Janinevv schreef:Ik wil even inhaken op hel/verdoemenis.
Ik ben zelf dus christelijk, en ken erg lieve mensen die niet geloven, ikzelf vind dat dus best erg dat ze het niet willen/kunnen geloven, het is een eigen keus dat snap ik maar het doet me wel zeer dat als het zo is (waar ik ik geloof) je naar de hel gaat. Want zo staat het er wel, wie in God gelooft heeft het eeuwige leven.
En ik gun het zo van harte iedereen, maar iedereen verklaart me dan voor gek.
Maar het is niet iets waarmee ik rond ga schreeuwen van, en anders ga jij naar de hel zondaar!
Het is iets wat mij van binnen op kan vreten en ik weet het gewoon echt niet.
En ik vind dat wij daar sowieso als christenen niet over mogen oordelen wie er wel naar de hemel gaat en wie niet.
Nou, het is meer over de zonden, God is goed.
Zonden komen van de duivel, en iedereen zondigt ik ook natuurlijk. Alleen het stukje om vergeving vragen aan God is anders, God is zo mooi dat hij onze eigen keuze gaf alleen was dat in het paradijs helaas al mislukt, daarom leven we in zonden, en onderschat de duivel niet die is ook machtig.
Het is iets lastigs.
Het eeuwige leven, het lijkt me gewoon fijn om geen pijn meer te hebben, gewoon vrede..
Maar als iedereen die niet in God gelooft naar de hek gaat, is God dan eigenlijk wel zo goed? Het klinkt op deze manier een beetje als het communisme in de tijd van Stalin enzo. Wil je niet meedoen? Dan mag je tegen de muur.
Ook al zou ik in God kunnen geloven, zou ik er niet in willen geloven. Want ik vind dit op geen enkele manier goedheid.