Howick en Lili worden het land uit gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:34

Myrthe3 schreef:
De mensen die zo pro blijven zijn, willen jullie de kinderen opvangen en alle bijbehorende kosten betalen? En dan niet alleen Lili en Howick maar alle volgende Lilis en Howicks ook? Want dan wil iedereen blijven....

Kom jij iets te kort ofzo door een paar kindertjes.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:37

Loretta schreef:
Myrthe3 schreef:
De mensen die zo pro blijven zijn, willen jullie de kinderen opvangen en alle bijbehorende kosten betalen? En dan niet alleen Lili en Howick maar alle volgende Lilis en Howicks ook? Want dan wil iedereen blijven....

Kom jij iets te kort ofzo door een paar kindertjes.

Ga jij de kosten van die kinderen betalen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:38

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:43

Het probleem is dat 'een paar kindertjes' al snel 'een hele menigte kindertjes' wordt. Want waarom Lili en Howick dan wel en anderen niet? Als je deze kinderen uiteindelijk toch een 'ja' verkoopt, dan kun je het imo niet maken om andere kinderen wel te weigeren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:44

Zit wel wat in wat Petpa schrijft he, het eind is zoek als je maar weer toegeeft in zulke situaties.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:45

Wat een sneue reactie. 'gaan jullie die kosten betalen'. Ze zitten in een pleeggezin, en ja die mensen hadden dat er dus inderdaad voor over.

Ik heb ook 2 pleegbroertjes, en ja dat betalen mijn ouders ook allemaal voor ze.

Wat een koud hart hebben sommigen van jullie

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:46

sharon488 schreef:
Wat een sneue reactie. 'gaan jullie die kosten betalen'. Ze zitten in een pleeggezin, en ja die mensen hadden dat er dus inderdaad voor over.

Ik heb ook 2 pleegbroertjes, en ja dat betalen mijn ouders ook allemaal voor ze.

Ze waren bij opa en oma. Die blijkbaar geen tijd hadden om de kindren Armeens te leren!

En pleegouders ontvangen een vergoeding:
https://pleegzorg.nl/pleegouders/financiele-regelingen/

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:50

Petpa schreef:
sharon488 schreef:

Ze waren bij opa en oma. Die blijkbaar geen tijd hadden om de kindren Armeens te leren!

En pleegouders ontvangen een vergoeding:
https://pleegzorg.nl/pleegouders/financiele-regelingen/

Dat weet ik, maar dat dekt lang niet alle kosten hoor. Dus beetje kortzichtig om te denken dat pleegzorg alles betaald

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:51

sharon488 schreef:

Sommige mensen hebben geen hart.
Maar behalve geen hart vraag ik mij ook af waar het verstand zit.
Want ja wij betalen allemaal mee aan de zorgen van een paar kindertjes, maar we betalen ook allemaal mee aan de cadeautjes voor de vriendjes van Rutte, zoals de afschaffing van de dividentbelasting.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:53

Was te verwachten. Ze hadden gelijk op het vliegtuig gezet moeten worden toen ze hen hadden gevonden.
Moeder heeft nu ondertussen 9 keer gehoord dat ze niet mochten blijven.
Van mij mogen er best weer mensen komen maar dan ook alleen maar mensen die uit de oorlog komen of uit Myanmar. Dat zijn de echte vluchtelingen. Lilly en howick niet. Die zijn niet op de vlucht geweest voor oorlog.
Als ze dit toe hadden gelaten is het eind zoek.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:54

Ik vind het echt om te kotsen en zeer grof dat sommigen het lef hebben on hier de jodenvervolging bij te halen!

Schaam jullie diep, twee kinderen die altijd goed behandeld zijn en gewoon leven te vergelijken met miljoenen mensen die vergast zijn! -:(-

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:56

Loretta schreef:
sharon488 schreef:

Sommige mensen hebben geen hart.
Maar behalve geen hart vraag ik mij ook af waar het verstand zit.
Want ja wij betalen allemaal mee aan de zorgen van een paar kindertjes, maar we betalen ook allemaal mee aan de cadeautjes voor de vriendjes van Rutte, zoals de afschaffing van de dividentbelasting.

