plus size meer kan noemen maar een XXL size.
Het lijkt mij beide niet gezond, maat 34 waarvoor er rare eetgewoontes worden aangehouden. Of maat 50+ waarbij er veel ongezond voedsel wordt genuttigd.
Ik heb dan liever een leuke dame op de cover die gewoon 'the girl next door' is. Gewoon de doorsnee Nederlandse maat, dacht 40 of 42. Waarbij er misschien wel moet worden opgelet dat men niet te veel geniet van de hollandse welvaart, maar ook best een stuk gebak neemt op een feestje en een wijntje bij het eten zo nu en dan.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 04:55

Ik zie regelmatig behoorlijk dikke mensen,bv in de supermarkt.
En dan heb ik het over echt te dik voor je gezondheid.
Als ik dan zie wat er in hun karretje ligt, dan snap ik wel waarom ze zo dik zijn.
Het excuus medicijnen of medische reden om te dik te zijn, geldt maar voor een beperkt aantal mensen.
Feit blijft, als je meer eet dan je verbruikt, dan kom je aan. Heel simpel.
Te dik is gewoon niet goed en ook niet nodig. Net als te dun zijn. En dan bedoel ik niet slank, maar echt mager.
Plus size op de cover is super, maar dit is extreem.
En dat veel te dikke mensen zeggen "ik vind mezelf mooi zoals ik ben", klinkt voor mij meer als "ik heb geen zin om er wat aan te doen, dus accepteer ik het maar"
Je gaat mij niet vertellen dat je jezelf werkelijk prachtig vindt, als je eruit ziet als een Michelin mannetje.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:20

Maar waarom is het direct obesitas en anorexia, zijn twee verschillende dingen met zoveel andere redenen.
Als het zo simpel was als bokt stelt verliezen veel psychiaters en gastrologen en onderzoekers naar obesitas hun baan kwijt.
Laatst bijgewerkt door Furrow op 07-09-18 07:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:23

Rivendell schreef:
Als ik dan zie wat er in hun karretje ligt, dan snap ik wel waarom ze zo dik zijn.
Het excuus medicijnen of medische reden om te dik te zijn, geldt maar voor een beperkt aantal mensen.
Te dik is gewoon niet goed en ook niet nodig. Net als te dun zijn. En dan bedoel ik niet slank, maar echt mager.
En dat veel te dikke mensen zeggen "ik vind mezelf mooi zoals ik ben", klinkt voor mij meer als "ik heb geen zin om er wat aan te doen, dus accepteer ik het maar"
Je gaat mij niet vertellen dat je jezelf werkelijk prachtig vindt, als je eruit ziet als een Michelin mannetje.

Spijtig dat jij zo denkt over mensen, wat jammer. Zo oordelen over mensen die je niet kent pff, mag je eigenlijk niet trots op zijn.

Dat mensen eten in het openbaar of veroordeeld worden wat in hun kar ligt. Wat weet jij van de achtergrond? Reden?

.
Laatst bijgewerkt door Furrow op 07-09-18 07:26, in het totaal 2 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:25

Dus iemand die stevig tot zwaar is mag een keer geen chips?
Kom je die persoon elke dag tegen of is het 1x per week.

Zelf sport ik 2x in de week wandel ik 1 dag in de week fanatiek en begint volgende week het competitie seizoen. En ik val niet af. Terwijl ik kei hard m'n best doe. Alleen door dit soort opmerkingen raak ik er gefrustreerd van... Boos en teleurgesteld.

Nu is dat natuurlijk niet bij iedereen zo. Maar over een kam scheren ook niet.

Van de week al 2x van een klant te horen gekregen dat ik dik ben en de kleding in onze winkeltoch niet pas.

Dank je Furrow voor je mooie uitleg!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:31

Net als de priemende blikken wanneer je in het openbaar een ijsje eet...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:38

Qimm schreef:
Net als de priemende blikken wanneer je in het openbaar een ijsje eet...

Of überhaupt iets eet maakt niet uit of het gezond of ongezond is.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:39

Ik denk dat veel mensen totaal geen idee hebben wat het is om te dik te zijn. Vaak komt commentaar van de mensen en vooral vrouwen, die geen of weinig moeite hoeven te doen slank te blijven.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:42

Zo zijn er mensen die 'even een weekje niet snoepen' als ze 2 kilo kwijt willen. Was het maar zo'n feest dat dat bij iedereen zo werkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:46

senna21 schreef:
Obesitas is wel heel wat meer dan "je moet gewoon gezond eten en sporten"
Net zoals anorexia niet alleen *te weinig eten* is.
Simplistisch denken "Omdat ik een gezond gewicht heb, kunnen anderen dat ook" is behoorlijk bezijden de werkelijkheid.
Mensen maken elkaar dol met stereotypen en onwerkelijke ideaalbeelden.
En als je alle ongezonde producten uit de supermarkt weghaalt, blijft er bar weinig over.

Furrow schreef:
Maar waarom is het direct obesitas en anorexia, zijn twee verschillende dingen met zoveel andere redenen.
Als het zo simpel was als bokt stelt verliezen veel psychiaters en gastrologen en onderzoekers naar obesitas hun baan kwijt.

Obesitas en anorexia zijn niet elkaars tegenpolen.

Obesitas: ander woord voor zwaarlijvigheid of vetzucht en een aandoening waarbij je meer vetmassa hebt dan nodig is, wat gezondheidsproblemen kan veroorzaken. Obesitas is puur een aanduiding voor een BMI>30 en zegt niks over oorzaken, redenen, wat dan ook. Dus ja, die diagnose kan over het algemeen de gemiddelde leek met goede ogen ook wel stellen.

