Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boras schreef:@ N_love_qwert
Niks aanstellerig, je weet niet wat je zegt!
Veel longpatienten worden accuut heel benauwd van sigarettenrook. Hun longen slaan direct dicht. Dat betekent dus dat mensen opeens nauwelijks meer kunnen ademhalen. Of ze schieten in een verschrikkelijke hoeststuip waar ze bijna niet uit kunnen komen. Of ze moeten ongewild gewoon hoesten.
Als je beter zou weten, dan zou je je hopelijk schamen voor wat je schreef.
Dit is tevens een deel van het probleem vind ik: ontkenning, gebrek aan kennis, gebrek aan empathie.
Veraaaaah schreef:Nee niet mee eens. Waar moeten de rokers dan roken? Vergeet niet dat de terassen dan helemaal leeglopen wat niet bevorderlijk is voor de economie. Buiten heeft er niemand last van!
Anoniem schreef:Mijn man is longpatient. Moet toch even kwijt dat de luchtwegen niet alleen van roken dichtslaan. Hij krijgt acuut een benauwdheidsaanval van after shave, parfum en deodorant. Een algemeen bekend feit.
Even het roken buiten beschouwing gelaten, hij kan niet iedereen verzoeken om weg te gaan, als hij bezoek vraagt dit niet te gebruiken kijkt men toch heel raar op. Het feit dat de mensen die deze producten gebruiken de lucht niet vervuilen maakt het wel aanvaardbaar om in de buurt van longpatienten te komen ? Want ook in dit geval kan niemand de longpatient herkennen noch rekening ermee houden.
Zo zie je dat rokers niet het gehele probleem zijn van de longpatienten. Het effect van deo geeft hetzelfde effect als de rook.
sureido schreef:Met een schuin oog naar Palmera: Mijn ouders zeiden, kan het niet gewoon zoals in Spanje? Daar mag de café eigenaar bepalen of er gerookt mag worden of niet. Klopt dit (nog)? Ze kennen namelijk iemand uit Benidorm die daar een café opgezet heeft.
Ik ben zelf een gezelschapsroker, heerlijk om een sigaretje op het terras op te steken - uiteraard wanneer er niemand zit te eten - maar ik vind het van de zotte dat rookruimtes niet meer mogen en nu ook nog een verbod op terrassen. Ik drink mijn wijntje wel op mijn eigen dakterras dan. Zal wel weer een heerlijke strop worden voor horeca eigenaren. Kunt toch gewoon eigenaren laten bepalen of ze rokers op het terras willen of niet? Het is immers in de buitenlucht en dan kunnen mensen zelf ook kiezen of ze op een rokersterras willen zitten of nee.
Het is altijd nog de keuze van mensen zelf om te roken, ik ben 21 en zie zoveel jeugd roken, dus al die maatregelen helpen nog geen barst.
Natuurlijk ligt het er ook wel aan waar deze discussie gevoerd wordt. Op het altijd heilige bokt zijn de reacties natuurlijk anders dan op een nieuwsbericht op Facebook.
Cayenne schreef:Anoniem schreef:Mijn man is longpatient. Moet toch even kwijt dat de luchtwegen niet alleen van roken dichtslaan. Hij krijgt acuut een benauwdheidsaanval van after shave, parfum en deodorant. Een algemeen bekend feit.
Even het roken buiten beschouwing gelaten, hij kan niet iedereen verzoeken om weg te gaan, als hij bezoek vraagt dit niet te gebruiken kijkt men toch heel raar op. Het feit dat de mensen die deze producten gebruiken de lucht niet vervuilen maakt het wel aanvaardbaar om in de buurt van longpatienten te komen ? Want ook in dit geval kan niemand de longpatient herkennen noch rekening ermee houden.
Zo zie je dat rokers niet het gehele probleem zijn van de longpatienten. Het effect van deo geeft hetzelfde effect als de rook.
Herkenbaar. Ik heb het oa bij rooklucht, BBQ die aangestoken wordt, wierook, Lelies die open gaan, geurkaarsen.
Soms slaan ze opeens dicht van iets waar ik het niet van verwacht had.
Veraaaaah schreef:Nee niet mee eens. Waar moeten de rokers dan roken? Vergeet niet dat de terassen dan helemaal leeglopen wat niet bevorderlijk is voor de economie. Buiten heeft er niemand last van!
sureido schreef:Je gaat toch niet een ander opleggen niet naar Nederlandse kroegen te gaan op vakantie? Ik vind dat altijd heerlijk.![]()
Vandaag een jankend kind op het terras, daar heb ik ook last van, daar kan mijn gehoor van beschadigen. Laten we kindvrije terrassen maken!