Tuurlijk, en ik begrijp ook wel dat niet alles hier kan blijven. Maar terwijl deze twee vernederlandste kinderen uit worden gezet komen er 2 nieuwe asielzoekers binnen die geen woord Nederlands spreken en alleen maar proviteren. En ja hun zijn over 5 jaar ook ingeburgerd maargoed om dan 2 Nederlandse kinderen uit te zetten vind ik niet kunnen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:59

Myrthe3 schreef:

Waarom denk je dat iedereen zo staat te springen om z’n leven op te geven en hier te komen?
En dat ze massaal komen als deze twee mogen blijven :? Tot nu toe valt het erg mee, en de mensen die hier komen doen dat echt niet omdat het zo leuk en fijn is allemaal.

En wat is er erg aan om dan kosten te betalen voor de kinderen? We betalen ook met z’n allen voor iedereen in NL. Dus die paar kids meer of minder.... kan er niet wakker van liggen. Iedereen heeft net zoveel recht op geluk als wij m.i.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:04

verootjoo schreef:
Myrthe3 schreef:

Waarom denk je dat iedereen zo staat te springen om z’n leven op te geven en hier te komen?
En dat ze massaal komen als deze twee mogen blijven :? Tot nu toe valt het erg mee, en de mensen die hier komen doen dat echt niet omdat het zo leuk en fijn is allemaal.

En wat is er erg aan om dan kosten te betalen voor de kinderen? We betalen ook met z’n allen voor iedereen in NL. Dus die paar kids meer of minder.... kan er niet wakker van liggen. Iedereen heeft net zoveel recht op geluk als wij m.i.

Dat vraag ik mij ook af. Onderwijs kost ook geld dat schaffen we toch ook niet af omdat het geld kost. Nu wordt er op twee onschuldige kinderen afgegeven.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 08-09-18 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:05

Palmera schreef:
Ik vind het echt om te kotsen en zeer grof dat sommigen het lef hebben on hier de jodenvervolging bij te halen!

Schaam jullie diep, twee kinderen die altijd goed behandeld zijn en gewoon leven te vergelijken met miljoenen mensen die vergast zijn! -:(-

Idd. Misschien een excursie naar kamp Vught een idee voor ze..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:05

sharon488 schreef:
Tuurlijk, en ik begrijp ook wel dat niet alles hier kan blijven. Maar terwijl deze twee vernederlandste kinderen uit worden gezet komen er 2 nieuwe asielzoekers binnen die geen woord Nederlands spreken en alleen maar proviteren. En ja hun zijn over 5 jaar ook ingeburgerd maargoed om dan 2 Nederlandse kinderen uit te zetten vind ik niet kunnen.

Facepalm.

10 jaar geleden waren L&H dit ook, maar nu zitten er gezichten en namen bij en is het een stuk erger dan de gezichtsloos en naamloze tal van andere kinderen.

De laatste 2 pagina's hier laten zien dat sommige mensen echt een compleet servies voor hun kop hebben.

Als de moeder had geluisterd dan was dit jaren geleden al opgelost.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:06

Ik ben voor een strenge procedure, 2x hoger beroep en dan is het klaar. Dan zijn we van alle acties af om mensen toch hier te laten blijven, geen uitzonderingen meer. Dan heeft de rechter zich er 3x over uitgesproken en dan is het mooi geweest.

Valt het positief uit dan heb je in die zin dus voldoende reden om hier te mogen blijven. Valt het negatief uit dan is het jammer en helaas pech gehad.

In dit geval zijn er zo'n 8 procedures geweest volgens de kranten en elke keer weer is ze afgewezen, dus de schuld ligt dan ook bij de moeder naar mijn inziens.

Of er nu 2 kinderen meer of minder blijven zal mij weinig uitmaken.

Doutz16

Re: Howick en Lili worden het land uit gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:08

Face-palm _/-\o_ :') tegenwoordig normaal communiceren kan ook niet meer he. Hoe oud ben je vraag ik me dan af

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:09

Westhof schreef:
Het probleem is dat 'een paar kindertjes' al snel 'een hele menigte kindertjes' wordt. Want waarom Lili en Howick dan wel en anderen niet? Als je deze kinderen uiteindelijk toch een 'ja' verkoopt, dan kun je het imo niet maken om andere kinderen wel te weigeren.