Anorexia is een psychische ziekte, die zich kenmerkt door een vervormd lichaamsbeeld en angst om dik te zijn wat zich uit in uithongeren. Het zegt weinig over je lichaamsfiguur, hoewel vaak mager. Dus duidelijk een diagnose van een stoornis en zou gesteld moeten worden door een psychiater.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:47

Nou dat werkte hier niet iig niet meer snoepen. Want daar begon ik mee bijna 2 jaar terug, niet meer snoepen en geen alcohol. Ik viel niet alleen niks af, ik vond er ook geen klap aan. Maar ja, te dun is ook weer niet goed. Als je iets anders mankeert hebben mensen daar weer wat over op of aan te merken. Dat is iets wat me altijd nog blijft verbazen. Hoe mensen die je niet of nauwelijks kennen het lef hebben om je ongevraagd advies of ongezouten kritiek te geven. Op iets waar ze niks van weten, en waar je zelf al alles aan doet of hebt gedaan.
Nu ben ik afgevallen, krijg ik opmerkingen (goedbedoeld waarschijnlijk) van je moet nu echt niet meer afvallen hoor! Terwijl ik al maanden een stabiel gewicht heb. En dan nog al zou ik nog 10 kg kwijt willen. Is toch mijn zaak?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:50

Het is bijna verdrietig grappig dat mensen enorm verbaasd zijn dat mijn ideale vakantie 'in de bergen wandelen' is. Je ziet ze dan bijna denken, 'maar je hebt overgewicht, dat kan toch helemaal niet dat je dat leuk vindt'

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:00

Qimm schreef:
Het is bijna verdrietig grappig dat mensen enorm verbaasd zijn dat mijn ideale vakantie 'in de bergen wandelen' is. Je ziet ze dan bijna denken, 'maar je hebt overgewicht, dat kan toch helemaal niet dat je dat leuk vindt'

Ja want eigenlijk moet je favoriete vakantie op de bankzitten met chips zijn.
Mensen die vullen graag het boek in aan de hand van de cover. En vergeten te vragen naar de inhoud voor ze het afschrijven. Als mensen toch hun levensverhaal op een T-shirt dragen dan zou de wereld zo veel vriendelijker zijn.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:02

Rivendell schreef:

Wauw serieus???????
Dus ik als dik mens mag nooit wat ongezonds kopen??want dan zorg ik er zelf voor??? _O-
Wie zegt dat diegene geen gezin heeft waarvoor ze t moet kopen, of een feestje? Echt lekker makkelijk oordelen, bah. Laat iedereen gewoon in zijn waarde!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:13

En waar kijkt iedereen omheen..?
Er wordt over gepraat.. De discussie wordt overal gevoerd en marketingtechnisch is dat natuurlijk heel interessant..

Doel bereikt.. Cosmo staat weer in the picture.. Letterlijk.. :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:16

nine1987 schreef:
En waar kijkt iedereen omheen..?
Er wordt over gepraat.. De discussie wordt overal gevoerd en marketingtechnisch is dat natuurlijk heel interessant..

Doel bereikt.. Cosmo staat weer in the picture.. Letterlijk.. :')

Dit is al een paar keer benoemd, natuurlijk doet Cosmo het daarom

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:34

Nabster schreef:
Ik denk dat veel mensen totaal geen idee hebben wat het is om te dik te zijn. Vaak komt commentaar van de mensen en vooral vrouwen, die geen of weinig moeite hoeven te doen slank te blijven.

Nee hoor! Ik weeg iedere hap af, sport dagelijks, eet nooit snoep of frituurtroep en neem van mij aan dat dat best zwaar is. Het lijkt me heerlijk om er wat makkelijker over te kunnen zijn, maar dan raak ik mijn vorm kwijt. :)

Denken jullie ajb dus ook niet te makkelijk, zat vrouwen die dagelijks eraan werken om slank te blijven. ;)

En ter informatie: ook ik heb bijna 90 kg gewogen. ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:36

Ik snap rivendell wel! Ik heb achter de kassa gewerkt en dat werk is zo saai dat ik op andere dingen ging letten. En dan kan je heel goed zien hoe bepaalde mensen anders eten. Van die super slanke oudjes die eten vooral melk, fruit, roggebrood/bruin, groente, kip etc. Terwijl gezinnen die bijvoorbeeld goedkoper boodschappen doen en die niet zo slank zijn ze heel anders eten. Witte bolletjes, ham, kaas, pasta etc. want het is natuurlijk bij de meeste mensen zo (DUS NIET VOOR IEDEREEN) dat voeding en kcal verbranding (beweging) aan de basis ligt van je gewicht en leefstijl.

Betekent niet dat alle dikke mensen alleen maar chips en patat eten. wat trouwens voor mij wel een valkuil is waardoor ook ik 15 kilo kwijt moet. Dus nee geen idee hoe het is om in het openbaar niet patat te durven eten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:39

Het is al eerder genoemd, maar van dagelijks gezond en gevarieerd 3000 kcal eten terwijl je er maar 2500 verbrand zul je ook gewoon dik worden.

Echt, je hoeft er geen hamburgers en patat voor te eten.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:51

Palmera schreef:
Het is al eerder genoemd, maar van dagelijks gezond en gevarieerd 3000 kcal eten terwijl je er maar 2500 verbrand zul je ook gewoon dik worden.

Echt, je hoeft er geen hamburgers en patat voor te eten.

Nou inderdaad.

Vind de kortzichtige kijk van sommige hier echt jammer. Er zijn zoveel redenen en de buitenkant is maar zo’n klein stukje wat je ziet.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:58

anjali schreef:
Ze willen gewoon hun blad verkopen en dankzij alle aandacht lukt dat nu.Ik geef er niets om of iemand dik of dun is, als je je maar goed voelt.

En dat is het hele euvel.