Supertje schreef:akishino schreef:Even vol verwondering het topic gelezen. Van topless zonnen naar verkrachting en swaffelende piemels![]()
"Vroeger" toen ik 18-25 jaar was en topless ging zonnen interesseerde het me het niet als mensen keken. Topless was vrij normaal. Ik had een super strak lijf en mooie borsten daar was ik trots op, dus laat maar kijken als ze willen.
Nu zon ik nooit meer topless in het openbaar. Na een aantal zwangerschappen en extra kilo's, voel ik me daar niet zo prettig meer bij. Heb altijd het idee dat omstanders hard gillend weg gaan rennen als ik mijn topje uitdoe.
Dus bij mij heeft het preutse alles te maken met zelfvertrouwen of juist het ontbreken daarvan. En ik denk dat dat voor veel vrouwen zo is.
Hoe iemand rondloopt, topless, naakt, een a-cup of een dubbel d, in een hotpants of een skipak, het kan me eigenlijk niets schelen. Iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Zo hoop ik dat andere mij ook in mijn waarde laten.
Zelfvertrouwen is zeker een (grote) factor voor een hoop meiden/vrouwen denk ik. Persoonlijk heb ik daar dikke schijt aan, maar ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor een ander niet zo is.
Ik heb geen compleet droog getraind lijf, maar ben er ook absoluut niet ontevreden over. Je kunt zien dat ik echt wel sport, maar ook dat ik geen nee zeg als iemand me een koekje geeft zeg maar
Bij mij kun je zien dat ik geen nee zeg tegen een koekje (of stuk taart) en nooit in de sportschool kom

Nu lijkt het net of ik helemaal geen zelfvertrouwen heb, maar dat is niet zo. Op het gebied van mijn lichaam ben ik onzeker en ontevreden. Maar verder valt het wel mee

Ik vind het wel erg om te merken hoe de maatschappij veranderd en een bepaald schoonheidsideaal zo nadrukkelijk aanwezig is. Door alle ontwikkelingen op oa social media, maar ook mensen onderling lijkt alles perfect te moeten zijn. Perfecte lichamen, perfecte huwelijken, perfecte kinderen, perfecte gezinnetjes, perfecte baan. We leggen de lat voor elkaar ontzettend hoog in onze maatschappij. Zo ervaar ik het de laatste jaren, ik hoop dat daar ooit een omslag komt.