Welnee, als je kinderen die nu de dupe zijn vanwege falend beleid laat blijven gaat het om hooguit een paar honderd kinderen.
Probleem is vooral dat het allemaal zolang heeft geduurd. Niet enkel vanwege de beroepsprocedures maar ook door de tijd die er door te lange wachttijden er tussen geeft gezeten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:11

purny schreef:
Palmera schreef:

Idd. Misschien een excursie naar kamp Vught een idee voor ze..

Nou inderdaad zeg..

Ik vind het oprecht sneu voor die kinderen dat ze slachtoffer zijn geworden van de onkunde van hun moeder. Zij had gewoon 10 jaar geleden terug moeten gaan of in een ander land asiel aan moeten vragen. Ik snap ook echt wel dat de kinderen niet terug willen naar Armenië maar als zij mogen blijven dan wil iedereen natuurlijk, net omdat zij in de media komen zouden ze een uitzondering moeten vormen?

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:12

"10 jaar geleden waren L&H dit ook, maar nu zitten er gezichten en namen bij en is het een stuk erger dan de gezichtsloos en naamloze tal van andere kinderen."

Om hier nog even op te reageren : ja als hun 10 jaar geleden direct terug gestuurd waren was er niks aan de hand. Dan was het een leuke poging om proberen hier te leven maar mislukt. Nu zijn ze volledig ingeburgerd. Hebben hun leven hier, spreken de taal, hebben vriendjes en vriendinnetjes etc. Dus dat is een wereld van verschil letterlijk

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:14

Palmera schreef:

Ik was niet degene die ddit genoemd had maar wil er wel op reageren.

Toen waren het ook de regels van de tijd. En de joden gingen die kant op om te werken. Wat er later gebeurde kon op dat moment nog niemand bevroeden. Maar ook in die tijd gold regels zijn regels.
Maar ik ben het met je eens dat de vergelijking met de joden niet helemaal op zijn plaats is.

Persoonlijk vind ik dan ook de vergelijking met Nederlandse jonge mannen een beter voorbeeld.
In die tijd was het namelijk ook regel dat gewone Nederlandse mannen zich moesten melden. Velen van hen hebben dat niet gedaan en zijn ook ondergedoken. Voor deze mannen gold immers ook regels zijn regels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:26

Geen hart? :')
Sorry, ik stop het geld liever in onze opas en omas, die hun hele leven keihard gewerkt hebben en nu in verpleegtehuizen zitten waar ze, als ze geluk hebben, 1x per week gedoucht worden.
Daar moet het geld heen! En niet naar kindertjes die niet zielig zijn maar gewoon liever hier in NL blijven.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:32

Ik ben een stille meelezer maar deze 2 kinderen vergelijken met miljoenen vergaste joden vind ik ronduit schofterig. Dan heb je het echt niet helemaal begrepen.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:36

sharon488 schreef:

Ik heb respect voor mensen die andere mensen helpen.
Ik heb geen respect voor mensen die bewust de wet overtreden.

De moeder heeft er bewust voor gekozen een weg te bewandelen die in een schreinende situatie zou eindigen. Ze heeft haar kinderen niet voorbereid op een toekomst in Armenie. Ze heeft gekozen zich te scheiden van de kinderen zodat de uitzettingsprocedure wordt bemoeilijkt.

Dit zijn gevolgen van de beslising van de moeder.
het gevolg van het aanvechten van elke beslissing leid tot jaren vertraging maar niet van een recht voor de kinderen.

Mensen doen heel domme dingen om een toegangs bewijs voor europa te bemachtigen. Sommigen riskeren hun leven ervoor.

De verantwoording ligt bij de persoon die bewust de (verkeerde) beslissing neemt, hier de moeder.
Dat de kinderen niet gelijk bij de moeder terug komen is geen verslechtering ten opzichte van de illegale onderduik aktie.

schreinend is het wel, ook hoe de Nederlandse staat met mensen omgaat.